2017-01-16, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tror du kanske har rätt.
Jag plöjde också FUPen när det kom, men det är som sagt ett tag sedan, men jag minns också något om någon glömd kondom.

Frågar är ju varför han inte åkte själv och hämtade den? Han hade plockat av henne nyckeln och visste var lägenheten låg, där hade sannolikt en del män synts kommit och gått tidigare utan att någon reagerat.

Så varför först göra sig omaket att söva, fängsla och transportera ned henne till bunkern - och sedan plötsligt låta henne komma med i bilen upp till lägenheten igen?

Du minns nog fel. Han for till Stockholm för att hämta sin kvarglömda kondom, med hennes nyckel i fickan.

DÅ upptäckte han LAPPEN PÅ DÖRREN att hon var saknad och låset var utbytt! Han kom inte in.
Lägenhetsinnehavaren kunde hämta ut en ny på polisstationen i Stockholm.

DÅ for han tillbaka med oförättat ärende.

DET var enda anledningen till att hon fick följa med till Stockholm. Hon skulle kvittera ut nyckeln.
Så Han kunde hämta ut sin spermafyllda kondom.

Min minnesbild.
Citera
2017-01-16, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du minns nog fel. Han for till Stockholm för att hämta sin kvarglömda kondom, med hennes nyckel i fickan.

DÅ upptäckte han LAPPEN PÅ DÖRREN att hon var saknad och låset var utbytt! Han kom inte in.
Lägenhetsinnehavaren kunde hämta ut en ny på polisstationen i Stockholm.

DÅ for han tillbaka med oförättat ärende.

DET var enda anledningen till att hon fick följa med till Stockholm. Hon skulle kvittera ut nyckeln.
Så Han kunde hämta ut sin spermafyllda kondom.

Min minnesbild.

Pratade hon inte om i Skavlan om att han skulle hämta kläder? Vad skulle han med en använd kondom till?
Citera
2017-01-16, 02:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
För den som har normal läsförståelseförmåga i svenska språket så kan sättet du skrev på kan inte förstås på annat sätt än att du verkar tycka det är konstigt att hon har kontakt med sin mor.
Du kan ju skita i grammatiska teknikaliteter men då kan du knappast ifrågasätta hur andra läser. Det är ju som att skriva "orange kub" och tycka läsare borde fatta att du menar "blå boll".

Är denna diskussion kanske på något märkligt sätt är en liten öm tå för dig för du läser in icke existerande fördomar? Det har jag inte sett dina andra ofta pricksäkra och förnuftiga inlägg.

Jag har inga fördomar mot eskortjobbare eller transgenders.

Och tycker således naturligtvis inte heller att det är märkligt att en ung kvinna har kontakt med sin mor - oavsett vad hon eller modern jobbar med. Det är ju rätt självklart - även om inte alla har barn har ju de flesta en mor - klart att man har kontakt med sin mor om hon lever.
Citera
2017-01-16, 02:17
Medlem
Citat:
Bokföringen? Kan? Om?

En personlig inkomstdeklaration som de flesta gör.

Fabricera inte trådsanningar.

Hon säger själv att hon inte hade några andra inkomster. Inför andra låtsades hon att hon freelansade som makeup artist, men i verkligheten kom alla pengarna sängvägen.

Hon kan ju inte deklarera inkomster av en en arbetsgivare som inte existerar.
Citera
2017-01-16, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Pratade hon inte om i Skavlan om att han skulle hämta kläder? Vad skulle han med en använd kondom till?
Försäkra sig om att hans DNA inte kunde spåras till hennes lägenhet.
Citera
2017-01-16, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon säger själv att hon inte hade några andra inkomster. Inför andra låtsades hon att hon freelansade som makeup artist, men i verkligheten kom alla pengarna sängvägen.

Hon kan ju inte deklarera inkomster av en en arbetsgivare som inte existerar.

Återigen. OM hon gjorde det. Vet du vilket företag hon drev verksamhet i/under?
Citera
2017-01-16, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016

Tror du inte att han skulle ha förstört allt bevismaterial som ev. fanns kvar i lgh.

Själv tycker jag att det var ytterst märkligt att glömma just DNA-påsen på brottsplatsen, men han var ju inte noggrann när det gällde glasen heller.
Citera
2017-01-16, 02:25
Medlem
Citat:
Återigen. OM hon gjorde det. Vet du vilket företag hon drev verksamhet i/under?

Tror du inte att nolltaxeringen skulle ha väckt Skatteverkets intresse om hon inför dem sa att hon varken var anställd ELLER hade ett eget företag som bibringade så pass mycket pengar att hon åtminstone överlevde dvs. kunde betala hyran osv?

Nu vill hon ju inte komma ihåg de andra kunderna för att slippa svara på frågor "hur många" och "hur mycket betalade de".
Citera
2017-01-16, 02:29
Bannlyst
har läst detta på nätet; "Ja, för på fredagen så åkte han tillbaks till Stockholm, han skulle hämta mina grejer som var i min lägenhet och så ser han att det sitter en lapp på min dörr där det står att jag är polisanmäld försvunnen och att polisen bytt lås. Då åker han tillbaks till bunkern och säger att då får jag säga att jag åkte med honom frivilligt, att vi ska hitta på en story."

Vad i helvette skulle han med hennes grejjer till?

2 frågor:

1. Vad var det för sömnmedel han gömde i gjordgubben?
2.varför döms han inte till psykvård? Killen har ju helt klart inte alla hemma och psyk hade nog varit lite mer rättivst.

I övrigt är ju detta ett extremt lätt att kidnappa nån på så på så sätt får man väl ge honom lite cred.
Citera
2017-01-16, 02:29
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det låter nästan som du beundrar MT, du förutsätter att han har så god kontroll att han vet om hon är anställd, eller varit i omedelbar närtid?

Han tog reda på en del om henne ja - eftersom han hade kontrollerat att ingen skulle sakna henne så lätt. Han medgav ju att han spionerat på henne och antagligen kontrollerat även andra uppgifter.

Vi talar om en man som ägnat flera år åt att bygga en bunker, fixa masker, mediciner etc.
Sannolikt har han inte handlat i affekt när han valde ut just henne.
Tror du att hon var anställd någonstans på ett vanligt jobb?

Jag tror inte det, jag tror att detta var hennes försörjning. Nu minns jag inte fupen, men nog talar det mesta för att hon spenderade dagarna utan ett 9-5 jobb. Det borde väl stått någonstans om han tvingat henne att ringa och ex sjukanmäla sig.

Nej naturligtvis hyser jag inga sympatier för MT 😱 - men som brottsling - Sveriges Josef Fritzel- är han ett både ovanligt och märkligt fenomen.
Frågan är ju, som någon också skrev, om detta verkligen var hans första kidnappning och kvinnoövergrepp.
Citera
2017-01-16, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tror du inte att nolltaxeringen skulle ha väckt Skatteverkets intresse om hon inför dem sa att hon varken var anställd ELLER hade ett eget företag som bibringade så pass mycket pengar att hon åtminstone överlevde dvs. kunde betala hyran osv?

Nu vill hon ju inte komma ihåg de andra kunderna för att slippa svara på frågor "hur många" och "hur mycket betalade de".

Hon kan varit skriven hos föräldrarna. Mockat i ladugården, ryktat och ridit in hästar ...
Citera
2017-01-16, 02:35
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengronafenn8
har läst detta på nätet; "Ja, för på fredagen så åkte han tillbaks till Stockholm, han skulle hämta mina grejer som var i min lägenhet och så ser han att det sitter en lapp på min dörr där det står att jag är polisanmäld försvunnen och att polisen bytt lås. Då åker han tillbaks till bunkern och säger att då får jag säga att jag åkte med honom frivilligt, att vi ska hitta på en story."

Vad i helvette skulle han med hennes grejjer till?

2 frågor:

1. Vad var det för sömnmedel han gömde i gjordgubben?
2.varför döms han inte till psykvård? Killen har ju helt klart inte alla hemma och psyk hade nog varit lite mer rättivst.

I övrigt är ju detta ett extremt lätt att kidnappa nån på så på så sätt får man väl ge honom lite cred.

Han spetsade vissa -märkta -jordgubbar med Rohypnol=flunitrazepam.

Starkt sömngivande bensopreparat. Det där som folk la i drinkar på krogen och fick tjejer att vakna upp någonstans utan att de visste vad som hänt.

De omärkta jordisarna åt han själv, medan hon åt bägge sorterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in