Citat:
Ursprungligen postat av
Sormlandnanstans
Vilken tragik i den här släkten!
100% döttrana är inblandade och deras afgankillar sjukt alla går igång på såna fula afghaner. Vore jag pappa skulle jag skämmas. Lovar om några veckor är dom inblandade med
En eller två döttrar inblandade?
Jag tror nog mest på en av döttrarna och hennes sambo. Om det visar sig att båda vuxna döttrarna är inblandade i mordet på exmaken, då växer tragiken i detta ännu mer och går bortom vad jag hittills kunnat föreställa mig.
Om det är så, dvs att båda döttrarna kommer att dömas, så blir det ungefär så här, summerat:
– JMs och hennes systers pappa är död och mamman skadades svårt vid attacken mot pappan.
– De i somras treåriga tvillingarnas pappa är mördad av deras mamma och syskon.
– JM som har sex barn, varav två i tre-fyraårsåldern och en i nedre tonåren blir inlåst på livstid.
– JMs vuxna döttrar, som har små barn, låses in för inblandning i mordet på JMs exmake.
Allt detta för att JM skulle kunna inkassera, först livförsäkringen efter exmaken och sedan arvet efter föräldrarna.
Man kan bara hoppas att det inte är riktigt så illa...
Jag tror IOFS att det bara är en av de vuxna döttrarna som ska räknas bort. Om man gör det är det ändå nästan lika illa.
"Svansen" av ensamkommande, runt MR
Förutom MR så är det väl troligen en "svans" av unga män i liknande situation som MR, dvs. ensamkommande "afghanska" flyktingbarn, som är mer eller mindre inblandade. Jag tänker t.ex. på de ungefär 7-8 (minns inte exakta antalet) som var med och misshandlade de 15-16-åriga pojkarna som JM haft sex med och som gjort "misstaget" att berätta om sexet. Kan det verkligen ha varit MR som utförde den grova misshandeln, med knivskärning och benbrott, helt på egen hand?
Vi har ju IOFS sett prov på hans brutalitet när Göran mördades och när Anki skadades svårt.
Erkännande
Jag har en bild av att mördare, och jag tänker inte på vid gangstermord utan vid mord av närstående, ofta erkänner efter några dagars förhör. Här verkar vi ha att köra med sällsynt hårdnackade och kallsinta misstänkta. Det tog nästan ett halvår innan den unga MR började "lätta sitt hjärta". JM har inte medgivit något ännu, men det förefaller bortom allt tvivel att hon ljugit för polisen både om vad som hänt när exmaken dränktes och när pappan mördades.
Utan att ha sett något av förundersökningsmaterialet börjar jag ändå få en bild av att JM, när alla bevis läggs fram och när vi har hört MRs redovisning av vad som hänt, kommer att framstå som en extremt osympatisk idiot om hon fortsätter att neka och tror att någon tror henne. Kommer hon att klara att driva den linjen hela vägen?
Citat från 2016-08-04, 19:54, mindre än ett dygn efter mordet
Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Mycket drama i den familjen den senaste tiden...
...
Du hade nog mer rätt än du ens var medveten om själv,
intermittentexplosivitet...
–