Hej alla där ute i etern!
En i min familj har blivit vilseledd/lurad av Comhemförsäljare. Efter önskemål om ny box till Tvn , slängde säljaren med orden och trixade fram med tekniska meningar att det skulle bli billigare med ett mindre kort man kunde ha i Tvn. (Ja, personen i min familj har inte koll på tekniken). Totala kostnaden skulle bli mindre osv enligt uppgift.
Nu sitter min familjemedlem med 600:- i förhöjd avgift, ett modem, en router och ett internetabonnemang låst på 15 månader som inte har beställts. Har dessutom redan internet genom föreningen så sitter nu på två abonnemang.
Till saken hör att avtalet inte läst igenom inom de 14 dagars ångerrätt som finns (ja klantigt). Reaktionen kom först när det var dags och betala fakturan, så nu är det alltså försent enligt Comhem. De hänvisar direkt till telekområdgivarna. Är det så det ska fungera? Har ni några tips hur man kan göra här då de inte alls verkar finnas någon förståelse för att avtalet inte varit det man har önskat.
Jag personligen ringde dem och har ett klipp här som är i slutet av samtalet. Tonen från deras sida tycker jag är sådär alltså, vad tycker ni, är jag otrevlig?
https://drive.google.com/file/d/1B2u...ew?usp=sharing