2017-01-18, 12:20
Medlem
verbitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Verkar som du har en strak vilja att vara auktoritär och även autoritär.

Här kommer din vilja fram ännu tydligare. Närmar kravet av lydnad.

Lite läsning kan aldrig skada: https://hildingssonskurser.files.wor...04/milgram.pdf

Ett mycket spännande teori.

Jag förstod inte riktigt om den var för eller mot Nerijus bara.

Skulle du vilja utveckla den lite närmare?

Är det den starka DNA bevisningen du vill förklara om hur den är planterad eller vad exakt vill du ha fram med det du skriver här?
2017-01-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Precis så. Hade handsken legat uppe på röret då på natten så hade nog inte Stefan missat den. Men som sagt så låg den nere i hålet vid röret som efter att Aivaras först flyttade på den och sedan har Lars lagt upp den på röret. Det var ju Lars som "planterade" den synligt (nu är "planteraren" hittad ).
Inte konstigt att Stefan inte såg att handsken låg på röret för den låg ju inte där uppe när han var inne och letade efter sin dotter.

Handsken har som sagt spelat ut sin roll och är avklarad. Nu återstår bara den förargliga centrala bevisningen som ni inte vågar ta i med en tång ens för ni vet att ni kommer att kamma noll som Inger och Hurtig gjorde. Synd för nu får Nerijus bita i det sura äpplet för någon hjälp kan han inte räkna med ens från FB's mästerdetektiver. Han inser att loppet är körd och vill bara hem till sina likasinnade "kompisar" i Litauiskt fängelse. Så ser den verkliga sanningen ut, inte som din påhittade.

Ett Edit kan jag kosta på mig.

Det är Arne som utlöste så att sökningen intensifierades genom att mellan sina fingrar försiktig bära bort handsken till polisen. Arbetsgivaren som indirekt satte dit mördaren Nerijus, den så omtyckta arbetaren.

Hur vet du var låg handsken när SH var i ladan?
Hur kan du veta det?

Jag ser att du ifrågasätter L pappa och du litar inte att han sagt sanningen.
Det är kränkande och du har ingen respekt för honom.
2017-01-18, 13:24
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Hur vet du var låg handsken när SH var i ladan?
Hur kan du veta det?

Ge dig nu du är överbevisad och handsken är utred.

Är det kränkande när man skriver så här:
"Inte konstigt att Stefan inte såg att handsken låg på röret för den låg ju inte där uppe när han var inne och letade efter sin dotter."?

Du vet alltså inte vad kränkande är så lägg av och tramsa.

Du vågar alltså inte ge dig på det centrala bevisningen?
Senast redigerad av PantherE 2017-01-18 kl. 14:18.
2017-01-18, 14:01
Medlem
Jag funderar på om inte den där förvirrade militären som vittnade om att en lögn levererades rakt i ansiktet på honom då han träffade N.B nere i Martorp strax före de hittade Lisa.

Han gjorde ett oerhört förvirrat intryck under förhöret. Kanske att samvetet malde i honom, vem vet.
2017-01-18, 14:08
Medlem
Citat:

Vi tar det igen:

Det är inte förtal eller annan illvilja att göra en bedömning av var olika vittnen hade sitt fokus.

Adriana hade inte sitt fokus på bilen.

Lisas pappa hade inte sitt fokus på Lisas handskar.

Den 100%-ige polisen hade inte sitt fokus på pärlörhängen.
2017-01-18, 14:12
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Jag funderar på om inte den där förvirrade militären som vittnade om att en lögn levererades rakt i ansiktet på honom då han träffade N.B nere i Martorp strax före de hittade Lisa.

Han gjorde ett oerhört förvirrat intryck under förhöret. Kanske att samvetet malde i honom, vem vet.

Hur vet du att militären var förvirrad? Var du där och såg på när Nerijus försökte mota bort MP?

Om vad du tycker gjorde förvirrat intryck eller inte har inget betydelse. Han vittnade inte inför dig utan inför en domstol. Nu låter du som Inger med sitt militärtrams som hon misslyckades med katastrofalt.
2017-01-18, 14:16
Medlem
Citat:

Jag tycker att han var väldigt tydlig och rak. Han kunde inte med säkerhet säga att den person med hängselbyxor och t-shirt som han träffat på både vid mejeriflygeln och på Martorp var just Nerijus. Bara att det var samma person båda gångerna. Det var andra uppgifter som gjorde att det gick att slå fast att den personen var Nerijus. Det fanns bara två personer att välja på nämligen. Det var väl ärligt, uppriktigt och trovärdigt att inte säga sig vara säker på sådant som han inte var säker på. Sedan var det en väldig tur att han var just militär och inte orgelstämmare och således i position att omedelbart avslöja lögnen om militärer som genomsökt Martorp så noga att vidare sök var felallokering av resurser.
Senast redigerad av X-pert 2017-01-18 kl. 14:19.
2017-01-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Lägg ner din pinsamma stackare .
Vem faan tror du att du lurar egentligen ?
Vet du var handsken låg när Lisas pappa var i ladan ?
Har du inte fattat ännu att han letade efter en levande Lisa och inte en handske ?
Handsken låg på ett ställe där den var svår att se , fattar du vad det betyder ?
Ingen ifrågasätter Lisas pappa på en endaste punkt .
Däremot ifrågasätter vi allt jävla trams som du/ni skriver eftersom ni inte kan bevisa ett skit .
Inte en enda sak har ni lyckats ta fram riktiga fakta kring .
Inte en enda av er har ett heltäckande händelseförlopp att komma med .
Kort sagt , allt ni skriver är bara fantasier och hittepåsagor i klass med rödluvan och vargen .
Vem är din SPECIFIKA alarnatIva gärningsman egentligen ?
Svarta manen i blåa bilen är ju inget godtagbart alternativ .

Jag ser att du har svårt med läsförståelse och visa dagar är det verkligen väldig
besvärligt för dig.
Jag ska försöka förklara en gång till.

Men jag inte ska upprepa senare det igen.
Läs noga.
Lisas pappa letade efter allt som kunde tydda var hon finns och vart kunde hon ta vägen.

Han letade efter alla möjliga spår efter henne.
Han skulle se hennes handske i ladan. Handsken låg synligt mit emot dörröppningen. Han skulle inte missa den.
Det står i fup.

Svarthårig manen i båa bilen är väldigt intressant, eller hur.
Blåa bilen sågs vid olika tidpunkter i närheten av café.
BB såg blå bil med polsk registrerade nummer vid kl. 18. 10 i närheten och det satt
två män i bilen. Sedan såg två vittnen den blåa bilen med ledsen blond kvinn i.
Bilen hade utländska nummer med bokstav - L. Det kunde vara - PL, LV eller LT.

Hoppas att du mår bra nu.
2017-01-18, 14:25
Medlem
Citat:

Läs noga.
Lisas pappa letade efter allt som kunde tydda var hon finns och vart kunde hon ta vägen.

Han skulle se hennes handske i ladan. Handsken låg synligt mit emot dörröppningen. Han skulle inte missa den.
Det står i fup.

Jag sökte med söksträngen "skulle inte missa" i FUP och fick ingen träff. Har du skrivit dit egen text i ditt FUP?

Edit: Citat ordagrant ur FUP.

"Han tittade in i ladan genom de stora
öppningarna och han ropade också in i ladan. Han gick inte in i ladan. Han gick också runt
ladan och tittade in från andra hållet. Han sa att han borde ha sett Lisas handske då om den
låg som det hade beskrivits för honom. (Fl hade inte beskrivit hur den låg.)

...och även in i ladan på andra sidan
vägen mitt emot caféet. Han sa att han fick gå "på kanten" eftersom det gjordes grävarbeten
inne i ladan. Han gick då in i den stora öppna delen av ladan. Han kom inte ihåg om Lena var
med ända in. Han sa att det var en 'ostrukturerad rundvandring'."
Senast redigerad av X-pert 2017-01-18 kl. 14:48.
2017-01-18, 14:29
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Jag ser att du har svårt med läsförståelse och visa dagar är det verkligen väldig
besvärligt för dig.

Läs noga.

Det står i fup.

BB såg blå bil med polsk registrerade nummer vid kl. 18. 10 i närheten och det satt

Handsken är utagerat, läs bakåt i tråden.

Du undviker det centrala bevisningen som gjorde att Nerijus fick enkelbiljett raka vägen till fängelset.
Vill du ha han friad så är det just det som du bör koncentrera dig på.
Det gjorde inte Inger.
Hurtig försökte med en variant och det gick som det gick med det.
Nerijus sitter fortfarande inne och det just på grund av det starka DNA bevisningen.
2017-01-18, 14:30
Medlem
Citat:

Är det samma person som sagt att bokstäver och sifror på registreringsnummer på NB ' s bil var i annan ordning?
(På registreringsnummer på litauiska bilar står bokstäver och siffror i samma ordning som i svenskregistrerade bilar).
2017-01-18, 15:36
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
besvärligt för dig.

Läs noga.

Det står i fup.

Tydda var hon finns ?
Pinsamt att du ens försöker med dina felstavningar .
Tyvärr så är dina förklaringar inte värda ett jävla skit .
Kan du förklara varför du/ni tror på pappan i just det fallet ?
Jo , det är för att det passar in i era fantasier förstås .
Så handsken låg helt synlig mit emot öppningen ?
Oavsett var den låg så såg pappan inte handsken .
Såg du förresten var handsken låg , precis som du tydligen har varit med på
andra ställen där saker och ting (främst fantasier och lögner) har skett ?
Du fattar väl att ledsen blond kvinn inte har något med fallet att göra ?
När vittnen såg ledsen blond kvinn så hade redan din favvoonanist mördat
Lisa och därmed gjort sig förtjänt av sin livstidsdom helt och hållet .
Sluta nu att vara så jävla schizo så ska du se att du mår bättre .
Du kan ju börja med att komma med ett vettigt händelseförlopp och verifiera
dina fantasier med riktig fakta eller bevis .
Hur ska du få din favvoonanist fri genom att tramsa hela tiden ?
Senast redigerad av boidis12 2017-01-18 kl. 15:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in