Citat:
Ursprungligen postat av
mpee
Stör mig något abnormt på Macs nya vältränade jag.
Kan jag mycket väl tänka mig. För tittaren så representerar ju de här personligheterna verkligen det sämsta med människan. Fylla, snusk, egoism, galenskap osv. Det är personer man skrattar åt snarare än med och även den tittare med det sämsta "verkliga" livet kan se ner på de här trasiga skalen till människor lite i smyg. Dom är roliga att titta på men man skulle ju inte vilja vara någon av dem. Med undantag för Dennis utseende så har ingen av de här slashasarna något som de flesta tittare skulle vilja ha men även i Dennis fall vägs hans enda fördel upp (ner?) av en rutten socipatpersonlighet. När då den ganska anonyma Mac skaffar sig en kropp som 99,8% av tittarna aldrig ens kan drömma om så är det klart att det skär i ögonen. Mac var "ofarligare" när han var Fat Mac och satt i ett smutsigt linne och åt kycklingvingar. Folk stör sig sällan neråt. Det är uppåt avundsjukan slår, lite som när klassens mobboffer vinner på tipset och förvandlas från glasögonormen till den rike killen som plötsligt kan torka sig i arslet med den tusenlapp du jobbar en hel helg på Donken för.
Bra start på säsongen, tycker jag. Bra ämnen och tydliga njurslag mot den politiska korrektheten. Undantaget var kvinnoavsnittet som jag hade lite svårt för. Säsongsstarten med sexdockan var rent humorguld. Förra säsongen startade svagt och orkade inte riktigt hela vägen upp i standard och ett break kändes behövligt (fartygavsnittet sög exempelvis balle) men den här säsongen har rivstartat på allvar.