2016-05-13, 16:40
Medlem
Finns det nåt sätt att överföra en inspelning från TiVo till min dator? Eller är det helt kört
Citera
2016-05-14, 18:26
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av classexa
Finns det nåt sätt att överföra en inspelning från TiVo till min dator? Eller är det helt kört

Är väl om du har ett tv-kort och sen spelar upp på Tivo och spelar in på datorn. Tivo är/ska/bör vara helt nerlåst när det gäller att föra över program och liknande.
Citera
2016-05-14, 20:14
Medlem
Skogismyras avatar
Jag tycker det är extremt märkligt att de har gjort utseendet i alla tivo menyer 100 gånger fulare än innan uppdateringen.
Riktigt synd att de har försämrat tivo.
Citera
2016-05-16, 16:08
Medlem
RobieBwois avatar
Com Hem's kundtjänst kan ta sig i röven. Riktigt usel, dessutom när man påpekar det så spärrar asen mig från att skriva på deras Facebooksida.
Senast redigerad av RobieBwoi 2016-05-16 kl. 16:12.
Citera
2016-05-16, 19:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
...så spärrar asen mig från att skriva på deras Facebooksida.
Då undrar jag vad du har skrivit för jag har skrivit rejält negativt och frågat varför kundtjänst ljuger om abonnemang och mig har dom inte spärrat.
Citera
2016-05-17, 00:25
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Jag tycker det är extremt märkligt att de har gjort utseendet i alla tivo menyer 100 gånger fulare än innan uppdateringen.
Riktigt synd att de har försämrat tivo.

Det ser riktigt vidrigt ut det nys gränssnittet, och Comhem hånar sin kunder att det är fel på Deras Tv apparaters inställningar. Har varit kund i över 25 år men nu är det slut då bindningstiden tar slut för det nya går knappt att läsa, och lyckas man så har men ont i ögonen efter.
Citera
2016-05-17, 14:33
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Det ser riktigt vidrigt ut det nys gränssnittet, och Comhem hånar sin kunder att det är fel på Deras Tv apparaters inställningar. Har varit kund i över 25 år men nu är det slut då bindningstiden tar slut för det nya går knappt att läsa, och lyckas man så har men ont i ögonen efter.

Det är riktigt illa det håller jag med om, jag som ser bra har sjukt svårt att navigera i nya gränssnittet för tivo
Citera
2016-05-17, 23:56
Medlem
plasttygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoReply
Nja.
Rekommenderar egen router och stäng av NAT. Köp en med stöd för 5G.

CG3700 har dock stöd för 5G, men du kanske menar att övriga funktioner inte håller måttet
Citera
2016-05-18, 10:11
Medlem
NoReplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasttyg
CG3700 har dock stöd för 5G, men du kanske menar att övriga funktioner inte håller måttet

Jo det vet jag, men det modemet är ju rätt kass i allmänhet.
Köp riktiga grejer.
Företagen väljer produkter som de kan slumpa bort gratis eller för typ 1 kr av en anledning.
Citera
2016-05-18, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoReply
Jo det vet jag, men det modemet är ju rätt kass i allmänhet.
Köp riktiga grejer.
Företagen väljer produkter som de kan slumpa bort gratis eller för typ 1 kr av en anledning.

Är comhems andra router - Compal CH7486E något att ha?
Citera
2016-05-18, 18:45
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har Comhems bredband hemma. Gäller det även surf till mobilen?

Surf till mobilen går ju via din mobiloperatör
Citera
2016-05-19, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Surf till mobilen går ju via din mobiloperatör

Brukar väl vara så att man surfar obegränsat i mobilen med comhems fasta bredband när du är i hemma. Utanför räckvidden för routern slår mobilen automatiskt om till mobiloperatörens nät.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in