2017-01-18, 15:56
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Jag funderar på om inte den där förvirrade militären som vittnade om att en lögn levererades rakt i ansiktet på honom då han träffade N.B nere i Martorp strax före de hittade Lisa.

Han gjorde ett oerhört förvirrat intryck under förhöret. Kanske att samvetet malde i honom, vem vet.

Samvetet malde ? Militärhatet lyser igenom hörrö du du .
Han borde väl ha ett väldigt rent samvete efter att ha avslöjat den
vidrige och brutale onanisten , sexualsadisten och mördaren Nerijus .
Lögnen mördaren Nerijus kom med var ju lätt att genomskåda .
Dumfaan pekade ju ut sig själv som mördaren och visade med hela
handen i vilken riktning offret och hennes tillhörigheter fanns .
Ditt samvete däremot borde väl mala riktigt ordentligt efter alla
lögner och annat skit du har levererat i trådarna .
Senast redigerad av boidis12 2017-01-18 kl. 15:58.
2017-01-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Hur vet du att militären var förvirrad? Var du där och såg på när Nerijus försökte mota bort MP?

Om vad du tycker gjorde förvirrat intryck eller inte har inget betydelse. Han vittnade inte inför dig utan inför en domstol. Nu låter du som Inger med sitt militärtrams som hon misslyckades med katastrofalt.

Jag tror ändå, oavsett vad du inbillar dig att denne högst förvirrade person ljög i rättegången. Förklara med din logik varför NB skulle överhuvudtaget ha motat bort denne knaspellen??
2017-01-18, 16:43
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Jag tror ändå, oavsett vad du inbillar dig att denne högst förvirrade person ljög i rättegången. Förklara med din logik varför NB skulle överhuvudtaget ha motat bort denne knaspellen??

Vad du tror har inget betydelse.

Har du inte fattat det än?
Han gömde ju kroppen i byssjan och jackan med hjälm i rishögen.
Vad får dig att tro annat än att få MPS att inte leta där?

knaspellen?
Var det allt du kunde förmå dig att skriva? Sorgligt.
2017-01-18, 16:46
Medlem
Citat:
Det var ju onekligen han som levererade en rak lögn i ansiktet på domstolen.

Jaså minsann det gjorde han! Och onekligen till och med. Vari bestod lögnen han framförde i rätten? Hur var det faktiska förhållandet? Jättelätt att besvara i och med att det är så självklart att du fogat in ett "onekligen" i texten.
2017-01-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Vi har inte varit inne på att domstolar inte analyserat kritiskt och självständigt en enda gång. Det är bara du. Hur kan du utläsa det i domarna? Vad skulle stått i domarna för att du skulle kunna säga att "här har de inte bara låtit veckorna gå utan faktiskt fört ett resonemang"?
Vad tror du att det är med Kinnekullebygden som gör allt till en soppa? Är det maktstrukturer som bara du vet om eller vad är det? Stenbeckssfären?

Jodå, vi ( som vågar tänka självständigt) har skrivit det många gånger- att domstolarna inte har analyserat eller ifrågasatt något utan har förhandskonstruerat domarna.
Varför tror du HD backade och ville ha ryggen fri?
2017-01-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag tycker att han var väldigt tydlig och rak. Han kunde inte med säkerhet säga att den person med hängselbyxor och t-shirt som han träffat på både vid mejeriflygeln och på Martorp var just Nerijus. Bara att det var samma person båda gångerna. Det var andra uppgifter som gjorde att det gick att slå fast att den personen var Nerijus. Det fanns bara två personer att välja på nämligen. Det var väl ärligt, uppriktigt och trovärdigt att inte säga sig vara säker på sådant som han inte var säker på. Sedan var det en väldig tur att han var just militär och inte orgelstämmare och således i position att omedelbart avslöja lögnen om militärer som genomsökt Martorp så noga att vidare sök var felallokering av resurser.

Varför sa att han bokstäverna på nummerplåten var omkastade? Litausiska nummerplåtar ser precis som svenska.
Men hur ser nummerplåtar från litauiska militärfordon ut?

Hur var det nu med kadaverdisciplinen?

sträckte mig in tittade in, fikarum, omklädning, går därifrån, går runt till jordhögen, hittar ett halvt nedgrävt kadaver,
Där någonstans känner jag att det nu börjar det bli lite för mycket som är konstigt här.

Är inte det förvirrat så vad är då förvirrat?

Han har både hittat och inte hittat busskortet. Förvirrad. (Busskortet som knappast kan ha varit Lisas ändå - men det är förstås inte utrett. Det var ju en utav de nödvändiga ingredienserna i Kammarspelet i Martorp.)

Mest förvirrad var BS eftersom han inte visste var han varit hela torsdagsnatten.

Vi var ju där hela torsdagen, Vi flängde runt lite i krokarna, det var därför jag kände att det var lite..
...och hoppsan, där blev han lägligt avbruten av sexualbrottsadvokaten och målsägandebiträdet Tore Brandtler.

Någon mer förvirrad militär får man nog leta efter. Åtminstone hoppas jag att det inte finns så många av den här "kalibern". Det låter farligt i så fall.
Senast redigerad av nopomil 2017-01-18 kl. 17:29.
2017-01-18, 17:31
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag tror att de börjar bli oroliga och det med rätta. Skulle de göra någonting i nuläget så skulle de avslöja sig själva. Därför är det viktigt att sätta hårt mot dom hela tiden.

Det finns faktiskt folk som har ändrat åsikt i LH fallet och nu ser möjligheter till en resning.

Den resningen lär väl bli lika dålig som mördaren Nerijus egen resning .
Bara tejp och hängningar och fantasier om detta fick ju honom att få resning .
Jo vänta nu , det höll jag på att glömma .
Han fick ju resning och svätte ner hela hörnrummet när han tittade på tjejerna
som jobbade på cafét .
Sen fick han ju också resning och satte på ljugkärringen Irina när han hade
försökt dupera Adriana med sitt kammarspel om Medelplana .
Någon mer resning i fallet med det sexualsadistiska mordet på Lisa lär han aldrig få .
Det borde väl till och med du begripa med tanke på dina fina utbildningar .
2017-01-18, 17:42
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Varför sa att han bokstäverna på nummerplåten var omkastade? Litausiska nummerplåtar ser precis som svenska.
Men hur ser nummerplåtar från litauiska militärfordon ut?

Hur var det nu med kadaverdisciplinen?

sträckte mig in tittade in, fikarum, omklädning, går därifrån, går runt till jordhögen, hittar ett halvt nedgrävt kadaver,
Där någonstans känner jag att det nu börjar det bli lite för mycket som är konstigt här.

Är inte det förvirrat så vad är då förvirrat?

Han har både hittat och inte hittat busskortet. Förvirrad. (Busskortet som knappast kan ha varit Lisas ändå - men det är förstås inte utrett. Det var ju en utav de nödvändiga ingredienserna i Kammarspelet i Martorp.)

Mest förvirrad var BS eftersom han inte visste var han varit hela torsdagsnatten.

Vi var ju där hela torsdagen, Vi flängde runt lite i krokarna, det var därför jag kände att det var lite..
...och hoppsan, där blev han lägligt avbruten av sexualbrottsadvokaten och målsägandebiträdet Tore Brandtler.

Någon mer förvirrad militär får man nog leta efter. Åtminstone hoppas jag att det inte finns så många av den här "kalibern". Det låter farligt i så fall.

Ja , hur ser nummerskyltarna ut på Litauiska militärfordon ?
Det borde väl du veta med tanke på ditt militärhat .
Du har ju tydligen väldig koll på allt som har med militärer att göra .
Förvirrad är väl rätta benämningen på dig och din polare hundrik .
Allt ni påstår är ju helt taget ur luften .
Sjuka hjärnors producerande av lögner och fantasier utan någon begränsning alls .
Viktigare är ju att inte så många av er kaliber går lösa i samhället .
"Ni" är ju inte mer än ett halvt dussin som tur är .
Senast redigerad av boidis12 2017-01-18 kl. 17:45.
2017-01-18, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Den resningen lär väl bli lika dålig som mördaren Nerijus egen resning .
Bara tejp och hängningar och fantasier om detta fick ju honom att få resning .
Jo vänta nu , det höll jag på att glömma .
Han fick ju resning och svätte ner hela hörnrummet när han tittade på tjejerna
som jobbade på cafét .
Sen fick han ju också resning och satte på ljugkärringen Irina när han hade
försökt dupera Adriana med sitt kammarspel om Medelplana .
Någon mer resning i fallet med det sexualsadistiska mordet på Lisa lär han aldrig få .
Det borde väl till och med du begripa med tanke på dina fina utbildningar .

Jag brukar inte svara på dina närmast obegripliga inlägg men eftersom du i det ovanstående försäger dig måste jag det, tyvärr.
Vet du ens vad ett Kammarspel är?
Men faktum är att jag också lutar åt ett även Adrianas berättelse bär Kammarspelets prägel. Ett teaterstycke som spelas upp för att få de alltför tidigare magkänsle-misstankarna att "falla rätt"- senare.
Senast redigerad av nopomil 2017-01-18 kl. 18:14.
2017-01-18, 18:26
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag brukar inte svara på dina närmast obegripliga inlägg men eftersom du ovanstående försäger dig måste jag det, tyvärr.
Vet du ens vad ett Kammarspel är?
Men faktum är att jag också lutar åt ett även Adrianas berättelse bär Kammarspelets prägel. Ett teaterstycke som spelas upp för att få de alltför tidigare magkänsle-misstankarna att "falla rätt"- senare.

Du har ju redan svarat . Börjar du bli förvirrad ?.
Du glömmer att Adrianas trovärdighet vida överstiger det du och din
polare onanisten , sexualsadisten och mördaren Nerijus framför .
Vad gäller magkänslan så hade den säkerligen infunnit sig oavsett utan
större problem med tanke på alla de misstag som mördaren Nerijus begick .
Att gödsla med sitt DNA , sakna alibi och bli sedd av vittnen är ju talande nog .
Att dessutom göra bort sig totalt på Martorp var endast sista spiken i kistan .
Ganska komiskt att den duktige snickaren Nerijus själv drämde i denna spik eller hur ?
2017-01-18, 19:08
Medlem
Citat:
Jag förstår i efterhand att även ett Kammarspel har pågått här på FB hela tiden, från dag ett.
Den enorma aggressiviteten, personangreppen som ska skrämma bort kritiska röster ( vilket tyvärr har fungerat i vissa fall), söndertrollandet av båda trådarna (även en konspirationstråd!), fixeringen vid åklagarens sexualrelaterade fantasier och de långa sexnovellerna, som ingen orkar läsa, hoten om att anmäla för förtal och mer därtill, och att allt har föregått för öppen ridå i ett och ett halvt år.

Rollerna verkar givna och replikerna förutsägbara. Men vem/vilka har regisserat?

Hundrik tar sin regi från staten tydligen. Själv improviserar jag bland annat utifrån den utbildning jag fått om deduktion och som reaktion på lögn, förtal och ren idioti. Jag behöver inte ta någon regi. Men du själv noppe tar har jag förstått avstamp i ett MR-perpektiv. Var det inte så? Det är stiligt.

Men du har faktiskt rätt att de upp och neddragna kläderna kan signalera något annat. Detta var länge en gåta för polisen tills forskning på området gav klarhet. Man trodde länge att personer som frusit ihjäl många gånger utsatts för sexövergrepp. Kläderna var nämligen ofta upp- och neddragna. Förklaringen är tydligen vet man numera att kroppen för att inte kylas ned helt själv snör av blodtillförseln till huden och perifera kroppsdelar för att behålla värmen i vitala organ. Precis när man glider in i medvetslösheten släpps blodet på igen. Detta uppfattas som en brännande sensation och man sliter omedvetet själv av sig kläderna. Se där det var väl snällt av mig att servera en så fin och trovärdig alternativ teori. Problemet är bara att övertyga sig om att Lisa försökte använda silvertejp som balaklava och balsnöre som halsduk i kylan.
Nej den teorin går bort. Liksom naturvetenskaplig forskariver är den för långsökt. Men du noppe som gjort långsökt ihop med sporadiska till ett stridsrop kan naturligtvis servera ett helt smörgåsbord med mera näraliggande förklaringar. Varsågod. Det räcker med fem alternativ. Ta det troligaste först.
2017-01-18, 19:45
Medlem
Handsken hittades inte under den första genomsökningen av ladan på söndagkvällen utan först på morgonen dagen efter.
Då låg handsken på marken intill en brunn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in