2017-12-05, 18:01
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Bredband fungerar inte just nu. Inga kända driftstörningar enligt hemsidan som vanligt. Flera hundra tjommar som ringer dem nu, får bara att vi kan inte ta emot ditt samtal nu till kundservice.
Måste vara nere för hela Sverige.
????
Inte nere för mig och driftsidan är ett skämt, totalt värdelös, inte värd namnet, lika sanningsenlig som mona sahlin...
Citera
2017-12-05, 18:07
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Inte nere för mig och driftsidan är ett skämt, totalt värdelös, inte värd namnet, lika sanningsenlig som mona sahlin...

Jävligt konstigt.
Kan du prova att ringa ComHem för att se om du kommer fram? Jag får meddelande att dem kan ej ta emot samtalet nu, jag kom fram för tjugo minuter sedan, då var det över 200 i kö. Får du samma meddelande?
Alltid när man bara vill kolla lite vanilj porr!
Citera
2017-12-05, 18:19
Medlem
199702042s avatar
Vi åtgärdar just nu ett fel i vårt nät som påverkar bredbands-, telefoni- och on demandtjänsten. Felet visar sig som avbrott. Felet beräknas vara åtgärdat: 2017-12-06 01:00.

H@lvete
Citera
2017-12-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Vi åtgärdar just nu ett fel i vårt nät som påverkar bredbands-, telefoni- och on demandtjänsten. Felet visar sig som avbrott. Felet beräknas vara åtgärdat: 2017-12-06 01:00.

H@lvete

Fungerar för mig nu.
Citera
2017-12-05, 20:19
Medlem
Drapåtrissors avatar
Betalar för bredband hundra och får enligt Bredbandskollen hela 160mbit/s så visst klagar inte
Citera
2017-12-10, 18:33
Medlem
loxas avatar
I dagsläget får jag ut max 30mbit av de utlovade 250mbit från Comhem.
Tror ni den faktiska hastigheten kommer minska ytterligare om jag nedgraderar mig till 100mbit?
Det känns onödigt att betala för en hastighet som de tydligen inte kan leverera.
Citera
2017-12-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Betalar för bredband hundra och får enligt Bredbandskollen hela 160mbit/s så visst klagar inte
Samma här.
Citera
2017-12-10, 20:28
Medlem
shadews avatar
Comhem är nog en av de bättre ISPs som vi har i Sverige. Högst hastigheter, förhandlingsbart pris på abonnemanget (man måste ringa uppsägningsavdelningen) och stabil uppkoppling. Däremot är de aningen sämre vad gäller latenser jämfört med fiber (ca 5-10 ms högre), men de är verkligen inte dåliga vad gäller latenser (a.k.a. ping i spel).

P.S. Har inte Comhem själv men har det på jobbet.
Senast redigerad av shadew 2017-12-10 kl. 20:34.
Citera
2017-12-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadew
Comhem är nog en av de bättre ISPs som vi har i Sverige. Högst hastigheter, förhandlingsbart pris på abonnemanget (man måste ringa uppsägningsavdelningen) och stabil uppkoppling. Däremot är de aningen sämre vad gäller latenser jämfört med fiber (ca 5-10 ms högre), men de är verkligen inte dåliga vad gäller latenser (a.k.a. ping i spel).

P.S. Har inte Comhem själv men har det på jobbet.
Har oftast ganska hygglig latens med nåt enstaka tillfälle då & då när det ligger lite högre, hastighetsmässigt ligger jag konstant på 160/12 för 249 kr/mån.
Citera
2017-12-13, 01:11
Medlem
Comhem vilseleder igen....

Hej alla där ute i etern!

En i min familj har blivit vilseledd/lurad av Comhemförsäljare. Efter önskemål om ny box till Tvn , slängde säljaren med orden och trixade fram med tekniska meningar att det skulle bli billigare med ett mindre kort man kunde ha i Tvn. (Ja, personen i min familj har inte koll på tekniken). Totala kostnaden skulle bli mindre osv enligt uppgift.

Nu sitter min familjemedlem med 600:- i förhöjd avgift, ett modem, en router och ett internetabonnemang låst på 15 månader som inte har beställts. Har dessutom redan internet genom föreningen så sitter nu på två abonnemang.

Till saken hör att avtalet inte läst igenom inom de 14 dagars ångerrätt som finns (ja klantigt). Reaktionen kom först när det var dags och betala fakturan, så nu är det alltså försent enligt Comhem. De hänvisar direkt till telekområdgivarna. Är det så det ska fungera? Har ni några tips hur man kan göra här då de inte alls verkar finnas någon förståelse för att avtalet inte varit det man har önskat.

Jag personligen ringde dem och har ett klipp här som är i slutet av samtalet. Tonen från deras sida tycker jag är sådär alltså, vad tycker ni, är jag otrevlig?

https://drive.google.com/file/d/1B2u...ew?usp=sharing
Citera
2017-12-13, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peskyplayer

En i min familj har blivit vilseledd/lurad av Comhemförsäljare. Efter önskemål om ny box till Tvn , slängde säljaren med orden och trixade fram med tekniska meningar att det skulle bli billigare med ett mindre kort man kunde ha i Tvn. (Ja, personen i min familj har inte koll på tekniken). Totala kostnaden skulle bli mindre osv enligt uppgift.

Nu sitter min familjemedlem med 600:- i förhöjd avgift, ett modem, en router och ett internetabonnemang låst på 15 månader som inte har beställts. Har dessutom redan internet genom föreningen så sitter nu på två abonnemang.

Till saken hör att avtalet inte läst igenom inom de 14 dagars ångerrätt som finns (ja klantigt). Reaktionen kom först när det var dags och betala fakturan, så nu är det alltså försent enligt Comhem. De hänvisar direkt till telekområdgivarna. Är det så det ska fungera? Har ni några tips hur man kan göra här då de inte alls verkar finnas någon förståelse för att avtalet inte varit det man har önskat.

Jag personligen ringde dem och har ett klipp här som är i slutet av samtalet. Tonen från deras sida tycker jag är sådär alltså, vad tycker ni, är jag otrevlig?

För det första, är det där ens en människa anställd på Com-hem? Låter som du ringt fel och hamnat på Säters Mentalsjukhus.

Nåja, det kommer nog bli aningen problematiskt för er att ta sig ur det här. Rimliga så BÖR det antingen ha spelats in ett samtal om försäljningen skedde via telefon, där din familjemedlem har godkänt allt det här som säljaren klart och tydligt ska ha lästs upp. Eller så har h*n skrivit under ett avtal ute på stan om försäljningen skedde där.

Har allt gått rätt till är det oerhört svårt att krångla sig ur det, men med rätt till menar jag att har det skett via telefon ska din familjemedlem ha blivit informerad om att en inspelning påbörjas, sedan läses avtalet mellan parterna upp och din familjemedlem godkänner det.

Har så INTE skett så går det nog krångla sig ur det. Annars sitter ni nog tyvärr med svartepetter.
Citera
2017-12-13, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peskyplayer

Får börja med att berömma dig för att du lyckades hålla dig lugn, skulle själv bli ganska irriterad när personen på kundservice man pratar med behandlar dig sådär.

Vilket som så skulle jag testat reklamera tjänsten via deras hemsida. Känns som att ringa till deras kundservice inte kommer ge särskilt mycket. Skulle ta med att du blev dåligt behandlad av personen du pratade med på kundservice, tror säkert de som hanterar reklamationer har lite mer utav en "chefsroll" och kan se till att kommunikatören får en tillrättavisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in