2017-04-17, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Spot on! Du börjar förstå neoglobalisten Trumps mål. Välkommen in i gänget.
Ja, tack!

Jag är egentligen inte alls insatt i USA's utrikespolitik. Men har hört om att de vill åt alla naturtillgångar o blev lite nyfiken när jag läste artikeln. Tror USA's krig i Afghanistan, när de har haft ihjäl IS o al-Qaida, så snor de mineralerna, mitt framför näsan på de fattiga afghanerna!
2017-04-17, 13:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Det verkar som att vi har fått en rivstart på kalla krigets kraftmätningar igen tack vare Trump.

Citat:
A recent report claimed that President Putin had been working on a 'secret bomb' that was four times as powerful as the weapon the US used to attack ISIS in an Afghan hideaway, and carries 44 tonnes of TNT. However, it's not known if it was this bomb used in these recent airstrikes.

Russia has faced a lot of criticism over the large number of civilian casualties following its bombing of Syria. Amnesty International has accused Putin of Syrian allies of purposely targeting medical facilities when sending airstrikes to rebel-held areas.

http://www.ladbible.com/news/news-massive-explosions-as-putin-drops-new-type-of-bomb-in-syria-20170416

Jag hoppas verkligen att någon drar i handbromsen innan det eskalerar lite för snabbt
2017-04-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det verkar som att vi har fått en rivstart på kalla krigets kraftmätningar igen tack vare Trump.

http://www.ladbible.com/news/news-massive-explosions-as-putin-drops-new-type-of-bomb-in-syria-20170416

Jag hoppas verkligen att någon drar i handbromsen innan det eskalerar lite för snabbt

Thermobaric bomber är inget nytt och ryssarna har använt det länge i Syrien.

Ger bara en större eld klot men inte så mycket kraftfullare.

Det Trump släppte är något helt annat som inte ska släppas nära bostäder eller civila eftersom tryckvågen är så stark.
2017-04-17, 14:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Thermobaric bomber är inget nytt och ryssarna har använt det länge i Syrien.

Ger bara en större eld klot men inte så mycket kraftfullare.

Det Trump släppte är något helt annat som inte ska släppas nära bostäder eller civila eftersom tryckvågen är så stark.

Fast denna gång så är det en modell större än vad man har släppt tidigare, att det släpps efter att Trump släpper sin bomb kan vara för att visas Trump att man också kan släppa stora bomber.
2017-04-17, 14:09
Medlem
Citat:
Fast denna gång så är det en modell större än vad man har släppt tidigare, att det släpps efter att Trump släpper sin bomb kan vara för att visas Trump att man också kan släppa stora bomber.

it's not known if it was this bomb used in these recent airstrikes.

Samma jävla Thermobaric bomb de alltid använt, Ryssland har inte råd att använda dyra bomber.
2017-04-17, 14:48
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Ja, tack!

Jag är egentligen inte alls insatt i USA's utrikespolitik. Men har hört om att de vill åt alla naturtillgångar o blev lite nyfiken när jag läste artikeln. Tror USA's krig i Afghanistan, när de har haft ihjäl IS o al-Qaida, så snor de mineralerna, mitt framför näsan på de fattiga afghanerna!

Ja men det är värre än så.

USA leker med andra länder som om det är en stor lekstuga bara i mammons namn (sionister naturlich)och har gjort det lång lång tid nu.

Men men , så länge jänkarna kan sitta hemma och titta på super bawl, american idol och hjärndöda sit comedians medan de kliar sig på pungen och tar en bira utan att förstå att deras freedom of choice när de går till valurnorna är endast en illusion , så länge kommer det inte hända ett skit , nada , ingenting för världsfreden.

Det värsta i hela kråksången är att majoritets-befolkningen i Ankeborg förstår inte att en liten elit-minoritet på ca 0,02 %(som kontrollerar media) håller i deras axlar under tiden de stöter i organet längre och längre SAMT längre in i ändalykten på dom dagligen. Tragiska j-lar!

Men för att återgå till MOAB-komedin och Afghanistan som ett exempel över USAs härjningar.
Ringer det några klockor?https://sak.se/afghanistan/ekonomi-och-naringsliv

"Uppskattningarna av Afghanistans naturtillgångar varierar från 1 trillion dollar enligt amerikanska Geological Survey som kartlagt naturresurserna till den afghanska gruvministern som hävdar att de är värda 3 triljoner dollar (3 000 000 000 000). Det motsvarar drygt 26 630 miljarder kronor (26 630 200 000 000)".

Jämför det med biståndspengar , eller rättare sagt KAFFEPENGAR USA är så vänliga ...hm ...nåja att hjälpa dom med.

Som sagt USAs införande av demokrati och frihet haltar betänkligt i min värld när man reser sig från teven och börjar kritiskt granska deras utrikespolitiska härjningar och har gjort så i över 40 år så länge jag engagerat mig.
Låt mig nu göra er besvikna ! Nä jag röstar inte och kommer aldrig göra det på vänstern ,jag försöker bara hålla mig så långt ifrån MSM som möjligt bara och kan ni tänka er hur bitarna börjar falla på plats då?! !

Saker och ting händer inte bara helt plötsligt, det ligger alltid en plan bakom allt som har med deras dollares att göra!
Senast redigerad av Erik Öst 2017-04-17 kl. 14:56.
2017-04-17, 14:49
Medlem
zergrushs avatar
Citat:

Donald har ju gång på gång visat att han är a) väldigt lättmanipulerad och b) tänker emotionellt, inte analytiskt.

Han har ingen utrikespolitik; istället får han känslomässig respons på saker han ser på FOX "News" och beslut rörandes omvärlden fattas utefter denna respons...
2017-04-17, 20:30
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Det brukar pratas mycket om att USA är ute efter oljan i Mellanöstern. En polare delade den här gamla länken från 2014;
http://www.nbcnews.com/science/science-news/rare-earth-afghanistan-sits-1-trillion-minerals-n196861

Afghanistan är mycket rikt på mineraler, uppskattat värde en biljon dollar ($1 trillion på engelska). Ser i artikeln att de har tecknat ett bl.a. ett avtal med Kina. Men tror ni USA är ute efter dessa? Liksom olja i andra länder?

Det är kattpiss jämfört med Nordkoreas resurser. Nordkorea sitter på 2/3 av jordens depåer av sällsynta jordartsmetaller.
Värdet av landets mineraldepåer har ett uppskattat värde av 6 biljoner dollar. Tyvärr har man själva inte teknologin att utvinna REE, man har haft kontakt med Kina för att få hjälp med detta.

USAs aggression mot Nordkorea kommer misstänkt lägligt.

http://www.e-mj.com/news/asia/5784-north-korea-s-controversial-rare-earth-resources-could-transform-economy.html#.WPUIZ3TarqA

Eller sök "North Korea rare earth" på nätet.
2017-04-17, 20:37
Bannlyst
usa skickar två carriers till till nordkorea.....det kommer smälla snart..på tv så är allt man ser en massa special forces som krigshetsar och boastar om hur dom älskar militären och att "nu jävlar ska ni få isis"....men inte ett jävla ord om vilka det va som skapade isis och al-qaeda...det har man sopat nder mattan redan...

massorna blir lurade ännu en gång...samma jävla skit om och om igen asså...precis samma känsla innan bush invaderade mellanöstern.

http://www.zerohedge.com/news/2017-04-17/us-deploys-two-more-aircraft-carriers-toward-korean-peninsula-yonhap

snart dags för ännu ett falsk krig för israel...amerikanerna är inget annat än kanonmat åt juden..."american dogs" som dom även kallas.
2017-04-17, 20:45
Bannlyst
Citat:

det är försent..massorna är redan manipulerade...allt man ser på fox är militärer och skit som ljuger ihop en anledning till varför man ska supporta dom när dom åker till andra sidan jorden för att slakta oskyldiga människor och fiender dom själva har skapat...

historien upprepar sig själv...men jag tror att det inte kommer sluta bra för usa den här gången..dom har ingen bensin kvar i tanken..dom kör på reserven liksom
2017-04-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
usa skickar två carriers till till nordkorea.....det kommer smälla snart..på tv så är allt man ser en massa special forces som krigshetsar och boastar om hur dom älskar militären och att "nu jävlar ska ni få isis"....men inte ett jävla ord om vilka det va som skapade isis och al-qaeda...det har man sopat nder mattan redan...

massorna blir lurade ännu en gång...samma jävla skit om och om igen asså...precis samma känsla innan bush invaderade mellanöstern.

http://www.zerohedge.com/news/2017-04-17/us-deploys-two-more-aircraft-carriers-toward-korean-peninsula-yonhap

snart dags för ännu ett falsk krig för israel...amerikanerna är inget annat än kanonmat åt juden..."american dogs" som dom även kallas.
Jag håller med om att USA historiskt är dom som skapat ISIS och al-qaeda. Men det betyder ju inte att man inte bör förstöra dom nu!

Bomba skiten ur dessa, och det ordentligt! Däremot är jag motståndare till destabilisering av Syrien.
Bättre att Assad, Khaddafi, Mubarak, Saddam håller hyfsad stabilitet i liknande länder än att ISIS liknande tar över.

Däremot NK där lever folket under hemska förhållanden, folket svälter ihjäl. Fetto Lil Kim need to go!
2017-04-17, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag håller med om att USA historiskt är dom som skapat ISIS och al-qaeda. Men det betyder ju inte att man inte bör förstöra dom nu!

Bomba skiten ur dessa, och det ordentligt! Däremot är jag motståndare till destabilisering av Syrien.
Bättre att Assad, Khaddafi, Mubarak, Saddam håller hyfsad stabilitet i liknande länder än att ISIS liknande tar över.

Däremot NK där lever folket under hemska förhållanden, folket svälter ihjäl. Fetto Lil Kim need to go!
dom bör förstöras..men problemet är som vanligt att man skyller på isis bara så att man ska få åka iväg och kriga..man kunde ha raderat isis för längesen men man gjorde inte ett skit åt saken..tvärtom så gav man mer vapen och träning åt rebellerna och isis..

nordkorea? har trump godkännade av kongressen att åka till andra sidan havet...såklart inte...man skiter fullständigt i lagen och pissar på konstitutionen...låt kina och grannländerna ta hand om nordkorea...lovade inte trump att han skulle se till att usa slutar vara jordens poliskår?

allt en jävla show som sagt...mer krig åt israel...fler döda amerikaner..för vad? den amerikanska flaggan? vilken jävla lögn asså

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in