Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-15, 17:38
  #277
Medlem
XEraseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Räknat lite mer noggrant på vad jag beställt o käkat det är drygt 50-60 st utspritt på en och en halv månad med någon dags uppehåll..

Det kan väl inte ge så jobbig AT? (Ksalol)

hur blev avtändningen?
Citera
2017-02-15, 17:58
  #278
Medlem
Benso abstinens farligt? Snabb nedtrappning

Har hört att benso abstinens kan vara farligt om man slutar för snabbt me dom. Har ätit 2-3mg xanor i några år och trappade ner till 1 och en halv mg som jag stod på i några månader...trappade ytterligare ner till 1mg ,slutligen till 0,5mg men det var på några dagar bara till jag klippte helt. Det gick snabbt på slutet med andra ord. Men har varit utan xanor i 2 veckor snart så nu borde det inte bli värre abstinens va? Det kan inte bli farligt nu?
Citera
2017-02-15, 18:00
  #279
Medlem
dreggells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramellen
Har hört att benso abstinens kan vara farligt om man slutar för snabbt me dom. Har ätit 2-3mg xanor i några år och trappade ner till 1 och en halv mg som jag stod på i några månader...trappade ytterligare ner till 1mg ,slutligen till 0,5mg men det var på några dagar bara till jag klippte helt. Det gick snabbt på slutet med andra ord. Men har varit utan xanor i 2 veckor snart så nu borde det inte bli värre abstinens va? Det kan inte bli farligt nu?


nej. Det blir ej värre nu. Bara bättre.

Självfallet vissa dagar kan de va värre, men ej överlag.
Citera
2017-02-15, 18:00
  #280
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramellen
Har hört att benso abstinens kan vara farligt om man slutar för snabbt me dom. Har ätit 2-3mg xanor i några år och trappade ner till 1 och en halv mg som jag stod på i några månader...trappade ytterligare ner till 1mg ,slutligen till 0,5mg men det var på några dagar bara till jag klippte helt. Det gick snabbt på slutet med andra ord. Men har varit utan xanor i 2 veckor snart så nu borde det inte bli värre abstinens va? Det kan inte bli farligt nu?

Det är lungt, det är i början det kan vara farligt.
Citera
2017-02-15, 18:05
  #281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
nej. Det blir ej värre nu. Bara bättre.

Självfallet vissa dagar kan de va värre, men ej överlag.

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Det är lungt, det är i början det kan vara farligt.



Tusen tack för era svar!
Är det kramper och dilerium tremens som gör benso abstinens farlig?
Citera
2017-02-15, 18:07
  #282
Medlem
dreggells avatar
tja kanske det. Jag hade även en del hjärtklappning.. men en bira på det så vare lugnt.
Citera
2017-02-16, 11:29
  #283
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XErased
hur blev avtändningen?

Än sålänge ingenting men tog sista halvan 0.5 igår.. Så vi får se har lite öl att ta om de blir allt för jävligt..
Citera
2017-02-16, 21:46
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Än sålänge ingenting men tog sista halvan 0.5 igår.. Så vi får se har lite öl att ta om de blir allt för jävligt..


Tror det kommer va rätt lungt. Klivit av ksalol CT efter långa perioder och inte vart så illa. Men försök fixa nåt mot kramp ändå för säkerhets skull.

mvh
Citera
2017-02-16, 23:17
  #285
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshToDeath
Tror det kommer va rätt lungt. Klivit av ksalol CT efter långa perioder och inte vart så illa. Men försök fixa nåt mot kramp ändå för säkerhets skull.

mvh

Har tegretol, som är mot EP-anfall räcker det tror du?
Citera
2017-02-16, 23:21
  #286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Har tegretol, som är mot EP-anfall räcker det tror du?


aa tror det är lungt faktiskt. Minns att jag käkat tegretol nån gång också. Tror inte du kommer få kramp hur som helst.

lycka till. mvh
Citera
2017-02-17, 11:31
  #287
Avstängd
Illuminati13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Har tegretol, som är mot EP-anfall räcker det tror du?

Vad har du klivit av samt dos och prepp. Samt hur länge använde du det.
Ge mig den infon ska du få ett säkert nertrappningschema eller råd på mediciner mot din AT.

Jag använde 3mg xanor om dagen i ett år 4mån. På det 3e dygnet fick jag ett EP anfall som var riktigt kraftigt. Fast kör man bara nån månad har jag aldrig fått det men det bästa du kan göra är gå på stesolid,diazepam en 3-4 veckor om du använt en stark benzo ett tag. Inte monster mängder då utan vecka 120mg om dagen, vecka 2 15mg om dagen, samma vecka 3 sen vecka 4 5-10mg till natten sen kommer du till 98% inte oroa dig för EP/krampanfall.
Det får man oftast när man slutar ta en triazolobenzodiazepin. Det är jävla gift benzo. Som, alprazolam, flubromazolam, triazolam, klonazolam, pyrazolam mm mm. Då ska man ha en benzo hemma som diazepam, klonazepam, och trappa ut några veckor.
Ergenyl är bra med annars. Går lite på GABA med. Den har jag altid hemma. Lätt som fan få utskriven med.
Citera
2017-02-17, 11:35
  #288
Avstängd
Illuminati13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Än sålänge ingenting men tog sista halvan 0.5 igår.. Så vi får se har lite öl att ta om de blir allt för jävligt..

Aha du har trappat ut. Men då kan du vara lugn fast ta ergenyl i 2 veckor så är du helt säker 300mg morgon, kväll. Jobbig medicin och man kan må dåligt på den men bättre än ett EP anfall. Tegretol gav mig ryckningar i hela ansiktet. Såg inte klokt ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback