2017-04-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
59.

För övrigt är skadorna naturligtvis svåra, och lika naturligt är att flygplatsen är uppe och fungerar mycket snabbt. Vilket är utmärkt, naturligtvis.

Det är detta som är själva dilemmat med att ta till militära medel, och den boost Trump eventuellt kommer få av detta försvinner genast när det visar sig att effekten inte blev så långsiktig och definitiv som man vill låtsas. Då står Trump inför valet mellan att backa undan och framstå som vek eller att eskalera.

Undrar om Trump gillar att se vek ut...

Fast att flygplatsen kommer vara uppe igen är en no brainer.

Det här var en varning om att inte använda kemiska vapen igen, inte att Assad måste bort genom militära medel det kommer skötas diplomatiskt.

Bara att vänta och se om Assad använder kemiska vapen igen.

Mitt tips är att Ryssland börjar bli lite arga att de är kvar i Syrien och att operationen tar för lång tid , därför använda kemiska vapen som skrämmer folk snabbare.
2017-04-07, 22:20
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
59.

För övrigt är skadorna naturligtvis svåra, och lika naturligt är att flygplatsen är uppe och fungerar mycket snabbt. Vilket är utmärkt, naturligtvis.

Det är detta som är själva dilemmat med att ta till militära medel, och den boost Trump eventuellt kommer få av detta försvinner genast när det visar sig att effekten inte blev så långsiktig och definitiv som man vill låtsas. Då står Trump inför valet mellan att backa undan och framstå som vek eller att eskalera.

Om media för fram denna bild så behöver han bara skriva "fake news" på twitter eller något i den stilen. "Failing New York Times wrote that the missiles didn't work, infact they destroyed the whole base".

Meningen är väl inte att det ska ha så stor effekt. Har mycket svårt att se att USA är tvugna att eskalera. Man vill nog bara göra enskilda markeringar.
2017-04-07, 22:22
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
McCain borde få ett straff för sitt beteende. Trump borde genast lämna Syrien.
Men, vet du, det kommer inte att ske:
https://twitter.com/daveweigel/status/850382556130357248
Citat:
Graham, who wants ground troops in Syria, said he told Trump this was "the first step" in a journey. "He said yeah, I believe you're right."

Presidenten är en mycket simpel människa, får han positiv respons från människor omkring honom (eller pressen) så fortsätter han med vad det nu än kan vara:
https://twitter.com/daveweigel/status/850383658510934016
Citat:
More Graham:
"I said, I was very proud of him. He said a lot of people had called, 100 countries had called the White House and thanked him"
Så... nedräkning till markinvasion?
Han hade ju ändå en plan för att på mindre än 30 dagar besegra ISIS.

Man kan ju undra varför denna högst tveksamt effektiva operation utfördes öht?
https://www.nytimes.com/2017/04/07/world/middleeast/syrias-conundrum-limited-strikes-risk-entrenching-assads-strategy.html
Citat:
A 1996 study by Alastair Smith, a New York University political scientist, found that democratically elected leaders “are more likely to become involved in war early in their electoral term.”

If a government becomes unpopular or faces domestic political problems, then this makes it, whether consciously or not, “biased toward violent, adventurous foreign policy projects.”
2017-04-07, 22:23
Medlem
vonbrixens avatar
Mina värsta föraningar har besannats och många har blivit förda bakom ljust(troligtvis tom Putin och Assad?), Trump är en av de värsta judeslavarna som agerat "president" i USA någonsin.

Ett bedrägeri, ett lurendrejeri av värsta sort, en lömsk ulv och en vedervärdig individ. Trump har nu visat med all tydlighet, tur att det kom tidigt, vad händer nu med den minskande skara som faktiskt stöttade Trump? Alla krigshetsande neocons kommer ju nu att flockas kring honom men förhoppningsvis blir han avsatt, för stödet lär ju sjunka nu mycket kraftigt?

Som den vise Stabskapten(och också delvis jag själv om än mer restriktivt) har påtalat är Trump en mycket stor fara, ja faktiskt större en demokraternas kandidater som, även om de var hemska, iallafall spelade med öppna kort i de mest avgörande frågorna
2017-04-07, 22:24
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baldarchin
det han gör gagnar israel
Det är rena spekulationer från din sida att han skulle vara styrd på något sätt av sionister. Han kanske gör en del sådant som gagnar Israel eftersom hans svärson är jude, men utan att någon behöver styra honom till det.
2017-04-07, 22:27
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonbrixen
Mina värsta föraningar har besannats och många har blivit förda bakom ljust(troligtvis tom Putin och Assad?), Trump är en av de värsta judeslavarna som agerat "president" i USA någonsin.

Ett bedrägeri, ett lurendrejeri av värsta sort, en lömsk ulv och en vedervärdig individ. Trump har nu visat med all tydlighet, tur att det kom tidigt, vad händer nu med den minskande skara som faktiskt stöttade Trump? Alla krigshetsande neocons kommer ju nu att flockas kring honom men förhoppningsvis blir han avsatt, för stödet lär ju sjunka nu mycket kraftigt?

Som den vise Stabskapten(och också delvis jag själv om än mer restriktivt) har påtalat är Trump en mycket stor fara, ja faktiskt större en demokraternas kandidater som, även om de var hemska, iallafall spelade med öppna kort i de mest avgörande frågorna
I jämförelse med Clinton som lovade en no-fly zone i Syrien under den första debatten med Trump så är detta blygsamt. Det intressanta blir att se hur det utvecklar sig framöver, mycket kan hända på kort tid.
2017-04-07, 22:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Trump är fortfarande en OK president jämfört med andra. Men USA behöver någon som stödjer folket mer än vad Trump gör. Bernie Sanders kan man glömma. Han är lika korrupt som Clinton, om inte värre.

Jag ser Trump mest bara som ett kort för att vinna tid att hitta någon annan tills valet 2020. Ron Paul var en vettig kandidat, dock svag. Trump har stark röst och styr USA med en järnhand. Men han bör gå ut ur mellanöstern. Då får han mitt förtroende igen.

Har man gjort John McCain glad - så har man gjort något dåligt.
2017-04-07, 22:41
Medlem
vonbrixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
I jämförelse med Clinton som lovade en no-fly zone i Syrien under den första debatten med Trump så är detta blygsamt. Det intressanta blir att se hur det utvecklar sig framöver, mycket kan hända på kort tid.

Det är just det, jag kan faktiskt, trots att jag på alla sätt motsätter mig demokraterna och Clinton, så sa de iallafall öppet vad det skulle genomföra. Trump har ljugit värre än någon politiker jag kan komma på modern tid, han är en bilförsäljare och bedragare. Clinton är både vidrig och hemsk, men hon är det iallafall öppet.
2017-04-07, 23:50
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
59.

Nej jag tror att han är affärsman och ser flera vinster här.

Scott beskriver allt han vann framöver med attacken

Jag har strukit en del i citatet för att försöka att inte citera över tillåtna gränsen.
Citat:
The Syrian Air Base Attack

1. President Trump just solved for the allegation that he is Putin’s puppet. He doesn’t look like Putin’s puppet today.

2. President Trump solved (partly) for the allegation that he is incompetent. You can hate this military action, but even Trump’s critics will call it measured and rational.

3. President Trump just set the table for his conversations with China about North Korea. Does China doubt Trump will take care of the problem in China’s own backyard if they don’t take care of it themselves? That negotiation just got easier.

4. Iran might be feeling a bit more flexible when it’s time to talk about their nuclear program.

5. Trump’s plan of a Syrian Safe Zone requires dominating the Syrian Air Force for security. That just got easier.

6. After ISIS is sufficiently beaten-back, the Syrian government will need to negotiate with the remaining entities in Syria to form a lasting peace of some sort that keeps would-be refugees in place. Syria’s government just got more flexible. It probably wants to keep the rest of its military.

7. Israel is safer whenever an adversary’s air power is degraded.

http://blog.dilbert.com/post/159300836386/the-syrian-air-base-attack
2017-04-07, 23:54
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Fast du ger honom för mycket credit, det handlar bara om det som Zergrush förklarade så förträffligt: Trump är en simpel man som växer av beröm, och med tanke på att han nu fått beröm från de civiliserade länderna i världen för sitt agerande mot mördaren i Damaskus så kommer det stärka honom att fortsätta agera i en för oss tänkande människor gynnsam utveckling.

Om han blir avsatt? Vem bryr sig, det enda viktiga är att han börjat förstå de viktiga prioriteringarna nu och det kommer även nästa president lära sig.
2017-04-07, 23:57
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Nej jag tror att han är affärsman och ser flera vinster här.

Scott beskriver allt han vann framöver med attacken

Jag har strukit en del i citatet för att försöka att inte citera över tillåtna gränsen.
Citat:
The Syrian Air Base Attack

1. President Trump just solved for the allegation that he is Putin’s puppet. He doesn’t look like Putin’s puppet today.

2. President Trump solved (partly) for the allegation that he is incompetent. You can hate this military action, but even Trump’s critics will call it measured and rational.

3. President Trump just set the table for his conversations with China about North Korea. Does China doubt Trump will take care of the problem in China’s own backyard if they don’t take care of it themselves? That negotiation just got easier.

4. Iran might be feeling a bit more flexible when it’s time to talk about their nuclear program.

5. Trump’s plan of a Syrian Safe Zone requires dominating the Syrian Air Force for security. That just got easier.

6. After ISIS is sufficiently beaten-back, the Syrian government will need to negotiate with the remaining entities in Syria to form a lasting peace of some sort that keeps would-be refugees in place. Syria’s government just got more flexible. It probably wants to keep the rest of its military.

7. Israel is safer whenever an adversary’s air power is degraded.

Ja, det är ganska bra analys som jag delar. Förutsatt att det var engångsföreteelse. Att "lösa" problemet militärt är enkelt och väldigt lockande. Jag vore mer säker om det var Bannon som bestämde, inte Mattis och Trump

Jag ser fram emot att se hur kallblodig och hämndlysten Putin reagerar. Även halv-galen Kim Jong-un är intressant att följa nu

Citat:
Fast du ger honom för mycket credit, det handlar bara om det som Zergrush förklarade så förträffligt: Trump är en simpel man som växer av beröm, och med tanke på att han nu fått beröm från de civiliserade länderna i världen för sitt agerande mot mördaren i Damaskus så kommer det stärka honom att fortsätta agera i en för oss tänkande människor gynnsam utveckling.

Om han blir avsatt? Vem bryr sig, det enda viktiga är att han börjat förstå de viktiga prioriteringarna nu och det kommer även nästa president lära sig.

Med den logik skulle han inte gjort många saker han gjort
2017-04-08, 00:00
Medlem
Skojarns avatar
Jag förstår inte riktigt vad som händer. Så fort högerpolitiker får makt så svänger de mer vänster än deras egen opposition. Vi såg det med våra egna Moderater och nu med Trump. Enda som fattas är väl att Nigel Farage börjar propagera för att Storbritannien ska gå med i EU igen.

Vem är det som styr världen egentligen? Sionister säger ni och det är nästan så att man börjar tro på det. Man frågar sig varför de skulle ha intressen. Varför vill de att Europa svämmas över av muslimska extremister som förföljer judarna en gång till? Eller är det hela ett straff till västvärlden för Förintelsen?

Men skitsamma vem som styr, frågan är vad de har för hållhakar på alla från Reinfeldt till Obama och självaste Trump. Amerikanerna försöker gång på gång rösta för fred men får krig. Vart ska detta sluta? Killary förlorade men vann ändå, herrejisses. Hade hela världen stått i brand om inte vi hade Putin som motpol till detta vansinne?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in