2017-01-16, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Han spetsade vissa -märkta -jordgubbar med Rohypnol=flunitrazepam.

Starkt sömngivande bensopreparat. Det där som folk la i drinkar på krogen och fick tjejer att vakna upp någonstans utan att de visste vad som hänt.

De omärkta jordisarna åt han själv, medan hon åt bägge sorterna.

Skrev han själv ut sömnmedlet (och i vilket namn) eller hur gick det till? Snodde han från sjukhuset?

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Försäkra sig om att hans DNA inte kunde spåras till hennes lägenhet.

Ja, det var ju logiskt.
Citera
2017-01-16, 03:02
Bannlyst
hur hittade dom hans bunker?
Hade han själv köpt huset och stod registrerad på det?

Verkar inte så genomtänkt som man läst.

Undrar också, hade det kunnat lösas utan att han kom in med henne? Dom måste ju haft kontakt på nåt sätt genom mobil eller internet och hade väl bara varit att spåra honom?
Citera
2017-01-16, 03:04
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Skrev han själv ut sömnmedlet (och i vilket namn) eller hur gick det till? Snodde han från sjukhuset?

Ja, det var ju logiskt.

Han jobbade på vårdcentral, finns inte så mycket sömnmedel i skåpen där. Dessutom är preparatet narkotikaklassat med särskild bok på vårdinrättningen där det skrivs in namn och datum för varje tablett som ges till någon patient.
Inte så lätt att få tag på den vägen.

Så jag skulle gissa att han skrev ut det till sig själv. Det är ett inte helt ovanligt preparat idag, var ännu vanligare förr, men skrivs ut med försiktighet eftersom det är beroendeframkallande och populärt i missbrukarkretsar under beteckningen "roppar".
Citera
2017-01-16, 03:07
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016

Ja, det var ju logiskt.

Han beställde det via webborder från företag som tillhandahåller det, till sin egen firma med sin läkarlegitimation vilket är lagligt. Sen begränsas mina kunskaper om hur han får använda det i tjänsten och hur det måste rapporteras för att förhindra att missbruka sin legitimation.
Citera
2017-01-16, 03:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengronafenn8
hur hittade dom hans bunker?
Hade han själv köpt huset och stod registrerad på det?

Verkar inte så genomtänkt som man läst.

Undrar också, hade det kunnat lösas utan att han kom in med henne? Dom måste ju haft kontakt på nåt sätt genom mobil eller internet och hade väl bara varit att spåra honom?

Minns inte FUPen för det var ett tag sedan, men som jag minns hade hon annonserat om eskorttjänst med något kontantkortsnummer.

De stämde träff i hennes lägenhet, umgicks, hade sex som han betalade för och bestämde ett nytt tillfälle för nytt köp.

Hon skulle då visst agera hans middagssälskap på någon tillställning. De värmde upp inför den påhittade tillställningen hemma hos henne med champagne och - spetsade- jordgubbar. När hon blev lullig tog han henne i en medhavd rullstol till sin bil och körde söderut till bunkern.

Utan att han hade glömt kondom och avtryck på glas och utan att han följt med henne till polisen, hade det kanske varit svårt att hitta honom - och henne.
Citera
2017-01-16, 03:17
Medlem
Citat:
Men det är svårt att spendera så pass mycket kontanter.
Många vill inte ens ta emot kontanter idag - man köper ingen hund, häst, hästgård eller betalar en hyra med kontanter, inte ens andrahandshyra.

Kunderna har ju knappast betalat med kort eller svischat 😊.
Att gå till banken och sätta in tusentals kronor om och om igen är inte så lätt.

Så på något sätt måste hon fått sina pengar tvättade och insatta på konto.

Då är antagligen en näringsverksamhet av typen enskild firma utan revisorskrav en bra täckmantel.
Funger utmärkt för ex make-up jobb med oregelbundna intäkter, kanske ofta kontant betalning av privatkunder eller att själv utge sig för att vara kund och betala in till sig själv.
tt

Du bygger hela ditt inlägg på Ingenting.

Såvitt du inte kan bevisa halten av sanning i det (mitt fetmarkerade), faller korthuset du sedan bygger....
Citera
2017-01-16, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Han beställde det via webborder från företag som tillhandahåller det, till sin egen firma med sin läkarlegitimation vilket är lagligt. Sen begränsas mina kunskaper om hur han får använda det i tjänsten och hur det måste rapporteras för att förhindra att missbruka sin legitimation.

Tack. Du har samma minne som jag.
Citera
2017-01-16, 03:23
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Om han hade egen verksamhet kan man beställa det till verksamheten via apotekstjänsten på nätet.

Tidigare skrev man ut det på recept även till den egna verksamheten, men angav då som indikation "in manu medici" dvs i "i läkarens hand" utan att man preciserade till vilken patient det var avsett.

Det finns regelverk hur narkotikaklassade mediciner ska förvaras och bokföras inom den egna verksamheten.
Dock hade ju MT ingen egen verksamhet i form av egen klinik eller mottagning. Han var hyrläkare. Så riktigt hur han skulle förklara sin beställning av flunitrazepam om det skulle kontrolleras, vet jag inte.
Citera
2017-01-16, 03:24
Medlem
Ghandis avatar
Hon såg riktigt bra ut hos skavlan.

antar hon är brunett. Såg ut att ha färgade linser på sig. Vilket framhände hennes ögon på ett bra sätt. kåt.
inte svårt att tänka sig henne på knä framför en sugandes o kollande upp i ögonen....

Hon blev väl bra behandlad o fri till slut.

Komiskt hon bad om hjälp när han kom in i mask, o han sen tog av den...o det visade sig att det var han....

Hon lärde sig iaf läxan o "skjuter" ej honom när han ber henne o ger henne pistol...

Hon var aldrig i fara, he just wanted a girlfriend. and wouldnt harm her.

Som någon påpekade borde skatteverket/polisen kolla upp hur mycket hon ska eftertaxeras för sina höga inkomster som eskort under åren....lär bli en del...
För inte ska hon komma undan med detta nu när hon erkänt sin verksamhet i rätten...

Hennes personlighet var passaned som eskort & vittne i domstol o i polisförhör.

vill gärna se hennes eskort annons.
Citera
2017-01-16, 03:31
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Om han hade egen verksamhet kan man beställa det till verksamheten via apotekstjänsten på nätet.

Tidigare skrev man ut det på recept även till den egna verksamheten, men angav då som indikation "in manu medici" dvs i "i läkarens hand" utan att man preciserade till vilken patient det var avsett.

Det finns regelverk hur narkotikaklassade mediciner ska förvaras och bokföras inom den egna verksamheten.
Dock hade ju MT ingen egen verksamhet i form av egen klinik eller mottagning. Han var hyrläkare. Så riktigt hur han skulle förklara sin beställning av flunitrazepam om det skulle kontrolleras, vet jag inte.

I Fupen finns en beställning från ett företag, han mailar till företaget och anger vad han vill beställa samt uppgifter om sitt företag orgnr och sådant, samt så hänvisar han till ett telesamtal han haft med någon på det bolaget.

Men han skriver inget om typ id-nr på sin läkarlegitimation eller vad man nu måste identifiera sig som vilket är konstigt? Eller söker de org nr och kan se någon behörighet?

Har ingen möjlighet att ta upp fupen nu men det kan vara så att just de saker han mailade in var sjukhusprylar men ej receptföreskrivna, han köpte ju in pump, pulsmätare m.m
Citera
2017-01-16, 03:35
Bannlyst
dedär med masken gjorde mig faktiskt riktigt äcklad på nåt sätt och får mig att tänka på vad han egentligen är kababel till. Leka lekar sådär liksom, inte normalt även för en kidnappare.

Kan bara tänka mig när man sitter där inlåst och man äntligen ser nån som kan hjälpa en, skriker och ber han ska hjälpa en loss men så drar han av sig masken och typ skrattar åt en.

också en sak som jag tycker är läskig är att han kommer ut om några år. Hade definitivt varit rädd om jag var hon.
Citera
2017-01-16, 03:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
tt

Du bygger hela ditt inlägg på Ingenting.

Såvitt du inte kan bevisa halten av sanning i det (mitt fetmarkerade), faller korthuset du sedan bygger....

Men snälla du - tänk efter.

Vi pratar om hundratusentals kronor, kanske över miljonen - i kontanter??! Hur ska man betala för sig när man köper en häst eller en hästgård, betalar sin försäkring, sin hyra, en utlandsresa - med kontanter?
Det går inte - det finns ingenstans där någon tar emot dessa belopp i kontanter.

Du måste sätta in det på ett konto och då måste du ange var pengarna kommer ifrån. Banken har skyldighet att ta reda på det och rapportera vidare till skattemyndigheten om det är suspekt.

Försök köpa en ny dator, som jag gjorde igår, med kontanter - man betalar på nätet och får den hemskickad. Eller flygbiljetter som jag också köpte igår.

Du får i allmänhet inte sätta in mer än ett visst belopp på ditt eget konto utan att tydligt ange var pengarna kommer ifrån. Prova får du se!

Med bara kontanter är man utestängd från all näthandel.

Detta just för att försvåra pengatvätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in