Citat:
Ursprungligen postat av
X-pert
Jag tycker att han var väldigt tydlig och rak. Han kunde inte med säkerhet säga att den person med hängselbyxor och t-shirt som han träffat på både vid mejeriflygeln och på Martorp var just Nerijus. Bara att det var samma person båda gångerna. Det var andra uppgifter som gjorde att det gick att slå fast att den personen var Nerijus. Det fanns bara två personer att välja på nämligen. Det var väl ärligt, uppriktigt och trovärdigt att inte säga sig vara säker på sådant som han inte var säker på. Sedan var det en väldig tur att han var just militär och inte orgelstämmare och således i position att omedelbart avslöja lögnen om militärer som genomsökt Martorp så noga att vidare sök var felallokering av resurser.
Varför sa att han bokstäverna på nummerplåten var omkastade? Litausiska nummerplåtar ser precis som svenska.
Men hur ser nummerplåtar från litauiska militärfordon ut?
Hur var det nu med kadaverdisciplinen?
sträckte mig in tittade in, fikarum, omklädning, går därifrån, går runt till jordhögen, hittar ett halvt nedgrävt kadaver,
Där någonstans känner jag att det nu börjar det bli lite för mycket som är konstigt här.
Är inte det förvirrat så vad är då förvirrat?
Han har både hittat och inte hittat busskortet. Förvirrad. (Busskortet som knappast kan ha varit Lisas ändå - men det är förstås
inte utrett. Det var ju en utav de nödvändiga ingredienserna i Kammarspelet i Martorp.)
Mest förvirrad var BS eftersom han inte visste var han varit hela torsdagsnatten.
V
i var ju där hela torsdagen, Vi flängde runt lite i krokarna, det var därför jag kände att det var lite..
...och hoppsan, där blev han
lägligt avbruten av sexualbrottsadvokaten och målsägandebiträdet Tore Brandtler.
Någon mer förvirrad militär får man nog leta efter. Åtminstone hoppas jag att det inte finns så många av den här "kalibern". Det låter farligt i så fall.