2017-01-19, 13:06
Medlem
Hej, allihopa!

Oj, det har visst gått ett tag sen nån har skrivit här, eller hur? Jag ska skriva ett inlägg som förhoppningsvis kan få i gång tråden igen. Jag ska ge er alla några uppdateringar om mitt liv.

För det första så vill jag säga att tjejen som jag har träffat en del under det senaste året har sagt att hon "dejtar någon", och jag tror inte att det var mig hon syftade på. Nu kan jag gå vidare i alla fall.

För det andra så har jag nu fått en praktikplats via Daglig Verksamhet, på Biltema, på måndagar och tisdagar (till att börja med; det kanske blir mer sen). Förhoppningsvis kan det leda till en riktig anställning så småningom!

För det tredje har jag haft ett möte tillsammans med en biståndshandläggare på Omsorgsförvaltningen nu. Hon ska fixa så att jag så småningom kan få en boendestödjare och en ny kontaktperson, men det kommer att ta några veckor. Boendestödjaren kommer dessutom att hjälpa mig även innan jag har flyttat hemifrån!

För det fjärde ska jag börja träffa en psykolog på affektiva mottagningen nu. Det börjar den första måndagen i februari.

För det femte så vill jag att ni ska veta att jag tänker fortsätta umgås med mina nya gymnasiekompisar - men jag lovar att inte ragga på någon som är under arton. Okej?

Så, kan vi fortsätta prata nu, kanske?
2017-01-19, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Visst ska de ner i vattnet och börja simma, men man lär inte ungar simma genom att kasta dem i den djupaste delen på bassängen och skriker simma. Nej man tar det i etapper.

Sorry! Glömde helt att svara...blir lite tankspridd ibland haha.

Ja man tar det i etapper. Men det skiter som vanligt NT's i. Har AS väl lärt sig simma till NT island så är det bara att FÖRNEKA och LJUGA om att man behövt lära sig.

Citat:
Om du tänker på vilka tjejer det är som har KK's så vet du att det handlar väldigt mycket om bekräftelse. Du kan bara säga det en tjej behöver höra om du kan lista ut hennes tankar och behov.
Det är ju lite svårt om man har AS.

Därför är de tjejerna inte på marknaden för Markunator. Flirt och sängående på det sättet är bara social interaktion.

Plus att tjejer (och killar) värderar bekräftelse olika beroende på vem det kommer ifrån. Tex en 35-årig man på 200 kg utan jobb och vänner kan ge så mycket bekräftelse han orkar i hela sitt liv men det kommer inte leda någonstans ändå.

Citat:
sedan har ju andra former av klotsar föreslagits.

Ja kanske det. Men dom är inte många eller eftersträvansvärda om du frågar mig. Finns alltid dom som ska gå mot strömmen för sakens skull eller för att de tycker att de är sååå speciella. För det mesta får man ångra ett sånt beslut.
2017-01-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Hej, allihopa!

Oj, det har visst gått ett tag sen nån har skrivit här, eller hur? Jag ska skriva ett inlägg som förhoppningsvis kan få i gång tråden igen. Jag ska ge er alla några uppdateringar om mitt liv.

För det första så vill jag säga att tjejen som jag har träffat en del under det senaste året har sagt att hon "dejtar någon", och jag tror inte att det var mig hon syftade på. Nu kan jag gå vidare i alla fall.

För det andra så har jag nu fått en praktikplats via Daglig Verksamhet, på Biltema, på måndagar och tisdagar (till att börja med; det kanske blir mer sen). Förhoppningsvis kan det leda till en riktig anställning så småningom!

För det tredje har jag haft ett möte tillsammans med en biståndshandläggare på Omsorgsförvaltningen nu. Hon ska fixa så att jag så småningom kan få en boendestödjare och en ny kontaktperson, men det kommer att ta några veckor. Boendestödjaren kommer dessutom att hjälpa mig även innan jag har flyttat hemifrån!

För det fjärde ska jag börja träffa en psykolog på affektiva mottagningen nu. Det börjar den första måndagen i februari.

För det femte så vill jag att ni ska veta att jag tänker fortsätta umgås med mina nya gymnasiekompisar - men jag lovar att inte ragga på någon som är under arton. Okej?

Om du frågade henne om hon skulle vilja träffas och hon då sa att hon "dejtar någon" så är jag rätt säker på att hon inte syftade på dig.

Ja det kan vi Markunator.
Finns det någon annan tjej du raggat på ännu?
Har du funderat på mitt råd om att hämta hem en thailändska?

//Siegestor
2017-01-19, 20:26
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Om du frågade henne om hon skulle vilja träffas och hon då sa att hon "dejtar någon" så är jag rätt säker på att hon inte syftade på dig.

Ja det kan vi Markunator.

//Siegestor

Att skaffa en thailändska förutsätter dock att man har eget boende och fast inkomst, så det gäller att börja i den änden. Men jag tycker att förslaget är bra för Markunator och andra med AS eller Autism som befinner sig i samma sits som honom. Han borde se det som en morot att bli självständig och tjäna pengar, för det här är ett mål som faktiskt är realistiskt.

Även normala män har det svårt att träffa svenska kvinnor (som inte ser för jävliga ut åtminstone), så det är inte säkert att Markunator någonsin får till det med en svensk tjej. Dumt att begränsa sig och förbli olycklig då. Till skillnad från vissa andra i tråden tror jag inte att män med AS/Autism kan leva ett lyckligt liv genom att leka med lego på daghemmet eller vad fan man gör där, utan alla män behöver sex för att vara lyckliga. Punkt.
2017-01-19, 20:29
Medlem
Imirons avatar
Citat:

Om hon säger "jag dejtar någon" till dig så åsyftar hon mycket riktigt någon annan än dig. Tänker du fortsätta försöka hitta på saker med henne, för att det är roligt?

Citat:
Gör som du blir tillsagd utan att tjafsa om allt och försök lösa problem själv och tänka själv så ska det nog gå fint. Om chefen säger stapla lådor så börjar du stapla lådor, du frågar inte "varför ska jag stapla lådor".
Citat:
Fint

Citat:
Bra
2017-01-19, 21:32
Medlem
Helt enig i att markus bör hämta hem en tjej från thailand. Kanske helst av allt en med ett barn,
Du får en flickvän samtidigt som du erbjuder ett bra liv och möjligheter.

Vore det intressant markus? Att åka till thailand och hämta hem en fru.
2017-01-19, 22:07
Medlem
Grattis till jobbet förresten! Se nu till att visa framfötterna.
Var trevlig mot alla, arbeta hårt, ta initiativ.

Varför ska du träffa en psykolog?
2017-01-19, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Att skaffa en thailändska förutsätter dock att man har eget boende och fast inkomst, så det gäller att börja i den änden. Men jag tycker att förslaget är bra för Markunator och andra med AS eller Autism som befinner sig i samma sits som honom. Han borde se det som en morot att bli självständig och tjäna pengar, för det här är ett mål som faktiskt är realistiskt.

Även normala män har det svårt att träffa svenska kvinnor (som inte ser för jävliga ut åtminstone), så det är inte säkert att Markunator någonsin får till det med en svensk tjej. Dumt att begränsa sig och förbli olycklig då. Till skillnad från vissa andra i tråden tror jag inte att män med AS/Autism kan leva ett lyckligt liv genom att leka med lego på daghemmet eller vad fan man gör där, utan alla män behöver sex för att vara lyckliga. Punkt.

Jo men fick för mig att han hade lite sparade pengar och så får han ju CSN nu när han studerar.

Ja tyvärr är det så i det moderna moder Svea.
Han verkar inte riktigt veta hur han ska göra med en flickvän förutom att idka samlag och de flesta kvinnor i Sverige förväntar sig att bli behandlade som prinsessor.
Finns inte mycket för Markunator att hämta i Sverige.

//Siegestor
2017-01-19, 22:18
Medlem
Pruttibangbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsteve2

För att få hjälp med det sociala kanske?
2017-01-20, 04:29
Medlem
Roidberts avatar
Citat:

Har du övervägt att satsa på en thailändska som några av oss föreslog? Det vore ett bra val och det är fullt möjligt inom några år förutsatt att du skaffar eget boende samt fast anställning. Det kan du lätt fixa innan du är 30 och då har du tillgång till regelbundet sex.

För att illustrera skillnaden mellan Markunator i Sverige och Markunator i Thailand har jag använt mig av konst:

Markunator i Sverige: http://oi67.tinypic.com/i78n4n.jpg

Markunator i Thailand: http://oi66.tinypic.com/2432gea.jpg

Och det här gäller inte endast dig, utan alla svenska män förvandlas till rockstjärnor när de sätter sin fot i Thailand.
Senast redigerad av Roidbert 2017-01-20 kl. 05:02.
2017-01-20, 14:52
Medlem
Hej!

Jag har varit på besök på Biltema där jag ska ha praktik 5,5 per dag, två dagar i veckan. Jag ska främst jobba i kemrummet till att börja med. Dock så kommer det aldrig att leda till ett jobb. Det tar flera år, och dessutom ska man kunna jobba vilken tid på dygnet som helst. Jag ska bara prova.

Jag har varit på Gymgrossisten och köpt Whey-80 med chokladsmak och en shaker. Jag betalade för dem själv.

Ni kommer att få höra min röst snart också. Jag måste bara komma ihåg att göra inspelningen, och komma på vad jag ska prata om.

Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor

Nej. Jag vet inte ens hur man "raggar".

Citat:

Kommer inte på fråga.

Citat:
Han verkar inte riktigt veta hur han ska göra med en flickvän förutom att idka samlag och de flesta kvinnor i Sverige förväntar sig att bli behandlade som prinsessor.

Jaha, så då behöver jag alltså inte ens försöka längre, menar du? Jag behöver inte ens lära mig, genom att läsa självhjälpsböcker eller prata med tjejer? Tyvärr, jag vägrar acceptera detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Men jag tycker att förslaget är bra för Markunator och andra med AS eller Autism som befinner sig i samma sits som honom.

Det kommer inte att hända.

Citat:
Till skillnad från vissa andra i tråden tror jag inte att män med AS/Autism kan leva ett lyckligt liv genom att leka med lego på daghemmet eller vad fan man gör där, utan alla män behöver sex för att vara lyckliga. Punkt.

Det håller jag absolut med om - men jag tänker ha sex med en svensk tjej mellan 18 och 30. Jag tänker inte beställa nån jävla postorderbrud, inte en jävla chans i helvetet. Mer prat om det här kommer inte att besvaras (av mig, i alla fall).

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Om hon säger "jag dejtar någon" till dig så åsyftar hon mycket riktigt någon annan än dig. Tänker du fortsätta försöka hitta på saker med henne, för att det är roligt?

Jag tror faktiskt inte att jag tänker det, nej. Jag tänker inte kontakta henne om det i alla fall. Jag har beslutat att låta henne kontakta mig om hon vill hitta på nåt igen. Jag har sagt det till henne. Jag kan inte slösa mer tid på en tjej som träffar nån annan.

Citat:
Gör som du blir tillsagd utan att tjafsa om allt och försök lösa problem själv och tänka själv så ska det nog gå fint. Om chefen säger stapla lådor så börjar du stapla lådor, du frågar inte "varför ska jag stapla lådor?"

Jag ska inte tjafsa. Jag ska jobba, men mitt problem är att jag inte alltid förstår.

Citat:

För att jag mår skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Pruttibangbang
För att få hjälp med det sociala kanske?

Det vet jag inte om hon kommer att hjälpa mig med. Kanske...
Senast redigerad av Markunator 2017-01-20 kl. 15:00.
2017-01-20, 15:08
Medlem
"Ni kommer att få höra min röst snart också. Jag måste bara komma ihåg att göra inspelningen, och komma på vad jag ska prata om. "

Måste fråga, men i vardagen, är du velig/finner det svårt att ta beslut? Tror detta är något som du måste träna på. Alltså ämnet att prata om är helt irrelevant, men ändå har det varit uppe på tapeten i flera veckor. Bestäm dig helt enkelt för att prata om vädret och sen är det slut med det.

Gällande postorderbrud: Nej det är inte vad som föreslagits. Utan att åka till thailand, träffa och date:a tjejer på plats (enkelt) för att hitta någon som du tycker om. Gillar inte din nedsättande syn på människor från andra kulturer i och med din postorderstämpling.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in