2017-01-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsteve2
Måste fråga, men i vardagen, är du velig/finner det svårt att ta beslut?

Ja.

Citat:
Tror detta är något som du måste träna på.

Hurdå?

Citat:
Alltså ämnet att prata om är helt irrelevant, men ändå har det varit uppe på tapeten i flera veckor. Bestäm dig helt enkelt för att prata om vädret och sen är det slut med det.

Jag kan inte prata om vädret. Jag är inte det minsta intresserad av vädret. Jag kan inte ens prata om det i tio sekunder, än mindre i en minut.

Citat:
Gällande postorderbrud: Nej det är inte vad som föreslagits.

Jaså, inte? Så har det låtit för mig, i alla fall.

Citat:
Utan att åka till thailand, träffa och date:a tjejer på plats (enkelt) för att hitta någon som du tycker om.

Det skulle jag aldrig klara av, eller ens vilja. Varför i helvete är du så övertygad om att det skulle funka bättre, förresten?

Citat:
Gillar inte din nedsättande syn på människor från andra kulturer i och med din postorderstämpling.

Trollar du med mig?
2017-01-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Jaså, inte? Så har det låtit för mig, i alla fall.

När man talar om postorderbrudar så brukar de flesta syfta på östeuropeiska kvinnor.
Jag vet att det betyder att man importerar en brud från utlandet men jag benämner inte kvinnor postorderbrudar om en man bott utomlands och träffat sin själsfrände där och sen flyttar hem.

Skulle det göra mig till en "postorderman" om jag träffar en tjej i landet som jag bor i just nu?

Citat:
Det skulle jag aldrig klara av, eller ens vilja. Varför i helvete är du så övertygad om att det skulle funka bättre, förresten?

För att kvinnorna som bor i Thailand är thailändskor, inte svenskor.
Det är svårt för "normala" män som ser bra ut i Sverige på datingscenen.
Kvinnor är på ett helt annat sätt i andra länder, enligt min erfarenhet och observation.

Citat:
Trollar du med mig?

Jag håller med mrsteve2.
Jag gillar inte heller din syn på kvinnor från andra länder. Kvinnor från andra länder är ju egentligen bättre än Svenska kvinnor.
Förstår inte riktigt ditt problem. Eller föredrar du vita tjejer? Dra då till Östeuropa! Ryssland, Ukraina, Estland, Lettland, Litauen, etc.

//Siegestor
2017-01-20, 17:39
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OTGenesis
Sorry! Glömde helt att svara...blir lite tankspridd ibland haha.

Ja man tar det i etapper. Men det skiter som vanligt NT's i. Har AS väl lärt sig simma till NT island så är det bara att FÖRNEKA och LJUGA om att man behövt lära sig.

Vem är inte det

Alltså även det är meningen att NT's ska ha theory of mind, så är den olika utvecklad. Intresset för att förstå och sätta sig in i andra människors liv är också varierande.
Jag skulle gissa att aspiesar inte är särskilt medvetna om processen.

Jag hittade denna som sätter fingret på problemet.

Citat:
They may also have significant challenges which stand in the way of living a comfortable life, succeeding in work or romance, or achieving a sense of self-worth. Those issues are made more challenging, in part, because they surprise and upset others who don't anticipate odd behaviors or reactions from people who "pass for normal" in many situations.

Det är ju tydligt att NT's förväntar sig att aspiesar inte ska ha AS. Det är ju rimligt om man inte vet hur det fungerar. Men numera finns ju alla möjligheter.

Citat:
In addition, while people with more severe autism are not generally expected to just suck it up and get through difficult moments, people on the higher end of the spectrum are expected to do just that. Lastly, people with high functioning autism are, in general, very aware of their own difficulties and extremely sensitive to others' negative reactions.

Citat:
Plus att tjejer (och killar) värderar bekräftelse olika beroende på vem det kommer ifrån. Tex en 35-årig man på 200 kg utan jobb och vänner kan ge så mycket bekräftelse han orkar i hela sitt liv men det kommer inte leda någonstans ändå.
Helt klart.

Citat:
Ja kanske det. Men dom är inte många eller eftersträvansvärda om du frågar mig. Finns alltid dom som ska gå mot strömmen för sakens skull eller för att de tycker att de är sååå speciella. För det mesta får man ångra ett sånt beslut.

Det som det talas om i tråden är ju ett resonemangsparti. Där sex bytes mot att någon blir försörjd.
Vad är det om inte prostitution.

Jag postar det här också, jag tyckte det var bra. Även om man är högfungerande så är det en kamp med AS varje dag.

Citat:
Fact: High Functioning Autism Is Very Challenging -- Every Day
Here are just a few of the issues that get between people on the high end of the autism spectrum (including those diagnosed with the now-outdated Asperger syndrome) and personal success and happiness:

Extreme sensory issues. People at the higher end of the spectrum are just as susceptible as people in the middle or lower end of the spectrum to sensory dysfunctions. These include mild, moderate, or extreme sensitivity to noise, crowds, bright lights, strong tastes, smells, and touch. This means that a person who is bright, verbal, and capable may be unable to walk into a crowded restaurant, attend a movie, or cope with the sensory assaults associated with malls, stadiums, or other venues.
Om det här nu är ett fysiologiskt problem, så handlar det ju inte om ovana vid de här sitiationerna, och det svåra går ju inte att träna bort.

Citat:
Social "cluelessness." What's the difference between a civil greeting and a signal of romantic interest? How loud is too loud? When is okay to talk about your personal issues or interests? When is it important to stop doing what you enjoy in order to attend to another person's needs? These are tough questions for anyone, but for a person on the high end of the autism spectrum they can become overwhelming obstacles to social connections, employment, and romance.
Om jag kunde formulera enkla regler för detta så skulle jag göra det.
Markunators bokköp tror jag blir bra, och saker som att man turas om att prata.
Om man inte har utbyte av andras liv så är man såklart inte motiverad att följa ett socialt protokoll, men om det är vad som krävs för att människor skall tycka om en så kanske.
Alla vill ju bli accepterade.
Jag gillar intellektuell feddback, men de flesta tjejer vill ha känslomässig feedback, det är svårare att lära.

Citat:
Anxiety and depression. Anxiety, depression, and other mood disorders are more common among people with high functioning autism than they are among the general population. We don't know whether the autism causes the mood disorders, or whether the disorders are the result of social rejection and frustration - -but whatever their causes, mood disorders can be disabling in themselves.
Alla aspiesar jag har haft kontaktmed har haft en tagg i hjärtat pga de stöts ut ur gruppen/flocken.
Hos vissa slår det över i narcissism.

Citat:
Lack of executive planning skills. Executive functioning describes the skills we use to organize and plan our lives. They allow typical adults to plan schedules in advance, notice that the shampoo is running low, or create and follow a timeline in order to complete a long term project.
Most people with high functioning autism have compromised executive functioning skills, making it very tough to plan and manage a household, cope with minor schedule changes at school or at work, and so forth.

Citat:
Emotional disregulation. Contrary to popular opinion, people with autism have plenty of emotions. In fact, people with autism can become far too emotional in the wrong situations.
Imagine a sixteen year old bursting into tears because of a change in plans, or a grown woman melting down completely because her car won't start. These are the types of issues that can arise for people with high functioning autism, who are capable of doing a great many thing ONLY when the situation is predictable, and no obstacles arise.

Citat:
Difficulty with transitions and change. Lots of people have a hard time with change -- but people with high functioning autism take the issue to a whole new level. Once a pattern is established and comfortable, people with autism (by and large) want to maintain that pattern forever. If a group of friends goes out on Wednesdays for nachos, the idea of going out on Thursdays for chicken wings can throw an autistic adult into a state of anxiety or even anger.
Citat:
Difficulty with following verbal communication. A person with high functioning autism may be more than capable of doing a task -- but unable to follow the spoken instructions provided. In other words, if a policeman says "stay in your car and give me your license and registration," the person with autism may process only "stay in your car," or only "give me your license." The same goes for instructions given, say, at a ballroom dance class, at the doctor's office, or by a manager in an office setting. As you can imagine, this can cause any number of issues, ranging from serious problems with the police to inadvertent mistakes at work.

Citat:
As you can see, the term "high functioning" does mean what it says. But high functioning autism is not an easy or simply diagnosis to live with. For those caring for, employing, teaching, or working with people on the higher end of the spectrum, it's important to remember that autism is autism.

Det sista verkar väldigt svårt.
Grejen med inlevelseförmåga "theory of mind" är ju att det till viss del handlar om igenkänning. Antingen att man kan relatera till sig själv, eller till någon man känner eller har läst om. Man kan haka upp det på situationer som man minns eller sätt.
Sheldon i BBT är ju allra högsta grad högfungerande, men allt det här känner man ju igen. Han har ju tur som har en sådan tillåtande omgivning.

https://www.verywell.com/why-high-fu...lenging-259951
2017-01-20, 17:45
Medlem
Mandy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
För att kvinnorna som bor i Thailand är thailändskor, inte svenskor.
Det är svårt för "normala" män som ser bra ut i Sverige på datingscenen.
Kvinnor är på ett helt annat sätt i andra länder, enligt min erfarenhet och observation.

Nog för att jag håller med om att kvinnor från fattigare länder inte har samma sorts krav på en potentiell partner som västerländskor, men inte ens en thailändska vill ha en kille som i praktiken inte fungerar som en autonom människa. Hur hade du tänkt att Markus skulle få kontakt med thailändskor (i Thailand) när han medgett att han inte ens kan resa själv (inom Sverige!)?

Citat:
Jag håller med mrsteve2.
Jag gillar inte heller din syn på kvinnor från andra länder. Kvinnor från andra länder är ju egentligen bättre än Svenska kvinnor.
Förstår inte riktigt ditt problem. Eller föredrar du vita tjejer? Dra då till Östeuropa! Ryssland, Ukraina, Estland, Lettland, Litauen, etc.

Jag tror att du har missförstått Markunator; han rackar inte ner på kvinnor från andra länder, utan han försöker uttrycka att processen att åka utomlands och träffa kvinnor där är alldeles för läskig för honom att ens överväga. Har jag rätt, Markunator?
2017-01-20, 17:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Hej!

Jag har varit på besök på Biltema där jag ska ha praktik 5,5 per dag, två dagar i veckan. Jag ska främst jobba i kemrummet till att börja med. Dock så kommer det aldrig att leda till ett jobb. Det tar flera år, och dessutom ska man kunna jobba vilken tid på dygnet som helst. Jag ska bara prova.

Jättegrattis. Och jo det kommer kanske leda till ett jobb, men inte just där. Det svåraste är vad man kallar att få in en fot på arbetsmarknaden. Det har du nu. Gör du ditt bästa så kan du får bra betyg, och hitta något bättre. De flesta av oss tar nåt skitjobb i unga år för extrapengar och så skaffar vi oss meriter och ett CV. Nästan ingen vill anställa någon som inte jobbat förut. Det kommer du ju att ha gjort med den där praktiken. Klarar du detta, så blir det möjligt att ta ett kliv till på karriärstegen. Det är så det fungerar att arbeta.

Citat:
Jag har varit på Gymgrossisten och köpt Whey-80 med chokladsmak och en shaker. Jag betalade för dem själv.
Bra jobbat.

Citat:
Nej. Jag vet inte ens hur man "raggar".
Alla raggar olika. Det är olika varianter på att göra ett bra intryck. Du kommer säkert få bra tips i boken. Jämför lite med hur djur gör. Hannar hos olika arter tävlar på olika sätt. Vissa stångas, vissa visar fjädrar eller sjunger. Män brukar sälja in sig olika beroende på vad de har att erbjuda. En del visar sig snälla (med blandad framgång) en del visar sig macho, en del smarta, en del roliga, en del intressanta, osv, det gäller att hitta vad just du har att erbjuda och visa fram det.

Citat:
Jaha, så då behöver jag alltså inte ens försöka längre, menar du? Jag behöver inte ens lära mig, genom att läsa självhjälpsböcker eller prata med tjejer? Tyvärr, jag vägrar acceptera detta.

Det är bra fighting spirit. Sluta inte umgås med den där tjejen, sätt henne i kompisfacket och lär av henne. Ställ frågor till henne. Hon känner dig bättre än oss, och kan hjälpa dig på vägen. (om hon vill)

Citat:
Jag tror faktiskt inte att jag tänker det, nej. Jag tänker inte kontakta henne om det i alla fall. Jag har beslutat att låta henne kontakta mig om hon vill hitta på nåt igen. Jag har sagt det till henne. Jag kan inte slösa mer tid på en tjej som träffar nån annan.
Jag förstår om du inte vill hunda för någon tjej, men vänner skall man vara rädd om, de växer inte på trän, och ingen klarar sig själv. Ju mer människor du träffar desto mer lär du dig. Desto mer övning får du i det sociala. Du måste ju hitta ditt system att lära dig som Katzenbach sade. Ställ frågor. Fråga henne hur man raggar, fråga henne hur andra killar raggat på henne. (om du inte blir svartsjuk och det blir jobbigt för dig) Men i alla fall, dumpa inte folk. Ska man ha relationer så får man vara lite ödmjuk. Det är inte bara din vilja som räknas. Som du uttrycker dig, men som jag inte vet om du menar är- att om inte tjejen vill ligga med dig så har hon inget värde. Att ha den inställningen till tjejer är det mest avtändande som finns. Så fundera en gång till.
Och en hemlis angående raggandet.

Alla tjejer vill känna sig speciella som individer och inte för sin kropp eller sitt kön. Den kille som lyckas förmedla det är den som får flest tjejer. Jag tror inte jag varit intresserad av någon som inte börjat med att tala om varför just han gillar mig som person, och vad han ser som speciellt bra med just mig.

Kanske killarna kan svara på vad de tycker är bra med de tjejer de har gillat? Eller så gör du en ny tråd om det, så får du veta hur NT killar ser på tjejer. Vissa kommer vara ärliga och säga de kroppsdelar de gillar, men sånt spar man till senare. I början så talar man om vad man gillar med någons personlighet. Kanske att den är glad, snäll, skojig, smart, söt i beteendet eller vad som.
Olika killar gillar också olika sorters tjejer och vice versa. För oss alla handlar det om att hitta någon som gillar en som man är, och att man gillar den som den är.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-01-20 kl. 18:02.
2017-01-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandy-Lee
Nog för att jag håller med om att kvinnor från fattigare länder inte har samma sorts krav på en potentiell partner som västerländskor, men inte ens en thailändska vill ha en kille som i praktiken inte fungerar som en autonom människa. Hur hade du tänkt att Markus skulle få kontakt med thailändskor (i Thailand) när han medgett att han inte ens kan resa själv (inom Sverige!)?

Jag tror att du har missförstått Markunator; han rackar inte ner på kvinnor från andra länder, utan han försöker uttrycka att processen att åka utomlands och träffa kvinnor där är alldeles för läskig för honom att ens överväga. Har jag rätt, Markunator?

Kvinnor i andra europeiska länder har inte heller samma sorts krav som svenskor. Sverige är tyvärr ett skitland för en man med autism.
Han ser inte dålig ut, fixa till frisyren, lägg på lite muskler och jobba på det sociala så skulle han kunna landa en trevlig tjej i ett annat europeiskt land, så Thailand ska inte vara mycket svårare.

Han skulle kunna åka med en kompis, eller en av sina kusiner.
Han får börja åka till andra städer i Sverige själv.
Antingen så gör han det eller så får han ju helt enkelt vara nöjd med sin nuvarande tillvaro.

Nej jag har inte missförstått honom. Jag gillar bara inte när man benämner en kvinna från ett annat land postorderbrud.
Är jag då en postorderman om jag blir ihop med en kvinna i det europeiska landet jag bor i nu?

//Siegestor
2017-01-20, 18:36
Medlem
Alltså enda sättet du kan träna på att ta beslut är att försätta dig i situationer där du måste ta ett beslut och helt enkelt ta beslut efter beslut tills du känner dig komfortabel.

Jag menar, hur stor effekt kommer det ha på ditt liv om du väljer en grön eller blå halsduk? Om det blir banan eller hallon till efterrätten, etc. Stora och viktiga beslut kan du lägga ner tid på (exv vad du ska göra med ditt liv, vem du ska datea etc) , men små enkla beslut som inte har någon större effekt ska gå bums!

Åter igen, du behöver inte vara intresserad av vädret för att spela in ett klipp för att vi ska höra din röst. Välj något annat ämne då! välj något som du tycker är roligt. Annars kan du bara säga att det regnar ute, aj fan där kommer solen igen! Lite inlevelse. Låtsas att du är en väderman.

Även tjejer från thailand är autonoma människor, så att sätta en stämpel som posterorderbrud är extremt nedsättande.

Varför en thai-tjej skulle fungera bättre? För att de har andra ideal.
Nu generaliserar jag, men en thai-tjej föredrar snarare någon som är:
-nykter (alkolism bland männen = stort problem)
-kan försörja en familj (det kommer, du har bidrag så länge)
-är en god familjeman och är inte otrogen
-Är ung (många gamla och fula män åker dit och lyckas trots det hitta en söt tjej)
-Alltså för en thai-tjej skulle du definitivt vara attraktiv. Skulle nog kunna landa en 7:a.
Dvs. de vill ha en ordningssam man som prioriterar familjen och tycker det är viktigt.
För gemene svensk tjej låter det som en tråk-pelle.

Nej, jag trollar inte. Varför tror du det?

Även om du inte tror att du skulle klara av det, så kan du prata med dina föräldrar. Kanske skulle du kunna åka dit tillsammans med din familj?
Ett kanske bättre alternativ: Dejta en thai-tjej som bor i sverige och har en barn. Hittas enklast på dating-sites.
2017-01-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
För att kvinnorna som bor i Thailand är thailändskor, inte svenskor. Det är svårt för "normala" män som ser bra ut i Sverige på datingscenen. Kvinnor är på ett helt annat sätt i andra länder, enligt min erfarenhet och observation.

Jag åker inte till Thailand av den här anledningen. Inte en jävla chans.

Citat:

Vad är det för fel på min syn på dem, egentligen?

Citat:
Förstår inte riktigt ditt problem.

Mitt problem är att jag inte vill sitta i 17 timmar på ett flygplan ensam för att åka till ett land där jag kommer att vara fullständigt vilse och känna mig sjukt deprimerad, för att kunna ragga upp thailändska tjejer som jag inte vet var de kan hittas eller hur man ens pratar med dem. Förstår du? Det kommer aldrig att hända.

Citat:
Eller föredrar du vita tjejer? Dra då till Östeuropa! Ryssland, Ukraina, Estland, Lettland, Litauen, etc.

Jag har inga raspreferenser, men nej, jag vill inte åka dit heller. Det kommer inte heller att ge mig någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandy-Lee

Ja, du har helt rätt, faktiskt. Plus det faktum att jag inte ens vet hur man gör det, alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag förstår om du inte vill hunda för någon tjej, men vänner skall man vara rädd om, de växer inte på trän, och ingen klarar sig själv.

Jag vet det, men hon verkar inte ens vilja vara min vän, och dessutom har hon sagt att hon inte är bra på att vara vän med killar. Dessutom har vi nästan ingenting gemensamt, känns det som (utom Aspergers syndrom, då).

Hon har sagt att hon bara brukar umgås med killar hon har sex med, och det vill hon ju uppenbarligen inte ha med mig av nån anledning.

Citat:
Ställ frågor. Fråga henne hur man raggar, fråga henne hur andra killar raggat på henne.

Aldrig i livet att jag frågar henne det.

Citat:
Men i alla fall, dumpa inte folk.

Jag tänker inte dumpa henne. Jag tänker bara överlåta det till henne om hon vill träffa mig igen, vilken hon möjligtvis inte alls vill. Jag tänker inte försöka vara vän med någon som inte ens vill vara min vän, utan bara känner sig tvingad att umgås med mig.

Citat:
Det är inte bara din vilja som räknas.

Det här handlar inte om min vilja. Det här handlar om att jag inte vill slösa bort min tid.

Citat:
Som du uttrycker dig, men som jag inte vet om du menar är- att om inte tjejen vill ligga med dig så har hon inget värde.

Inte alls sant. Det är bara det att jag just nu inte vill umgås speciellt mycket med en tjej som inte vill ligga med mig och som utöver det inte ens verkar gilla att umgås med mig. Hon verkar ganska ointresserad, faktiskt.

Just nu vill jag främst umgås med tjejer som faktiskt visar nåt intresse för mig, för jag har inte hur mycket tid som helst (och dessutom är jag desperat).

Jag vill fortfarande vara hennes vän, men det är upp till henne nu. Jag har sagt till henne att hon får kontakta mig om hon vill träffas igen.

Citat:
Alla tjejer vill känna sig speciella som individer och inte för sin kropp eller sitt kön. Den kille som lyckas förmedla det är den som får flest tjejer. Jag tror inte jag varit intresserad av någon som inte börjat med att tala om varför just han gillar mig som person, och vad han ser som speciellt bra med just mig.

Hur kan jag förmedla det, då? Hennes utseende är ju det första med henne som jag kommer att märka. Det är det första som alla märker hos alla. Jag vet inte hur jag kan börja gilla henne som person...eller åtminstone inte hur jag kan få henne att förstå att jag gillar henne som person.

Citat:
Kanske killarna kan svara på vad de tycker är bra med de tjejer de har gillat? Eller så gör du en ny tråd om det, så får du veta hur NT killar ser på tjejer.

Jag förstår inte hur du tror att det skulle kunna hjälpa mig.

Citat:
Ursprungligen postat av mrsteve2
Alltså enda sättet du kan träna på att ta beslut är att försätta dig i situationer där du måste ta ett beslut och helt enkelt ta beslut efter beslut tills du känner dig komfortabel.

Vadå för sorts situationer, menar du?

Citat:
Åter igen, du behöver inte vara intresserad av vädret för att spela in ett klipp för att vi ska höra din röst. Välj något annat ämne då! välj något som du tycker är roligt. Annars kan du bara säga att det regnar ute, aj fan där kommer solen igen! Lite inlevelse. Låtsas att du är en väderman.

Jag ska försöka ge er inspelningen snart. Jag måste bara komma i gång med det nån gång. Komma på vad jag ska prata om.

Citat:
Även tjejer från Thailand är autonoma människor, så att sätta en stämpel som posterorderbrud är extremt nedsättande.

Jag gav inte någon nån "stämpel"! Jag trodde bara att det var det som de snackade om!

Citat:
Varför en thai-tjej skulle fungera bättre? För att de har andra ideal.

Spelar ändå ingen roll. Det kommer inte att hända.

Citat:
Även om du inte tror att du skulle klara av det, så kan du prata med dina föräldrar. Kanske skulle du kunna åka dit tillsammans med din familj?

Inte en chans.

Citat:
Ett kanske bättre alternativ: Dejta en thai-tjej som bor i Sverige och har ett barn. Hittas enklast på dating-sites.

Nej. Jag vill inte dejta någon som har barn.

Jag vill inte prata mer om Thailand nu. Om ni skriver mer om det så slösar ni bara bort er tid, för jag tänker inte prata mer om det. Det kommer helt enkelt inte på fråga.
Senast redigerad av Markunator 2017-01-21 kl. 18:56.
2017-01-21, 19:42
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Jag vet det, men hon verkar inte ens vilja vara min vän, och dessutom har hon sagt att hon inte är bra på att vara vän med killar. Dessutom har vi nästan ingenting gemensamt, känns det som (utom Aspergers syndrom, då).
Varför tror du hon har träffat dig då?

Citat:
Hon har sagt att hon bara brukar umgås med killar hon har sex med, och det vill hon ju uppenbarligen inte ha med mig av nån anledning.
Det kommer alltid vara massa brudar som inte vill ha sex med en, det är ok.

Citat:
Varför? Jag har frågat tjejkompisar om det. Min erfarenhet är att mäns råd är bättre men det är bra med kvinnlig input med. Dessutom kan det vara mycket trevligt att bara umgås med kvinnor och det är bra att lära sig vara bekväm i kvinnors sällskap.

Citat:
Det här handlar inte om min vilja. Det här handlar om att jag inte vill slösa bort min tid.
Social kontakt med kvinnor, även de som inte vill ligga med dig, är inte slöseri med tid för dig eftersom det är något du behöver bli bättre på.

Citat:
Just nu vill jag främst umgås med tjejer som faktiskt visar nåt intresse för mig, för jag har inte hur mycket tid som helst (och dessutom är jag desperat).
Varför skulle de vara intresserade av dig när det enda med dem du är intresserad av är deras fittor? Kuk kan de ju få hur lätt som helst och då av någon som är vanare vid att använda den.

Citat:
Jag vill fortfarande vara hennes vän, men det är upp till henne nu. Jag har sagt till henne att hon får kontakta mig om hon vill träffas igen.
Låter som du låtit jävligt sotis och grinollig.

Citat:

Så om valet är ngn med barn eller ingen alls väljer du ingen alls? ok.

Ska svara på ditt pm när jag hinner
2017-01-21, 20:33
Medlem
Roidberts avatar
Jag tror inte att det är ett problem i sig att han inte vill umgås med tjejer som vänner. Senast jag sa till en kvinna att jag inte kan tänka mig att bara vara vän med en kvinna - samt diverse ganska sexistiska uttalanden - slutade det med att vi hade sex och jag sprutade i henne.

De flesta kvinnor uppskattar nog snarare att man har integritet och är ärlig med sina avsikter, istället för att vara en lömsk "snäll kille" som patetiskt försöker nästla sig in i hennes fitta genom att vara hennes vän och snacka skit om alla andra män hon träffar i ett försök att förbättra sina egna chanser.
2017-01-21, 20:47
Medlem
Oxehufwuds avatar
Citat:
Jag åker inte till Thailand av den här anledningen. Inte en jävla chans.

Vad är det för fel på min syn på dem, egentligen?

Mitt problem är att jag inte vill sitta i 17 timmar på ett flygplan ensam för att åka till ett land där jag kommer att vara fullständigt vilse och känna mig sjukt deprimerad, för att kunna ragga upp thailändska tjejer som jag inte vet var de kan hittas eller hur man ens pratar med dem. Förstår du? Det kommer aldrig att hända.

Jag tänker inte dumpa henne. Jag tänker bara överlåta det till henne om hon vill träffa mig igen, vilken hon möjligtvis inte alls vill. Jag tänker inte försöka vara vän med någon som inte ens vill vara min vän, utan bara känner sig tvingad att umgås med mig.

Inte alls sant. Det är bara det att jag just nu inte vill umgås speciellt mycket med en tjej som inte vill ligga med mig och som utöver det inte ens verkar gilla att umgås med mig. Hon verkar ganska ointresserad, faktiskt.

Jag ska försöka ge er inspelningen snart. Jag måste bara komma i gång med det nån gång. Komma på vad jag ska prata om.

Kära Markunator,

Det första du gör fel är att du tror att du kommer känna likadant i Thailand som du gör i Sverige. Vad baserar du detta på? Det är två olika länder och du har olika förutsättningar.

Det andra du gör fel är att du saknar kreativ förmåga. Du säger att du inte spelat in ett röstklipp för att du "inte vet vad du ska säga". Läs upp en text. Läs upp din egen trådstart. Sedan spelar du in ett till röstklipp där du pratar fritt om något du är intresserad av eller när du har ett samtal med din mamma om valfritt ämne ni pratar om.

Det tredje du gör fel är att du har en skev syn på kvinnor. Det här framgår under hela tråden på olika sätt. Nu senast när du förkastar kvinnor i Thailand och när du inte vill umgås med din "kompis" för hon inte vill ha sex med dig.

Det fjärde du gör fel är att du demonstrativt inte kommer ta kontakt med din "kompis" utan anser att hon ska ta hela ansvaret för er vänskap. Det här är orimligt i och med att ni båda har ansvar för att ta hand om er vänskap om den ska bestå.

Det femte du gör fel är att du inte kan fråga din "kompis" om raggningstips. Hur tänker du dig att ni ska lära känna varandra djupare eller upptäcka gemensamma intressen när du vägrar prata med henne om något vars information du faktiskt kan ha konkret användning för?

Det sjätte du gör fel är att du tror att hon inte vill vara kompis med dig för "hon brukar vanligtvis ha sex med killar hon känner". Ni har ju varit kompisar hittills utan att ha haft sex. Då har hon ju motbevisat sin tes.

Med vänliga hälsningar,

Eder förbundna Oxehufwud
Senast redigerad av Oxehufwud 2017-01-21 kl. 20:58.
2017-01-21, 22:41
Medlem
du är ju inte den enda så borde finnas något forum, lycka till

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in