Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-14, 13:14
  #2581
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Om du har tur så skickar din TV ut ljudet som matchar bilden på några scart-stift. Men ännu större chans är att din TV har hörlursutgång, vilket precis motsvarar ditt behov!

Tack mitt barn ska prova mig fram idag
Citera
2017-01-21, 11:20
  #2582
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Finns det ingen tråd eller diskussion här om att comhem är utslaget i göteborg:

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...borg-1.4126222

Artikelinledning vid denna kommentars postande:
45 000 Com hem-kunder i Göteborg är utan internet, tv och telefon efter att nätet som telekombolaget använder sig av ligger nere. Felet beror enligt Com Hem på en trasig fläkt. Enligt Com Hem berörs även kunder till andra bolag som använder sig av samma nät. – Vi beklagar att folk är utan sina tjänster och vi försöker att lösa det här så fort vi kan, säger Fredrik Hallstan, presschef på Com Hem.
__________________
Senast redigerad av Cobra Mk III 2017-01-21 kl. 11:29.
Citera
2017-01-21, 12:26
  #2583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Finns det ingen tråd eller diskussion här om att comhem är utslaget i göteborg:

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...borg-1.4126222
Citat:
2017-01-21 09:05 Avbrott i Göteborg

Det är för närvarande avbrott på samtliga tjänster i Göteborg, Västra Frölunda, Angered och Hisings Backa. Felavhjälpning pågår.
Vi ber om ursäkt för eventuell olägenhet detta medför.
https://www.comhem.se/kundservice/driftinformation

EDIT: Nyheten "45 000 Com hem-kunder i Göteborg är utan internet, tv och telefon" blev uppläst i SR P1 Lunchekot.
__________________
Senast redigerad av iconicatab 2017-01-21 kl. 12:53.
Citera
2017-01-25, 19:40
  #2584
Avstängd
Har man skulder så kan man få bredband från comhem men till ett dyrt pris och utan kampanjpris.
Logiken hos comhem är inte på topp eftersom skuldsatt=sämre ställt ekonomiskt. Då ska de suga ut mer pengar via startavgift på 1297:- istället för 399:- för den utan skulder och som gräddet på moset ska kampanjer inte gälla fattiglappar.

"Hej!

För de som har skulder så kan vi erbjuda det som kallas "Bredband Direkt".
Det innebär att man betalar en högre startavgift på 1297kr och så kan man välja vilken hastighet man vill ha.
Priset varierar såklart mellan hastigheter och vi vill gärna se att vi ger dig rätt hastighet. Det blir då inget nytt erbjudande, utan det är ordinarie pris som gäller.

Har vi möjlighet att ringa dig då det skulle gå mycket snabbare att komma igång med detta då?"
Citera
2017-01-25, 19:54
  #2585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOut
Har man skulder så kan man få bredband från comhem men till ett dyrt pris och utan kampanjpris.
Logiken hos comhem är inte på topp eftersom skuldsatt=sämre ställt ekonomiskt. Då ska de suga ut mer pengar via startavgift på 1297:- istället för 399:- för den utan skulder och som gräddet på moset ska kampanjer inte gälla fattiglappar.
Logiken helt korrekt. Har man inte betalat sina räkningar höjd startavgift täcker eventuella framtida uteblivna betalningar.
Citera
2017-01-25, 20:17
  #2586
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Logiken helt korrekt. Har man inte betalat sina räkningar höjd startavgift täcker eventuella framtida uteblivna betalningar.

Man kan få skulder på andra sätt än att strunta i att betala räkningar.
Jag skulle förstå ditt och comhems resonemang om jag hafr skuld till comehem eller annan internetleverantör men kom igen, det är 2017 och vi snackar internet. Jag kan köpa att det ska betalas deposition, absolut men inte startavgift på 1297 kronor.
Citera
2017-01-25, 21:03
  #2587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOut
Man kan få skulder på andra sätt än att strunta i att betala räkningar.
Jag skulle förstå ditt och comhems resonemang om jag hafr skuld till comehem eller annan internetleverantör men kom igen, det är 2017 och vi snackar internet. Jag kan köpa att det ska betalas deposition, absolut men inte startavgift på 1297 kronor.
Comhem vill inte ha dig som kund. Likadant med t.ex bilförsäkringar, om man inte vill ha någon som kund sätter man premier riktigt högt för att slippa en.
Citera
2017-01-25, 21:10
  #2588
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOut
absolut men inte startavgift på 1297 kronor.
Har du kollat så det inte är deposition inräknad i startavgiften?
Citera
2017-01-25, 21:52
  #2589
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Comhem vill inte ha dig som kund. Likadant med t.ex bilförsäkringar, om man inte vill ha någon som kund sätter man premier riktigt högt för att slippa en.

Jo tack, det har jag förstått men varför inte bara ta tre månader i förskott och sen behandla mig som vilken kund som helst? Vi pratar om internet här, inte en hyreslägenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har du kollat så det inte är deposition inräknad i startavgiften?

Det borde de i så fall ha skrivit i mailet jag fick. Men säker är jag ju inte. Ska kolla med dem.
Citera
2017-01-25, 22:05
  #2590
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOut
Det borde de i så fall ha skrivit i mailet jag fick. Men säker är jag ju inte. Ska kolla med dem.
Bra, räknade lite på det och det motsvarar en deposition på drygt 299kr för 3 månader + 399kr och det låter inte orimligt.
Citera
2017-01-25, 22:10
  #2591
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOut
Jag kan köpa att det ska betalas deposition, absolut men inte startavgift på 1297 kronor.

Om du försvinner med deras router/modem efter första månaden och aldrig mer betalar en räkning så vill de ha täckning för sina uppstartskostnader. Annars slås dessa ut på en förväntad avtalstid med månatlig betalning. Konstigare än så är det inte, och ett fullt rimligt belopp.

/capmac
Citera
2017-01-25, 22:14
  #2592
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Bra, räknade lite på det och det motsvarar en deposition på drygt 299kr för 3 månader + 399kr och det låter inte orimligt.

I så fall är det okej. Hoppas du har rätt!

Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Om du försvinner med deras router/modem efter första månaden och aldrig mer betalar en räkning så vill de ha täckning för sina uppstartskostnader. Annars slås dessa ut på en förväntad avtalstid med månatlig betalning. Konstigare än så är det inte, och ett fullt rimligt belopp.

/capmac

Okej. Tack för alla svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback