2017-05-03, 21:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Vill minnas att det var pojkarnas pappa som uppfattat något pojkarna sagt hemma som han kopplade till Kevin och hans död!

Känner någon igen det?

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9811/03/arvika.html
Citera
2017-05-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Har inte läst hela tråden så ber om ursäkt om detta redan har diskuterats. Hur kan man som förälder gå med på att barn så unga som fem och sju år förhörs utan advokat, någon från socialen eller förälder? Dessa föräldrar måste vara top fem sämst i Sverige för att lyckas med detta.

Har du sett avsnittet? Eller talar du ur blindo?
Dom säger i avsnittet att "under min tid när jag växte upp så litade man på att polisen gör ett bra och rättfärdigt jobb" och då litade dom på det. Tror inte föräldrarna själva trodde att det skulle ha den här utgången som den fick i det läget. Vad vet jag.
Citera
2017-05-03, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
pojk jävlarna är skyldiga, låt dom skämmas livet ut.
Who cares!! De var bara småpojkar vid tillfället, visste inte bättre.. Så här gör svt sina program, om det inte är en snyftfilm om flyktingar och deras villkor, vilket börjar bli uttjatat. Jo men se då gör man en trilogi om hur svårt wt i Sverige kan ha när det kommer till den patriarkala rättvisan.

I Sverige vill vi ha kvar MP i riksdagen, helst införa ett matriarkat. Lär dig pojk hur media fungerar.
Citera
2017-05-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
http://illvet.se/manniskan/hjarnan/minne/minnen-stammer-det-att-man-inte-minns-nagot-fran-innan-man-var-4-ar

Så du påstår att det appliceras på alla människor? Jag har mina första minnesbilder från när jag var 2 år. Har även minnesbilder från min födelsedag när jag fyllde 3 år, så du kan ta din artikel och sticka upp den nånstans där solen inte skiner
Citera
2017-05-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Jag minns inte att jag sköt Palme heller. Solklart att jag har förträngt det traumat.

Det är ju extremt ovanligt att barn dödar barn, så oddsen talar ju emot denna nödlösning redan från början.

För att döma någon krävs bevis och i det här faller verkar det inte finnas såna, erkännanden räcker ju inte ens för vuxna misstänkta.

SÅC ska spärras in på närmsta anstalt.

Med tanke på ditt resonemang så är du inget annat än en liten pojkspoling och kunde således inte ha dödat Palme
Citera
2017-05-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Vad fruktansvärt för bröderna (och familjen) att under alla dessa år stämplats som mördare och
onda.
Lika hemskt är det att vi/allmänheten har trott att det varit ett glasklart fall..

Fruktansvärt för KEVINS familj!!! Dom nämndes inte med ett ord! Istället är det som vanligt vad gäller svensk media att det är synd om Brottslingarna!! Pojkarna har säkerligen mördat den lille, och sen försökt tränga bort själva utförandet, därav "glömskan"! Mkt Vinklat!!!
Citera
2017-05-03, 22:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Det gjorde man ju i princip i första programmet. Eftersom det inte finns nån tekniskt bevisning och ett sk erkännande inte räcke, så har man klarat av den delen. Naturligtvis kommer tid ägnas åt förhören och SÅC roll, men jag tror man kommer att ta oss ett steg längre. Annars hade inte gjort en serie på 180 minuter

Jag är inte alls imponerad av programupplägget. Det var långsamt tempo och tendentiösa inslag. Du får naturligtvis tro vad du vill, men jag tror att programteamet kommer att fortsätta i samma hjulspår och haka upp sig på detaljer i syfte att skapa juridisk tveksamhet.

I sig anser jag naturligtvis att alla domar ska vara juridiskt oklanderliga. I detta fall när barn är inblandade anser jag att skuldfrågan har en annan karaktär. Det handlar inte om överlagt mord, men ett barn har bragts om livet och det finns berättelser, från de två bröderna, som starkt talar för att upprinnelsen var en lek som gått överstyr.
Citera
2017-05-03, 22:08
Bannlyst
Hade en mycket god vän som gick teaterlinjen på en folkhögskola där mellan 95 å 97. Inga bra stories han berätta om Arvika. Typ scum of the earth befolkning.

Den äldre av dom har gjort det, men tragiskt hursomhelst.
Citera
2017-05-03, 22:08
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Så du påstår att det appliceras på alla människor? Jag har mina första minnesbilder från när jag var 2 år. Har även minnesbilder från min födelsedag när jag fyllde 3 år, så du kan ta din artikel och sticka upp den nånstans där solen inte skiner
Visst finns det individuella variationer och undantag, så det är väl inte omöjligt att du minns din treårsdag.

Det ska dock sägas att många sådana där tidiga barndomsminnen är efterhandskonstruktioner genom vad den egna familjen berättat och tex foton och filmer från tillfället.
Citera
2017-05-03, 22:09
Medlem
– Vi försökte gömma honom, har de berättat.
De sprang sedan hem och med andan i halsen och sa till sina föräldrar:
– Kevin ligger och flyter i vattnet.
Men föräldrarna trodde inte på pojkarna.
Det blev därför Kevins morfar som upptäckte det döda barnet på söndagskvällen.

Om detta även har bekräftats av föräldrar och morfarn så är det ju 100% .Även om det inte skulle räcka i rättegång.
Citera
2017-05-03, 22:11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Who cares!! De var bara småpojkar vid tillfället, visste inte bättre.. Så här gör svt sina program, om det inte är en snyftfilm om flyktingar och deras villkor, vilket börjar bli uttjatat. Jo men se då gör man en trilogi om hur svårt wt i Sverige kan ha när det kommer till den patriarkala rättvisan.

I Sverige vill vi ha kvar MP i riksdagen, helst införa ett matriarkat. Lär dig pojk hur media fungerar.
Synd man inte la lika mkt kraft på ett minnesprogram för offret mördat på en skten lastpall. Sympati för dessa grabbar äcklar mig.
Citera
2017-05-03, 22:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338

Du är inte den första som tror att du kommer ihåg saker som likaväl skulle kunna ha återberättats för dig vid 4-6 års ålder och som möjligen också kan ha förevigats med foton. Frågan är väl beforskad och pekar entydigt på att din uppfattning inte stämmer.

Men lev du med din uppfattning om att du har egenupplevda minnen från 2-års ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in