Citat:
Ursprungligen postat av
Pynkis
"Berätta hur de minns" ja!!! Precis så. Minnesbilder av en händelse för 19 år sedan. Hur bra minns man detaljer då? Trots att det handlar om minnesbilder där de intervjuade säkert varit oförberedda så får det enorm genomslagskraft. Vi sitter här, alla mediakanaler, ett antal experter och till och med advokater och dissekerar och analyserar orden som de intervjuade sa om något som hände för 19 år sedan! Dessa minnesbilder får ligga till grund för vad som nu rapporteras i media att olika personer tycker, gjorde eller för att "bevisa" att något var fel.
Fundera på hur rättssäkert det är...
Du som anklagad ska inte bevisa någonting. Det är upp till åklagaren att BEVISA. Det ska stå utom allt rimligt tvivel klart att vederbörande har begått gärningen.
Om jag sätter mig med min treåring och förhör honom i 30 förhör...så skulle han nog tro att han mördade Olof Palme.
Alltså den där SÅC är ju helt galen. Snacka om farlig snubbe. Han var ju frontfiguren i TQfiaskot och en av de närmaste i sekten kring den där psykologkärringen som alla trodde på.