Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Det finns många olika sorters diskrimineringsgrunder. Inte bara kön, utan också ålder, religion, etnisk tillhörighet, sexuell läggning och funktionshinder. T ex rullstolsbundna MÄN, homosexuella MÄN, muslimska MÄN, svarta MÄN, åldersstigna MÄN. Men inga fall med "betygsdiskriminerade" skolpojkar kommer till DO:s kännedom. Ja just det, höll på att glömma bort den allra mest diskriminerade gruppen av män.
ETNISKT SVENSKA VITA, MEDELÅLDERS, HETEROSEXUELLA och LÄTTKRÄNKTA MÄN! T ex du och alla andra paranoida och feministhatande snubbar i det här forumet.
DO bör lägga till en extra diskrimineringsgrund:
KRÄNKTHET. Då får du en legitim anledning till att skicka in en diskrimineringsanmälan och det bästa av allt är att de inom DO blir mer än fullt sysselsatta.
Ja?
Åter igen formulerar du en halv novell för ingenting.
Men jag är glad att du nu har backat från att använda DO som argument för att kvinnor diskrimineras, även om det innebar ett par stycken meningslöst raljerande.
Citat:
Nej, det är DU själv som bekräftar allt som du skrivit. Du försöker klistra dina egna citat på mig. Läs mina inlägg och de länkade dokumenten mer djupgående så får du se att jag inte bekräftar dina påståenden.
Jag försöker absolut inte klistra några citat på dig. Vad får du det ifrån? Jag är väldigt tydlig med vem som har sagt vad.
Jodå, lupac. Precis som mina citat visar så bekräftar du allting. Det här tex:
Citat:
Ursprungligen postat av
CelenoII
Aaron Antonovsky har väl forskat om lycka i trettio år eller nåt med tiotusentals intervjuer.
En feminist kan flumma ihop en avhandling på en termin som utan granskning påtvingas på dagisbarn!
Du har så enormt dålig fantasi, och är så låst i dina feministiska dogmer, att du inte förmår tänka dig någon annan orsak än "manligheten".
Du kan inte tänka dig en skola utan klassrum och kateder, utan mekaniskt lärande och utan prov som testar meningslös kunskap, en skola där man lär sig genom praktisk handling utomhus.
Det krävs nämligen lite fantasi för det.
Du kan inte tänka dig scenariot att i den skolan skulle pojkarna lyckas bäst, och det skulle krävas extra resurser för att hjälpa flickorna lyfta, hoppa högt och springa fort. Personalen skulle behöva lägga tid och energi på att få flickorna att skita ner händerna, hoppa i leran, undersöka vad som finns under den ruttna stocken.
I denna skola skulle
ingen någonsin få för sig att skylla på "den skadliga kvinnligheten" och göra tjejerna mer följsamma med droger.
Som du själv med hjälp av dina länkar har konstaterat, men inte förstått:
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Studien visar att orsaken till flickors högre betyg i alla skolans ämnen är att skolans system gynnar flickor mer än pojkar