2017-04-14, 15:35
Medlem
zergrushs avatar
Marktrupper i Somalia:
https://www.voanews.com/a/dozens-more-us-troops-deployed-somalia-voa-exclusive/3809351.html

GWB 2.0
2017-04-14, 15:36
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Tok-Frans skrev

En MOAB är inte den ultimata bomben mot mål under jord.

Kanske inte den bästa men enligt U.S. Central Command‏ inte så illa för det ändamålet:

.@USFOR_A The weapon used, the GBU-43, is designed to destroy caves and tunnels #Achin #Nangarhar - GEN Nicholson CDR

https://twitter.com/CENTCOM/status/852867252844154880
2017-04-14, 15:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Marktrupper i Somalia:
https://www.voanews.com/a/dozens-more-us-troops-deployed-somalia-voa-exclusive/3809351.html

GWB 2.0
Ska de dit nu och lära upp nya Al Qaida-krigare. Att de aldrig lär sig.
2017-04-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Marktrupper i Somalia:

GWB 2.0

Dozens of American soldiers have deployed to Mogadishu to train and equip Somali and AMISOM (African Union Mission in Somalia) forces fighting extremism in Somalia, U.S. military officials told VOA.

Bush, Clinton och Obama ville införa demokrati överallt genom att avsetta ledare.

Trump skiter i vem som är ledare bara de tar hand om människorna som vill USA illa. Ett exempel är Egyptens ledare som både Obama och Clinton ville ha bort.

Två helt olika saker.
2017-04-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Trump har nu blivit en i raden av alla amerikanska presidenter som börjar bedriva krig för att avleda fokus från problem på hemmaplan. Detta ska knappast komma som någon överraskning eftersom Trump inte hade någon politisk plan överhuvudtaget. Att han skulle få problem direkt var helt uppenbart. Vad gör man då? Jo, bombar länder i Mellanöstern och popularitetssiffrorna stiger. Eftersom Trump är en värdelös president kommer vi ser mer av det här.

Det är stor skillnad mellan att droppa 59 tomahawks och en MOAB och att ha marktrupper i Irak i många år eller att göra Libyen till en failed state.

Bush: för ett långt krig som är så dyrt att det leder till recession
Obama: skapar kaos i Syrien, Irak och Libyen
Trump: symboliska riktade bombningar följt av skryt
2017-04-14, 15:48
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag är betydligt mer insatt i den konflikten än vad du är, och jag är medveten om vilka de stridande är. Faktum kvarstår: har Trump tänkt bomba bort Assad, ja då blir Syrien ett nytt Irak/Libyen, där islamoterroristerna tar över.

Imponerande. Det du beskriver nu är en av X plausibla följder. Trump är inkompetent, men ditt påstående att han väljer att stödja IS är hårresande.
2017-04-14, 15:54
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Imponerande. Det du beskriver nu är en av X plausibla följder. Trump är inkompetent, men ditt påstående att han väljer att stödja IS är hårresande.
Störtar man Assad så har man hjälpt ISIS, vare sig man vill erkänna det eller inte, eller om man ens förstår vad man håller på med, och Trump har ju själv sagt att alternativet till Assad är ISIS, så han förstår vad han håller på med när han bombar Assad, alltså att han stödjer ISIS. Att komma där och moralisera och leka rättfärdig och lipa över bäbisar osv, som skäl till att man bombar Assad, håller bara inte. Antingen är det Assad eller så är det ISIS, och amerikanska politiker har länge velat ha ISIS nu, eftersom detta är Israels vilja.
2017-04-14, 16:05
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ska de dit nu och lära upp nya Al Qaida-krigare. Att de aldrig lär sig.

Somalia är med på det kända läckta dokumentet om USAs planer att invadera 7 länder. På den listan har vi Irak, Libyen, Sudan, Syrien, Yemen, Somalia och sista målet Iran.

Läs mer här http://www.globalresearch.ca/we-re-going-to-take-out-7-countries-in-5-years-iraq-syria-lebanon-libya-somalia-sudan-iran/5166

De verkar ligga lite efter tidsmässigt, men det jag (som Trump-supporter) börjar se är att Trump må ha haft goda intentioner men Deep State är för djupt inrotat i USAs politiska system att deras vilja alltid kommer gå igenom.

Jag hoppas verkligen (och hör lite om i alternativ media) att Trump förstår vad folket omkring han gör och att Trump jobbar på att lösa det. För jag tror inte han var en Neo-con från början, jag tror inte han vill hålla på med regimbyten i MÖ.

Oavsett vad folk här tycker om Trump, förstå att han är det sista globala hoppet vi har för att vända på globalist agendan som har fuckat upp hela världen med flyktingkriser och krig. Han har i minsta fall gjort ett bra jobb med att exponera det hela.
2017-04-14, 16:08
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Störtar man Assad så har man hjälpt ISIS, vare sig man vill erkänna det eller inte, eller om man ens förstår vad man håller på med, och Trump har ju själv sagt att alternativet till Assad är ISIS, så han förstår vad han håller på med när han bombar Assad, alltså att han stödjer ISIS. Att komma där och moralisera och leka rättfärdig och lipa över bäbisar osv, som skäl till att man bombar Assad, håller bara inte. Antingen är det Assad eller så är det ISIS, och amerikanska politiker har länge velat ha ISIS nu, eftersom detta är Israels vilja.

Jag håller med dig om svepskälen, men situationen är inte tvådimensionell.
2017-04-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Strategin verkar bestå i att driva ut ISIS från Irak och låta dem omgruppera i Syrien så att kriget där kan fortsätta. Skulle inte alls förvåna mig om USA går in och hjälper till i Irak med lite bomber samtidigt om de håller en lägre profil på andra sidan gränsen i Syrien. Inte för att Irak kommer bli speciellt stabilt efter ISIS krossats där då det bara kommer ersättas med ännu ett inbördeskrig mellan kurd-sunni-shia-fraktionerna.

Jävligt besviken på Trump. Trodde faktiskt att han var på den goda America-First sidan. Skulle verkligen vilja veta bakgrunden till varför han flippade. Det måste vara mycket som händer under ytan i amerikanska elitkretsar och som kanske kommer fram om nåt decennium eller så.

Trump verkade ju lojal gentemot väljarna och det program han hade, inklusive America First, under de första tva manaderna. Jag misstänker, att Trump i grund och botten saknar lojaliteter, och att det enda intressanta för honom är pengar och berömmelse. När Bannon misslyckades med att genomdriva saväl inreseförbudet som Trumpcare, stod Trump inte ut med att chikaneras i media som en svag president, vars ämbetstid kantas av misslyckanden.

När Trump inte kunde lyckas med inrikespolitiken, satsade han pa utrikespolitiken istället. Bannon kickades fran NSC - och Trump övergav "America First" -för att i stället bli världspolisen Trump. Som jag ser det är den av massmedia bespottade Bannon den ende i Vita Huset, som motsätter sig detta.
2017-04-14, 16:14
Medlem
Overminds avatar
36 döda i Moab attacken. Hur vet de det? Någon som är på plats och räknar kroppsdelarna? Hur fungerar sånt där egentligen. Antar de såg IS aktivitet där iallafall.
2017-04-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
36 döda i Moab attacken. Hur vet de det? Någon som är på plats och räknar kroppsdelarna? Hur fungerar sånt där egentligen. Antar de såg IS aktivitet där iallafall.

Skarpa spionsatelliter . Men om de är sa skarpa, borde de väl kunna fotografiskt "bevisa" kemvapnen - om de nu användes av Assad...?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in