2017-01-09, 21:22
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Ja, jag vill vara självständig, men i övrigt så kan jag tyvärr inte svara på din fråga om vem jag vill vara. Jag tror inte att jag riktigt förstår vad du vill veta, tyvärr.

Vill du vara självständig även om det inte leder till jobb och tjej? Varför vill du vara självständig?

Hur ska du arbeta för att bli självständig? Vad gör du idag som inte är självständigt?
2017-01-10, 08:59
Medlem
Ogdens avatar
Trams och OT raderat.

/mod
2017-01-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Fy fan vad äcklig du är.

Om jag nu är så jävla äcklig, varför hjälper du mig då? Och varför är jag så jävla äcklig? Återigen: hon skrev det där för fem månader sen!

Om du ska fortsätta vara så där, så vet jag inte om jag vill ha din "hjälp" längre. Då kommer jag troligtvis inte svara på dig något mer.

Citat:
Du tänker uppenbarligen inte lyssna på de som säger åt dig att släppa det här, men låt mig klargöra att när det här skiter sig och du grinar om hur du vill ta livet av dig så kommer du inte ha min sympati.

Din sympati är det sista i världen jag är intresserad av, och om jag nånsin tänker ta livet av mig så kommer inte du att få veta det. Det kan jag lova.

Citat:
Det här är däremot en riktigt positiv utveckling, grattis! Fortsätt jobba i den riktningen och ge inte upp när du möter svårigheter.

Tror du att du kan förolämpa mig så där och sedan återgå till att försöka vara trevlig igen? Missförstå mig inte nu: du kan dra åt helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av mrsteve2
hehe markus. Du säger själv att du är väldigt pro feminism etc. samtidigt som du är extremt seg och envis med tjejen. vi är flera som har läst chatten. Hon vill inte umgås med dig ensam? Säger det dig någonting? Det är inte av en anledning ALLA säger att tjejen är ointresserad. Om du nu respekterar tjejer så mycket som du säger, se då till att BACKA från henne. hon är INTE intresserad. Väldigt obehagligt.

Hon vill visst umgås med mig ensam. Är du medveten om att nutid inte är dåtid? Hon ville inte umgås med mig ensam förut, men nu vill hon det!

Du och Disciplina vet för fan inte vad i helvete ni snackar om. Ni kan bara hålla käften angående det här. Okej?

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Var det en särskilt grupp för AS/NPF eller var den riktad till alla?

Till alla.

Citat:
Vad för stöd är det du tänker att universitetet ska ge dig? Alltså, jag vet (själv tycker jag detta är helt sjukt) att man kan få hjälp med att ta anteckningar och längre skrivtid, men annars tror jag möjligheterna är begränsade.

Jag vet inte, för jag vet inte vad det finns för stöd att få.

Citat:
Det är ologiskt och barnsligt. I min dåvarande närmaste kompiskrets var jag överlägset sist med att bli av med oskulden, vilket var jobbigt, men det var inte jobbigt att andra fick ligga. Jag har en kompis som är äldre än dig och oskuld, han uttrycker ingen bitterhet när han hör att andra får ligga.

Ja, men du fick åtminstone ligga! Och du hade åtminstone kompisar!

För övrigt är jag inte din kompis som du snackar om här. Jag är bitter.

Det må vara "ologiskt" (håller jag inte med om) och "barnsligt" (subjektivt), men jag kan ändå inte hjälpa hur jag känner.

Citat:
Återigen, varför? Vad är det för fel på Lund, Linköping, Stockholm eller Göteborg? Det finns så klart inget egenvärde i att du flyttar dit, jag menar bara att din inställning är aspig. Förändring är inte alltid dåligt, jag var väldigt fäst vid Stockholm men är glad att jag flyttade, då det gav mig en spark i röven och en nystart.

Jag vill inte flytta till en annan stad! Förstår du? Jag vill inte!

Citat:
Som?

Som t.ex.:
  • "autoerotisk beröring", dvs. att röra vid läpparna och massera nacken för att visa att man gillar henne, och kolla efter om hon rör vid sina läppar eller kinder
  • att signalera med kroppsspråket att man inte kan vara där alltför länge
  • att göra entré med ett stort leende, med rak rygg och huvudet högt
  • att fysisk dominans inte är sexigt (inte för att det var nån risk för mig, men ändå)
  • att röra sig lite på samma sätt som hon
  • att liksom "peka" på henne med hela kroppen
  • att styra hennes blick med ens händer
  • att göra henne van vid ens beröring och få henne att sakna den
  • att kolla om hennes fötter pekar mot en

Och så vidare!

Citat:
Finns massa ställen man kan ladda upp saker till, t.ex. minfil.org

Okej, vad ska jag säga i klippet, då? Alltså, på ett ungefär?

Citat:
Dina torrperioder beror alltså inte av mina torrperioder (eller avsaknaden av dem), vari det är ologiskt att sura över att jag får ligga

Det är inte ologiskt. Det handlar om avundsjuka.

Citat:
Jag vet varför det gör dig bitter, men avundsjuka tar dig ingenstans. Alltså, herre gud, jag fick inget sparkonto med mängder av skattepengar

Det har inte jag heller. Jag har redan förklarat att det var ett missförstånd från min sida. Jag trodde att situationen var helt annorlunda än hur den egentligen var. De pengarna går inte till ett sparkonto, de är betalning.

Citat:
Det är information till dig. Du kan t.ex. säga "jaha, bra, då ska jag sluta skylla på att jag mår dåligt när jag säger eller gör dåliga saker, eller vänta, jag ska sluta ta ut mitt dåliga mående på andra". Det kommer inte alltid lyckas men det bör alltid vara målet.

Vad är det som jag ska göra för tjejer, då? Till exempel?

Och vad ska jag göra för andra människor, som mina föräldrar?

Citat:
Den enda dejtinggrejen man använder seriöst idag är väl tinder, men annars finns happypancake också.

Seriöst? Så, appar och sajter som Bumble, Badoo, Match, Mötesplatsen, OkCupid, Mazily, eHarmony, Plenty of Fish etc. används inte?

Citat:
Anledningen till att du fått få matchningar på tinder och få chattar är; dåliga bilder och dåliga öppningsrepliker, samt möjligen dålig presentation.

Ja, alltså; jag använde ju en av de där nya bilderna som vi tog i augusti som min profilbild, men innan dess så hade de väl varit ganska dåliga.

Presentationen på Tinder hjälpte mina kusiner mig att skriva, men den kanske inte var bra ändå; och dessutom hade jag en ännu sämre innan dess.

Dåliga öppningsrepliker stämmer absolut, det är jag nästan övertygad om. Jag vet helt enkelt inte vad man ska säga till tjejer.

Citat:
Ska jag hjälpa dig med bra bilder så måste du vara redo att jobba lite, för bra bilder kan du liksom inte ta hemma på soffan, utan du kommer behöva åka ut och röra på dig (du ska framstå som aktiv).

Vad skulle jag exempelvis kunna göra på de bilderna? För det finns i stort sett inga fritidsaktiviteter utomhus som jag gillar att göra...

Citat:
Jag konstaterar bara faktumet att de flesta i vår ålder har sitt öppningsligg med en ny partner när de är berusade. Vadå "vad ska jag göra?", jag konstaterar hur det ligger till. Ok, du vill inte dricka, det är OK, men det är ju ändå bra om du är medveten om att saker och ting eventuellt är knepigare då, eller hur? Det går dock, två av mina öppningsligg har varit nyktra (egentligen tre, men den tredje hade jag fått ett blowjob av när vi var berusade, så ja, räknar inte den). Fast båda dem två hade jag börjat prata och hångla medan vi druckit. Jag har dock inte varit superfull alla gånger, utan ibland hyfsat nykter.

Det är möjligt att jag skulle kunna dricka alkohol, men jag har ju aldrig druckit förut? Hur kan jag börja dricka och lära mig att gilla det? Alltså, det här låter jävligt skrämmande. Jag kommer att behöva hjälp med det här...

Citat:
Du har mycket pengar att röra dig med och kan när som helst åka till vilken stad som helst och göra vad som helst.

Nej, det kan jag inte! Jag vågar ingenting och jag vet ingenting! Jag kan ju inte ens komma på vad jag ska göra!

Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Det där låter jävligt obehagligt. Skulle du vara beredd att tjata dig till sex med henne? Du skall vara medveten om att sånt kan få väldigt tråkiga konsekvenser. Din smiley har inte direkt en mildrande effekt på innebörden av dina ord. Jävligt obehagligt! Du fattar att era chatloggar och den här tråden kommer att finnas kvar, eller?

Du har missförstått precis allting.

Citat:
Att du oroar dig så över proteiner men inte över kolhydrater beror förmodligen på att godis är gott. På vilket sätt skulle proteinerna i just din kropp fungera som ett gödningsmedel?

Jag förstod inte någonting av det där. Du måste förklara det här. Och anledningen att jag tror att proteinshakes skulle vara gödningsmedel är att min mamma sa det.

Citat:
Mörk i betydelsen icke-ljus.

Är fullkornspasta mörk pasta - ja eller nej?

Citat:
Varför då?

Därför att det är gott, och därför att jag alltid har ätit det. Det får helt enkelt gå ändå, på nåt sätt.

Citat:
Varför inte?

Du kan inte mena allvar.

Citat:
Ack ja. Liksom godis och potatismos. Här kan man fundera på vad som borde väljas bort.

Svar: inget av det.

Citat:
Tänker du uttrycka dig sådär när du dröjer dig kvar hos aspiebruden också?

Va?
2017-01-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syntaxxxerror
En gentleman respekterar en kvinnas nej. Men för all del, go ahead.

Det finns inget "nej" än som jag kan respektera. Det finns inget "ja" heller.

Det som hon skrev till mig i augusti är inte längre relevant, eftersom hon då inte ens ville träffa mig ensam. Varför skulle jag inte fortsätta försöka?

Citat:
Det finns hur mycket information på nätet som helst. Har du inget eget intresse av att veta mer om din diagnos?

Nej. Jag är så in i helvete less på precis allt som har med min diagnos att göra. Jag vill bara ha ett liv nu. Inte lära mig mer om Asperger. Okej?

Citat:
Det är sådana här exempel som får mig att undra om du verkligen är införstådd med vad självständiga studier på universitetet kommer innebära.

Vad har det för betydelse om jag är införstådd eller inte? Jag tänker ändå läsa på universitetet i höst, end of story.

Citat:
Du menar Bohuslän, inte Borlänge. Och det är exakt samma folkhögskola jag diskuterat hela tiden.

Bohuslän, Borlänge - spelar ingen roll, för jag tänker ändå inte flytta till nån av de städerna.

Citat:
Historierevision när den är som bäst! Antar att du fått rådet av dina föräldrar att snygga till historien.

Vet du vad? Fuck you. Du får tro precis vad fan du vill om mig och mina pengar. Vill du tro att jag är en bidragsfuskare? Varsågod. Vill du tro att jag är en brottsling? Varsågod. Det gör det inte till sanning.

Mina föräldrar har försäkrat mig att vi inte gör något brottsligt, och jag har sagt det de sa till mig. Varför i helvete skulle jag tro på dig i stället för dem på den här punkten?! Du vet inte ens hur det ligger till!

Om du inte tror mig så är det ditt jävla problem, inte mitt, för jag har fått nog av att försöka övertala dig, och jag tänker inte prata mer om min ekonomi på den här tråden över huvud taget. Nu får det räcka!

Citat:
Använd hjärnan lite själv här. Jag kan komma på ett hundratal butikskedjor i Sverige - du kanske inte har lagt lika många på minnet, men fler än ICA och Claes Ohlson kan du allt komma på.

Okej, men jag ska fokusera på butiker, eller hur? Inte andra grejer?

Citat:
Ett tips är för övrigt att gå in på forumet för just jobb/arbetsliv här på Flashback för vidare tips.

Det ska jag göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
TS, har tjejen du skriver med också Asperger? Det var lite smärtsamt att läsa eran konversation.

Ja, det har hon.

Citat:
Men om du ska satsa på denna tjejen så kan det vara bra att veta att kvinnor gillar en man med en bestämd hand på ratten.

Vilket innebär...?

Citat:
Jo förresten, är du fortfarande oskuld? Om så är fallet så förse dig själv med en glädjeflicka.

Ja, jag är fortfarande oskuld, och nej, jag tänker inte mista svendomen med en sexarbetare!

Hur många gånger måste jag svara på folk som föreslår detta?!

Citat:
Ursprungligen postat av Onugya
Då har du nog missförstått Markus. Han är faktiskt ute efter bekräftelse. Anledningen till att han vill bli av med oskulden är för att han tror att människor inte längre kommer att se honom som en "nolla", som han själv uttrycker det, när han väl har blivit av med oskulden

Nej, jag vill bli av med oskulden för att jag känner ett otillfredsställt sexuellt begär.

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Snarare att han själv inte kommer se sig om en nolla. Randoms på stan vet inte att han är oskuld. Eller ja, nu kanske de gör det, tråden har ju 140 000 visningar, men ändå.

Vad menar du med det här? Att hela Uppsala vet vem jag är nu, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Vill du vara självständig även om det inte leder till jobb och tjej? Varför vill du vara självständig?

Hur ska du arbeta för att bli självständig? Vad gör du idag som inte är självständigt?

Det här är alldeles för abstrakta frågor, utom den första: nej, jag vill inte vara självständig om det inte leder till jobb och tjej.
2017-01-10, 16:17
Medlem
markus, gällande ljudklipp enklast att ladda upp på youtube. Om du inte vill vara med i videon så kan du bara filma in i en vägg men prata bakom/från sidan.

Hur är det med kroppspråk o dyl?
-klarar du av att hålla ögonkontakt (tycker du det är obehagligt?)
-har du ett bra flöde när du pratar med tjejer? Har du svårt att komma på saker på momangen att samtala om?
-blir du nervös när du pratar med tjejer?

(gällande pastan så menar han fullkorn ja)
2017-01-10, 16:55
Medlem
Citat:
markus, gällande ljudklipp enklast att ladda upp på youtube. Om du inte vill vara med i videon så kan du bara filma in i en vägg men prata bakom/från sidan.

Imiron föreslog minfil.org. Det är det jag ska använda. Nu är bara frågan hur länge jag ska prata, och vad jag ska säga i klippet?

Citat:
Hur är det med kroppspråk o dyl?
-klarar du av att hålla ögonkontakt (tycker du det är obehagligt?)
-har du ett bra flöde när du pratar med tjejer? Har du svårt att komma på saker på momangen att samtala om?
-blir du nervös när du pratar med tjejer?

Jag tycker att det är lite obehagligt - eller snarare pinsamt - att titta nån i ögonen länge, men jag ska träna på det, och tänka på att hålla ögonkontakt. Om det blir svårt så kan jag ju bara kolla på näsbryggan, eller hur?

Jag tror inte att jag har ett bra flöde, nej. Jag brukar ha svårt att komma på saker att samtala om.

Nej, inte om jag bara pratar med dem. blir jag inte nervös.

Citat:
(gällande pastan så menar han fullkorn ja)

Okej, bra. Då fortsätter jag äta fullkornspasta, då.
2017-01-10, 17:05
Medlem
Citat:
Imiron föreslog minfil.org. Det är det jag ska använda. Nu är bara frågan hur länge jag ska prata, och vad jag ska säga i klippet?

Jag tycker att det är lite obehagligt - eller snarare pinsamt - att titta nån i ögonen länge, men jag ska träna på det, och tänka på att hålla ögonkontakt. Om det blir svårt så kan jag ju bara kolla på näsbryggan, eller hur?

Jag tror inte att jag har ett bra flöde, nej. Jag brukar ha svårt att komma på saker att samtala om.

Nej, inte om jag bara pratar med dem. blir jag inte nervös.

Okej, bra. Då fortsätter jag äta fullkornspasta, då.

Innehållet spelar ingen roll. youtube är bättre än minfil. enklare tillgång och man slipper ladda ner en fil.

Prata om vad som helst. Läs INTE utantill, utan prata om något som känns naturligt. Du kan exv. prata om hur värdet se ut eller berätta vad du gjort i helgen. (anledning till ej läsa är att det låter annorlunda när man läser utantill).

Jepp, går bra att kolla på näsbryggan.

Om du har svårt att hitta på saker att prata om, förbered dig! Gör lite research på internet (allt från nyheter till sport etc) och skriv ner lite punkter. Detta tar inte så lång tid och ger dig ämnen att prata om.
2017-01-10, 17:30
Medlem
Citat:
Innehållet spelar ingen roll. youtube är bättre än minfil. enklare tillgång och man slipper ladda ner en fil.

Prata om vad som helst. Läs INTE utantill, utan prata om något som känns naturligt. Du kan exv. prata om hur värdet se ut eller berätta vad du gjort i helgen. (anledning till ej läsa är att det låter annorlunda när man läser utantill).

Jepp, går bra att kolla på näsbryggan.

Om du har svårt att hitta på saker att prata om, förbered dig! Gör lite research på internet (allt från nyheter till sport etc) och skriv ner lite punkter. Detta tar inte så lång tid och ger dig ämnen att prata om.

Jag förstår att du menar rätt, men bara för att M inte ska missförstå antar jag att ditt budskap är:

Läs inte innantill!
2017-01-10, 17:45
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Det där låter jävligt obehagligt...
Du har missförstått precis allting.
Ja, det hoppas jag verkligen!

Citat:
Citat:
Att du oroar dig så över proteiner men inte över kolhydrater beror förmodligen på att godis är gott. På vilket sätt skulle proteinerna i just din kropp fungera som ett gödningsmedel?
Jag förstod inte någonting av det där. Du måste förklara det här. Och anledningen att jag tror att proteinshakes skulle vara gödningsmedel är att min mamma sa det.
Förstod du verkligen inte någonting?

Den första meningen - "Att du oroar dig så över proteiner men inte över kolhydrater beror förmodligen på att godis är gott." - är tänkt att uppfattas som ironisk. Jag anspelar på det surrealistiska i att vara rädd för "gödningsmedel" i form av protein men att samtidigt äta godis. Eftersom jag känner till de goda effekter som protein har på människokroppen är den andra meningen en raljant vändning av hela frågeställningen; du kan fundera på ifall alla som tränar hårt och som äter mycket protein skulle göra det i fall det vore ett gödningsmedel.

När det gäller "gödning" skall du tänka på att godis väsentligen är socker och socker är de tommaste kolhydraterna som finns. Om det är något som göder kroppen och får den att svälla upp så är det just tomma kolhydrater. Socker, vitt bröd, vit pasta, potatismos... What have you.

Det är naturligtvis bra att din mamma värnar din hälsa och kommer med kostråd. Men jag blir lite nyfiken på vad hon har sagt om godis i sammanhanget. Har du lust att berätta om det?

Citat:
Citat:
Mörk i betydelsen icke-ljus.
Är fullkornspasta mörk pasta - ja eller nej?
Jag har talat om "ljus" pasta, med vilket jag åsyftar icke-fullkornspasta. Jag har inte talat om mörk pasta. Men OK, om du undrar ifall fullkornspasta är "ljus" pasta så är svaret nej.

Citat:
Därför att det är gott, och därför att jag alltid har ätit det. Det får helt enkelt gå ändå, på nåt sätt.
OK, det är ditt val att inte göra någon kostomläggning. Jag har förstått att du inte är särskilt förändringsbenägen. Helt OK! Det är inte jag heller. För övrigt håller jag med om att godis är gott. Jag vräker i mig surt smågodis i alla dess former. Och det är verkligen JÄTTEGOTT!

Citat:
Du kan inte mena allvar.
Jo, jag menar alltid allvar. Vad är det som är så märkligt med att föreslå ökat intag av animaliskt protein till en som vill bygga muskler (protein, woop woop) och samtidigt gå ner i vikt (kött ger mättnad, woop woop)?

Citat:
Citat:
Ack ja. Liksom godis och potatismos. Här kan man fundera på vad som borde väljas bort.
Svar: inget av det.
Det är som sagt var ditt eget val. Givetvis står det dig fritt att äta vad du vill. Jag skulle inte heller ta till mig kostråd av en amatör på Flashback. Och definitivt inte från en som har Stockholmsrekordet i smågodisfrossa.
2017-01-10, 18:23
Medlem
Nu tror jag att jag vet varför Markus är efterbliven. Han tar hans föräldrar ord för absolut sanning utan att kritiskt tänka kring innebörden. "Protein är som gödningsmedel". Måste vara det dummaste jag hört år 2017.
2017-01-10, 18:25
Medlem
Citat:
Om jag nu är så jävla äcklig, varför hjälper du mig då? Och varför är jag så jävla äcklig? Återigen: hon skrev det där för fem månader sen!

Om du ska fortsätta vara så där, så vet jag inte om jag vill ha din "hjälp" längre. Då kommer jag troligtvis inte svara på dig något mer.

Din sympati är det sista i världen jag är intresserad av, och om jag nånsin tänker ta livet av mig så kommer inte du att få veta det. Det kan jag lova.
Ja, just nu frågar jag mig själv samma sak. Att jag skrev i tråden från första början handlade om att jag för en gångs skull tyckte mig se någon som inte var en en misogyn grinolle starta en sådan här tråd, och tänkte att han kunde behöva någon form av uppbackning mot alla misogyna grinollar som svarar i den här typen av trådar.

Nu verkar det som att du börjar instämma med de i tråden som säger att en tjej som gett dig ett tydligt "nej tack" skickar "dubbla budskap", och du tror att du ska få "komma till" om du hänger efter henne. Önsketänkande är trevligt, men inget tyder på att den här tjejen har ändrat uppfattning om dig i den här frågan och du riskerar att göra henne jävligt obekväm med dina dolda motiv. Jag förstår att jag låter hård men jag vill bara klargöra hur tjejer ser på den här typen av beteende.

Och oroa dig inte, vill du inte lyssna på det här så ska du inte behöva stå ut mer med min närvaro i tråden.
2017-01-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Ja, just nu frågar jag mig själv samma sak. Att jag skrev i tråden från första början handlade om att jag för en gångs skull tyckte mig se någon som inte var en en misogyn grinolle starta en sådan här tråd, och tänkte att han kunde behöva någon form av uppbackning mot alla misogyna grinollar som svarar i den här typen av trådar.

Nu verkar det som att du börjar instämma med de i tråden som säger att en tjej som gett dig ett tydligt "nej tack" skickar "dubbla budskap", och du tror att du ska få "komma till" om du hänger efter henne. Önsketänkande är trevligt, men inget tyder på att den här tjejen har ändrat uppfattning om dig i den här frågan och du riskerar att göra henne jävligt obekväm med dina dolda motiv. Jag förstår att jag låter hård men jag vill bara klargöra hur tjejer ser på den här typen av beteende.

Och oroa dig inte, vill du inte lyssna på det här så ska du inte behöva stå ut mer med min närvaro i tråden.

Förlåt, bara en fråga: kan du definiera "misogyn" i sammanhanget?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in