2017-02-07, 17:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, nu sitter hon nog löst till i både det ena och det andra. Men anstiftan är svårbevisat.

http://www.ekuriren.se/eskilstuna/polisen-flera-kan-vara-inblandade-i-misstankta-drunkningsmordet-vid-sommarstugan-i-arboga/

"Lars Franzell vid grova brottsgruppen hos polisen i Eskilstuna berättar att det finns olika skäl till att polisen nu släpper uppgifter om att det kan vara flera personer inblandade i det misstänkta drunkningsmordet på den 42-åriga kvinnans make. Vilka skälen är kan han dock inte berätta.

— Jag kan bara säga att vi har fått uppgifter om att det har funnits flera personer på plats vid tiden för drunkningen, säger han.
"

Även drunkningen verkar rulla på och där lär bevisläget vara mer besvärligt.

Drunkningsfallet är jag skeptisk till att det går att lösa men det stora ska nog kunna gå att bärga hem, nu sitter lilla JM riktigt pyrt till, vi får se vad som "Lilleman" har berättat mer om, transporter och annat, det här blir en rejäl FUP att bita i misstänker jag.

Mycket bra, det här bådar gott för framtiden.
Citera
2017-02-07, 17:11
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Utvisning kan du tyvärr glömma. Han är ett så kallat "ensamkommande flyktingbarn".

Läste någonstans att det fanns oklarheter kring hans ålder. Kanske han är 25 i verkligheten. Då borde utvisning inte vara omöjligt.
Citera
2017-02-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Drunkningsfallet är jag skeptisk till att det går att lösa men det stora ska nog kunna gå att bärga hem, nu sitter lilla JM riktigt pyrt till, vi får se vad som "Lilleman" har berättat mer om, transporter och annat, det här blir en rejäl FUP att bita i misstänker jag.

Ja, drunkningen blir svår. Antar att polisen vill röra om i grytan och sätta lite press på de misstänkta kumpanerna innan de placeras i grillen.
Citera
2017-02-07, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Läste någonstans att det fanns oklarheter kring hans ålder. Kanske han är 25 i verkligheten. Då borde utvisning inte vara omöjligt.

Hur ska de få reda på det menar du? De vägrar ju att åldersbestämma då det är kränkande för individen.
Citera
2017-02-07, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hur ska de få reda på det menar du? De vägrar ju att åldersbestämma då det är kränkande för individen.

Han har suttit inne i Iran.
Citera
2017-02-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil

Han lär ju suttit i fängelse i Iran, de kanske har bättre dokumentation?
Citera
2017-02-07, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Han lär ju suttit i fängelse i Iran, de kanske har bättre dokumentation?

Om det framkommit i utredningen så har de med all säkerhet rätt ålder, vilket mest troligt är 18 då.
Och om han är från Afghanistan så kommer han absolut inte utvisas dit.
Citera
2017-02-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

FUP, ja. Den lär alltså vara postad åtminstone i delar. Blir de delarna offentliga redan eller måste åtal väckas först?
Citera
2017-02-07, 17:43
Medlem
dryopteriss avatar
Fanns 'älskling' i Sverige när Aki dog?
Tänker att även om han inte är inblandad så kan JM ha berättat för honom hur det gick till. Och som han i sin tur berättat om i förhör för att eventuellt vinna i trovärdighet?
Citera
2017-02-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Tänker att även om han inte är inblandad så kan JM ha berättat för honom hur det gick till. Och som han i sin tur berättat om i förhör för att eventuellt vinna i trovärdighet?

Verkar inte som att han var här då. Jo, han kan ha ett och annat att berätta. Bevisvärdet är kanske lågt men tillsammans med andra indicier så kanske, särskilt om något i den tekniska bevisningen styrker hans berättelse. Nu tror jag det tekniska är tunt.
Citera
2017-02-07, 17:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
FUP, ja. Den lär alltså vara postad åtminstone i delar. Blir de delarna offentliga redan eller måste åtal väckas först?

Tror att åtal måste väckas först, det är då som FUP blir offentlig så att säga, nu ska ju advokater och de tilltalade läsa in sig på materialet.

Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det ju.
Senast redigerad av Reimer 2017-02-07 kl. 18:08.
Citera
2017-02-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris

Han bodde i ett flyktingboende i Arboga innan han flyttade till JM:s boende för flyktingbarn i Eskilstuna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in