Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 19:18
  #3313
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Tack för tipset. Det är alltså inget fast skrap som jag fått ut utan en sorts olja som jag plockar ut med tandpetare och sen försökt smörja på papper. Vet att folk gör det med hascholja så tänkte att det kanske skulle ge liknande effekt.
Försök att få ut det på en tallrik och "gegga runt" lite med tobak så blir det säkert ordning på det. Eller köp mer cannabis. Skrap är liksom en sista åtgärd.
Citera
2017-06-26, 23:37
  #3314
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Tack för tipset. Det är alltså inget fast skrap som jag fått ut utan en sorts olja som jag plockar ut med tandpetare och sen försökt smörja på papper. Vet att folk gör det med hascholja så tänkte att det kanske skulle ge liknande effekt.
Om du prompt vill röka ditt skrap, så kan du rengöra pipan med lite aceton. Därefter filtrerar du lösningen genom ett kaffefilter, slänger filtret (där all aska fastnat) och låter acetonet dunsta i exempelvis en ugnsform. Kvar har du en liten mängd koncentrerad olja som lär ge god effekt. Du kan skrapa loss denna med ett rakblad och applicera den på lite finsmulat gräs eller tobak.

Med det sagt instämmer jag i BFCs råd - köp bara lite nytt gräs istället!
Citera
2017-07-02, 14:19
  #3315
Medlem
Fagerhults avatar
Dagen efter att man rökt, är det vanligt att vara lite borta då?


Var ute och körde bil när bensinlampan tändes. Tänkte åka direkt till bensinstationen men utan anledning svängde jag åt ett annat håll. Tänkte "vafan" och åkte mot bensinstationen igen. Nog fan åkte jag förbi infarten till bensinstationen och fick åka en och en halv mil till nästa. Glömde helt bort att jag skulle tanka.

Samma sak nu när jag skulle sätta på mig mina mjukisbyxor. Letade i hela lägenheten och märkte att dom låg mitt på golvet och att jag hade gått förbi dom flera gånger.

Är också lite trött i ögonen. Så är detta vanligt eller ett tecken på att jag rökte alldeles för mycket igår?
Citera
2017-07-02, 15:43
  #3316
Medlem
Fagerhults avatar
En annan fråga. Tänkte gå ner till pizzerian sen efter att jag rökt. Är det en dum idé? Kommer jag stinka gräs?
Citera
2017-07-02, 17:18
  #3317
Medlem
Svampskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagerhult
Dagen efter att man rökt, är det vanligt att vara lite borta då?


Var ute och körde bil när bensinlampan tändes. Tänkte åka direkt till bensinstationen men utan anledning svängde jag åt ett annat håll. Tänkte "vafan" och åkte mot bensinstationen igen. Nog fan åkte jag förbi infarten till bensinstationen och fick åka en och en halv mil till nästa. Glömde helt bort att jag skulle tanka.

Samma sak nu när jag skulle sätta på mig mina mjukisbyxor. Letade i hela lägenheten och märkte att dom låg mitt på golvet och att jag hade gått förbi dom flera gånger.

Är också lite trött i ögonen. Så är detta vanligt eller ett tecken på att jag rökte alldeles för mycket igår?

När jag var nybörjare så kunde jag känna mig lite hög dagen efter då och då, men tror mest att det var placebo då det är ingenting som skett i huvudet taget efter lite erfarenhet. Vissa kan känna sig lite sega/trötta dagen efter men även det är något som går bort med tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerhult
En annan fråga. Tänkte gå ner till pizzerian sen efter att jag rökt. Är det en dum idé? Kommer jag stinka gräs?

Röker du joint så kommer du nog lukta lite men promenaden dit kommer hjälper till att ta bort lukten en hel del så beror lite på hur lång promenaden är. Pipa och bong borde vara lungt såvida du inte blåser ut röken motvind så att det blåser på dig. Vape är luktfritt. Men även om du luktar lite så vad gör det? Gå du och ta din pizza, de flesta bryr sig inte och speciellt inte pizzabagare, hade en polare som t.o.m fick rabatt en gång för att han luktade gott
Citera
2017-07-03, 12:26
  #3318
Medlem
Tjena! Tänkte köpa mig en pipa men har några frågor om filtret/nätet/screenen. Hur ofta behöver man byta filter? Och hur vet man vilket filter som passar till vilken pipa?
Citera
2017-07-03, 14:47
  #3319
Medlem
Svampskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtoz
Tjena! Tänkte köpa mig en pipa men har några frågor om filtret/nätet/screenen. Hur ofta behöver man byta filter? Och hur vet man vilket filter som passar till vilken pipa?

Ett nät kan räcka ganska länge om du vill och du kan t.o.m rengöra dem med alkohol. Men varför besvära sig, de är ju så jäkla billiga ändå. Byter själv kanske en gång i veckan och då gör jag det det är ganska ofta. Alla screens passar alla pipor mer eller mindre, det är aldrig för litet om du inte har en väldigt konstig pipa och är det för stort är det bara att trycka ner i pipan eller vika ihop den lite.
Citera
2017-07-03, 18:03
  #3320
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtoz
Tjena! Tänkte köpa mig en pipa men har några frågor om filtret/nätet/screenen. Hur ofta behöver man byta filter? Och hur vet man vilket filter som passar till vilken pipa?

Citat:
Ursprungligen postat av Svampskogen
Ett nät kan räcka ganska länge om du vill och du kan t.o.m rengöra dem med alkohol. Men varför besvära sig, de är ju så jäkla billiga ändå. Byter själv kanske en gång i veckan och då gör jag det det är ganska ofta. Alla screens passar alla pipor mer eller mindre, det är aldrig för litet om du inte har en väldigt konstig pipa och är det för stort är det bara att trycka ner i pipan eller vika ihop den lite.
Nåja. Jag har en sån där glaspipa som ser ut som en kuk och den är det lögn i helvete att få ner ett "vanligt", kommersiellt nät i.
Citera
2017-07-03, 20:08
  #3321
Medlem
Svampskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nåja. Jag har en sån där glaspipa som ser ut som en kuk och den är det lögn i helvete att få ner ett "vanligt", kommersiellt nät i.

Brukar man inte använda man en sådan där liten metall grej för att täcka hålet istället för ett nät i sådanna pipor?
Citera
2017-07-03, 20:12
  #3322
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampskogen
Brukar man inte använda man en sådan där liten metall grej för att täcka hålet istället för ett nät i sådanna pipor?
Jag är en hemsk människa och använder en liten bit aluminiumfolie. Jag kommer säkert få lungcancer eller nåt. En liten sten går också bra.
Citera
2017-07-03, 22:15
  #3323
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nåja. Jag har en sån där glaspipa som ser ut som en kuk och den är det lögn i helvete att få ner ett "vanligt", kommersiellt nät i.
I det läget brukar jag vika nätet till en liten tratt (tänk "kaffefilter").
Citera
2017-07-03, 22:18
  #3324
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
I det läget brukar jag vika nätet till en liten tratt (tänk "kaffefilter").
Jo, jag har försökt ett par gånger men får inte ordning på det riktigt. Nåja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback