2023-08-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid
Har aldrig varit helt ren sedan jag började 2011 (innan dess haft Sobril/oxazepam utskrivet två ggr samt fått bens på alkoholavgiftningar i vanlig ordning förstås).

Nu nästan nollad. Plockat bort X/alpra helt. Gått från att käka krysstvåor/ikto/klonazepam som godis till att under tre år trappa ner kvartalsvis ungefär enligt 8 till 7, 6, 5, 4, 3,5, 3, 2, 1,5 till nu en halv ikto (alltså 1 mg) att sova på, plus en Z (10 mg zolpidem eller 7,5 mg zopiklon). Vissa dagar blir det en "torrgrogg" med kanske en Z (helst zopiklon, 7,5-15 mg) plus en Stesstia (diazepam).

(sorry för alla meds-termer men det finns ett skäl till att vissa kallar mig "den vandrande FASS-katalogen"... ).

Köper allt illegalt. Omöjligt att få recept med tidigare alkoholmissbruk, vilket ju är ett litet moment 22 - finns ju en anledning till att "vi" dricker... Nu femte dagen nykter utan att ha "bensat på" - jävla ångest och abs som nu är (nästan) borta - jävligt skönt.

Sorry för walls of text!!! Det jag i korthet vill säga; trappa ner bens långsamt! I synnerhet ikto. "Snabbisar" på en beroendemottagning slutar bara i återfall, ivf i mitt fall.

Till alla olycksbröder (och systrar) där ute: kör på! Stay on the wagon! Trappa ner er bens! Begrav er i jobb, träning, sex, god mat, whatever! Slutar som Per Ahlmark sa till de uppsagda varvsarbetarna; LYCKA TILL!!!

Även om man bara tog Ikto i 8 dagar så ska man trappa ned?
Citera
2023-08-10, 15:22
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Även om man bara tog Ikto i 8 dagar så ska man trappa ned?

Njee... "tumregel" är 14 dagar. Du kan alltid halvera i typ tre dagar, ska inte vara några probs.

Lycka till och håll dig borta från rävgiftet!
Citera
2023-08-10, 15:52
Medlem
Citat:
Njee... "tumregel" är 14 dagar. Du kan alltid halvera i typ tre dagar, ska inte vara några probs.

Lycka till och håll dig borta från rävgiftet!

Är det tumregel 14 dagar i sträck?

Tack för tipsen
Citera
2023-08-11, 00:59
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Är det tumregel 14 dagar i sträck?

Tack för tipsen

No probs! Jope, mellan tummen och pekfingret.
Citera
2023-08-11, 16:47
Medlem
Observerads avatar
Har en bekant som jag är lite orolig för. Denne påstår ha använt 1-3st bensedin Galenika 10mg 1-2 gånger/veckan i ungefär ett halvårs tid. Ibland går det längre emellan tillfällena.

Går det att sluta rakt av utan allvarligare bieffekter eller bör denne trappa ned?
Citera
2023-08-11, 22:10
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Har en bekant som jag är lite orolig för. Denne påstår ha använt 1-3st bensedin Galenika 10mg 1-2 gånger/veckan i ungefär ett halvårs tid. Ibland går det längre emellan tillfällena.

Går det att sluta rakt av utan allvarligare bieffekter eller bör denne trappa ned?

Bara att klippa, iofs med visst obehag. För låg dos för kramprisker o dyl.
Citera
2023-08-11, 22:47
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Bara att klippa, iofs med visst obehag. För låg dos för kramprisker o dyl.

Gäller det mig med??

Har tagit lite olika benso under sommaren, inte tagit varje dag och inte tagit monsterdoser. Tog 20mg i tisdags på bakfyllan sen tog jag ingenting onsdag och torsdag men sen nu i eftermiddags så började kallsvett och hjärtklappning. Då det inte varit så mycket och högt intag och inte varje dag, tror ni det hjälper att dela det sista jag har kvar och trappa ned på det? Har 6 st 10mg bensedin. Jag tänker såhär: ta en halva 5mg per dag i 6 dagar, sen ta 5mg varannan dag i 12 dagar?!

Vad tror ni kommer det hjälpa elller är det bättre att ba slänga allt å bita i kudden en vecka????

Mvh

Edit: totalt under sommaren har jag tagit 24st 10mg bensedin 40st 6mg bromszepam och 30st zolpidem. Allt utspritt sen maj till idag 11 augusti.

Har gått igenom en benso At förut så vet vad det är, förmodligen kan jag räkna med en lätt at , men vill ändå minimera smärtan då jag jobbar.
Citera
2023-08-11, 22:52
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Gäller det mig med??

Har tagit lite olika benso under sommaren, inte tagit varje dag och inte tagit monsterdoser. Tog 20mg i tisdags på bakfyllan sen tog jag ingenting onsdag och torsdag men sen nu i eftermiddags så började kallsvett och hjärtklappning. Då det inte varit så mycket och högt intag och inte varje dag, tror ni det hjälper att dela det sista jag har kvar och trappa ned på det? Har 6 st 10mg bensedin. Jag tänker såhär: ta en halva 5mg per dag i 6 dagar, sen ta 5mg varannan dag i 12 dagar?!

Vad tror ni kommer det hjälpa elller är det bättre att ba slänga allt å bita i kudden en vecka????

Mvh

Edit: totalt under sommaren har jag tagit 24st 10mg bensedin 40st 6mg bromszepam och 30st zolpidem. Allt utspritt sen maj till idag 11 augusti.

Har gått igenom en benso At förut så vet vad det är, förmodligen kan jag räkna med en lätt at , men vill ändå minimera smärtan då jag jobbar.

Stick to your plan med Bensedinen - landar du mjukt.

Tog extra fasta på hans "Ibland går det längre emellan tillfällena" -> gott tecken.
Citera
2023-08-11, 22:59
Medlem
Citat:
Stick to your plan med Bensedinen - landar du mjukt.

Tog extra fasta på hans "Ibland går det längre emellan tillfällena" -> gott tecken.

Tack för input! Må gud välsigna dig och må herren hålla sin vakande hand över dig!

Halvt ironiskt halv blodigt allvar!

Tack
Citera
2023-08-11, 23:09
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Gäller det mig med??

Mvh

Att du ens räknar hur många du tar.
Ja, vi reagerar alla olika på benso. Glöm inte detta. Vi har alla olika kemi i våra hjärnor.
Det är inte omöjligt att bli dålig efter 30mg Diazepam och sluta tvärt. Bättre att trappa av i god tid innan. Utsätt inte din kropp för onödig påfrestningar om du vill fortsätta pixa med ett leende på läpparna
Citera
2023-08-11, 23:14
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Tack för input! Må gud välsigna dig och må herren hålla sin vakande hand över dig!

Halvt ironiskt halv blodigt allvar!

Tack

Thanx - dock tyvärr ateist...

Kommer tänka på Stolpe 1977 - Hagge frågar;

- du som djupt troende katolik tror ju på helvetet som en realitet, hur föreställer du dig det då, är det kulturredaktionen på Dagens Nyheter?

Stolpe med glimten i ögat;

- njeeaaoo - ganska nära... /// Igen OT-sorry
Citera
2023-08-11, 23:23
Medlem
Citat:
Thanx - dock tyvärr ateist...

Kommer tänka på Stolpe 1977 - Hagge frågar;

- du som djupt troende katolik tror ju på helvetet som en realitet, hur föreställer du dig det då, är det kulturredaktionen på Dagens Nyheter?

Stolpe med glimten i ögat;

- njeeaaoo - ganska nära... /// Igen OT-sorry

Klockrent - också ateist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in