Citat:
Ursprungligen postat av
skotittare
Att du inte förstår vad Merapi skriver här betyder rakt upp och ner att du inte har förstått vad feminism handlar om. Och just det är en väldigt stor del av anledningen till varför få feminister orkar debattera på detta forum. För att ni helt enkelt är alldeles för dåligt insatta i de ämnen som ni diskuterar.
Nej det betyder bara att jag inte förstår vad Merapi skrev.
Men du får jättegärna förklara. Det är inte andras uppgift att försöka förstå er ideologi.
I synnerhet inte en ideologi som definierar om ords betydelse, och i allra högsta grad inte folk som
påstår att hudfärgen inte beror på generna.
Förklara gärna hur att dela in folk efter hudfärg inte är att dela in dem efter deras gener.
Citat:
Det och att större delen av er argumentationsteknik går ut på personpåhopp.
Ja du, du och jag har uppenbarligen inte samma inlägg framför oss.
Mina
argument, ja de är argument även om ni inte håller med om dem vilket vissa omöjligen har förstått, genererar sådan aggression att motståndaren skakar.
Det är i alla fall den tanke jag får av det enorma flödet av nästintill oläsbara förolämpningar jag möter, där skribenten uppenbarligen inte kan träffa tangenterna i ren ilska.
Men jag har tack vare denna tråd fått en fin samling exempel på feministers beteende, och till och med en bekräftelse på att om man har andra åsikter, då förstör man debatten och ska anmälas. Inte ovanligt bland feminister på Facebook, men jag trodde Flashback var bättre.
Att jag tex påstår att feminism är en religion är ett
helt legitimt påstående, dvs inte ett argumentationsfel, oavsett om det är rätt eller fel, och om man inte håller med om det så argumenterar man emot. Så funkar normal debatt. Så funkar jag.
Jag kan lova dig, skotittare, att om jag skulle sänka mig till den usla nivån som flertalet feminister uppvisar i den här tråden och andra och bemöta alla era ogrundade påståenden med inget annat än förolämpningar och argumentationsfel, då skulle ni märka det brutalt fort.