2017-04-18, 19:36
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
När har flickor inte lyckats i skolan?
Flickor har inte fått lov till högre utbildning och det var problemet förr i världen.

Idag har du en sits där flickors högre hjärnmognad i denna ålder SAMT flickors bättre könsrollsmönster för skolarbete ger ett utfall att de klår pojkarna.
de konkurrerar med pojkar på likvärdiga villkor äntligen och ja då åker pojkarna ut.
beror inte påa tt flickor är intelligentare eller dylikt utan på förväntningarna på pojkar..

Att flickors hjärnor ligger 1-2 år före pojkars i viss ålder kan vi inte göra så mycket åt. Det är högst troligt biologi.
Att mansrollen innehåller förväntningar på pojkar som gör att de inte tycker det är "coolt" plugga eller läsa ex. är däremot något vi kan göra något åt, och det är exakt i linje med vad feminister jobbar för fullt med.
Fram med de duktiga pojkarna, plugghästarna, strebrarna. De bör få "coolhetsstämpeln på sig istället för skolkarna och busfröna.

Sätt pappor att läsa för sina små glin...så de fattar att böcker är något positivt och manligt.
Hmm, sounds legit.
När Celeno och Oantastlig påstår något enligt samma undersökningar, då duger de inte, men när du vill hävda "högre hjärnmognad" (bara den termen är så sjukt "akademisk") då funkar de alldeles utmärkt.

Kan det vara det här man kallar confirmation bias?
2017-04-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Nej "alla vet" ingenting och det är just såna där påståenden som sänker nivån på debatten.

Vadå "nu tröskar vi in på lite av varje"? Jag kan ha fel men är inte frågan i TS ganska rak och tydlig? Vad berättigar OT?

Och du.. jag behöver inte slappna av, lämna tråden om du inte kan hålla dig till ämnet.

Jo alla vet varför feminister inte sitter på flashback.
Det får tråden presenterat i x. antal inlägg i början, jag själv skriver också ett sådant.
alla säger detsamma_ låg kvalitet.
"feministerna" skriver lågt bemötande på forumet mot feminister och
"antifeminsiterna" skriver att feminister är låg kvalitet i sig, därför sitter feministerna inte här och tar emot all denna geniala intellektuella debattnivå som antifeminsiterna presterar på forumet.

Sen finns liksom inget mer att diskutera.
2017-04-18, 19:41
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Haha!
Klart som korvspad. Du vann argumentet på "du är, nej,du kan va..."

Not!

Ja för det var ju inte han som börja:
Citat:
Här har vi ju svaret, om någon fortfarande var osäker.

En totalt fullkomligt och komplett intetsägande oneliner. Så varför skulle behöver jag vara duktigt och tillmötesgående och fråga vad han menar istället för att bara vara lika intetsägande tillbaks?
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-04-18 kl. 20:07.
2017-04-18, 20:02
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Källa på att:

"minskad diskriminering i skolan något feminister aktivt kämpar emot"

tack.
Det skrev jag ju: SVT Debatt. Programmet finns inte att se längre, men vi har gått igenom det där förr. Det inlägget är för övrigt ett typexempel på debatt med dig; MASSOR av källor från mig som möts av "herregud som du resonerar som en fjant celeno" eller "Väx upp Celeno, mitt tips."

Bara för skojs skull kan vi lägga till några från den här tråden (eller "den tragiska hörnet" som du kallar det):
Citat:
Räta ut skallen och fatta vad du snackar om.
Citat:
men din mupp.
Citat:
sånna okunniga nötter i sverige som du
Bara citerar. Ingen kommentar.
Citat:
Det jobbas flitigt på att få pojkar läsa, ändra pojkars attityder till skolan, få in fler män i skolvärlden.
Mycket av de saker som stod i början på din länk, men som du helt ignorerar.

Finns inga feminister som inte vill att pojkar ska få likvärdiga betyg/ kunskaper som flickor.
Nej, det jobbas hårt med att få in MER feminism i skolorna.
2017-04-18, 20:03
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Jo alla vet varför feminister inte sitter på flashback.
Det får tråden presenterat i x. antal inlägg i början, jag själv skriver också ett sådant.
alla säger detsamma_ låg kvalitet.
"feministerna" skriver lågt bemötande på forumet mot feminister och
"antifeminsiterna" skriver att feminister är låg kvalitet i sig, därför sitter feministerna inte här och tar emot all denna geniala intellektuella debattnivå som antifeminsiterna presterar på forumet.

Sen finns liksom inget mer att diskutera.

Jo uppenbart så vill ju folk diskutera och alla vet något ANNAT som du ser, dessa inlägg är bara från dom första tio sidorna...

Citat:
För att de får mothugg, inte avgör villkoren för debatten, och Flashback inte är något safe space för lättkränkta snöflingor.
Citat:
Det är väl ganska svårt att inte se att dagens feminister fokuserar på trams istället för riktiga problem som tex Islam, som dom konstigt nog är för? Nej istället ska det fokuseras på mansplaining, hat mot vita män och annat trams, är du också en sådan eller?

Citat:
På Flashback är alla välkomna om man håller sig till reglerna. Men få feminister orkar nog inte tjafsa mot majoriteten som tycker tvärtom... Finns väl ett forum som heter kamrat.nu eller liknande, men där är bara vänsteråsikter välkomna, annars blir man bannad. Så låt feministerna klaga i typ en sån kommunist-klubb.
Citat:
De som "debatterar" feminism är normalt sett inte särskilt insatta i själva sakfrågan.

Citat:
Ingen eller väldigt liten censur gör att Flashback fyller funktionen att det undermedvetna får utlopp, ett alternativ till drömlandet. Internet överlag fyller denna funktion. Många 'extrema' inlägg här är födda ur obearbetade och undertryckta känslor vilket norm-brydda personer/feminister smått ironiskt är delvis orsak till.

Samtalsklimatet blir således väldigt rått vilket få feminister tycker om. Uttryck som kommer till liv på detta forum kan ses som oproportionerligt stora manifestationer av det feminister vill undertrycka till vardags för att förverkliga sina idéer om social ordning.

TLDR Action -> reaction.

Citat:
Anledningen till att feminister är sällsynta på Flashback forum är att ett fritt diskussionsforum på nätet inte lämpar sig för de vanligaste härskarteknikerna. Vad skulle de göra här? Debattera med sakliga argument?

Dock undrar jag om inte även många andra finner det allt mindre intressant att diskutera den svenska feminismen. Den svenska statsfeminismen känns rätt uttjatad vid det här laget, så jag är nog inte den enda som finner ämnet slutdiskuterat en gång för alla. Alla dess logiska felslut, dess representanters hyckleri, samt hur genuspseudovetenskapens alla trosdogmer har vederlagts av seriös forskning, har belysts otaliga gånger från varje vinkel vid det här laget. Det faktum att den svenska statsfeminismen sjunger på sista versen är också en bidragande orsak till att det känns allt mindre relevant att diskutera ämnet.

När det gäller de svenska samhällsområden de har skadat och förstört (stödda av svenska regimen och i regel tillsammans med andra marxister och postmarxister), t.ex. hela det svenska utbildningssystemet och forskningen inom många områden, så är det likväl för sent att rädda dessa samhällsfunktioner, då förfallet har fått fortgå för länge. Ja, det svenska samhället generellt går mot en omfattande, irreversibel nedgång.

Redan det åstundande samhällsraset (som de svenska feministerna själva har arbetat så hårt för att förverkliga) kommer i sig innebära en dödsstöt för den helt offentligt finansierade svenska feminismen, i den mån de flesta inte har övergett den redan innan dess. Snart är de svenska feministerna lika relevanta som vilken slumpmässigt vald grupp av sekterister som helst. När jag nuförtiden stöter på stolliga feminister, så brukar jag bara garva åt det hela och gå vidare. Den tid man slösar på svenska feminister och deras trosdogmer kan man istället lägga på något vettigare, som t.ex. ta del av vetenskaplig forskning eller läsa god litteratur. Jag blir dessutom enormt mycket gladare till sinnes av det, medan en svensk feminist gör ju ingen glad.

Och jovisst, jag skrev nu ett längre inlägg i den här forumsdelen, men det har definitivt blivit allt mer sällsynt och kan mycket väl bli det sista.

Edit: Det hade dock varit intressant att få se en graf på hur inläggsfrekvensen har utvecklats i den här forumsdelen under t.ex. de senaste 7 åren och samtidigt få en graf över inläggsfrekvensen på resten av forumet som jämförelse.

Edit: Obs, jag antog från ämnet att det här var forumsdelen Feminism, medan jag aldrig ens har noterat den här forumsdelen.

Nåja, min förra Edit gällde alltså forumsdelen Feminism.

Citat:
Anonymiteten gör att feminismens motståndare inte längre enkelt kan skrämmas med att kallas för sexister och kvinnohatare. Då faller hela grundvalen för den moderna feminismen som ett korthus då den ej tål att synas av enkel logik.

Citat:
Dom är inte här för att dom inte är välkommna

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
De som "debatterar" feminism är normalt sett inte särskilt insatta i själva sakfrågan.

Citat:
Detta!

Det är jäkligt tröttsamt att gång på gång förklara vad som menas med socialt konstruerat kön, våldtäktsstruktur och liknande.

Sedan har jag en känsla (går enbart utifrån min egna bekantskapskrets här) så för inte feminister kampen på nätet särskilt mycket utan för diskussionerna irl oftast.

Citat:
Feminism handlar om att skaffa sig fördelar och karriärsmöjligheter. Ingetdera finnes att hämta på Flashback.

Citat:
Personligen har jag fått för mig att de feminister som orkar debattera på FB, är första års elever som läser genus"vetenskap".

Citat:
Feminister vill ha auktoritetsställning kring olika frågor och sätta agendan de vill inte behöva försvara och få dem ifrågasatta.

Citat:
Feminister gillar ryggdunk så dom håller sig hellre till sina små bloggar och liknande där dom kan censurera allt som inte passar, det oärliga sättet att debattera fungerar ju inte här.
Vet inte riktigt vad du saknar dock TS, tala med extremister är alltid slöseri med tid anser jag, av 1000 konversationer med feminister är det möjligtvis två av dom som inte är den vanliga offerkofts klysch tramset. Har du hört en nazifeminist har du hört alla.

Citat:
Kanske de håller sig borta eftersom så få kan hålla sig från att gå OT?
Se sista 10-15 inläggen ovan, hur många anser du tar upp TS fråga "Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback".
Istället diskuteras det varför feminister har fel/rätt eller varför anti-feminister har fel/rätt eller något annat kukeri.

Let me do the rock'n'roll.

Citat:
För att det är oerhört ansträngade att gå emot forumkonsensus. Visst, det finns nog en hel del på vänsterkanten som anser att folk här är någon form av undermänniskor som inte är värda att diskutera med, men det tar väldigt mycket energi att gå emot normen, och inte ge upp. Motsatsen stämmer såklart också. Det är helt enkelt mycket bekvämare att diskutera med åsiktsfränder.

För att dom inte kan skrika högre för att "vinna" diskutionen

Hela utgångsfrågan är väl baserad på en falsk sanning?!
Alltså att feminismen skulle vara nån slags stor svensk folkrörelse.
Det är den inte.
Missförstå mig rätt nu, majoriteten av Sveriges befolkning är med största sannolikhet för jämlikhet.
Men man bör inte blanda ihop jämlikhetsfrågan med dagens feminism, dom har väldigt lite med varandra och göra.
Feminismen är sedan länge kidnappad av extremister på vänsterkanten och vill man veta vilket stöd dessa egentligen har så är det väl bara o titta på Fi:s valresultat.
Feministiska frågor som diskuteras på nätet har oftast också väldigt lite med jämlikhet att göra, med andra ord engagerar det inte massorna.
SD anklagas ofta för att förstöra all form av konstruktiv debatt i invandringsfrågan.
Jag skulle hävda att deras stöd beror på att det inte finns någon riktig debatt.
Omvänt kan man lätt beskylla Fi för att sprida gift i jämlikhetsfrågan.
Här är dock ett större problem, partiet har inget stöd, likväl får man enormt mycket uppmärksamhet vilket betyder att frågor som faktiskt kunde vara viktiga nu sitter kidnappade bakom en fasad av kompletta dårar.

Med andra ord att så få 'feminister' tar upp kampen, inte bara på Flashback för övrigt, kan väl bero på att de flesta inte vill blandas ihop med Schyman och hennes klientel.

Citat:
Den bättre frågan enligt mig lyder:

Varför så många feminister som tar upp konstiga kamper på annat håll?

Vet alltså alla varför det är som det är i frågan?
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-04-18 kl. 20:05.
2017-04-18, 20:05
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Ja för det var ju inte han som börja:
Tja. Du är TS, om vi nu ska gnälla på vem som började.
Citat:
En totalt fullkomligt och komplett intetsägande oneliner.
Nej, den säger rätt mycket.

Citatet av dig visar vilket stort arsle utan självinsikt du är.

Du har inte funderat på att ditt knarkande har börjat tära för mycket av din intelligens?
2017-04-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det skrev jag ju: SVT Debatt. Programmet finns inte att se längre, men vi har gått igenom det där förr. Det inlägget är för övrigt ett typexempel på debatt med dig; MASSOR av källor från mig som möts av "herregud som du resonerar som en fjant celeno" eller "Väx upp Celeno, mitt tips."

Bara för skojs skull kan vi lägga till några från den här tråden (eller "den tragiska hörnet" som du kallar det):

Bara citerar. Ingen kommentar.

Nej, det jobbas hårt med att få in MER feminism i skolorna.
Celeno...hur låg tror du mina citeringar skulle bli om jag skulle sitta och ta ut citat på perosnpåhopp riktat mot feminister?hmm?
jag skulle kunna hålla på i timmar och bara citera.
när du sitter och cherrypickar något som du nu gjorde...när motståndarlaget ( ditt eget) typ sitter i samma tråd och pruttar ut detta nonstop så blir det LÖJLIGT.
Get it? Läser du ens antifeminsiternas inlägg?
2017-04-18, 20:10
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
När kvinnor inte lyckas så är det samhällets fel.

Vad är det du inte håller med om där?

Att det inte är 50%+ kvinnliga VD, politiker, miljardärer eller professorer är ju enligt feminister samhällets fel.

Men när killar lyckas dåligt i skolan så är det killarnas EGET fel. Precis som när 90% av de som dör på jobbet är män; deras eget fel. Att män dör i krig; deras eget fel.

Här är ett exakt citat från en annan feminist på forumet: Män får faktiskt skylla sig själva om de blir mördade eller misshandlade.

Jag tänker inte länka, för jag snackar inte skit om andra till skillnad från dig.
2017-04-18, 20:12
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Celeno...hur låg tror du mina citeringar skulle bli om jag skulle sitta och ta ut citat på perosnpåhopp riktat mot feminister?hmm?
Säkert skitlång.

Än sen?

Är det du eller jag som har följande signatur:

-Svarar hädanefter bara på seriösa inlägg, vill man ha svar från mig så får man alltså hålla sig ifrån personpåhopp, tjaffs, trams och halmbyggen-

JAG tycker det är skitkul att käfta på flashback om du inte märkt det. Jag gnäller inte dagarna i ända på hur synd det är om mig, och struntar i att besvara inlägg för att jag "inte orkar".

DU gör det. Precis som knarkaren i tråden och alla andra feminister här.
2017-04-18, 20:16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
När kvinnor inte lyckas så är det samhällets fel.

Vad är det du inte håller med om där?

Att det inte är 50%+ kvinnliga VD, politiker, miljardärer eller professorer är ju enligt feminister samhällets fel.

Men när killar lyckas dåligt i skolan så är det killarnas EGET fel. Precis som när 90% av de som dör på jobbet är män; deras eget fel. Att män dör i krig; deras eget fel.

Här är ett exakt citat från en annan feminist på forumet: Män får faktiskt skylla sig själva om de blir mördade eller misshandlade.

Jag tänker inte länka, för jag snackar inte skit om andra till skillnad från dig.

Det här är ett tecken på det fundamentala attributionsfelet. Dvs det som drabbar en själv/den egna gruppen är andras fel, men det som drabbar andra är deras eget fel.
Man kan ju givetvis komma förbi det här med vetenskaplig skolning som lär en att tolka resultat förutsättningslöst och i möjligaste mån hålla sina bias utanför vetenskapen. Men det verkar man inte intresserad av. Nu när tom fakta ifrågasätts, så är det som du skriver, folk går efter hur det känns.
2017-04-18, 20:21
Medlem
Citat:
Flickor har inte fått lov till högre utbildning och det var problemet förr i världen.

Det har grinats i 30 år nu över att skolan tydligen är anpassad för pojkar. Men du har rätt, flickor har lyckats bra i skolan så man gnällde mest för att få gnälla. Så som feminister gärna gör.

Citat:
Idag har du en sits där flickors högre hjärnmognad i denna ålder SAMT flickors bättre könsrollsmönster för skolarbete ger ett utfall att de klår pojkarna.
de konkurrerar med pojkar på likvärdiga villkor äntligen och ja då åker pojkarna ut.
beror inte påa tt flickor är intelligentare eller dylikt utan på förväntningarna på pojkar..

Att flickors hjärnor ligger 1-2 år före pojkars i viss ålder kan vi inte göra så mycket åt. Det är högst troligt biologi.
Att mansrollen innehåller förväntningar på pojkar som gör att de inte tycker det är "coolt" plugga eller läsa ex. är däremot något vi kan göra något åt, och det är exakt i linje med vad feminister jobbar för fullt med.
Fram med de duktiga pojkarna, plugghästarna, strebrarna. De bör få "coolhetsstämpeln på sig istället för skolkarna och busfröna.

Sätt pappor att läsa för sina små glin...så de fattar att böcker är något positivt och manligt.

Det är likvärdiga villkor när flickor får 1-2 års mental mognad över pojkar?
Du kan tro att det är förväntningar på pojkar, coolhet och mansroller hit och dit som är problemet, fast du har ju inga belägg som vanligt.

Det bara flödar osubstansierat nonsens ur dig.
2017-04-18, 20:22
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Tja. Du är TS, om vi nu ska gnälla på vem som började.

Nej, den säger rätt mycket.

Citatet av dig visar vilket stort arsle utan självinsikt du är.

Du har inte funderat på att ditt knarkande har börjat tära för mycket av din intelligens?

Det är mycket möjligt att den säger mycket för er, ni som står på en helt annan politisk plattform än jag själv. Berätta vad vad fan det är du menar egentligen.

Vet inte varför jag ens bemödar mig att svara på frågan angående mitt knarkande men... Ja, jag lär har bränt en och annan hjärncell, lik förbannat så sopar jag mattan med dom allra flesta i denna del av FB och mitt IQ ligger än så länge kvar på precis medel, alltså 100.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in