Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-18, 20:56
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Rätt min bok hör inte hemma här utan i bokhandeln.

Domen är från Tanumshede

Vad har domen från Tanumshede med min fråga att göra?

Du svarar inte på frågan utan något helt annat som inte har med tråden eller mordet på Lisa att göra.
Har det slagit slint på dig totalt nu?

Vågar du inte svara eller så ljuger du bara?
hundrik:
Det kan ju vara den där militären och hans kommunalpolitiker kompis (nyttiga idioten) som utan tjejernas höga stridsvärde, som han skrev i sin logg, lade in Lisa i byssjan.

Det var detta jag ville att du ska bevisa men du spelar antingen dum eller så är du det och svarar något helt taget ur luften. Snurrar det så fort i ditt huvud så du svamlar runt hej vilt eller?

Dun bok skiter jag totalt i. Varför tjatar du om den här i tråden? Det är inte din bok tråden handlar om om du nu inte visste det.
Senast redigerad av PantherE 2017-01-18 kl. 21:34.
2017-01-18, 21:04
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag brukar inte svara på dina närmast obegripliga inlägg men eftersom du i det ovanstående försäger dig måste jag det, tyvärr.
Vet du ens vad ett Kammarspel är?
Men faktum är att jag också lutar åt ett även Adrianas berättelse bär Kammarspelets prägel. Ett teaterstycke som spelas upp för att få de alltför tidigare magkänsle-misstankarna att "falla rätt"- senare.

Vad snackar du för skit igen.

Ditt kammarspel har varit rena fabler och är det fortfarande.
Din specifika alternativa gärningsmän lyser med sitt frånvaro.
2017-01-18, 22:09
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Om det var frun som mördade henne, skulle det förklara både att han håller käft och att de ännu är ett par trots domen han har emot sig. Det skulle även kunna förklara hennes DNA på trosorna. Motbevisa det, den som kan.
2017-01-18, 22:23
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om det var frun som mördade henne, skulle det förklara både att han håller käft och att de ännu är ett par trots domen han har emot sig. Det skulle även kunna förklara hennes DNA på trosorna. Motbevisa det, den som kan.

Frun var hemma och har alibi från Aivaras, Nerijus saknar alibi som bekant.
Ett DNA kan man förklara, dit kletat av sexualsadisten Nerijus.
Värre att bortförklara drygt tio DNA (varav 9 st bland-DNA, Nerijus och Lisas i samma blandning).

Där sjönk din teori som en sten kastat i vatten direkt.
2017-01-18, 22:28
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Den där skiten har ni ju kört med förut utan framgång .
Bevisa i så fall att det är ljugkärringen som är mördaren om du kan .
Annars har vi ju inget att motbevisa fattar du väl .
2017-01-18, 23:09
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Men faktum är att jag också lutar åt ett även Adrianas berättelse bär Kammarspelets prägel. Ett teaterstycke som spelas upp för att få de alltför tidigare magkänsle-misstankarna att "falla rätt"- senare.
Ska du ha "Kammarpelet" som en dramatisk titel på den resningsansökan du skriver för Nerijus? Lite drama, lite skådespel, lite allvar, lite lögner, ett gäng elaka militärer...wooops, då får vi "Kammarspelen i Martorp", producerat och regisserat av nopomil.

Vad tror du att Nerijus skulle tycka om ditt tema, speciellt dramatiken och förutsägbarheten?
Eller spelar det ingen roll för dig vad han skulle tycka – egentligen?
2017-01-18, 23:59
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Kinesen har en egen teori, se på fan. Den teorin har du filat på länge förstår jag. Vad skulle motivet vara menar du? Varför vill du så gärna att det ska vara någon annan GM än smuts Nerijus?
2017-01-19, 00:19
Moderator
OT raderat och varning utdelat.

Det skrivs alldeles för mycket trams och tjafs i tråden, detta ska upphöra nu.
Framöver kommer tråden att modereras betydligt hårdare än vad trådar normalt görs i konspirationsforumet.

OBS! LÄS DETTA.

* Inlägg med trollanklagelser kommer att resultera i varning.

* Inlägg som diskuterar vad som får, eller ska, diskuteras i tråden raderas och eventuellt varnas.
Alternativa teorier får diskuteras, det inkluderar även teorier som inte överensstämmer med domstolarnas domar.
Det är givetvis även tillåtet att argumentera mot dessa teorier.

* Inlägg med omotiverade upprepningar, särskilt de utan tillhörande diskussion kommer att raderas och varnas om det fortsätter.

* Inlägg som raljerar över motdebattörers inlägg, använder öknamn och annat trams kommer att raderas. I grövre fall även varnas.

* Allmänt off topic raderas som vanligt, men toleransen för vad som ger varning kommer att sänkas.
Med dessa riktlinjer hoppas jag att ämnet kan diskuteras mer sakligt.

/Moderator
Senast redigerad av gason 2018-07-07 kl. 11:44.
2017-01-19, 00:55
Medlem
Citat:

sträckte mig in tittade in, fikarum, omklädning, går därifrån, går runt till jordhögen, hittar ett halvt nedgrävt kadaver,
Där någonstans känner jag att det nu börjar det bli lite för mycket som är konstigt här.

Mest förvirrad var BS eftersom han inte visste var han varit hela torsdagsnatten.

Vi var ju där hela torsdagen, Vi flängde runt lite i krokarna, det var därför jag kände att det var lite..
...och hoppsan, där blev han lägligt avbruten av sexualbrottsadvokaten och målsägandebiträdet Tore Brandtler.

Finns det ett nergrävt kadaver (om än till hälften) kan det finnas flera. Tydligen finns det grävkapacitet i närheten. Samtidigt letar man efter en försvunnen flicka. Kommer likhundar att kunna hitta en nergrävd människokropp intill en djurkropp? (Du är ju tydligen hundexpert så svara på det.) Det var nog det som for igenom huvudet på Björn Sahl. Du som brukar kunna tolka dolda budskap i folks utsagor borde kunna förstå det.

Ja vad var han på väg att säga när advokat Brandtler avbröt? "Vi var ju där hela torsdagen. Vi flängde runt lite i krokarna. Det var därför jag kände att det var lite...svårt att hålla masken och låtsas att vi inte alls planterat Lisas kropp i ett plåtskåp

"Där" och "i krokarna" är alltså rishögen, byssjan och däremellan. Det var alltså här han försa sig inte "framryckte i militära fordon". Tack så mycket för klargörandet.
Kom igen nu hundrik har ju bekänt färg. Det är hit du vill komma.

Edit: Nummerplåtarna ja. Han berätter som han minns det. Uppenbarligen har han inte ägnat sig åt googling inför vittnesmålet. Det hade inte varit snyggt. Att förhörsledare googlar är ju en självklarhet. Öppna källor först sedan polisens interna information. Som sagt självklart är det så man förbereder sig.
Senast redigerad av X-pert 2017-01-19 kl. 01:09.
2017-01-19, 01:19
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Finns det ett nergrävt kadaver (om än till hälften) kan det finnas flera. Tydligen finns det grävkapacitet i närheten. Samtidigt letar man efter en försvunnen flicka. Kommer likhundar att kunna hitta en nergrävd människokropp intill en djurkropp? (Du är ju tydligen hundexpert så svara på det.) Det var nog det som for igenom huvudet på Björn Sahl. Du som brukar kunna tolka dolda budskap i folks utsagor borde kunna förstå det.

Ja vad var han på väg att säga när advokat Brandtler avbröt? "Vi var ju där hela torsdagen. Vi flängde runt lite i krokarna. Det var därför jag kände att det var lite...svårt att hålla masken och låtsas att vi inte alls planterat Lisas kropp i ett plåtskåp

"Där" och "i krokarna" är alltså rishögen, byssjan och däremellan. Det var alltså här han försa sig inte "framryckte i militära fordon". Tack så mycket för klargörandet.
Kom igen nu hundrik har ju bekänt färg. Det är hit du vill komma.

Du missar poängen här.
Dvs BS utsaga:
Citat:
...hittar ett halvt nedgrävt kadaver,
Där någonstans känner jag att det nu börjar det bli lite för mycket som är konstigt här.

Vad mer kändes konstigt? Detta redovisas inte på något vis. Jag tycker utsagan är väldigt skum, som om han visste vad som hänt (pga ett djurkadaver?). BS är nog inte den vassaste kniven i lådan och att Brandtler avbröt honom när han nämnde torsdagsdygnets militära aktiviteter kring Martorp, talar sitt tydliga språk.
2017-01-19, 02:28
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Om det inte var SH själv som lade dit den? Vem vet egentligen? Statistiskt sett i sådana här mord är nära släktingar vanligast som förövare. Nu tror jag inte att det är så i detta fall, men det kan nog inte uteslutas.
Så du tycker alltså att man inte helt kan utesluta att Lisas pappa dödat sin egen dotter.
Och du är inläst på förundersökningsmaterialet? Vet om vilken bevisning, teknisk och annan,
som gjorde att Nerijus Bilevicius dömdes av två enhälliga domstolar till livstids fängelse
för mordet på Lisa Holm? Och ändå ryms i din värld möjligheten av en fader som strypt och
hängt sin egen avkomma, tejpat igen hela hennes ansikte och huvud, blottlagt hennes
intima delar och avslutningsvis tryckt in kroppen som skräp i ett trångt plåtskåp i en byggbod?

Och anspråk finns på att åstadkomma ett utgivningsbart bokmanus om fallet Lisa Holm?
Sikte på att ett etablerat förlag ska nappa? På ett manus som spekulerar i saker som att
en pappa har dödat sin egen dotter och att militären har hjälpt till att mörklägga och
konspirera mot en litauisk gästarbetare?
Eller är det fel uppfattat? Annat som ska spekuleras om istället?
Den bevisade sanningen om mordet på Lisa Holm, vem som var hennes baneman
och vad som drev fram den ohyggliga illgärningen, den ska man inte låtsas om förstås?
Senast redigerad av Grandioso 2017-01-19 kl. 02:32.
2017-01-19, 06:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Hennes DNA är redan förklarat, Nerijus DNA likaså. Du kan läsa om det i domslutet.
Det som saknas nu då det är DIN förklaring till varför man kan bortse från alla DNA-träffar på Nerijus och enbart fästa sig vid EN träff från Irina? Motbevisa först det som fällde Nerijus, först då kan vi motbevisa dig.

Hur gick det förresten med varianten om Nerijus som en plötslig nekrofil och en ganska blyg sådan?
Har du skrotat den teorin helt nu eller vill du baka in den i din "ryska-sadistmörderskan"-teorin?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in