2017-01-18, 21:40
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Jag håller på och läser den bok hon har skrivit. Jag har kommit förbi stycket om hennes? barndom. Hon nämner inte där att hon är född pojke. Om honom? har jag inga andra uppgifter än de här i denna tråd på att han egentligen skulle vara kvinna. Det är väl endast här deras egentliga kön ifrågasätts, eller har fler uppgifter på att hon är född pojke eller han född flicka lagts ut, på något seriöst ställe?

Allt snack om könsbyte hit och dit är bara idiotiskt flashbacksvammel.

Ingen av dom har bytt kön. Punkt.
Citera
2017-01-18, 21:41
Medlem
Daniel.Lugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Jag håller på och läser den bok hon har skrivit. Jag har kommit förbi stycket om hennes? barndom. Hon nämner inte där att hon är född pojke. Om honom? har jag inga andra uppgifter än de här i denna tråd på att han egentligen skulle vara kvinna. Det är väl endast här deras egentliga kön ifrågasätts, eller har fler uppgifter på att hon är född pojke eller han född flicka lagts ut, på något seriöst ställe?

Äh, det är ju bara troll som hävdar att hon är född man...

Finns inga belägg för det.
Citera
2017-01-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Kanske är medverkan en del i processen att bli hel, det är ju ett fruktansvärt trauma hon varit med om. Tror varken hon är bortsminkad eller man, vi ser vad vi ser. En ung kvinna som suckar när hon pratar, det tyder på underliggande sorger och problem, efter det som skett. Hon går i terapi, hon kämpar. Att hon varit äventyrslysten och gillat resor, är snygg och kan leva på det är ju hennes val. Nu vill hon studera, men jag tror att hon har fullt upp med att ta sig igenom allt.

Att ge någon knäckebröd och låsa in personen är som i Hans och Greta… en saga som inte ska iscensättas. Hur kan man ens fundera på att släppa ut gm?

Boken kan mycket väl vara terapi, även om den förmodade spökskrivaren inte tycks ha förmått att gå riktigt på djupet tycker jag (utan att ha läst hela självbiografin själv) Har rent av svårt att se att boken kan vara annat än terapi, de flesta i Sverige är väl medvetna om att bara Läckberg och någon enstaka annan författare får in stora summor på sina böcker, övriga författare får söka fondpengar, stipendier och får kaffepengar för bokförsäljningen, vi snackar alltså om 50 000 för en upplaga om den säljer riktigt bra. Inte heller kan en bok om prostitution vara en del av ett CV tycker man, så det är ju heller inget karriärsprång det är tal om.
Citera
2017-01-18, 22:16
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
...de flesta i Sverige är väl medvetna om att bara Läckberg och någon enstaka annan författare får in stora summor på sina böcker, övriga författare får söka fondpengar...

Åja, några till kan jag tänka mig lever på sitt författarskap.

Deckare är en svensk exportprodukt i klass med Volvo och Ikea.
http://www.st.nu/kultur/det-svenska-deckarundret
Citera
2017-01-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Åja, några till kan jag tänka mig lever på sitt författarskap.

Deckare är en svensk exportprodukt i klass med Volvo och Ikea.
http://www.st.nu/kultur/det-svenska-deckarundret

Ja, men nu är detta ingen deckare och just självbiografier är en extra svårsåld genre, vet inte om någon självbiografi haft riktigt stora upplagor på sistone?

Knausgård tjänar säkert också bra, men detta här är ju inte heller den typen av litteratur eftersom den språkligt och till sin form saknar vad som av kännare kallas litterär kvalitet.
Citera
2017-01-18, 22:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Ja, men nu är detta ingen deckare och just självbiografier är en extra svårsåld genre, vet inte om någon självbiografi haft riktigt stora upplagor på sistone?

Knausgård tjänar säkert också bra, men detta här är ju inte heller den typen av litteratur eftersom den språkligt och till sin form saknar vad som av kännare kallas litterär kvalitet.
Det jag citerade i ditt inlägg. Finns här: (FB) Läkaren Martin Trenneborg dömd till fängelse - höll kvinna fången i bunker
Senast redigerad av constant 2017-01-18 kl. 22:31.
Citera
2017-01-18, 22:29
Medlem
Citat:
Boken kan mycket väl vara terapi, även om den förmodade spökskrivaren inte tycks ha förmått att gå riktigt på djupet tycker jag (utan att ha läst hela självbiografin själv) Har rent av svårt att se att boken kan vara annat än terapi, de flesta i Sverige är väl medvetna om att bara Läckberg och någon enstaka annan författare får in stora summor på sina böcker, övriga författare får söka fondpengar, stipendier och får kaffepengar för bokförsäljningen, vi snackar alltså om 50 000 för en upplaga om den säljer riktigt bra. Inte heller kan en bok om prostitution vara en del av ett CV tycker man, så det är ju heller inget karriärsprång det är tal om.

Att skriva en bok som terapi, är just bara det. Inte att tjäna pengar.

Man kan skriva det som en dagbok. Som man behåller för sig själv. Valet är fritt.

Men syftet är, tror jag densamma, ett led att terapeutiskt bearbeta själva händelsen.

Jag tycker faktiskt att det var strongt av henne att hon både satt ner sin upplevelse på pränt och gett ut en bok samt delta i Skavlan-programmet.
Citera
2017-01-19, 00:35
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Tycker hon verkar hyfsat avslagen i intervjun.
Det är väl rimligare att anta att hon går på starka mediciner än att hon skulle dra en enda lång rövarhistoria. Inledningsvis när hon blir tillfrågad om vad hon visste om mannen verkar hon lite bensad.

Citat:
Då... eh... visste jag att han var... Amerikan ...
Han sade att han var Amerikan iallafall och att han bodde i London å jobbade med akti-errr

Men sen skärper hon sig i intervjun.
Enda gången utöver det hon verkar ansträngd eller nervös är när hon talade om vapenincidenten.

Om näsan är fake, är det rimligt att anta att hon har gjort botox eller restylane injektioner?
Citera
2017-01-19, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att skriva en bok som terapi, är just bara det. Inte att tjäna pengar.

Man kan skriva det som en dagbok. Som man behåller för sig själv. Valet är fritt.

Men syftet är, tror jag densamma, ett led att terapeutiskt bearbeta själva händelsen.

Jag tycker faktiskt att det var strongt av henne att hon både satt ner sin upplevelse på pränt och gett ut en bok samt delta i Skavlan-programmet.

Nja. Tror det är lite av ett personlighetsdrag. Av allt som är känt, och delvis från det hon säger själv, så drar jag slutsatsen att hon är en entreprenör och risktagare. Hon har nog inget emot uppmärksamhet heller. Det här är en tuff, hårdhudad, intelligent och smart tjej. Hon tog sig ur denna händelse rätt elegant. Var nog inte första gången det hettade till men nog långt bortom det förväntade.

Att publicera boken och göra reklam för den genom Skavlan är rätt anmärkningsvärt. Här fanns en krona att tjäna. Tror vi får höra mer av henne.

Terapi får hon i terapeutens soffa, inte i Skavlans.
Citera
2017-01-19, 14:45
Medlem
Jag har oxå läst boken. Tycker inte precis att det framkommer något nytt.
Det mesta är hämtat från fupen.
Det som framkom var Martins defekt på könet.
Sen tror jag inte på vad alla tror att hen har varit en man tidigare.
Men är det någon som har bevis för det ?
Men visst kan hålla med, något måste hänt varför han plötsligt avbröt.
Gällande pengarna som skall betalas till offret.
Fastigheten är köpt med lånade pengar. Har för mig att det fanns en skuld på 725 000:-
Bolaget har oxå en skatteskuld på 500 000:-
Alla saker av värde har försvunnit vid inbrotten.
Huset skall ha haft en vattenläcka under tiden Martin satt häktad.
Detta kommer troligtvis hålla försäljningspriset nere.
Men hen kommer få det jobbigt om skattemyndigheten börjar granska, för som hon själv säger så har hen tjänat ganska mycket pengar. Bara Martin betalade väl 7000 + 16000:- ? osäker på summan.
Martin sitter inte i styrelsen, troligtvis har bolaget blivit kapat.
Någon kontakt med Jimi K är inte så lätt att få. Läser du här får du gärna skicka ett pm.
Citera
2017-01-19, 15:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Nä, självbiografier brukar kräva en äldre person som haft någon intressant position eller gjort något anmärkningsvärt.
Citera
2017-01-19, 15:39
Medlem
A-party-with-martys avatar
Kan det va så att läkaren tillsut hajade att hon var transexuell & därför släppte vederbörande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in