2016-04-25, 19:49
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaouapaoua
Håller med, OCB Slim Virgin-rullpapper är perfekta och finns att klicka hem billigt i stora kvantiteter på Ebay.

Får man fråga varför man väljer OCB före RAW?

mvh
Citera
2016-04-25, 19:58
Medlem
flaouapaouas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangas92

mvh

Har alltid tyckt att hållbarheten och klistret hos OCB-rullpapper är snäppet vassare än bland konkurrenterna, dessutom gillar jag utformningen på dessa OCB-paketen. RAW-paketen har någon lösning med ett snöre som viras runt för att stänga igen hela paketet, och senast jag köpte ett RAW-paket saknades perforeringar i filtrena, för att kunna vika dem snabbt & enkelt. Med mina favorit-OCB rullar jag i 98/100 fall perfekta holkar
Citera
2016-04-25, 20:48
Medlem
Citat:

mvh

Jag kan såklart bara tala för mig själv men jag tycker RAWs klister är totalt värdelöst.

Är alltid torr som fnöske i käften när jag röker så antingen slickar jag och det händer ingenting eller så dricker jag vatten eller samlar det lilla spottet jag har och blir det pyttelite för mycket fukt så sabbar man klistret och får börja om.
Citera
2016-04-25, 20:57
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaouapaoua
Har alltid tyckt att hållbarheten och klistret hos OCB-rullpapper är snäppet vassare än bland konkurrenterna, dessutom gillar jag utformningen på dessa OCB-paketen. RAW-paketen har någon lösning med ett snöre som viras runt för att stänga igen hela paketet, och senast jag köpte ett RAW-paket saknades perforeringar i filtrena, för att kunna vika dem snabbt & enkelt. Med mina favorit-OCB rullar jag i 98/100 fall perfekta holkar

Länge sen jag rullade med OCB, men det kanske är så.. lite mer hållbara papper, bättre "klister"

Har dock hört att RAW är skapade för folk som rullar ut och in.. (slickar på utsidan)
Är ju också 100% ekologiskt, utan blekmedel, alltså gjord på hampa..

Jag ser bara fördelar med RAW

Mvh
Citera
2016-04-25, 23:37
Bannlyst
Det ända jag kan få tag på är hash. Då måste jag röka från pipa/bong? Liksom papper går ju inte.

Vad tycker ni om den här pipan? Den finns i affären. Eller ska jag satsa på en liten bong? Jag är ny, och vet inte om jag tycker om det ens. Bong kanske bara kostar 40-50kr mer.

https://www.google.se/search?q=smoki...VGg2mH-DRgM%3A

Med pipan tror jag det finns filter man kan köpa och lägga i.. Hur blir det med att rengöra bongen?

Tack.
Citera
2016-04-26, 00:34
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdandix
Det ända jag kan få tag på är hash. Då måste jag röka från pipa/bong? Liksom papper går ju inte.

Vad tycker ni om den här pipan? Den finns i affären. Eller ska jag satsa på en liten bong? Jag är ny, och vet inte om jag tycker om det ens. Bong kanske bara kostar 40-50kr mer.

Med pipan tror jag det finns filter man kan köpa och lägga i.. Hur blir det med att rengöra bongen?

Tack.

Skulle satsat på pipa till att börja med, metallpipor är dessutom lätta att rengöra och billiga.
Och ja det finns filter du kan köpa och lägga i! Ang bong så har jag inte så mycket kunskap dock.
Citera
2016-04-26, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdandix

Tack.

Jag har en pipa som ser nästan exakt ut sådär och en vanlig billig glasbong och bongen är mycket bättre på alla sätt om du inte ska ta med den någonstans.

Går att dra mycket mer rök per bloss och röken är kall och behaglig med bong.

En sådan här har jag och det duger gott till 1-2 personer.
http://smoketower.com/classic-glasbong-30cm.html

Vill du dra ännu större bloss så köp en större bong.

Glöm inte att köpa nätgaller till.
Citera
2016-04-26, 08:43
Bannlyst
ok tack, köper bong idag. Måste jag ha nätgaller med?
Citera
2016-04-26, 10:58
Medlem
Citat:
Länge sen jag rullade med OCB, men det kanske är så.. lite mer hållbara papper, bättre "klister"

Har dock hört att RAW är skapade för folk som rullar ut och in.. (slickar på utsidan)
Är ju också 100% ekologiskt, utan blekmedel, alltså gjord på hampa..

Jag ser bara fördelar med RAW

Mvh
Finns även OCB organic. Föredrar även dessa då de är tunnare än RAW.
Citera
2016-04-26, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Tänk lite nu, varför heter det "joint" (joined)? För att det är tobak och gräs blandat(joined together).

https://en.wikipedia.org/wiki/Joint_...y_and_synonyms

Som du ser finns det olika synpunkter beroende på vilken del av världen man bor i, i väst-indien tex är en spliff en ren gräs-variant.
Rullpapper+Cannabis=Joint

Rullpapper+Cannabis+Tobak=Spliff

Gissar på att du inte har rökt mer än en vecka grabben
Citera
2016-04-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qbc.
Rullpapper+Cannabis=Joint

Rullpapper+Cannabis+Tobak=Spliff

Gissar på att du inte har rökt mer än en vecka grabben

Jag tror det är väldigt varierande från sällskap till sällskap, och även kanske varifrån man kommer ? Jag har iaf rökt i 15år till och från och för mig har spliff och joint alltid varit samma sak, detsamma gäller mina vänner så långt jag vet om iallafall.

Men egentligen en rätt onödig grej att hänga upp sig på kan jag tycka.
Citera
2016-04-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag tror det är väldigt varierande från sällskap till sällskap, och även kanske varifrån man kommer ? Jag har iaf rökt i 15år till och från och för mig har spliff och joint alltid varit samma sak, detsamma gäller mina vänner så långt jag vet om iallafall.

Men egentligen en rätt onödig grej att hänga upp sig på kan jag tycka.
Onödigt får jag hålla med om men att spliff och joint är samma sak är inte sant. Har du hört uttrycket "Spliff it" nån gång? Det betyder att man tillsätter tobak till vad det nu är man väl spliffa
Det verkar dock vara lite av en sverige grej att blanda ihop dem, fråga vem som helst i danmark, nederländerna eller USA så säger dem samma grej. Joint=Gräs, Spliff=Gräs+tobak
https://www.leafly.com/news/cannabis...ts-and-spliffs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in