2017-02-07, 22:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantluft
Enl. VLT's tidigare livesändning http://www.vlt.se/blaljus/brott/flera-kan-ha-varit-inblandade-i-misstankta-mordet-pa-exmaken så är en person eller ev. 2 personer i dag gripna angående drunkningen.

Reportern säger att det bekräftats av polisen i Eskilstuna.

Ser man på. Har 18-åringen då måhända inte bara erkänt detta mord utan även möjligen snackat ut angående detta eventuella mord. Kan väl bli så att om fasaden nu spricker vill man berätta allt.
Citera
2017-02-07, 22:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jag ska lösa mordet åt er.

Kvinnan har pengar, han är flykting från afghanistan och lever som en parasit på henne. Hon är glad över att ha en sambo som är 20+ yngre än henne.

Pengar har varit motiv för mordet.

Mordet skedde.

Dom häktades.

Lappar slussades ut mellan de i häktet.

Lapparna innehöll direktiv om att han ska ta på sig mordet.

Eftersom att han är "ung" i sverige, enbart 18ÅR döms han till ett milt straff.

Hon säljer drömmar och kommer hjälpa han ekonomiskt om han tar på sig och hon går fri.

End of story.

Vrf skulle han annars erkänn nu i slutskedet?...

Frågan är hur hon nu ska komma undan dels då med att ljugit om alibi och sedan då har han nu då inget motiv till detta mord. Visst de kan väl försöka med att han var så kär och hörde bara i förbifarten att pappan nu behandlade hans käresta illa och därmed på egen hand utförde mordet och mordförsöket men nej gissar att det i så fall blir som i Knutby-fallet att man kommer visa att kvinnan under en länge tid då styrt mannan till gärningen.
Citera
2017-02-07, 22:54
Medlem
Enligt Jenna i Aftonbladets video är FUP på ca 4000 sidor...
Hoppas de inte vill ha 2 kr/sida.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q6GBV
Citera
2017-02-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
En säck till som håller på att knytas ihop?

De förmodligen två personerna, greps för bara någon timme sedan i Eskilstuna och fördes till polisen i Västerås.

Jag gissar på Julia och hennes pojkvän/sambo.

Jag kommer inte på någon att gardera med...

Skulle sätta en slant också på det kortet.
Citera
2017-02-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantluft
Enl. VLT's tidigare livesändning http://www.vlt.se/blaljus/brott/flera-kan-ha-varit-inblandade-i-misstankta-mordet-pa-exmaken så är en person eller ev. 2 personer i dag gripna angående drunkningen.

Reportern säger att det bekräftats av polisen i Eskilstuna.

Mycket intressant video. Väl sevärd, bästa hittills. Bl a sägs att åklagarna riktar in sig på att ta upp alla målen samtidigt men det känns kanske lite löst i kanten.

Den eller de som gripits har gripits i E-tuna. Får en känsla att det nog är JM närstående men det återstår att se.
Citera
2017-02-07, 23:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om den afghanska mannens erkännande får stöd av det som polisen vet om händelseförloppet blir det svårt för JM att slingra sig ur det hela. Varför skulle afghanen ha dödat JMs pappa om inte JM hade beordrat honom att göra det? Hur skulle han ens ha hittat till stugan utan hjälp av JM?

Visst, det sätter henne i en knipa angående mordet på GM och mordförsöket på AM men det påverkar inte A*i,s drunkning på något vis.

I det som jag ser det det "stora fallet" så kommer MR,s erkännande matchas mot tekniska data och då ryker JM, hinsan nästa och en livstid att se framemot.
Citera
2017-02-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst, det sätter henne i en knipa angående mordet på GM och mordförsöket på AM men det påverkar inte A*i,s drunkning på något vis.

I det som jag ser det det "stora fallet" så kommer MR,s erkännande matchas mot tekniska data och då ryker JM, hinsan nästa och en livstid att se framemot.

När det gäller A:s drunkning så har MR ingenting med det att göra (han var inte ens bekant med JM då). Dessutom tror jag inte att JM kan fällas för det eventuella mordet på A. Om hon inte erkänner och om inte det kommer fram någon form av bevis på att A blev mördad.
Citera
2017-02-07, 23:27
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Livstid känns IMO rimligt för JM.
Frågan är hur det kommer att bli för MR.
– Kommer han fortfarande att vara 18 år då domen fastställs eller har åldern "rättats till" då?
– Om han räknas som 18 vid brottet, hur mycket får han då, efter rabatt? 5-6 år?
– Kommer MRs advokat att beskriva förloppet ungefär så här:

Han kom som ensamkommande, utan någon anhörig och blev placerad på JMs hem för pojkar.
Han blev utnyttjad, sexuellt av JM som egentligen inte brydde sig om honom.
Hon lät honom flytta hem till sig, med baktanken att han skulle mörda hennes föräldrar.
Han var genomgående vilseledd, både om hur hemska hennes föräldrar var och genom hur JM tog hand om MR, med bostad, med pengar, med droger och i sängen.

Med en sådan beskrivning, kan man då inte säga att JM manipulerade och utnyttjade MR?
Att JM manipulerar och utnyttjar har ju flera i hennes omgivning sagt tidigare…

Kan han få ännu mer rabatt, baserat på detta?

Citera
2017-02-07, 23:34
Medlem
Enligt Göteborgs-Posten (långt från Arboga iofs) så utreds åldern på MR.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/pojkv%C3%A4nnen-erk%C3%A4nner-sommarstugemordet-1.4148491

Citat:
Polisen håller på att utreda åldern på pojkvännen. Enligt egen utsago har han uppget att han är 18 år gammal.
Citera
2017-02-07, 23:35
Medlem
lasternassummas avatar
På SVT Text (P 109) står det så här:

"Polisen håller också på och utreder hur gammal pojkvännen är. Enligt egen utsago har han uppgett att han har 18."

Kan huvuddelen av straffrabatten just vara på väg att flyga sin kos?

Jag är inte så imponerad av språkfärdigheterna på SVT:

Enligt egen utsago har han uppgett...

På enklare svenska:
Han har sagt att han har sagt att han är 18...

Kanske tolkningen från dari inte varit top notch?

PS. Såg just att jag var tvåa på detta. Då har vi det från två källor...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-07 kl. 23:53. Anledning: PS
Citera
2017-02-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag är inte så imponerad av språkfärdigheterna på SVT:

...

PS. Såg just att jag var tvåa på detta. Då har vi det från två källor...

Verkar vara TT som inte behärskar språket.
Citera
2017-02-07, 23:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudfunk
Enligt Göteborgs-Posten (långt från Arboga iofs) så utreds åldern på MR.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/pojkv%C3%A4nnen-erk%C3%A4nner-sommarstugemordet-1.4148491

Kan vara skillnad på 5 år eller 25 år i finkan för honom det. Gissar väl som vanligt när nu det inte finns några papper i Afghanistan att det blir en kompromiss och man säger 20-21 ungefär... Sedan frågan sig folk fortsatt varför det skulle behövas ålderstester direkt på dessa ensamkommande. Är han nu då kanske +25 år så kommer han kanske undan från livstid i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in