2017-05-06, 20:03
Medlem
Vad är bäst enligt er, hasch vs weed? Rent spontant har jag fått för mej att gräs är lite nyttigare och man behöver inte blanda med tobak, men hasch är ju billigare och känns mke lättare att förvara vilket gör att det känns mer värt imo🤔

Edit:grönt va brunt antar jag att jag borde ha sagt
Citera
2017-05-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
Vad är bäst enligt er, hasch vs weed? Rent spontant har jag fått för mej att gräs är lite nyttigare och man behöver inte blanda med tobak, men hasch är ju billigare och känns mke lättare att förvara vilket gör att det känns mer värt imo🤔

Edit:grönt va brunt antar jag att jag borde ha sagt

Tja, jag tycker gräs är är godare och man kan göra roligare saker med det som typ joints och blunts. Man kan göra det med brunt också, men då brukar man få blanda in tobak o sånt. Blä.

Jag köper brunt för den anledningen du sa, det är billigare och lättare att förvara. + så luktar det oftast mycket mindre än grönt. En femma brunt räcker längre för mig än vad en femma grönt brukar göra också.
Citera
2017-05-06, 20:31
Medlem
TarzansFarsas avatar
Hur länge håller bra brunt i en red line innan kvalitén och THC börjar degradera? 1-2 månader?
Senast redigerad av TarzansFarsa 2017-05-06 kl. 20:55.
Citera
2017-05-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatGud
Tja, jag tycker gräs är är godare och man kan göra roligare saker med det som typ joints och blunts. Man kan göra det med brunt också, men då brukar man få blanda in tobak o sånt. Blä.

Jag köper brunt för den anledningen du sa, det är billigare och lättare att förvara. + så luktar det oftast mycket mindre än grönt. En femma brunt räcker längre för mig än vad en femma grönt brukar göra också.
tack för ditt svar, aa då är jag inte helt ute och cyklar ja exakt, brunt verkar bättre på alla sätt utom att det är onyttigare men grönt känns så naturligt och "the real deal" på nått sätt. Blunts är väl iofs också tobak eller?
Citera
2017-05-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
tack för ditt svar, aa då är jag inte helt ute och cyklar ja exakt, brunt verkar bättre på alla sätt utom att det är onyttigare men grönt känns så naturligt och "the real deal" på nått sätt. Blunts är väl iofs också tobak eller?
Ja det har du rätt i, jag menade typ cigarett tobak som vissa blandar med, då är all tjära o alla andra kemikalier fortfarande med. Blunt papper är liksom bara ett vanligt naturligt tobaks blad
Citera
2017-05-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passtb
Är det vanligt att klubbarna i Barcelona har koncentrat? (Wax, shatter, dabs, crumble osv).

O ja. De flesta har detta.
Citera
2017-05-07, 20:38
Medlem
Livshacks avatar
Bara jag som får mycket torrare mun när jag rökt spliff? När jag röker pipa får jag knappt cottonmouth.
Citera
2017-05-07, 21:33
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Hur länge håller bra brunt i en red line innan kvalitén och THC börjar degradera? 1-2 månader?

Det kommer hålla bra länge innan det ens är lönt att hålla på att tänka på det
Citera
2017-05-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
Det kommer hålla bra länge innan det ens är lönt att hålla på att tänka på det
Läste om någon som hittade en bit brunt efter typ 10 år och han försökte röka det. Han sa att han blev bäng, men det får man väl ta med en nypa salt.
Citera
2017-05-07, 22:20
Medlem
DoktorVinters avatar
Hallå hallå!
En del nybörjarfrågor från mig:

1. När man köper grönt, får man det då löst i påsar eller hur är det oftast paketerat?
2. Vad behöver man för "grejer" för att faktiskt kunna rulla en joint?
3. Beskriv gärna hela processen?
4. Var köper man grejer så att man kan rulla o.s.v (Göteborg)?
5. Är det bättre/sämre/lika bra att använda en s.k. "weed pipe"?
6. Vattenpipa, används det till grönt eller till andra droger? (De är ju så coola!)

Ger mig ofta in i att vilja köpa men kommer ju på mig själv att inte ha några grejer hemma för att rulla och dylikt, vilket ju känns som något man vill skaffa innan!

Tacksam för svar.
Citera
2017-05-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
O ja. De flesta har detta.
Följdfråga: Blir inte toleransen thru the roof när man väl prövat dessa koncentrat?

Prövar gärna, men vill inte sabba receptorerna i skallen (worst case scenario, efter koncentrat blir man knappt stekt på vanligt röka.)
Citera
2017-05-08, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorVinter
1. När man köper grönt, får man det då löst i påsar eller hur är det oftast paketerat?
2. Vad behöver man för "grejer" för att faktiskt kunna rulla en joint?
3. Beskriv gärna hela processen?
4. Var köper man grejer så att man kan rulla o.s.v (Göteborg)?
5. Är det bättre/sämre/lika bra att använda en s.k. "weed pipe"?
6. Vattenpipa, används det till grönt eller till andra droger? (De är ju så coola!)
1. Oftast genomskinliga zip-bags.
2. Rullpapper och filter (i stort sett är filtren bara flera gånger hopvikt papper av lite tjockare sort)
3. Filtret viks, sätts på papperet, det grindade/smulade weedet (eller det bruna med torrt växtmaterial, oftast tobak) läggs i papperet framför filtret och papperet rullas runt filtret och ditt weed. Finns många instruktionsvideos på Youtube).
4. Närmaste tobaksaffär/kiosk.
5. Fördel med pipa är att du slipper rulla och röka papper.
6. Till grönt/brunt och flera andra droger. Så länge det aktiva ämnet kan passera och inte fastnar för lätt i vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in