Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Men Oantastlig, du har blivit bemött i sak. Konsensus på Wikipedia var att du hade fel. Hur gick det till om "ingen kunde bemöta dig"? Att du själv inte klarar av att erkänna att du har fel är ärligt talat ingen annans problem.
Nej, det är därför mina korrigeringar kring löneskillnader står kvar, du skrev ju det själv tidigare i diskussionen
Citat:
Självklart är det så, att Wikipedia inte håller med dig beror ju bara på en PK-konspiration.
Det var ju bara du som höll på och ta bort det jag skrev om skillnader i viljan att tävla, att det finns mer intelligenta män etc. Detta har du ju klart och tydligt själv visat att du inte kan backa upp varken då eller i andra tråden.
Citat:
Ja, är X en konstant i ditt exempel? Det beror uppenbarligen på om du menar att A och B också är konstanter. Om A eller B varierar kommer också X göra det.
A och B representerar de populationer du räknar ut korrelationen ifrån (jag utgick från att du förstod hur man räknar fram en korrelation).
Citat:
Och som jag försökt förklara för dig i en månad nu, korrelationer beskriver inte orsakssamband. Det är löjligt hur du fortsätter göra bort dig i den här frågan.
Och som jag har förklarat för dig i en månad så är det ingen som påstår det, dock kan man diskutera om det är fråga om ett orsakssamband (eftersom det är så man gör inom vetenskapen) och i så fall vilken variabel som påverkar vilken.
Citat:
Va? Ibland finns det orsakssamband mellan saker, ibland inte. Det beror på vad du tittar på. (Har du ärligt talat inte förstått ett dyft av någonting jag sagt? Det är som att du bokstavligt talat inte vet vad diskussionen handlade om.)
Exakt, och här finns det med största sannolikhet ett orsakssamband. Vi känner inte till något sätt att öka någons intelligens, intelligens har visat sig viktigt för akademisk framgång samt att man skriver SAT (som är ett mått på intelligens) innan man blir framgångsrik forskare. Därför är det rimligt att anta att orsakssambandet går från bra resultat på SAT (hög intelligens) till att bli framgångsrik forskare och inte tvärt om. Hur kan du fortfarande inte fatta detta? Är ditt argument fortfarande att det lika gärna kan vara så att akademisk framgång lika gärna orsakar högre intelligens?
Du länkade fel, det finns inget där som motsäger att det kan finnas ett orsakssamband mellan variablerna. Vilket är det vi diskuterar.
Det roliga är ju att den enda orsaken du håller på att spela dum är ju för att du inte vill svara på den retoriska frågan gällande om vi förväntar oss att finna fler män som blir riktigt framgångsrika givet att fler män skriver riktigt bra på SAT och SAT är bättre än betyg för att bedöma vilka som lyckas allra bäst.
Citat:
Det finns en ocean av stöd, den som är intresserad kan själv välja ut sina droppar.
Märkligt att du aldrig kan citera några och jag kan lägga fram hur mycket stöd som helst... märkligt det där.
Citat:
Behöver vi verkligen citera när du kallar andra skribenter för pedofiler? Det är inte som att det är speciellt svårt att dra en sökning.
Som svar på deras ad hominem? Nej, det är själva poängen. När de slutar komma med ad hominem så får de inte heller ad hominem som svar. Vad i detta är det du inte fattar?
Citat:
Oantastlig, vi har haft den här debatten flera gånger förut, jag har bemött allt ditt trams ord för ord. Jag har helt enkelt ingen lust längre. Du kan låtsas att alla som säger emot dig inte är insatta, faktum kvarstår att du är en tomte på ett nätforum, och att dina haranger inte tolereras på Wikipedia.
Märkligt, varför var det då så många av mina korrigeringar som fick stå kvar trots dina protester?
Citat:
Ja, fast som både jag och otaliga wikipediaskribenter påpekade klarar du ju inte av att återge källornas innehåll på ett korrekt sätt.
Märkligt, de står ju kvar så uppenbarligen gjorde de det. Det var en mening i rubriken som ändrades (och nu är helt missvisande men det får ju stå för er).
Citat:
Feminetik såväl som Wikipedia var definitivt bättre för den som inte ville kallas pedofil av någon jävla tomte på ett nätforum, så mycket kan vi i alla fall säga. Men nej, det är nog den "ideologiska bubblan" som gör att feminister söker sig dit. Vilken jävla tur att Flashback finns, så att man slipper dessa "ideologiska bubblor".
Ja, jag fick ändå ändrat ganska mycket i den artikeln på wiki så nu är ju den artikeln mycket bättre och mer representativ för forskningsläget än den var innan. Vad har du själv bidragit med? Tagit bort viktiga förklaringsmodeller som används i nationalekonomin. Bra jobbat där du
Citat:
Jag lägger märke till att sarkasm visst går över huvudet på dig också. Som sagt Oantastlig, vi är inte dumma, vi märker när du ljuger.
Skall jag tolka detta som att du gick in och jämförde ip och noterade att du hade fel?
Skönt, du kanske du äntligen skall bemöta varför de flesta av mina korrigeringar fick stå kvar trots dina protester.