2017-01-25, 22:21
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOut
I så fall är det okej. Hoppas du har rätt!

En deposition är något du får tillbaka, detta är inget sånt. Telia hade förr så, du fick sätta in flera tusen för att få en telefonlinje om du inte hade inkomst, t ex om du var student. Kan tänka mig att det gällde skuldsatta också.

/capmac
Citera
2017-01-25, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
En deposition är något du får tillbaka, detta är inget sånt. Telia hade förr så, du fick sätta in flera tusen för att få en telefonlinje om du inte hade inkomst, t ex om du var student. Kan tänka mig att det gällde skuldsatta också.

/capmac

Okej då är det bara för mig att gilla läget.
Citera
2017-02-07, 15:29
Medlem
Vad betalar ni för ert bredband hos Comhem?
Senast redigerad av 10minute 2017-02-07 kl. 16:08.
Citera
2017-02-08, 10:08
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Vad betalar ni för ert bredband hos Comhem?

Alldeles för mycket Fast jag har Guld 500 och har därmed också Tivo. 799 / Månad.
Inget avtal dock, brukar ju bli lite billigare de första tre månaderna om man binder, inte så lockande tyvärr.
Citera
2017-02-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Alldeles för mycket Fast jag har Guld 500 och har därmed också Tivo. 799 / Månad.
Inget avtal dock, brukar ju bli lite billigare de första tre månaderna om man binder, inte så lockande tyvärr.

Vi tecknade nytt avtal med 12 månaders bindningstid: 259kr/mån för 50mbit i 12 månader. Tycker det är alldeles för mycket. Tidigare betalade vi 219kr/mån för 100mbit.
Citera
2017-02-08, 16:44
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Vi tecknade nytt avtal med 12 månaders bindningstid: 259kr/mån för 50mbit i 12 månader. Tycker det är alldeles för mycket. Tidigare betalade vi 219kr/mån för 100mbit.

Fast 100 Mbit hade ni inte med ComHem antar jag?

Ordinarie pris är ju 349 Kr / månad för 50 Mbit så nog fick ni en bättre deal..
ComHem jämför sig ju inte med så många andra aktörer, eventuellt Telia och några andra och är ju ingen "prispressare" direkt.

Telia's 30 Mbit/s ADSL kostar ju 439 Kr / månad (ord. pris)

Det finns ju en hel del stadsnät som har lägre kostnader än Telia och ComHem som båda måste göra aktieägare glada. Vissa stadsnät är ju kommunalt ägda och där kan man plöja ner hur mycket pengar som helst, och får dessutom statligt stöd

Jag försvarar inte ComHem (som jag sa jag betalar alldeles för mycket, men har inget val - bor i Sthlm och har tom. fiber indraget i huset men den kan vi inte använda)
Citera
2017-02-12, 09:07
Medlem
Hej!

Jag har i nuläget comhem tivo. Jag funderar på att säga upp den eftersom att jag endock bara ser på 1'an och 2'an oftast i de få fall jag kollar tv.

Måste man ha comhemboxen för att få in tv eller kan man dra en singelkabel ifrån comhemuttaget och in i tv'n för att få in 1'an och 2'an?

Tack på förhand!
Citera
2017-02-12, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
Hej!

Jag har i nuläget comhem tivo. Jag funderar på att säga upp den eftersom att jag endock bara ser på 1'an och 2'an oftast i de få fall jag kollar tv.

Måste man ha comhemboxen för att få in tv eller kan man dra en singelkabel ifrån comhemuttaget och in i tv'n för att få in 1'an och 2'an?

Tack på förhand!
Det är bara att dra kabel och testa
Citera
2017-02-12, 12:33
Medlem
Citat:
Hej!

Tack på förhand!

Jag gjorde samma sak. Du har tillgång till grundutbudet även utan tivo-skräpet, men kvaliten är ju lite halvdan. Annars funkar svt play med
Senast redigerad av tacobussen 2017-02-12 kl. 12:36.
Citera
2017-02-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tacobussen
Jag gjorde samma sak. Du har tillgång till grundutbudet även utan tivo-skräpet, men kvaliten är ju lite halvdan. Annars funkar svt play med
Jag är ju så himla dålig på dethär med tv och så. Får jag fråga hur du fick in tv'n drog du en vanlig antennkabel du köper i affären till comhem uttaget eller hur fick du in tv'n utan själva tivoboxen?

Tack på förhand!
Citera
2017-02-13, 11:32
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Hej!

Tack på förhand!

Ja det går utmärkt, comhem sänder alltså vanlig hederlig TV som man gjorde förr då man inte behövde boxar och annat jox, före digital-tv alltså. Vilka kanaler du kan få in kan du läsa här https://www.comhem.se/kundservice/su.../analogt-utbud

Du behöver bara en vanlig antennsladd till din TV under förutsättning att den kan ta in analog TV (Det borde de flesta kunna men det beror kanske på modell då de flesta idag har inbyggda digitala tuners)
Citera
2017-02-13, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Ja det går utmärkt, comhem sänder alltså vanlig hederlig TV som man gjorde förr då man inte behövde boxar och annat jox, före digital-tv alltså. Vilka kanaler du kan få in kan du läsa här https://www.comhem.se/kundservice/su.../analogt-utbud

Du behöver bara en vanlig antennsladd till din TV under förutsättning att den kan ta in analog TV (Det borde de flesta kunna men det beror kanske på modell då de flesta idag har inbyggda digitala tuners)
Tack för info, då säger jag upp mitt abonnemang omedelbums. Har ju netflix och svt play finns ju och jag kollar endock bara på veckans brott, vetenskapens värld samt idevärlden.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in