2017-01-14, 00:29
Medlem
Fnissturkens avatar
S12E02 The Gang Goes To A Waterpark

Otroligt starkt avsnitt!

Inte en tråkig stund i det här avsnittet. Det märks verkligen att Danny De Vito (Frank) och Charlie Day (Charlie) gillar varandra i verkligheten, de har väldigt bra kemi i rutan. Mac och Dee var helt ok även om det var ganska lätt att räkna ut vad som skulle hända dem första minuten i avsnittet, extra plus för att få se Dee i bikini men en del sköna repliker. Avsnittets höjdpunkt var dock utan tvekan Dennis och Abby! Glenn Howerton (Dennis) är en underskattad skådis, ta och titta på hans ansiktsrörelser när han säger olika saker, det nöjda lilla flinet när han tar tillbaka sin 20 dollarssedel från Abby. Mycket talar för att hon återkommer i ytterligare ett avsnitt då skådespelerskan Jayden Bartels är listad på IMDB som medverkande i två avsnitt i den här säsongen.
Senast redigerad av Fnissturken 2017-01-14 kl. 00:37.
Citera
2017-01-19, 10:22
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
S12E02 The Gang Goes To A Waterpark

Otroligt starkt avsnitt!

Inte en tråkig stund i det här avsnittet. Det märks verkligen att Danny De Vito (Frank) och Charlie Day (Charlie) gillar varandra i verkligheten, de har väldigt bra kemi i rutan. Mac och Dee var helt ok även om det var ganska lätt att räkna ut vad som skulle hända dem första minuten i avsnittet, extra plus för att få se Dee i bikini men en del sköna repliker. Avsnittets höjdpunkt var dock utan tvekan Dennis och Abby! Glenn Howerton (Dennis) är en underskattad skådis, ta och titta på hans ansiktsrörelser när han säger olika saker, det nöjda lilla flinet när han tar tillbaka sin 20 dollarssedel från Abby. Mycket talar för att hon återkommer i ytterligare ett avsnitt då skådespelerskan Jayden Bartels är listad på IMDB som medverkande i två avsnitt i den här säsongen.

Fanatiskt bra inlägg! Jag håller med på allt du skriver, framförallt om Glenn. Han är verkligen en bra skådespelare, finns så sjukt bra material med honom när han verkligen är helpsyko!
Citera
2017-01-19, 22:38
Medlem
Fnissturkens avatar
S12E03 Old Lady House: A Situation Comedy

Visst, det var självklart att man skulle få svårt att överträffa förra avsnittet men det här var inte bra, varken som story eller skådespelarinsatserna. Högljudda och tillgjorda, vad har hänt? Kändes som ett avsnitt av Seinfeld skådespelarmässigt.
Citera
2017-01-20, 01:06
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
S12E03 Old Lady House: A Situation Comedy

Visst, det var självklart att man skulle få svårt att överträffa förra avsnittet men det här var inte bra, varken som story eller skådespelarinsatserna. Högljudda och tillgjorda, vad har hänt? Kändes som ett avsnitt av Seinfeld skådespelarmässigt.
Njae det var nog inte ens roligare än första avsnittet.
Citera
2017-01-20, 12:27
Medlem
Halloween2s avatar
Förra veckans avsnitt var verkligen guld, brajad till max och jag både skrattade sönder och fick lite panik när Mac och dee fastnade fy fan vad underbart!
Citera
2017-01-20, 14:56
Medlem
swimp78s avatar
Jag fattar inte vad ni snackar om - det här var ju ett kanonavsnitt!
Classic IASIP! Bästa hittills i säsongen!
Citera
2017-01-20, 15:48
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Jag gillade också senaste avsnittet, inte ett av de allra bästa utan mer ett högst ordinärt IASIP-avsnitt, helt okej alltså. Jag gillar dessutom att man inte blir klok på om dom smög in någon sensmoral gentemot tittarna i slutscenerna.
Citera
2017-01-20, 16:46
Medlem
PsychoChillers avatar
Jag tror stenhårt på nästa avsnitt som heter Wolf Cola: A Public Relations Nightmare. Jag hoppas på en stressad och desperat Frank som vi fått se tidigare i exempelvis Frank Reynolds' Little Beauties och The Great Recession. Frank är bäst.

Nu ska jag se senaste avsnittet.

Något som sett något avsnitt av gängets ryska motsvarighet (kopia)?

www.imdb.com/title/tt3761670/
Citera
2017-01-20, 18:16
Medlem
PsychoChillers avatar
Så jävla bra Old Lady House var! Klassiska ingredienser med nytt recept. Waterpark var mediokert och kändes desperat men nu är gänget tillbaka på banan igen.
Citera
2017-01-21, 01:33
Medlem
Bra start på säsongen, bättre än förra tycker jag. Men jag ogillar att avsnitten har blivit kortare, känns som att det finns mycket mer att hämta om bara avsnitten kunde få vara 2-3 minuter längre.
Citera
2017-01-21, 11:05
Medlem
swimp78s avatar
Ev kan man ana lite metakommenterande kring komedigenren och den egna showen i senaste avsnittet
Några tasksparkar mot middle of the road laughtrack-sitcoms
Citera
2017-01-22, 02:07
Medlem
William Hainess avatar
Givetvis så är detta en spark mot "filmed in front of live studio audiences"-komedierna.

Samtidigt väldigt sant - hur många situationer ur dessa komedier hade vi inte sett som rätt läbbiga eller hemska? Jag tänker på Lödder, Pantertanter, The Nanny - ta bort skratten och helt plötsligt får ni en helt annan serie! Rätt meta. Sunny måste jobba hårdare på ett sätt för att få skratt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in