Citat:
Ursprungligen postat av
Siegestor
För att kvinnorna som bor i Thailand är thailändskor, inte svenskor. Det är svårt för "normala" män som ser bra ut i Sverige på datingscenen. Kvinnor är på ett helt annat sätt i andra länder, enligt min erfarenhet och observation.
Jag åker inte till Thailand av den här anledningen. Inte en jävla chans.
Citat:
Jag gillar inte heller din syn på kvinnor från andra länder. Kvinnor från andra länder är ju egentligen bättre än Svenska kvinnor.
Vad är det för fel på min syn på dem, egentligen?
Citat:
Förstår inte riktigt ditt problem.
Mitt problem är att jag inte vill sitta i 17 timmar på ett flygplan ensam för att åka till ett land där jag kommer att vara fullständigt vilse och känna mig sjukt deprimerad, för att kunna ragga upp thailändska tjejer som jag inte vet var de kan hittas eller hur man ens pratar med dem. Förstår du? Det kommer
aldrig att hända.
Citat:
Eller föredrar du vita tjejer? Dra då till Östeuropa! Ryssland, Ukraina, Estland, Lettland, Litauen, etc.
Jag har inga raspreferenser, men nej, jag vill inte åka dit heller. Det kommer inte heller att ge mig någonting.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mandy-Lee
Jag tror att du har missförstått Markunator; han rackar inte ner på kvinnor från andra länder, utan han försöker uttrycka att processen att åka utomlands och träffa kvinnor där är alldeles för läskig för honom att ens överväga. Har jag rätt, Markunator?
Ja, du har helt rätt, faktiskt. Plus det faktum att jag inte ens vet hur man gör det, alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Jag förstår om du inte vill hunda för någon tjej, men vänner skall man vara rädd om, de växer inte på trän, och ingen klarar sig själv.
Jag vet det, men hon verkar inte ens
vilja vara min vän, och dessutom har hon sagt att hon inte är bra på att vara vän med killar. Dessutom har vi nästan ingenting gemensamt, känns det som (utom Aspergers syndrom, då).
Hon har sagt att hon bara brukar umgås med killar hon har sex med, och det vill hon ju uppenbarligen inte ha med mig av nån anledning.
Citat:
Ställ frågor. Fråga henne hur man raggar, fråga henne hur andra killar raggat på henne.
Aldrig i livet att jag frågar
henne det.
Citat:
Men i alla fall, dumpa inte folk.
Jag tänker inte dumpa henne. Jag tänker bara överlåta det till
henne om hon vill träffa mig igen, vilken hon möjligtvis inte alls vill. Jag tänker inte försöka vara vän med någon som inte ens
vill vara min vän, utan bara känner sig
tvingad att umgås med mig.
Citat:
Det är inte bara din vilja som räknas.
Det här handlar inte om min vilja. Det här handlar om att jag inte vill slösa bort min tid.
Citat:
Som du uttrycker dig, men som jag inte vet om du menar är- att om inte tjejen vill ligga med dig så har hon inget värde.
Inte alls sant. Det är bara det att jag just nu inte vill umgås speciellt mycket med en tjej som inte vill ligga med mig
och som utöver det inte ens verkar gilla att
umgås med mig. Hon verkar ganska ointresserad, faktiskt.
Just nu vill jag främst umgås med tjejer som faktiskt visar nåt
intresse för mig, för jag har inte hur mycket tid som helst (och dessutom är jag desperat).
Jag vill fortfarande vara hennes vän, men det är upp till henne nu. Jag har sagt till henne att hon får kontakta mig om hon vill träffas igen.
Citat:
Alla tjejer vill känna sig speciella som individer och inte för sin kropp eller sitt kön. Den kille som lyckas förmedla det är den som får flest tjejer. Jag tror inte jag varit intresserad av någon som inte börjat med att tala om varför just han gillar mig som person, och vad han ser som speciellt bra med just mig.
Hur kan jag förmedla det, då? Hennes utseende är ju det första med henne som jag kommer att märka. Det är det första som alla märker hos alla. Jag vet inte hur jag kan börja gilla henne som person...eller åtminstone inte hur jag kan få henne att
förstå att jag gillar henne som person.
Citat:
Kanske killarna kan svara på vad de tycker är bra med de tjejer de har gillat? Eller så gör du en ny tråd om det, så får du veta hur NT killar ser på tjejer.
Jag förstår inte hur du tror att det skulle kunna hjälpa mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrsteve2
Alltså enda sättet du kan träna på att ta beslut är att försätta dig i situationer där du måste ta ett beslut och helt enkelt ta beslut efter beslut tills du känner dig komfortabel.
Vadå för sorts situationer, menar du?
Citat:
Åter igen, du behöver inte vara intresserad av vädret för att spela in ett klipp för att vi ska höra din röst. Välj något annat ämne då! välj något som du tycker är roligt. Annars kan du bara säga att det regnar ute, aj fan där kommer solen igen! Lite inlevelse. Låtsas att du är en väderman.
Jag ska försöka ge er inspelningen snart. Jag måste bara komma i gång med det nån gång. Komma på vad jag ska prata om.
Citat:
Även tjejer från Thailand är autonoma människor, så att sätta en stämpel som posterorderbrud är extremt nedsättande.
Jag gav inte
någon nån "stämpel"! Jag trodde bara att det var
det som de snackade om!
Citat:
Varför en thai-tjej skulle fungera bättre? För att de har andra ideal.
Spelar ändå ingen roll. Det kommer inte att hända.
Citat:
Även om du inte tror att du skulle klara av det, så kan du prata med dina föräldrar. Kanske skulle du kunna åka dit tillsammans med din familj?
Inte en chans.
Citat:
Ett kanske bättre alternativ: Dejta en thai-tjej som bor i Sverige och har ett barn. Hittas enklast på dating-sites.
Nej. Jag vill inte dejta
någon som har barn.
Jag vill inte prata mer om Thailand nu. Om ni skriver mer om det så slösar ni bara bort er tid, för jag tänker inte prata mer om det. Det kommer helt enkelt inte på fråga.