2017-04-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
http://www.friatider.se/zara-larsson-efter-valdtakten-jag-hatar-killar-hatar-hatar-hatar

https://jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/2013/11/01/gudrun-schyman-manshat-ar-folkbildning-jamstalldhetsfeministern-instammer/

Finns lite att läsa där....
Du kan tycka vad du vill om sajterna men citaten verkar vara autentiska.

OK, jag får rätta mitt eget inlägg till "Bara för att det upprepas som ett mantra här på Flashback att om man är feminist så hatar man allt av manligt kön, betyder inte det att det är sant."

Det går att dammsuga världen efter miljoner idiotiska saker som folk har sagt i antifeminismens namn också. Det kan vara nyttigt att ställa sig frågan varför man hellre gör det än lyssnar på exempelvis mig, som aldrig någonsin har sagt att jag hatar män, som ofta försvarar män även här på forument och som även kallar mig feminist.
2017-04-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Nog inte, kanske inte. Pojkar är förmodligen svin, vi kör på det.

Normer och mansroller. Religiöst nonsens.

Jag tror inte att feminister motarbetar pojkar, de bryr sig bara inte om dem, inte alls.
Mer normkritik och mansroller...

Varför frågar du? Ingen har påstått det.
Religiöst dogma har inget att göra i skolan.

Ett inlägg enbart bestående av en radda retoriska fel..
Ni klarar verkligen inte att svara på något som helst konkret på detta forum...
sanslöst.
2017-04-19, 21:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast nu är faktan att pojkar får mer av lärartiden än flickor, och då handlar det nog inte om "hjälp" i meningen fatta vad roten ur 4 är utan att hålla styr på busfrön som stör resten av klassen.

Det är flera som påpekat det vansinniga i att tvinga barn i den åldern de har mest spring i benen att sitta still. Det är kanske inte fel på pojkarna utan på undervisningen. Vi hade väldigt bra lärare i mellanstadiet, vi jobbade mer som i Waldorfskolan att vi fick söka upp kunskapen själva. Vi var sällan i klassrummet. De elever som gick i den skolan hade i särklass bäst förkunskaper till högstadiet i min kommun. Titta gärna på finsk pedagogik så skall du få ännu klarare besked. Finnar är vida kända för sin kompetens i olika yrken. Särskilt kraven på vad de ska kunna.

Citat:
för pojkar än flickor, i vissa åldrar, vare sig vi varit medvetena om feminism i politiken eller inte.
Problemet pojkar har att tampas med är den mansroll vi lägger på dem, en mansroll som formats som en magnet som ska stöta bort allt som är "feminint".

Jag vet inte var du bor, eller hur gammal du är men unga killar idag. Grrr de är känsliga ömsinta och sensitiva, de kan prata om sina känslor och visa dem på ett naturligt sätt. Bortsett från två grupper, den ena är den som är så avmaskuliniserad och rädd så den aldrig kommer våga skaffa flickvän eller ens ha sex, samt de som är störda och saknar känslomässigt djup, men den sista gruppen har inte jag så mycket att göra med. De är deffinitivt inte i majoritet idag i alla fall.
De som lever bland unga vet att det har vänt.

Citat:
Ska du få det att gå bra för pojkar så måste du därför aktivt hindra flickor från vissa ämnen, så att dessa kan bli "manliga" och inte tönt fjolligt flickigt. Pojkar läser idag inte böcker, för böcker är för tjejer....och "tjej" är det värsta man kan vara. Iom detta så fråntar manligheten dem det absolut bästa hjälpmedlet som faktiskt just gruppen pojkar ( som kommer med en hjärna som behöver öva språk mer än flickors som har ett rejält försprång) behöver mest för att klara hänga med i resten av skolan.

De flesta unga killar idag behärskar minst ett främmande språk flytande. Tack vare datorerna. Vi har sagt det förut att killar funkar "learning by doing". De är också systemizers i högre utsträckning så kunskapsnivån bland män är högre än bland kvinnor. Betygen avspeglar något annat.

Citat:
Där Olfen lös detta problemet. Ska vi ta ifrån böckerna från flickorna? Ska vi minska flickors värld till noll, rosa broderier och intet så pojkar kan bre ut sig igen?
Eller ska vi jobba med mansrollen så som genusvetenskap menar är vägen?

Det här med små busfrön och pojkar som har svårt att sitta still verkar ju gå igen bland alla däggdjur. Har de andra däggdjuren också problem med sin hingst, hane, tjurroll osv menar du?
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-19 kl. 22:03.
2017-04-19, 22:22
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
OK, jag får rätta mitt eget inlägg till "Bara för att det upprepas som ett mantra här på Flashback att om man är feminist så hatar man allt av manligt kön, betyder inte det att det är sant."

Det går att dammsuga världen efter miljoner idiotiska saker som folk har sagt i antifeminismens namn också. Det kan vara nyttigt att ställa sig frågan varför man hellre gör det än lyssnar på exempelvis mig, som aldrig någonsin har sagt att jag hatar män, som ofta försvarar män även här på forument och som även kallar mig feminist.

Problemet är kanske att de feminister som folk träffar främst är fula gnällkärringar typ "kakan" som skyller sina egna tillkortakommanden på allt utom sin egen brist på disciplin och begåvning .
Sedan finns det ju ingen brist på faktaresistenta ordbajsare typ Flashbacks egen Merapi som i inlägg efter inlägg bevisar folks fördomar om feministers avsaknad av kunskap om världen utanför genuspedagogikens navelskådande kretsar .

När man stött på nog många sådana blir man aningen blasé .....

Dessa nötter har på egen hand gjort mer för att torpedera feminismen än vad internets hela trollarmé kunnat åstadkomma om den hade försökt .

Personligen tycker jag att mina döttrar ( fast de inte vill förknippas med feministrörelsen av idag ) är betydligt bättre exempel på vad som borde vara feminismens ideal , starka och oberoende kvinnor med skinn på näsan och som inte är rädda för att sätta ihop en IKEA-möbel eller byta olja och tändstift på bilen om det skulle behövas men som inte är rädda för att klä sig snyggt och kvinnligt för att de själva vill det .
2017-04-19, 22:32
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Problemet är kanske att de feminister som folk träffar främst är fula gnällkärringar typ "kakan" som skyller sina egna tillkortakommanden på allt utom sin egen brist på disciplin och begåvning .
Sedan finns det ju ingen brist på faktaresistenta ordbajsare typ Flashbacks egen Merapi som i inlägg efter inlägg bevisar folks fördomar om feministers avsaknad av kunskap om världen utanför genuspedagogikens navelskådande kretsar .

När man stött på nog många sådana blir man aningen blasé .....

Dessa nötter har på egen hand gjort mer för att torpedera feminismen än vad internets hela trollarmé kunnat åstadkomma om den hade försökt .

Personligen tycker jag att mina döttrar ( fast de inte vill förknippas med feministrörelsen av idag ) är betydligt bättre exempel på vad som borde vara feminismens ideal , starka och oberoende kvinnor med skinn på näsan och som inte är rädda för att sätta ihop en IKEA-möbel eller byta olja och tändstift på bilen om det skulle behövas men som inte är rädda för att klä sig snyggt och kvinnligt för att de själva vill det .

Vad säger att Merapi och Kakan inte kan sätta ihop en IKEA-möbel eller byta olja och tändstift på bilen?

Kakan älskar ju mode och smink så att att klä sig snyggt (och kvinnligt, vad fan nu det är) klarar hon ju alldeles galant.
2017-04-19, 23:33
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Vad säger att Merapi och Kakan inte kan sätta ihop en IKEA-möbel eller byta olja och tändstift på bilen?

Kakan älskar ju mode och smink så att att klä sig snyggt (och kvinnligt, vad fan nu det är) klarar hon ju alldeles galant.

Sådana som Merapi och Kakan lägger skulden på påstådda krafter som patriarkatet och mansrollen istället för att uppmuntra kvinnor att ta för sig och visa framfötterna. Dom kan säkert sätta ihop en IKEA-möbel, men deras ideologi nedgraderar kvinnor och tar ifrån dom eget personligt ansvar och lägger över ansvaret på någon annan istället. Det är alltid något annat som måste ändra sig, inte kvinnorna själva. Om kvinnor är underrepresenterade inom något område så är det i deras värld ett tecken på förtryck och diskriminering.

Starka kvinnor behöver inte feminism, dom skapar sin egen framtid och tar ansvar för sig själv och sina gärningar, dom skyller inte på patriarkatet. Jag tror det är det som sealstryper menar.
2017-04-20, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Sådana som Merapi och Kakan lägger skulden på påstådda krafter som patriarkatet och mansrollen istället för att uppmuntra kvinnor att ta för sig och visa framfötterna. Dom kan säkert sätta ihop en IKEA-möbel, men deras ideologi nedgraderar kvinnor och tar ifrån dom eget personligt ansvar och lägger över ansvaret på någon annan istället. Det är alltid något annat som måste ändra sig, inte kvinnorna själva. Om kvinnor är underrepresenterade inom något område så är det i deras värld ett tecken på förtryck och diskriminering.

Starka kvinnor behöver inte feminism, dom skapar sin egen framtid och tar ansvar för sig själv och sina gärningar, dom skyller inte på patriarkatet. Jag tror det är det som sealstryper menar.
Fast det där är ju bullshit. Är inte jag eller feminister som sitter på detta forum och konstant nedgraderar kivnnor till skit. Är inte jag elelr feminister som skapar tråd nr 3 000 i ordningen som ska tala om för kivnnor hur dåliga de där på i princip allt, är "din" sida. Stå för det istället för att skylla på mig.
2017-04-20, 07:20
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Varför i hela friden skulle jag göra det?

Jag vet inte om jag förstår frågan, menar du som i: varför skulle du få problem om du gör så?, eller: varför skulle du utgå från mig för att bilda dig en sån uppfattning?

Om det är det första alternativet så tycker jag att jag har besvarat det i inlägget. Om det däremot är det andra så är det jag som missförstod dig och då kan du bortse från kommentaren.
2017-04-20, 09:16
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Helt rätt, men det är ni, dom 90 procenten med eran låga nivå som drar ner debatterna i smutsen, och det är helt korrekt svagt av oss få andra att sugas ner i avloppet med er.
Du påstår det.

Om man använder denna tråd som exempel så är det dock tvärtom.

Och så är det även i nästan alla diskussioner jag deltagit i på forumet.

Så din tes är inte bevisad.
Citat:
Men angående det inlägget du bett så svårt om, jag säger som jag sa precis som jag gjorde i just det inlägget: Jaja nu har jag OT-tramsat så det räcker, över unt out.
Vill inte, alltså.
Citat:
Lägger till, du tror säkert i din lilla tonårsskalle som inte fått smaka fitta att du gör någon slags poäng, men det gör du inte, för du svarade mig i inlägget innan genom att helt flytta fokus och styra diskussionen det du vill kackla om.
Haha.

Du gör ditt bästa för att bevisa vilket rövhål du är.

Förstår du inte att din tes faller?

Jag hade varit fantastiskt glad om jag fick bli tonåring igen, senast någon misstog mig för det var väl på Systembolaget för 20 år sedan.
2017-04-20, 09:35
Medlem
Citat:
Jag vet inte var du bor, eller hur gammal du är men unga killar idag. Grrr de är känsliga ömsinta och sensitiva, de kan prata om sina känslor och visa dem på ett naturligt sätt. Bortsett från två grupper, den ena är den som är så avmaskuliniserad och rädd så den aldrig kommer våga skaffa flickvän eller ens ha sex, samt de som är störda och saknar känslomässigt djup, men den sista gruppen har inte jag så mycket att göra med. De är deffinitivt inte i majoritet idag i alla fall.
De som lever bland unga vet att det har vänt.

"Grrr"?

Och varför tror du killar har dessa förmågor idag?

Citat:
De flesta unga killar idag behärskar minst ett främmande språk flytande. Tack vare datorerna. Vi har sagt det förut att killar funkar "learning by doing". De är också systemizers i högre utsträckning så kunskapsnivån bland män är högre än bland kvinnor. Betygen avspeglar något annat.

All forskning visar att där pojkar är sämst så är det läsning, och det allra viktigaste redskapet man behöver för att kunna ta till sig kunskap så är det språk. När jag skriver språk i detta sammanhang så syftar jag itne på "nationella språk som engelska ex. utan på själva förmågan kommunicera verbalt och skriftligt.
Om du får rejält underkänt på svensk läsförståelse för att du inte klarar ta dig igenom en stor textmassa med ex ett akademiskt språk så spelar det ju ingen roll om du kan komunicera korta kommandon på engelska ex.

Citat:
Det här med små busfrön och pojkar som har svårt att sitta still verkar ju gå igen bland alla däggdjur. Har de andra däggdjuren också problem med sin hingst, hane, tjurroll osv menar du?

andra däggdjur lever inte i de komplexa kulturer som människor gör. Tror inte ex. hästflockar har 2-3 hingstar som travar runt och dealar knark till fölen.
2017-04-20, 09:53
Medlem
Citat:
Det här blir för mig helt bizzart, jag är väl medveten om att detta är ett offentligt forum, så dina fantasier får stå för dig.

Jag spinner vidare på trådens sidospår, vilket för tillfället var kvotering. Eftersom det är ett offentligt forum så sker inte diskussionen mellan två parter utan flera, och även läsare. Jag uttryckte min åsikt i frågan bara. Jag vill gärna hålla mig on topic i diskussioner så gott jag kan.

Bold känns väldigt opproffsigt.
Lite malplacerat här också i ett forum med en manlig jargong där alla får en släng av sleven. Men ett praktiskt sätt att flytta fokus. Det jag skrev var att jag förstod att män ogärna gick in i diskussioner med kvinnor som gör så istället för att diskutera, det skulle göra mig väldigt frustrerad vilket jag beskrev på ett målande sätt för effektens skull.

Likaså att inte hålla en röd tråd i sina åsikter. För om det är så att människor har fördomar vid anställning och inte alls är så proffessionella, så förstår jag inte att du så starkt ifrågasatte mitt påstående att kvinnor kan ha nytta av att vara kvinnor vid anställningsintervjuer, det beror ju helt på yrke ifråga om det är en fördel att vara man, eller en fördel att vara attraktiv kvinna. Folk tror ju att attraktiva människor är bättre - det är en av de fördomar vi har.

Här är den manliga jargongen du använde i ditt baktalande av mig:
Citat:
Skulle jag vara tillsammans med dig, neverhesitate eller varmare skulle jag hellre skjuta mig i huvudet än diskutera. Jag har fått mer förståelse för män som i relationer backar undan, håller med på ytan men totalt saknar respekt för kvinnor.

Bara ett av ett otal exempel på hur du drar ner en diskussion på personpåhoppsnivå med dina inlägg. Ständigt dessa elaka nålstick som bara har som syfte att göra illa någon. Och sen sitter du och snyftar över att folk undviker dig och tror på allvar att det beror på dina skarpa argument.

Oprofessionellt tycker du, javisst, jag låtsas inte vara något annat än det jag är. Precis som du, är jag en simpel gräsrot med åsikter och jag har inget behov av att försöka slå i folk att jag tycker vad jag tycker pga min profession.

Och apropå att flytta fokus: Ämnet är "Varför så få feminister tar upp kampen på Flashback" och det är vad jag har haft åsikter om. Sånt här jävla tjafs som man alltid hamnar i med dig är som att klafsa omkring i en gödselstack och till skillnad från dig, tycker jag inte att det ger någonting överhuvudtaget mer än irritation över förspilld tid och energi på ren skit.
2017-04-20, 09:59
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag tycker att feminismen får bära skulden för alldeles för mycket här på forumet, som om det inte finns något annat i hela världen som påverkar vare sig enskilda människor, Sverige eller resten av klotet + universum, faktiskt. Inget bra dock, lustigt nog med tanke på feminismens terrorgrepp om allt som existerar, men allt som är dåligt kan på diverse slingrande vägar förr eller senare härledas till feminismen, med möjligt undantag för vädret men det vete fan, är meteorologen kvinnlig så jävlas hon säkert med flit.

Helt rätt är även dåligt väder feminismens fel: Orkaner med kvinnonamn är dödligast
Citat:
Jag kan givetvis förstå lockelsen i att finna en enkel lösning på nästintill alla problem som finns ("om vi bara förbjuder feminismen så blir allt bra"), men nog tycker jag att man är lite lat när man tänker om man ser det så.
Ur min synvinkel är det feminister som står för enkla lösningar.

Ja, precis allt beror på manligheten och lösningen är alltid genusvetenskap. Till och med snöplogning blir bättre av genusvetenskap.

Man applicerar obevisade teorier utan empirisk forskning på en hel generation inklusive barn!

Aaron Antonovsky har väl forskat om lycka i trettio år eller nåt med tiotusentals intervjuer.

En feminist kan flumma ihop en avhandling på en termin som utan granskning påtvingas på dagisbarn!

Man måste vara helt inskränkt i en ideologi för att tycka att det är en bra idé, och man måste inte vara en konservativ inskränkt Sverigedemokrat för att motsätta sig sådana experiment.
Citat:
Hur mycket hat man ska tolerera vet jag inte. Jag gillar inte hat överhuvudtaget, det är inte mycket gott som kan komma ur sånt. Är antifeminismen hatisk?
Antifeminismen är säkert hatisk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in