Citat:
Ursprungligen postat av
PantherE
Denna smörja har du med kört med innan utan att komma med något som pekar på att du är i närheten av sanningen.
Då kör vi med sanningen igen då:
"Hovrätten har funnit det styrkt att Lisa Holm dödades den 7 juni 2015 i det s.k. förrummet i den aktuella ladans slaktutrymme."
Hade det nu inte varit dom där 13 DNA varav 10 blandbilder med Lisas och Nerijus blod så hade det varit tvivel.
Men som det ser ut så finns dom där och då vore det mer rimligt att förklara dom i första hand.
Vågar du dig inte på det?
Det är ju trots allt den besvärliga DNAt som skickade din älskade balt raka vägen i fängelset där han nu är tvingad att bada i het vatten oavsett om han vill eller inte.
Om jag hade trott på Hovrätten skulle jag inte skrivit ett ord i den här tråden, men sanningen är den jag tror inte på Hovrätterns teori.
Vad gäller DNA det bevisar att det är Nerijus DNA som finns på de olika platserna, men man vet inte vem som placerat dit dem, att det skulle vara Nerijus är helt uteslutet.
Var finns fingeravtrycken som kan ses som säkra bevis att den personens avtryck har gjorts av personen också ?
I det här fallet finns endast DNA, och inga fingeravtryck.
När det gäller DNA måste hänsyn tas var och hur de påträffas, därför de är inga bevis i det här fallet, att Nerijus personligen avsatt de här DNA som finns från honom.
Mord har alltid kunnat lösas före DNA som är något nytt, men då användes fingeravtryck till stor del som bevis innan DNA, och då var det inte sådant sjabbel som det här fallet är.
DNA kan användas som bevis men det gäller under vilka omständigheter de påträffas, vid våldtäkt har exempelvis DNA kunnat användas som bevis.