2017-02-17, 12:01
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati13
Aha du har trappat ut. Men då kan du vara lugn fast ta ergenyl i 2 veckor så är du helt säker 300mg morgon, kväll. Jobbig medicin och man kan må dåligt på den men bättre än ett EP anfall. Tegretol gav mig ryckningar i hela ansiktet. Såg inte klokt ut.

Kör på Tegretol 400 mg morgon o 200 på kvällen.. Haft det utskrivet för ett par år sen o funkar bra, Mår väl lite halv risigt idag.. Ont i hela jävla kroppen, Får inte tag i något lugnande nu så i värsta fall får man väl ta sig till akuten om de inte blir bättre..
Citera
2017-02-17, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Kör på Tegretol 400 mg morgon o 200 på kvällen.. Haft det utskrivet för ett par år sen o funkar bra, Mår väl lite halv risigt idag.. Ont i hela jävla kroppen, Får inte tag i något lugnande nu så i värsta fall får man väl ta sig till akuten om de inte blir bättre..

Vad har du tagit? Hur snabbt trappade du ut och med vad??
Citera
2017-02-17, 12:11
Medlem
15APRILs avatar
Citat:

Ksalol, 80 st på drygt en månad o lite oxascand + nitrazepam
Citera
2017-02-17, 12:12
Medlem
15APRILs avatar
Citat:

Hade tre st ksalol kvar som jag delade upp halvor så får drygt en vecka sen.. Sista halvan i onsdags.
Citera
2017-02-17, 12:15
Bannlyst
Citat:

Ja absolut. Börjar du känna overklighets känslor samt det snurrar till snabbt i en mickrosekund i huet. Ring ambulans direkt. Det är början till ett anfall. Fast tror du sitter säkert. Synd du inte bott nära mig skulle du fått några Norflurazepam. Dom är med ett medel du kan trappa ut på. Fast om du köper ta endast en om dagen, på kvällen. Hade jag varit du hade jag beställt ett 50pack sen gått på en till natten i 2 veckor sen en halv tills du har 5 kvar. Sen tagit en fjärdedel till natten. Tills dom tagit slut. Sen hade du sluppit lida.
Citera
2017-02-17, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ksalol, 80 st på drygt en månad o lite oxascand + nitrazepam
Aha men det är ju tvär lungt då.
Citera
2017-02-17, 12:22
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Aha men det är ju tvär lungt då.

Jo får hoppas på det, Varit så jävla smart o kröka på det samtidigt..
Citera
2017-02-18, 13:39
Medlem
Förklara benso abstinens! Hur känns det?

Som rubriken lyder, hur känns abstinens? Jag undrar för att ibland vet jag inte om det är min vanliga ångest som gått upp i taket efter utsättningen,eller om det är tablettångest
Så vore tacksam att höra av er,om vad ni tror.

just den hära brännande känslan...som att man fräter inombords, är det typisk abstinens känsla?
och restless legs i hela kroppen? Racing thoughs...likt feberyra?

En känsla av att "ramla ur sig själv" ? Få plötslig verklighetsshock? Det känns OBEHAGLIGT att existera? dödsångest och självmordstankar samtidigt.
Extrem rädsla?
Citera
2017-02-18, 14:00
Medlem
herrcarlssons avatar
Först under utsättning(trots lång nedtrappning) så blev jag sjuk och fick feber, jag kunde inte äta och knappt dricka och fick åka och läggas in på Maria för observation med dropp och, kramper. När det lade sig så var det månader med fruktansvärd ångest och hjärnspöken deluxe. Det blir ett fruktansvärt ångestpåslag speciellt om det är roten till att man började ta benso.

Det är mycket som ska rätta till sig i hjärnan efter ett långvarigt missbruk och det är allt annat än kul. Nu var inte benso allt jag slutade med i samma veva men det var det som absolut påverkade mig mest.

Nu några år efter så är det fortfarande tungt till och från, det finns liksom ingen tillflykt för hjärnan längre och i perioder känns allt väldigt grått, men det är bara rycka upp sig och knega på, allt blir bättre tillslut. Vet inte om själva suget någonsin kommer försvinna dock.
Citera
2017-02-18, 14:02
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Bensodiazepiner --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2017-02-18, 14:04
Medlem
Elvislever241s avatar
som om någonting fattas så du ränner runt som en tok och letar efter en liten smula benso man äter kattsand tvättmedelskorn ja allt vitt kan vara pillerna din hjärna vill ha om du kan inte sova ,äta eller ta dig upp ur sängen utan droger till hjälp .
arg trött lättirreterad och krypandes på alla 4 går du igenom din mammas rya matta med förstoringsglas och pincett .
då du vet att du satt på denna plats för bara 3 eckor sedan och poppade piller då mor var på resa .
Citera
2017-02-18, 14:05
Medlem
medlem9001s avatar
Största kännetecknet för mig är att inte kunna koppla av. Får en faktiskt, fysisk, irritation i huvudet som sitter i hela tiden. Känner inte av när jag blir trött..kan vara vaken i dygn. Beror på hur beroende jag är..Men "irritationen" är ett starkt tecken på abstinens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in