Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-05, 14:28
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McRoger
Kan vara lite att försöka sälja, skulle dock gissa på att 100/10 alternativt 100/50 skulle vara bättre. Det du skulle kunna göra är att du börjar på 50/50, sedan om du tycker att det går lite slött kör du på t.ex. 100/10 (samma kostnad)

Jag har inte ComHem själv, men det ska fungera klockrent. Det finns en del problemområden i Göteborgsområdet, det är dock Fiberlan-nätet som ComHem hyr in sig på. Så det är väldigt mycket obefogat gnäll då det inte är comhems "fel", de har haft oturen att hyra in sig på ett ruttet nät

Som arne säger här, det brukar dock fungera bra generellt.

Prova fabriksåterställ. Om det är trådlöst kan du prova att byta namn på nätverket, kan bli bättre då.

Ett tips är egentligen att felanmäla till ComHem så att de kan kolla upp vad som problemet är.
Namnet spelar ingen roll, kanalen spelar däremot stor roll.
Citera
2014-07-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Namnet spelar ingen roll, kanalen spelar däremot stor roll.
Namnet kan också bli bättre
Citera
2014-07-07, 16:11
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McRoger
Namnet kan också bli bättre
SSID spelar inte någon roll alls utom just vad för namn som syns. Signalen påverkas inte.
Citera
2014-07-08, 22:19
Medlem
smyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iseered
Hej hoppade in i den här Tivotråden då det fanns en massa trådar redan.

Min fråga. Varför kan jag inte ställa in volymknappen och byt-kanal-knappen på fjärrkontrollen. Pratade med någon på Comhem, men han borde snarare ha Gåtthem förlängesen.

Tacksam för alla idéer!

Hej.

Mycket enkelt svar på den frågan faktiskt.... det beror på om din tv är kompatibel med comhem fjärrkontroll. Eftersom det är Samsung som tillverkar utrustningen funkar det utmärkt att byta kanal, ändra volym osv förutsatt att du har en Samsung tv. Har själv en Samsung Smart tv så rätt smidigt... har du en LG, Sony, Philips osv är dom inte alls kompatibla med varandra. Kanske finns en universal fjärkontroll eller appar du kan kolla in.

Tivotogo appen finns ju också men det blir inte samma sak.... Kanske finns någon app eller annat om du har en smart tv men tips att håll dig till Samsung så blir allt mycket enklare..

PS. Fiberavdelningen på Comhem är verkligen totalt okunniga... jag får lära dom hur det funkar. Fan inte så konstigt om dom sitter i norrland och aldrig använt Tivo'n via Fiber/mediabox.

( skärpning comhem)

mvh

mvh
Senast redigerad av smyr 2014-07-08 kl. 22:23. Anledning: edit
Citera
2014-07-08, 22:38
Medlem
smyrs avatar
Hej

Fråga till alla som kör Framtidens bredband (itux) i Göteborg... har du gjort något med tv anslutningen? Jag körde enbart med den kopplad direkt till technicolorn och sedan kunde modemet automatiskt fördela ip-adresserna korrekt, dvs. tvn fick 10.x.x.x och routern 85.xx.xx.xx.

Men nu vill det sig inte längre.... svaret jag fick var att det var ett tillfälligt fel och dom jobbar på det. Hoppas dom inte blockerar detta sätt att koppla upp sig på för det funkar riktigt bra! (för mina behov)

Varför dra en kabel till Tivo boxen (mediauttaget) och Lan kabeln till routern när det räcker med tv kabeln som sedan agerar switch (och router) + att alla tjänster fungerar! Toppen!

Det är väl upp till var och en hur man kopplar sitt nät så snälla Comhem, gör nu inget dumt.....

Fler som har kopplat så här eller på något annat sätt? Ska tillägga att jag även har usb-bryggan så datafunktionen funkar alltid oavsett om jag använder 4g modem eller annan operatör.

mvh

mvh
Citera
2014-07-15, 22:58
Medlem
knasen80s avatar
Hej!

Har sökt igenom forumet & inte hittat något, ber om ursäkt om frågan ändå ställts innan.

Någon som vet hur man stänger av NAT när man har ett Cisco2425 modem?
Citera
2014-07-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smyr
Hej

Fråga till alla som kör Framtidens bredband (itux) i Göteborg... har du gjort något med tv anslutningen? Jag körde enbart med den kopplad direkt till technicolorn och sedan kunde modemet automatiskt fördela ip-adresserna korrekt, dvs. tvn fick 10.x.x.x och routern 85.xx.xx.xx.

Men nu vill det sig inte längre.... svaret jag fick var att det var ett tillfälligt fel och dom jobbar på det. Hoppas dom inte blockerar detta sätt att koppla upp sig på för det funkar riktigt bra! (för mina behov)

Varför dra en kabel till Tivo boxen (mediauttaget) och Lan kabeln till routern när det räcker med tv kabeln som sedan agerar switch (och router) + att alla tjänster fungerar! Toppen!

Det är väl upp till var och en hur man kopplar sitt nät så snälla Comhem, gör nu inget dumt.....

Fler som har kopplat så här eller på något annat sätt? Ska tillägga att jag även har usb-bryggan så datafunktionen funkar alltid oavsett om jag använder 4g modem eller annan operatör.

mvh

mvh

Skulle gissa på att en "särkoppling" i CPE (mediabox) löser det. RGW (technicolor) -> LAN 1 och Tivo -> Lan 2.

Citat:
Ursprungligen postat av knasen80
Hej!

Har sökt igenom forumet & inte hittat något, ber om ursäkt om frågan ändå ställts innan.

Någon som vet hur man stänger av NAT när man har ett Cisco2425 modem?

Logga in i modemet via 192.168.0.1 (admin/password), kan vara blankt lösenord där också eller dylikt standard. Bör funka via interfacet där "routermode" "bridge-mode" eller dylikt bör du leta efter, annars kan com hem göra det åt dig.
Citera
2014-07-24, 17:44
Medlem
Vad fan finns inte kanalen Discovery Investigation hos ComHem för?

http://www.investigationdiscovery.com/

Bra kanal om kriminalfall, mord och annat trevligt. Fixa detta ComHem! Finns hos Tele2 så fattar inte varför den ö.h.t inte finns i något paket alls hos ComHem.
Citera
2014-07-24, 17:54
Medlem
Om man har Tivo, kan t.ex. en annan familjemedlem som bor en bit från mig kolla på TivoToGo på t.ex. sin laptop/mobil samtidigt som jag kollar på tv:n hemma hos mig? Står att man kan kolla två samtidigt. Men hur fungerar det egentligen?
Citera
2014-07-26, 08:11
Medlem
Till min stora förvåning ligger jag och laddar hem i 6mb/s (trådlöst) när jag i 1,5 år haft 10mbit/s (och förhoppningsvis betalar för). Har jag missat någon uppdatering som även Com hem missat att skriva om?
Citera
2014-07-26, 18:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huvett
Till min stora förvåning ligger jag och laddar hem i 6mb/s (trådlöst) när jag i 1,5 år haft 10mbit/s (och förhoppningsvis betalar för). Har jag missat någon uppdatering som även Com hem missat att skriva om?
Det är mycket möjligt att comhem har uppgraderat hastigheten på ditt abonnemang när dom gjort om i prislistorna, logga in och kolla.
Citera
2014-07-27, 15:10
Medlem
Autoziones avatar
Comhem suger getballe. Fick hem ett Technocolor-modem då min hastighet blev uppgraderad från 25 till 100 Mbit. Det fungerar bra, i ungefär 15 sekunder, sedan blir jag utslängd från nätverket och kan inte komma in igen då fanskapet bara står där och lyser med sin fula jävla röda lampa.

Tack så mycket Comhem för att ni skickade hem den här jävla skiten som jag inte ens efterfrågat. Nu sitter jag här med mitt gamla modem från Motorola på 25 Mbit när jag betalar för 100, ett modem som slutar fungera och kräver omstart ungefär en gång i veckan. Inte ett enda rätt kan ni göra era värdelösa jävla nollor, sämsta skitföretaget jag varit med om.

Ja, jag är sur och har inte ätit på hela dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in