2017-01-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Ja, jag har fortfarande kontakt med henne, och ja, jag ska fortsätta försöka "komma till hos henne" genom att "dröja kvar".
Fy fan vad äcklig du är. Du tänker uppenbarligen inte lyssna på de som säger åt dig att släppa det här, men låt mig klargöra att när det här skiter sig och du grinar om hur du vill ta livet av dig så kommer du inte ha min sympati.

Citat:
Att ha en egen lägenhet (på gång), vänner, en flickvän, en utbildning och ett jobb jag gillar.
Det här är däremot en riktigt positiv utveckling, grattis! Fortsätt jobba i den riktningen och ge inte upp när du möter svårigheter.
2017-01-08, 23:02
Medlem
hehe markus. Du säger själv att du är väldigt pro feminism etc. samtidigt som du är extremt seg och envis med tjejen. vi är flera som har läst chatten. Hon vill inte umgås med dig ensam? Säger det dig någonting? Det är inte av en anledning ALLA säger att tjejen är ointresserad. Om du nu respekterar tjejer så mycket som du säger, se då till att BACKA från henne. hon är INTE intresserad. Väldigt obehagligt.
2017-01-08, 23:53
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Nja, på spanskan var det lektioner, inte föreläsningar eller lektioner. Det var på gymnasienivå.
Var det en särskilt grupp för AS/NPF eller var den riktad till alla?
Citat:
Jag har ju redan studerat under sammanlagt fyra terminer, så jag vet ju ungefär hur det är. Jag tror att jag kan klara av det i höst om jag bara får hjälp och stöd, men jag skulle nog inte klara av att både läsa en universitetskurs och bli av med mina pengar nu under vårterminen samtidigt som jag även ska flytta hemifrån, testa flera nya saker osv.
Vad för stöd är det du tänker att universitetet ska ge dig? Alltså, jag vet (själv tycker jag detta är helt sjukt) att man kan få hjälp med att ta anteckningar och längre skrivtid, men annars tror jag möjligheterna är begränsade.

Citat:
Jag tänkte inte på hur det lät när jag skrev det jag skrev, jag tänkte bara på hur orimligt det han föreslog lät. Dessutom mådde jag inte bra när jag skrev det där inlägget. Inte alls bra.
Alltså, jag har för det första inte sett svaret men jag hade nog inte tagit illa upp av det, MEN, det behöver inte ändra att det kan ha varit ett mycket oartigt svar. Men låt oss säga att någon, en tjej t.ex., föreslog något som för dig lät helt galet, då bör du inte svara så. Alltså, andra människor ser det aldrig som en ursäkt att du mår dåligt. Det är skillnad på orsaker och ursäkter. Det finns säkert omständigheter som orsakar ett dåligt beteende men det ursäktar det inte. OK? Det gäller alla. Om man säger något dumt (jag har inte tagit illa upp så du behöver inte be mig om ursäkt, nu försöker jag bara lära dig något generellt) så är det bättre att bara be om ursäkt, snarare än att dra upp massa egna ursäkter till sitt beteende.

En bra ursäkt är en ärlig ursäkt där man 1) ursäktar sig 2) tar ansvaret och 3)gör klart att det inte kommer upprepas. Som t.ex. "Jag ber om ursäkt(1). Det var dumt av mig (2) och kommer inte upprepas(3)". Därefter kan man möjligen säga "det ursäktar inte mitt beteende, men jag är inne i en jävligt pissig period i livet, men det ska absolut inte gå ut över dig, förlåt".

Det här med ursäkter är lite jobbigt och något som även NTs är dåliga på. Jag är fullkomligt usel på ursäkter, av någon oklar anledning känner jag mig astöntig när jag ger dem och fett lame. MEN, jag har märkt att det ofta betalar sig att ha den strukturen jag nu visat dig. Min bror brukar t.ex. komma med massor av bortförklaringar och möjligen sen klämma ur sig en ursäkt, det känns allmänt oseriöst och känns snarare som en loska i ansiktet.

Citat:
Jag kan inte se det så. Att andra unga män får ligga men inte jag kan jag inte se som något annat än negativt. Tyvärr.
Det är ologiskt och barnsligt. I min dåvarande närmaste kompiskrets var jag överlägset sist med att bli av med oskulden, vilket var jobbigt, men det var inte jobbigt att andra fick ligga. Jag har en kompis som är äldre än dig och oskuld, han uttrycker ingen bitterhet när han hör att andra får ligga.

Citat:
Jag vill inte. Det ska vara i Uppsala. Jag tror nog att jag skulle föredra att inte bo på campus heller, men jag kan göra det så länge det är i Uppsala.
Återigen, varför? Vad är det för fel på Lund, Linköping, Stockholm eller Göteborg? Det finns så klart inget egenvärde i att du flyttar dit, jag menar bara att din inställning är aspig. Förändring är inte alltid dåligt, jag var väldigt fäst vid Stockholm men är glad att jag flyttade, då det gav mig en spark i röven och en nystart.

Citat:
Då skulle jag inte gå den. Jag skulle försöka hitta nån bra här i Uppsala i stället.
Finns massa utbildningar som inte finns i Uppsala, vidare kommer du kanske inte in på alla i Uppsala. Tänk dig att du hittar en utbildningen du VERKLIGEN vill gå, mycket mer än alla andra, men du kommer inte i Uppsala, du kommer in i Lund. Stannar du kvar i Uppsala och går något sämre då? Om ja, varför?

Citat:
En del saker om kroppsspråk.
Som?

Citat:
Är du säker på att det är det du vill att jag ska göra?

Och du har fortfarande inte förklarat hur du har tänkt dig att jag ska dela det här ljudklippet!

Varför inte? Finns massa ställen man kan ladda upp saker till, t.ex. minfil.org

Citat:
Jag har haft en torrperiod på 25½ år. Det är inte jämförbart.
Dina torrperioder beror alltså inte av mina torrperioder (eller avsaknaden av dem), vari det är ologiskt att sura över att jag får ligga

Citat:
Tänk efter så kanske du kommer på varför det gör mig bitter. Jag vill i vilket fall som helst inte diskutera det här längre.
Jag vet varför det gör dig bitter, men avundsjuka tar dig ingenstans. Alltså, herre gud, jag fick inget sparkonto med mängder av skattepengar, jag har inga föräldrar som ser efter mig eller så, istället har jag en narkoman till farsa och en psykiskt sjuk morsa som jag måste springa runt och serva när jag är i Stockholm. Det är inte som att jag säger "sluta prata om hur dina föräldrar är bra, det gör mig avundsjuk och bitter", för att du haft bra föräldrar har inte ett skit med mina att göra. Comprende?

Citat:
Nehej, vad vill du att jag ska svara på det då?
Det är information till dig. Du kan t.ex. säga "jaha, bra, då ska jag sluta skylla på att jag mår dåligt när jag säger eller gör dåliga saker, eller vänta, jag ska sluta ta ut mitt dåliga mående på andra". Det kommer inte alltid lyckas men det bör alltid vara målet.

Citat:
Toppen! Vilka sajter och appar skulle du rekommendera?
Den enda dejtinggrejen man använder seriöst idag är väl tinder, men annars finns happypancake också. Anledningen till att du fått få matchningar på tinder och få chattar är; dåliga bilder och dåliga öppningsrepliker, samt möjligen dålig presentation. Ska jag hjälpa dig med bra bilder så måste du vara redo att jobba lite, för bra bilder kan du liksom inte ta hemma på soffan, utan du kommer behöva åka ut och röra på dig (du ska framstå som aktiv).

Citat:
Men jag har ju aldrig druckit! Hur ska jag nånsin kunna ha sex på fyllan då då? Jag vill inte vara berusad; det är inte nåt jag behöver uppleva i mitt liv.
Jag konstaterar bara faktumet att de flesta i vår ålder har sitt öppningsligg med en ny partner när de är berusade. Vadå "vad ska jag göra?", jag konstaterar hur det ligger till. Ok, du vill inte dricka, det är OK, men det är ju ändå bra om du är medveten om att saker och ting eventuellt är knepigare då, eller hur? Det går dock, två av mina öppningsligg har varit nyktra (egentligen tre, men den tredje hade jag fått ett blowjob av när vi var berusade, så ja, räknar inte den). Fast båda dem två hade jag börjat prata och hångla medan vi druckit. Jag har dock inte varit superfull alla gånger, utan ibland hyfsat nykter.

Citat:
Dessutom är det våldtäkt att ha sex med nån som är fullare än en själv, för det finns inte en chans att jag kommer att dricka tills jag är full - om jag ens dricker en enda droppe, vilket är extremt osannolikt.
Hahaha. Nej, det är inte våldtäkt, för isf har jag blivit våldtagen många gånger . Personen måste befinna sig i ett särskilt utsatt tillstånd, typ nästan halvdäckad. Om hon är nykter nog att dra av dig kläderna och rida dig (utan att samtidigt vara helt borta så klart) så är det då ingen våldtäkt. Däremot kan det vara omoraliskt att som nykter ligga med personer som är berusade, det beror på situationen.

Citat:
Vad är det för möjligheter jag inte tar?
Du har mycket pengar att röra dig med och kan när som helst åka till vilken stad som helst och göra vad som helst.

Citat:
Nej, aldrig i livet att jag ser den filmen. Usch!
Äh, var en yes-man och se filmen nu. Ingen no-man.
2017-01-09, 01:49
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ja, jag har fortfarande kontakt med henne, och ja, jag ska fortsätta försöka "komma till hos henne" genom att "dröja kvar".
Det där låter jävligt obehagligt. Skulle du vara beredd att tjata dig till sex med henne? Du skall vara medveten om att sånt kan få väldigt tråkiga konsekvenser. Din smiley har inte direkt en mildrande effekt på innebörden av dina ord. Jävligt obehagligt! Du fattar att era chatloggar och den här tråden kommer att finnas kvar, eller?

Citat:
EDIT: Fast jag måste erkänna att jag är ganska oroad. Jag är inte säker på att jag kan klara av att gå ner i vikt och bygga upp mina muskler samtidigt. Jag vet inte att jag kan.
Nej, det ligger i sakens natur. Man vet inte om man kan innan man har försökt. Det är inget skäl till att avstå.

Citat:
Tänk om jag inte tränar tillräckligt hårt, och proteinerna bara blir som nåt sorts gödningsmedel för mig, så att jag blir skittjock?
Att du oroar dig så över proteiner men inte över kolhydrater beror förmodligen på att godis är gott. På vilket sätt skulle proteinerna i just din kropp fungera som ett gödningsmedel?

Citat:
Är fullkornspasta ljus eller mörk pasta?
Mörk i betydelsen icke-ljus.

Citat:
Jag kommer dessutom fortfarande att äta potatismos, och sötsaker.
Varför då?

Citat:
Jag kan ju inte äta biff varje dag!
Varför inte?

Citat:
Mjölk, ost och smör, däremot...fast mjölk innehåller ju också en hel del kolhydrater...?
Ack ja. Liksom godis och potatismos. Här kan man fundera på vad som borde väljas bort.

Citat:
Jag har ärligt talat ingen jävla aning om vad du snackar om.
Tänker du uttrycka dig sådär när du dröjer dig kvar hos aspiebruden också?
2017-01-09, 02:34
Medlem
Citat:
Jag tänker bilda min egen uppfattning. Jag tänker inte ge upp. Och jag skiter i vad du tycker om det här, ärligt talat.

En gentleman respekterar en kvinnas nej. Men för all del, go ahead.

Citat:
Okej, nu vet jag vad ordet "spatial" betyder...

...men jag vet fortfarande inte vad "spatialt tänkande" är eller på vilken sätt jag har visat tecken på att inte förstå det.

Bara det att du behöver ställa frågan är ett lysande exempel. I mitt tidigare inlägg så förklarade jag att du har enorma problem med spatialt tänkande. Du frågade sen vad ordet "spatial" betyder och jag bad dig googla och återkomma. Det gjorde du nu, men verkar bara ha kollat upp ordets bokstavliga betydelse i första bästa ordbok på nätet, istället för att självmant tänka ett steg längre och dra slutsatsen att du även behöver googla vidare och läsa på om spatialt tänkande i sig och hur bristande spatial förmåga är länkat till AS, vilket var själva huvudkärnan i diskussionen.

Hur tänkte du här? Att jag ska förklara vad spatialt tänkande är, istället för att du själv ska läsa på? Det finns hur mycket information på nätet som helst. Har du inget eget intresse av att veta mer om din diagnos? Det kommer upprepade frågor till oss som rör den, vilket är smått skrämmande. För det måste betyda att habiliteringen/psykiatrin inte brytt sig om att informera dig om diagnosen, vilket i förlängningen innebär att dom inte hjälper dig jobba på dina svårigheter.

Det är sådana här exempel som får mig att undra om du verkligen är införstådd med vad självständiga studier på universitetet kommer innebära. Imiron tog upp en intressant sak och det är att du nog förväntar dig att du kommer få mer hjälp än vad du tror. Visst, det finns möjlighet att få hjälp att anteckna vid neuropsykiatriska diagnoser, men det är du själv som ska dra egna slutsatser av det som presenteras. Det kommer du inte få hjälp med på universitetsnivå. En spanskakurs på Komvux är inte alls jämförbar med att t ex läsa till civilingenjör, som du har nämnt lite löst vid något tillfälle.

Citat:
Du är inte i någon som helst position att tillrättavisa mig om vad som är trevligt och vad som inte är det. Fattar du?

Tills den dagen du lämnar Flashback så får du allt leva med att folk kommer ha åsikter om det du skriver och kommentera fritt utefter det.

Citat:
Hur dåligt minne har du egentligen? Du föreslog ju ganska nyligen att jag skulle flytta till Borlänge för att gå på en folkhögskola där!

Du menar Bohuslän, inte Borlänge. Och det är exakt samma folkhögskola jag diskuterat hela tiden.

Citat:
Jag måste medge en sak:

Jag har missförstått hur det har legat till. De 5 000 som går över till min pappa varje månad går inte över till mitt sparkonto, utan till ett sparkonto som ägs av mamma och pappa. Det är min betalning för att bo hos dem. Jag har tagit upp det med dem nu. Okej? Det finns inget jävla bidragsfusk, och hädanefter så tänker jag inte berätta ett skit om min ekonomi här på Flashback.

Historierevision när den är som bäst! Antar att du fått rådet av dina föräldrar att snygga till historien. Så du menar att det är en extrem skillnad mellan att spara 5000 kr till dig på ditt konto eller spara 5000 kr till dig på ett som är knutet till dom? Vi har inte ens utgått från något annat än att det gått in på deras konto, utan kontentan har varit detsamma - pengarna sparas till dig istället för att gå till boendekostnader, som dom är menade för. Om man nu inte tolkar Försäkringskassans regler kring bostadstillägg som att det ska vara privat sparande inför en framtida kontantinsats till en lägenhet, för då kan man ju se det som en form av boendekostnad om man har lite fantasi

Bostadstillägg är ingen rättighet, utan ett bidrag som man aktivt söker för att (delvis) täcka en specifik boendekostnad. Det är inte riktigt meningen att ens "hyresvärd" (dina föräldrar...) ska använda det som privat sparande till dig. Dom har uppenbarligen råd att betala för ditt leverne eftersom dom låter dig bo gratis hemma samt köper käk och allt annat, så då känns det moraliskt förkastligt att mygla till sig bidrag, även om sättet ni gör det på är tillräckligt snillrikt för att det ska bli svårt för Försäkringskassan att dra in det om det nu skulle komma till deras kännedom.

Citat:
Okej, några stycken av de där låter okej - men jag kommer ju ändå inte ha tid att jobba om jag pluggar på heltid, inte sant? Jag kanske kan jobba fram till dess, men jag kommer att behöva hjälp med att hitta de jobben. Jag har redan sökt jobb hos ICA och Claes Ohlson. ICA tog mitt brev men det kommer aldrig nånsin att bli nåt där, och Claes Ohlson anställde inte.

Vilka andra ställen ska jag gå till? Specifika ställen? För annars så har jag inget annat val än att gå till MISA, om jag ska ha nåt jobb innan jag börjar plugga.

Använd hjärnan lite själv här. Jag kan komma på ett hundratal butikskedjor i Sverige - du kanske inte har lagt lika många på minnet, men fler än ICA och Claes Ohlson kan du allt komma på.

Ett tips är för övrigt att gå in på forumet för just jobb/arbetsliv här på Flashback för vidare tips.
2017-01-09, 15:12
Medlem
skankhunt422s avatar
Citat:
För helvete! Kan du sluta snacka om hur mycket du får knulla?! Hur mycket vill du att jag ska hata mig själv, egentligen?! Alltså, när fan är du nöjd?! Kan du inte försöka visa lite medkänsla, snälla?!
Vi snackar bara om ett jävla kötthål det är ingen magisk portal till en högre dimension. Varför göra det så jävla märkvärdigt? Vill du vara garanterad få ligga så ragga på äldre, tjocka kvinnor då lär du få ett hål att stoppa kuken i bara du säger "hej" sen sköter de resten.
2017-01-09, 17:06
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skankhunt422
Vi snackar bara om ett jävla kötthål det är ingen magisk portal till en högre dimension. Varför göra det så jävla märkvärdigt? Vill du vara garanterad få ligga så ragga på äldre, tjocka kvinnor då lär du få ett hål att stoppa kuken i bara du säger "hej" sen sköter de resten.

Jo men det finns ju ändå en social/psykisk del i det hela och att han vill ha den bekräftelsen, det är väl inte ett så jävla komplicerat koncept att förstå? Det är även därför det antagligen inte lär hjälpa honom att varken gå till en hora eller fiska bland de fetaste och mest desperata kvinnorna. Känns ganska fittigt att betrakta det hela så lättvindigt och vifta bort hans problematik bara sådär.
2017-01-09, 17:28
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:

Det behöver inte vara ett seriöst förhållande. Jag är nöjd med att bara vara hennes vän om det är allt som är möjligt - men jag hoppas ändå på lite annat också!

Tack för de snälla orden!

Jag börjar tänka att jag kanske borde prova lite alkohol, i alla fall. I sociala sammanhang, hajar du?
Hahaha - skrev jag "komma till"??!!! haha "komma till"?!! va fan fick jag det ifrån?!! Låter som nåt man sa typ i mitten av 1700-talet inom det kungliga hovet!! - har eders majestät fått "komma till" hos Ert gemål?

Jamen, det är ju fint att ni fortfarande har kontakt, kan nog komma gott ur er vänskap på sikt- o klart du ska fortsätta hoppas o umgås med henne.

Varsågod för orden o Du ska veta att jag menar det också - sättet på vilket skriver o kommunicerar här i tråden visar att du är en vänlig själ TS som in i det längsta vill undvika att göra orätt mot andra, så till den grad att du nästan vänder ut o in på dig själv.

Jo, jag "hajjar" att du kanske vill testa alkohol i sociala sammanhang - jag antar att du menar att du kmr kunna agera annorlunda när du är full, att allt liksom kmr kännas bättre. Jag vet ju att det anses finnas samband mellan missbruk o NP- diagnoser så därför tyckte jag det kändes så fint att läsa att du inte hittills vandrat den vägen.
2017-01-09, 18:29
Medlem
TS, har tjejen du skriver med också Asperger? Det var lite smärtsamt att läsa eran konversation.
Men om du ska satsa på denna tjejen så kan det vara bra att veta att kvinnor gillar en man med en bestämd hand på ratten.

Jo förresten, är du fortfarande oskuld? Om så är fallet så förse dig själv med en glädjeflicka.

//Siegestor
2017-01-09, 19:15
Medlem
skankhunt422s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Jo men det finns ju ändå en social/psykisk del i det hela och att han vill ha den bekräftelsen, det är väl inte ett så jävla komplicerat koncept att förstå? Det är även därför det antagligen inte lär hjälpa honom att varken gå till en hora eller fiska bland de fetaste och mest desperata kvinnorna. Känns ganska fittigt att betrakta det hela så lättvindigt och vifta bort hans problematik bara sådär.
Av trådstarten framgår det ju tydligt att problemet är att TS är "okysst oskuld" och "bli galen av sexuell svält här". För mig handlar det om att TS behöver mätta sitt sexuella begär och då är den enklaste lösningen att gå till en hora eller äldre feta kvinnor.

Verkar snarare som att få bekräftelse är av sekundär betydelse och det är dessutom mycket svårare att hitta den rätta än att bara hitta någon random att ligga med. Tjejerna i den åldern har troligen rätt höga krav och då är det inte lätt för en nybörjare, som att lära någon köra rymdraket som inte ens vet hur man cyklar.

När TS sen fått knulla av sig lite kan han försöka vara social med tjejer runt omkring och då slippa känna någon sexuell press då det begäret är någorlunda stillat. Tänk dig själv att TS råkar träffa en toppentjej men tjejen dumpar sen TS rätt snabbt då hon tolkar det som han bara är ute efter sex.
Senast redigerad av skankhunt422 2017-01-09 kl. 19:17.
2017-01-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skankhunt422
Av trådstarten framgår det ju tydligt att problemet är att TS är "okysst oskuld" och "bli galen av sexuell svält här". För mig handlar det om att TS behöver mätta sitt sexuella begär och då är den enklaste lösningen att gå till en hora eller äldre feta kvinnor.

Verkar snarare som att få bekräftelse är av sekundär betydelse och det är dessutom mycket svårare att hitta den rätta än att bara hitta någon random att ligga med. Tjejerna i den åldern har troligen rätt höga krav och då är det inte lätt för en nybörjare, som att lära någon köra rymdraket som inte ens vet hur man cyklar.

När TS sen fått knulla av sig lite kan han försöka vara social med tjejer runt omkring och då slippa känna någon sexuell press då det begäret är någorlunda stillat. Tänk dig själv att TS råkar träffa en toppentjej men tjejen dumpar sen TS rätt snabbt då hon tolkar det som han bara är ute efter sex.

Då har du nog missförstått Markus. Han är faktiskt ute efter bekräftelse. Anledningen till att han vill bli av med oskulden är för att han tror att människor inte längre kommer att se honom som en "nolla", som han själv uttrycker det, när han väl har blivit av med oskulden
2017-01-09, 20:59
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onugya
Då har du nog missförstått Markus. Han är faktiskt ute efter bekräftelse. Anledningen till att han vill bli av med oskulden är för att han tror att människor inte längre kommer att se honom som en "nolla", som han själv uttrycker det, när han väl har blivit av med oskulden
Snarare att han själv inte kommer se sig om en nolla. Randoms på stan vet inte att han är oskuld. Eller ja, nu kanske de gör det, tråden har ju 140 000 visningar, men ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in