Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-03, 19:02
Medlem
Kickexs avatar
Avsnittet vajade lite men det visade sig vara riktigt rolig. Med några wtf ögonblick dessutom.
Citera
2018-10-04, 11:13
Medlem
Bästa avsnittet på väldigt länge, Charlie och Mac, wow...
Citera
2018-10-04, 12:07
Medlem
Nicki-Lilltrolls avatar
Blooper reel från säsong 11 & 12

https://youtu.be/PYXCCP9io_c
Citera
2018-10-04, 17:54
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicki-Lilltroll
Blooper reel från säsong 11 & 12

https://youtu.be/PYXCCP9io_c
Nice.
Always Sunny bloopers är de bästa jag har sett. Och det är så charmigt att de även tar vissa bloopers och knådar in dom i själva serien.
Citera
2018-10-04, 23:08
Medlem
PrisonMikes avatar
Senaste avsnittet (S13E05) var riktigt bra. Som vanligt bryter IASIP politiskt korrekta tabun. I det här avsnittet bröt man tabut om att man inte får misshandla barn i TV. Sex med minderåriga är ett tabu den här tv-serien har brutit flera gånger.
Citera
2018-10-04, 23:43
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Sex med minderåriga är ett tabu den här tv-serien har brutit flera gånger.
Nja men det känns som att dom bara fick grönt ljus eftersom det var en tonårig kille som dessutom var mer än villig.
Om det hade varit omvänt så tror jag inte det är något ens Always Sunny hade vågat.
Visst dom har ”hintat” att Dennis kan möjligen ha gjort något i den stilen. Men inget så här tydligt.
Till och med när Charlie blev ihop med den asiatiska flickan så var dom tvungna att klargöra att ingenting hände.
Citera
2018-10-05, 00:25
Medlem
Blir för mycket när Dee, Frank och Dennis alla har varsin sin grej och Mac och Charlie har sin, fyra stycken handlingar ska täckas in på endast 21-22 minuter. Kändes bara hafsigt.

Annars är säsongen godkänd så här halvvägs in.
Citera
2018-10-06, 17:55
Medlem
PsychoChillers avatar
Säsongen fortsätter urstarkt. Jag trodde nästan inte att det var möjligt att dom två senaste avsnitten skulle höja nivån ytterligare men jävlar i mig, fortsätter hela säsongen så här är det på samma nivå som dom första tio årens bästa säsonger.
Citera
2018-10-06, 23:08
Medlem
Nicki-Lilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Säsongen fortsätter urstarkt. Jag trodde nästan inte att det var möjligt att dom två senaste avsnitten skulle höja nivån ytterligare men jävlar i mig, fortsätter hela säsongen så här är det på samma nivå som dom första tio årens bästa säsonger.

Eller hur!

Bara upplägget inför nästa avsnitt verkar lovande

Citera
2018-10-07, 22:17
Medlem
von_Ss avatar
Verkar vara blandade åsikter om de första avsnitten. Själv tycker jag den är hysteriskt bra. Garvböl i varje avsnitt! Såg just senaste och fick lov att kolla om flera gånger när Charlie fortsätter sparka på barnet som ligger

Dennis är nog den viktigaste karaktären så skönt att han är kvar. Hoppas på ännu någon form av rättegång under säsongen. Kan inte få nog av Charlies förfärliga advokatslips.
Senast redigerad av von_S 2018-10-07 kl. 22:22.
Citera
2018-10-08, 12:16
Medlem
mpees avatar
Stör mig något abnormt på Macs nya vältränade jag.
Citera
2018-10-08, 12:30
Citat:
Ursprungligen postat av mpee
Stör mig något abnormt på Macs nya vältränade jag.
Kan jag mycket väl tänka mig. För tittaren så representerar ju de här personligheterna verkligen det sämsta med människan. Fylla, snusk, egoism, galenskap osv. Det är personer man skrattar åt snarare än med och även den tittare med det sämsta "verkliga" livet kan se ner på de här trasiga skalen till människor lite i smyg. Dom är roliga att titta på men man skulle ju inte vilja vara någon av dem. Med undantag för Dennis utseende så har ingen av de här slashasarna något som de flesta tittare skulle vilja ha men även i Dennis fall vägs hans enda fördel upp (ner?) av en rutten socipatpersonlighet. När då den ganska anonyma Mac skaffar sig en kropp som 99,8% av tittarna aldrig ens kan drömma om så är det klart att det skär i ögonen. Mac var "ofarligare" när han var Fat Mac och satt i ett smutsigt linne och åt kycklingvingar. Folk stör sig sällan neråt. Det är uppåt avundsjukan slår, lite som när klassens mobboffer vinner på tipset och förvandlas från glasögonormen till den rike killen som plötsligt kan torka sig i arslet med den tusenlapp du jobbar en hel helg på Donken för.

Bra start på säsongen, tycker jag. Bra ämnen och tydliga njurslag mot den politiska korrektheten. Undantaget var kvinnoavsnittet som jag hade lite svårt för. Säsongsstarten med sexdockan var rent humorguld. Förra säsongen startade svagt och orkade inte riktigt hela vägen upp i standard och ett break kändes behövligt (fartygavsnittet sög exempelvis balle) men den här säsongen har rivstartat på allvar.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2018-10-08 kl. 12:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in