2012-08-06, 17:54
Medlem
Rogilys avatar
Fick en ny strömadapter för några dagar sedan och har fortfarande samma problem, så jag ska kanske ringa imorgon och då ska jag få ett nytt modem men jag vet att det endå inte kommer fungera eftersom det inte har gjort det för någon annan.
Kan någon här som jobbar eller har jobbat på com hem säga vad fan det är som försigår? Hur fan kan ni inte fatta att det är ni som har felet och inte vi?
Ni på com hem borde fan ta åt er hur jävla kassa ni är på det ni jobbar med. Äckligt!
Senast redigerad av Rogily 2012-08-06 kl. 17:57.
Citera
2012-08-07, 18:37
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Som sagt - 29 kronor per månad i minimidebitering. Det kommer alltså att kosta dig minst 29 kronor per månad för att ha telefonitjänsten. Ska du inte ringa från den föreslår jag att du ångrar tjänsten - ska du ringa kan den ju vara kvar.

29 kronor är ju inte så värst mycket och dessutom ringer man för det.

Men jag undrar om man kan välja vilken trådbunden telefon som helst. Comhem verkar inte ha några men Telia har en del trådbundna. Till exempel Kobra. Någon som vet om den är bra?

Eller någon annan av dessa? http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=1299
Citera
2012-08-07, 19:00
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa

Han sa att det enda jag kommer betala är det jag ringer för. Han sa uttryckligen "gratis telefoni".

Helvete! jag blev uppringd för riiktigt länge sen av nån säljare som tryckte på mig telefonin för den var gratis om man hade teve å bredband.. jag frågade uttryckligen om det kostade mig nåt som helst men blev lovad att det va helt gratis.

Jag har aldrig haft en telefon inkopplad å har förklarat för dem att de inte behöver skicka mig nån sådan heller samt att jag aldrig kommer utnyttja tjänsten..

Efter att ha sett nåt här om minimidebitering kollade jag min faktura i detalj (den betalas automatiskt å jag har inte haft anledning att granska den trodde jag) å ser att de lögnarna har dragit 29 spänn i månaden i minimidebitering i hur jävla lång tid som helst! visst 29 spänn är inte mycket men jag har ju förhelvete förklarat för dem att jag inte vill ha tjänsten men om det får dem att sluta ringa å tjata om den så kan de väl aktivera den, FÖRUTSATT ATT DEN INTE KOSTAR NÅT!!!!!!
Citera
2012-08-07, 19:10
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Som sagt - 29 kronor per månad i minimidebitering. Det kommer alltså att kosta dig minst 29 kronor per månad för att ha telefonitjänsten. Ska du inte ringa från den föreslår jag att du ångrar tjänsten - ska du ringa kan den ju vara kvar.

Nej det stämmer inte.

Jag har tv, bredband och telefon men betalar inget för telefonen.
Enligt fakturan så är com-bo rabatten på samma belopp som månadsavgiften.
Inga övriga kostnader finns listade under telefon.
Senast redigerad av BleAivano 2012-08-07 kl. 19:13.
Citera
2012-08-08, 13:18
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Nej det stämmer inte.

Jag har tv, bredband och telefon men betalar inget för telefonen.
Enligt fakturan så är com-bo rabatten på samma belopp som månadsavgiften.
Inga övriga kostnader finns listade under telefon.
Minimidebitering är ett ganska nytt påhitt. Har man tecknat telefoni innan ett visst datum drabbas man inte av den. Tror det var årsskiftet eller något som den infördes.
Citera
2012-08-08, 13:27
Medlem
Suck, blev också påprackad Com Bo-dealen för ett tag sedan. Känns ganska ovärt just nu. Missade av avbeställa extratjänsterna till telefonin tillräckligt snabbt, så där rök ju 700 spänn eller nåt. Sen är ju tv-paketet som ingår helt värdelöst. Färre kanaler totalt än det vanliga utbudet som fanns i min lägenhet från början. Förutom det har det blivit en del strul med fakturor. De ville ha betalt för bredbandet trots att det skulle vara gratis i 3 månader, till exempel. Dags att läsa igenom den här tråden tror jag.
Citera
2012-08-08, 15:31
Medlem
RadioGaGas avatar
Kan man använda telia telefoner till Comhem ip?
Citera
2012-08-08, 17:58
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Kan man använda telia telefoner till Comhem ip?
Så länge det är tonval så ja.
Citera
2012-08-08, 18:15
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Så länge det är tonval så ja.

Vad bra.
Citera
2012-08-08, 20:04
Medlem
Luxuss avatar
Comhemtelefonisten påstod att det var omöjligt att ta bort minimidebiteringen, däremot kunde jag "kompenseras" med andra saker. Jag har haft iptelefoni "gratis" tills för nån månad sen då jag bytte bredbandsform då passade de på att lägga på minimidebitering, rör man inte sina abonnemang så händer inget.

Förklarade att jag inte bryr mig om pengarna utan principen att de smyger in en dold kostnad å att jag vägrar betala för en tjänst jag uttryckligen inte använder och blivit garanterad att ska va HELT kostnadsfri och att jag inte vill kompenseras utan helt enkelt slippa betala just den avgiften.

Eftersom de endast kunde ge mig massa kanaler å fria månader förklarade jag att det var en principsak å sa upp bredbandet, teven å telefonin. Drabbar ju mig tusen gånger mer än företaget men men..
Citera
2012-08-08, 20:37
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Comhemtelefonisten påstod att det var omöjligt att ta bort minimidebiteringen, däremot kunde jag "kompenseras" med andra saker. Jag har haft iptelefoni "gratis" tills för nån månad sen då jag bytte bredbandsform då passade de på att lägga på minimidebitering, rör man inte sina abonnemang så händer inget.

Förklarade att jag inte bryr mig om pengarna utan principen att de smyger in en dold kostnad å att jag vägrar betala för en tjänst jag uttryckligen inte använder och blivit garanterad att ska va HELT kostnadsfri och att jag inte vill kompenseras utan helt enkelt slippa betala just den avgiften.

Eftersom de endast kunde ge mig massa kanaler å fria månader förklarade jag att det var en principsak å sa upp bredbandet, teven å telefonin. Drabbar ju mig tusen gånger mer än företaget men men..
HAHAHA Bra jobbat på det sista.
Får jag fråga vad de ville erbjuda när du sa upp det?
Citera
2012-08-09, 19:50
Medlem
Comhem strul... sidan kan inte visas

Hej!

Har enormt stora problem med mitt nybeställda comhem 200mbit. Har inte möjlighet till något annat heller förutom VDSL2 40/10 som kostar 399kr vs 499kr för 200.

Iallafall så får jag upp "sidan kan inte visas" konstant så fort jag t.ex går in på flashback så måste jag trycka F5 flera gånger innan den hittar sidan. Har provat med flera olika DNS servrar bl.a googles, opendns, kth. Just nu kör jag utan NAT igång som ett vanligt modem men de funkar lika dåligt som med NAT på.

Har även problem med torrents att hastigheten dyker titt som tätt helt plötsligt går det i 20kb/s för att sedan gå upp till 22mb har osidosatt allt från 1024 - 1800mb ram men det kvittar vad jag gör. Har provat utorrent 1.8.5, 2.2.1, 2.2.4, 3.0, 3.1 samma fel med alla bara det att vissa är stabilare än andra. Har gjort återställning på modemet flera gånger och det blir samma fel igen.

När man ringer comhem supporten säger de bara att de kommer en ny firmware som fixar "allt" ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in