2017-05-03, 22:34
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Ja, det ska bli intressant att få höra om hans medverkan. Om han har ställt upp, han vet att han är hårt ifrågasatt. Jag personligen anser att karln är en katastrof, se Quickfallet.
Vanliga, enkla människor, som "litar på polisen" som de här inblandade säger, litar naturligtvis ännu mer på en professor i psykologi. Till de vanliga enkla räknar jag även polisen i det här fallet.
Det här händer ju också innan den quickska fasaden har rämnat, mitt under den räcka med medialt uppmärksammade erkännanden och domstolsförhandlingar där han är anlitad som minnesexpert. Peak SÅC, så att säga. Det är inte svårt att föreställa sig lättnaden hos den arme landsfiskal som sitter med ett barnamord på halsen när han får en psykologiprofessor till skänks från ovan.
Citera
2017-05-03, 22:34
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Så du påstår att det appliceras på alla människor? Jag har mina första minnesbilder från när jag var 2 år. Har även minnesbilder från min födelsedag när jag fyllde 3 år, så du kan ta din artikel och sticka upp den nånstans där solen inte skiner
bilder som ser likadana ut som foton du fick se?
jag har minnesbilder att min mormor leker med mig
problemet är bara att hon dog år innan jag födes... visar sig sedan att det är en bild på henne och min MAMMA som leker som jag "minns"
man SKAPAR "minnesbilder" genom att prata om händelsen som man inte varit med om eller minns
så avfärda inget

btw christian delar svts länkar om "kevin fallet"
https://www.facebook.com/christian.karlsson.75033?fref=ts
Citat:
Här kan alla titta som har funderingar och liknande!
Samma kanal samma tid nästa onsdag!
Till alla er som fortfarande hatar på oss, snälla titta på nästa avsnitt!

Citera
2017-05-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Märkte precis att p3 dokumentär valt att plocka bort avsnittet om kevinmordet. Hade tänkt dubbelkolla några detaljer som jag vill minnas att jag hörde i dokumentären och som inte överensstämmer med avsnittet som nyss sändes i TV. Synd.

Oj, den fanns uppe i helgen. Lyssnade på den då. Intressant att dom väljer att ta bort den.
Tv3 har förresten en grej uppe också om fallet, i en gammal serie som heter Ondska.
Citera
2017-05-03, 22:35
Medlem
Passepartouts avatar
Dan Josefsson drar ut på det i det oändliga. Är det för att han vill ha betalt för tre avsnitt istället för ett? Bandymatch, joggingtur, klappa hästar, gaffeltruckar mm är av noll intresse! Det är respektlöst mot pojkarna som jag tror är oskyldiga, men de lär ha två helvetesveckor framför sig innan sista avsnittet visas. Allt hänger fortfarande i luften, om än till deras fördel.

Sandberg:

Citat:
[...] det riktiga erkännandet var när den äldre pojken berättade och gav klartecken till den yngre då så att säga, ok vi berättar nu. Så det var på slutet vi fick hela historien så att säga.

Motsägande. Kvinnan som förhör barnen talar inte om något specifikt "erkännande". Att "ge klartecken" låter inte sannolikt mellan en 7-åring och en 5-åring. Dessutom, förhördes pojkarna plötsligt gemensamt? Hur gick det till, det var ju var och en för sig ... eller?
Citera
2017-05-03, 22:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Nej givetvis menar jag att föräldrarna är 100 % indirekt skyldiga till sorkens tragiska öde. Hade du låtit din 4 åring leka vid en sjö då han inte ens kunde simma? Shit, en del ska absolut aldrig skaffa barn. Upphör tamifan aldrig att förvånas....

Nej, jag lämnade aldrig mina barn utom synhåll långt upp i åren. Släppte inte iväg dem att cykla ensamma förrän de fyllt 12. Så för mig är det fullständigt ofattbart att någon kan göra det.
Citera
2017-05-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Nej allt det där är skitprat. Det finns inga bevis alls för att det skulle fungera så, det är alla seriösa läkare och psykologer överens om nu. De enda som fortfarande tror på dravel som bortträngda minnen är knäppskallar som försöker hitta enkla lösningar till sina problem och gamla bittra forskare som inte kan svälja att de hade fel i så många år.

Och vad har du att backa upp ditt smått dyslektiska inlägg med? Kom med konkret fakta istället att skriva några enkla rader text och bortfärda det som "dravel".
Citera
2017-05-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
De flesta har tydliga minnen från 3 års ålder. Jag har själv mina första minnen från när jag var två år.

Spektakulärt!

Hjärnan fungerar inte som den porträtteras på film.
Citera
2017-05-03, 22:39
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Dan Josefsson drar ut på det i det oändliga. Är det för att han vill ha betalt för tre avsnitt istället för ett? Bandymatch, joggingtur, klappa hästar, gaffeltruckar mm är av noll intresse! Det är respektlöst mot pojkarna som jag tror är oskyldiga, men de lär ha två helvetesveckor framför sig innan sista avsnittet visas. Allt hänger fortfarande i luften, om än till deras fördel.

Sandberg:

Motsägande. Kvinnan som förhör barnen talar inte om något specifikt "erkännande". Att "ge klartecken" låter inte sannolikt mellan en 7-åring och en 5-åring. Dessutom, förhördes pojkarna plötsligt gemensamt? Hur gick det till, det var ju var och en för sig ... eller?
Snälla du! Pojkarna och deras föräldrar har redan sett hela programmet, annars hade dom aldrig ställt upp. Dom som är med i "Lets Dance" vet också vem som vinner när programmet börjar sändas
Citera
Medlem
Joe Blows avatar
Ett mycket välgjort program. Vackra bilder på värmländsk skog, sjöar och vassruggar till smäktande ödesmättade mollackord av billigt samplade syntstråkar. Första delen skall få tittaren att känna med den stackars familjen. En timme av starka känslor och sympatier. Inblandade poliser framställs idag lika tvekande och tvivlande som den idogt arbetande tredje statsmakten. Att polisen är ond och samhällets fiende nummer ett är som vanligt vänsterns utgångspunkt. De enda ädla och rättrådiga är journalisterna med Mao på väggen i både sovrummet och redaktionen.

Hade man haft något konkret och tydligt hade man fått veta det i ikväll. De två kommande timmarna kommer knappast med något annat än allmän kritik mot psykologer och deras metoder. Uppspydd skåpmat från Quick-debaclet med andra ord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Han kanske trodde att det var bortträngda minnen här med. En polis sa att det var som att forcera Berlinmuren att få till ett erkännande. Det låter som om de bestämt sig på förhand att det var de killarna. Men visst, vi får se de andra avsnitten också.
Det lär ju inte vinklas åt andra hållet i de andra avsnitten så vad menar du. Spåret är ju redan uppkört slutsatsen polis och de inblandade var dåliga en rättsskandal och pojkarna är med störta sannolikhet om inte helt klart oskyldiga. Eller väntar du dig nåt annat?
Citera
Medlem
Beatriceaurores avatar
Varför var Kevin skadad vid genitalierna? De småpojkar som ger sig på en annan pojkes underliv med syftet att skada honom just där är psykiskt skadade. Mycket talar för att detta var två vanliga och harmoniska smågrabbar, inga psykon.

Om "leken spårade ur", "de kom inte överens om vem som skulle bestämma" som polisen påstår, varför ger sig killarna på fyraåringens snopp? Jag har sett rätt många arga småpojkar slåss, men aldrig att någon har riktat in sig på att skada den andres underliv.Det är ett sjukt beteende.
Pedofiler, däremot ...
Citera
Medlem
DonSikiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Hur kan man skicka iväg ett barn som är 4 år att leka med två andra barn 5-7 år ensamma utan tillsyn (dessutom ska de leka vid en sjö...)?

Jag hade då aldrig tillåtit det. Är det någon som bär ansvar för Kevins tragiska öde så är det väl ändå WT föräldrarna i detta fall?
Händelsen ägde rum i Dottevik, Arvikas WT-paradis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in