Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-02, 18:19
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Det är alltså stor skillnad med en grinder när man använder en vaporizer?
Har undrat hur mycket effektivare det vore att grinda gräset.

Vaporiserar man, vill man att värmen ska sprida sig jämnt i det packade gräset. Att det är någorlunda lika "kornstorlek" underlättar. Vissa vape:ar är mer känsliga än andra, och vissa behöver riktigt fin-grindat, t ex MFLB.
Röker man, bränner man ju liksom upp allt ändå, så då är det mindre viktigt med jämn kornstorlek.
Citera
2017-02-04, 11:06
Medlem
Stött på ett röka jag skulle vilja kalla "gammal" standard. Tycker mig känna igen lukten på sådant här röka. Det är vanlig ljusbrun marockan men luktar lite starkt och inte så mycket, hårda kakor.

Rökat sätter sig även väldigt mycket i kroppen och funkar hel ok så inget fel på det.

Saken jag undrar över är vad det är som ger denna lukt som mycket "standard" hasch har. Har mest rökt finare sorter senaste tiden, är nog 2-3 år sen jag stötte på sådant här röka med sådan lukt.

Måste vara något haschet blandas med eller hur det fraktas?
Citera
2017-02-04, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Standardrådet i sådana fall är att försöka hålla sig så långt åt Indica-hållet som möjligt.
...sen.är det faktiskt så, att ingen drog passar alla.
Har inte tillgång till den infon riktigt tyvärr. Men ja, hasch brukar kännas lite bättre. Men är väldigt ångestfylld naturligt, antar att THC inte är min grej. Älskar opioider, men skulle vilja ha nåt man kan använda flera gånger i veckan utan större risker.
Citera
2017-02-04, 15:13
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8
Har inte tillgång till den infon riktigt tyvärr. Men ja, hasch brukar kännas lite bättre. Men är väldigt ångestfylld naturligt, antar att THC inte är min grej. Älskar opioider, men skulle vilja ha nåt man kan använda flera gånger i veckan utan större risker.

Ja, då kan jag rekommendera endorfiner! När det gäller ångestdämpning är hård motion svårslaget imho.
Har själv viss talang för att drabbas av ångest, men själv är jag så lyckligt lottad att cannabis fungerar väldigt bra (även) vad gäller ångest. Dock i särklass bäst med Indica, eller hybrider som lutar åt indica-hållet. Beställer man cb på nätet brukar man ju veta vad man köper iaf. Det mesta haschet som säljs är väl främst från indica-dominerade plantor.
Citera
2017-02-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Ja, då kan jag rekommendera endorfiner! När det gäller ångestdämpning är hård motion svårslaget imho.
Har själv viss talang för att drabbas av ångest, men själv är jag så lyckligt lottad att cannabis fungerar väldigt bra (även) vad gäller ångest. Dock i särklass bäst med Indica, eller hybrider som lutar åt indica-hållet. Beställer man cb på nätet brukar man ju veta vad man köper iaf. Det mesta haschet som säljs är väl främst från indica-dominerade plantor.
OfT: Jo jag vet, men jag har tränat regelbundet förut och har nu ett fysiskt krävande jobb. Det har inte hjälpt då min ångest mer är en konstant låg ångest/oro och nedstämdhet. Kan dock leva med det så länge jag kan jobba och tänka på annat på vardagar. Dock väldigt skönt att släppa verkligheten och finns bort med ett flin på läpparna med hjälp av lite tramadol.

Ont: ja, ska testa att beställa nåt riktigt indicadominerat.
Citera
2017-02-06, 10:25
Medlem
Tja!
Vet ej om det här är rätt tråd att fråga i men kan skylla på att jag är ny på FB. Har i uppgift att skriva ett argumenterande tal om eventuell legalisering av cannabis och jag är givetvis för Vill minnas att jag såg en artikel i somras om att polisen i dalarna hade satt in polishelikopter och diverse bilar på att försöka plocka några som rökt. Hade vart grymt om någon som minns denna artikel skulle kunna länka den till mig då jag inte hittar den någonstans. Tack på förhand!
Citera
2017-02-06, 16:33
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahafan
Tja!
Vet ej om det här är rätt tråd att fråga i men kan skylla på att jag är ny på FB. Har i uppgift att skriva ett argumenterande tal om eventuell legalisering av cannabis och jag är givetvis för Vill minnas att jag såg en artikel i somras om att polisen i dalarna hade satt in polishelikopter och diverse bilar på att försöka plocka några som rökt. Hade vart grymt om någon som minns denna artikel skulle kunna länka den till mig då jag inte hittar den någonstans. Tack på förhand!
Om det kan vara så att händelsen utspelade sig i Göteborg så är det förmodligen händelsen skriven nedan. Dock var det i December och som sagt i GBG.
https://www.flashback.org/t2794034
Citera
2017-02-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THE-OJA
Om det kan vara så att händelsen utspelade sig i Göteborg så är det förmodligen händelsen skriven nedan. Dock var det i December och som sagt i GBG.
https://www.flashback.org/t2794034
Tror nog att det var den jag tänkte på. Tack som fan!
Citera
2017-02-07, 18:03
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahafan
Tror nog att det var den jag tänkte på. Tack som fan!

Förrförra sommaren var de ute på någon av öarna i Göteborg med helikopter för att infånga en planta också! Det kan ju vara ett (tragikomiskt) exempel på väl använda resurser att ha med i din argumentation.
Extra kul att de, trots att de anser att de behöver ta till helikopter för att infånga plantor, ändå är så okunniga att de är osäkra på om det var cannabis de hade hittat!

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...g-i-skargarden
Citera
2017-02-10, 19:01
Medlem
Polisen beslagtog 5-10g gräs som var skickat hem till mig i mitt namn. Det var för snart 2 år sen, jag har inte hört något sen mitt förhör där jag berättade att jag inte kände till det. Bör jag få veta något vid preskription eller är det bara att fira?
Citera
2017-02-12, 00:53
Medlem
Kalkon77s avatar
Tar hjärnan mer skada om man röker någon tung indica jämfört med sativa?
Citera
2017-02-13, 15:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Tar hjärnan mer skada om man röker någon tung indica jämfört med sativa?
Jag har inte stött på några som helst belägg för att det skulle vara så. Däremot känner man ju sig mer puckad av en indica. Men. Man är ju ungefär lika bränd av en bra sativa fast på ett annat sätt. Känns lite som den klassiska "gräs är uppåt, hasch är neråt"-myten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in