2017-04-14, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Har svart tanka mig att Trump konspirerat med Putin har , men det var ganska smart drag av Trump 59 Tomahawk missiler senare och anklagelserna om en Putin bromance dog, media tvingas ge Trump credit, fokus flyttat, Trump visade beslutsamhet och oberaknelig , en makt uppvisning samtidigt som Kina ar pa besok och krigs foresprakarna inom republikanerna hyllar insatsen . Mycket win dar, hoppas att det bara var ett PR trick , men vi ser fortsattning ifall han har salt ut sin sjal utrikes .

stämmer bra. Inga fler frågor om Putin på några månader.
Han kommer att bomba skiten ur fler länder när media ställer frågor om kampanjfinansiering näst
2017-04-14, 00:47
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vi ska både kritisera Trump och hylla Trump.
Vi ska kritisera Trump för att vända Putin ryggen när han kunde dra nytta av Putin. Istället väljer han Kina istället för att krossa Nordkorea. Nordkorea som är kompis med Putin. Jag hade helst sett ett försvagat Nordkorea och Kina.

Det jag blir imponerad av Trump är att han är ett bad-ass. Det är ingen att leka med. Han släpper en bomb för minsta lilla. Det dåliga med hans attityd är att han släppte den i Syrien utan bevis.

Jag önskar verkligen att USA kan komma överens med Ryssland.
Finns inget bättre än att dricka ett glas vodka med Putin.
Jag är inget fan av Trump men genom att utan någon vidare eftertanke ändra sig rejält, ge Putin fingret och bomba Assad så visar han både Kina och Nordkorea att han inte är en talker utan en doer. Han var inte rädd för att utmana ryssen i Syrien, så kineserna måste fundera på om han inte också är redo att utmana dem i NK. Det bästa kan bli att de helt enkelt kopplar den tokiga hunden och arbetar med USA.
2017-04-14, 00:49
Medlem
0rganets avatar
Verkar som Donald har kommit på hur han kan få (den sedan så länge önskade) positiv uppmärksamhet:

Citat:
EXCLUSIVE: U.S. may launch preemptive strike if North Korea reaches for nuclear trigger, intelligence officials say

https://twitter.com/NBCNews/status/852648458402115587

BOMBA är tydligen svaret men det visste vi ju sedan Bush dagar!

btw MAGA??
2017-04-14, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Verkar som Donald har kommit på hur han kan få (den sedan så länge önskade) positiv uppmärksamhet:

https://twitter.com/NBCNews/status/852648458402115587

BOMBA är tydligen svaret men det visste vi ju sedan Bush dagar!

btw MAGA??

MAGA..?

När stolpskottet Trump bestämde sig för att bränna över 150 miljoner dollar för att attackera Shayrat flygbasen i Homs visste alla att all prat om MAGA enbart var bs.

Så tragiskt. Så jävla tragiskt. Så mycket pengar i sjön, enbart för att förstöra några stridsflygplan. Flygbasen klarade sig galant och SAaF använde basen timmar efter USA's illegala attack för att slå ut USA/Israel-allierade jihadister.

MAGA.. Snarare MAQGA!
2017-04-14, 01:24
Medlem
Arnstadokratins avatar
Är det endast en "Carrier Strike Group" som skickats till området? Har USA förstärkt på halvön också? Man har väl en armediv och någon marinkårsbrigad på plats tror jag. Mkt flyg?
2017-04-14, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
MAGA..?

När stolpskottet Trump bestämde sig för att bränna över 150 miljoner dollar för att attackera Shayrat flygbasen i Homs visste alla att all prat om MAGA enbart var bs.

Så tragiskt. Så jävla tragiskt. Så mycket pengar i sjön, enbart för att förstöra några stridsflygplan. Flygbasen klarade sig galant och SAaF använde basen timmar efter USA's illegala attack för att slå ut USA/Israel-allierade jihadister.

MAGA.. Snarare MAQGA!

Pengar i sjön var det inte. Det var en smart PR-kupp för att tysta en del kritiker och omintetgöra mediernas ryssnarrativ.
2017-04-14, 02:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jag är inget fan av Trump men genom att utan någon vidare eftertanke ändra sig rejält, ge Putin fingret och bomba Assad så visar han både Kina och Nordkorea att han inte är en talker utan en doer. Han var inte rädd för att utmana ryssen i Syrien, så kineserna måste fundera på om han inte också är redo att utmana dem i NK. Det bästa kan bli att de helt enkelt kopplar den tokiga hunden och arbetar med USA.

Det visar ju även att han är opålitlig och någon som även bryter sina löften så vi får se hur det hela slutar
2017-04-14, 02:06
Medlem
Hegernatarens avatar
Jag har stödt Trump ifrån början och han fortsätter att leverera, och som han levererar! Detta är verkligen America First! Trump tar inte skit ifrån någon, hans eldnävar slår ner ifrån skyn och tuktar alla världens wannabe-härskare. Trump är mänsklighetens kejsare och en kejsare frågar inte om lov, han använder sin makt.

Vet inte varför så många gnäller och känner sig besvikna, hans nuvarande agerande framgick redan i kampanjen. Inte Trumps fel att folk inte kan läsa mellan raderna. De största bölarna verkar dock mest vara spånskallar som tror att judeödlor ifrån yttre rymden styr allt

Det enda som jag egentligen är besviken på är att han valt att samarbeta med Kina istället för att konfrontera dem. Kina utgör nämligen det största hotet på lång sikt. Men samtidigt kan det röra sig om en tillfällig uppoffring för att få fria händer att hantera Nordkorea.

Jag hoppas även att han snart infriar vallöftet om att flytta ambassaden till Jerusalem så att alla judehatande muslimkramare får ännu något att gråta ut över
2017-04-14, 02:07
Medlem
Assad attacken var och är jag helt emot!

Men droppa en fet bomb över ISIS är så underbart. Nordkorea vill jag ännu hellre se bombas. Det ordentligt. Folket i NK behöver frias. Dessutom så skulle det vara ett stort bakslag för Kina. NK är väl att räkna som allierad med Kina
2017-04-14, 02:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Jag har stödt Trump ifrån början och han fortsätter att leverera, och som han levererar! Detta är verkligen America First! Trump tar inte skit ifrån någon, hans eldnävar slår ner ifrån skyn och tuktar alla världens wannabe-härskare. Trump är mänsklighetens kejsare och en kejsare frågar inte om lov, han använder sin makt.

Vet inte varför så många gnäller och känner sig besvikna, hans nuvarande agerande framgick redan i kampanjen. Inte Trumps fel att folk inte kan läsa mellan raderna. De största bölarna verkar dock mest vara spånskallar som tror att judeödlor ifrån yttre rymden styr allt

Det enda som jag egentligen är besviken på är att han valt att samarbeta med Kina istället för att konfrontera dem. Kina utgör nämligen det största hotet på lång sikt. Men samtidigt kan det röra sig om en tillfällig uppoffring för att få fria händer att hantera Nordkorea.

Jag hoppas även att han snart infriar vallöftet om att flytta ambassaden till Jerusalem så att alla judehatande muslimkramare får ännu något att gråta ut över

Jo i valet sa Trump om IS "Donald Trump on ISIS - "I would bomb the SHIT out of 'em!". Detta är vad han sa och det är liksom med detta som han levererar. En bomb av detta slaget måste godkännas av den högsta chefen inom flygvapnet som liksom då måste fått ok av den högsta befälhavaren dvs Trump. Han kommer bomba skiten utav IS oavsett vad. Frånsett Obama står han nu vid sitt ord och faktiskt ger tillåtelse till att göra detta.

Förhoppningsvis får detta verkan. USA har numera ingen vekling vid rodren utan en som menar allvar. Då är det liksom för de andra att komma ombord för att verkligen lösa skiten.
2017-04-14, 02:50
Medlem
Citat:
US May Launch Preemptive Strike On North Korea Ahead Of Nuclear Test

Fattar inte vad Trump håller på med. Låt koreanerna leva med sin diktator, so what ifall de har nukes. Knappast så att de skulle våga använda dem ändå.

Citat:
Trump May Send Up To 50,000 Troops To Syria

Trump går mer och mer åt war-mongering hållet. Återstår att se vad han gör men boots on the ground skulle bara eskalera situationen, speciellt ifall det blir så pass många som 50 000.
2017-04-14, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det visar ju även att han är opålitlig och någon som även bryter sina löften så vi får se hur det hela slutar

Vilka vallöften som rör utrikespolitiken har Trump brutit?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in