Citat:
Den klassiska nördstilen vad gäller allt från frisyr (ingen frisyr, utan bara en fluffig hårmopp), barnsliga kläder (som en 10-åring eftersom han aldrig hade köpt kläder själv och blev klädd av sin mamma fram tills vi sa till), märkliga selfies tagna ur grodperspektiv med stirrande, tom blick, nördglasögon som blev mörka (har glömt vad det kallas) - dvs blev till bruna solglasögon - vid utomhusvistelse ("praktiskt", var svaret, men dom må vara hur praktiska som helst - det är inget som normala människor under 50-60 bast tar på sig, extremt fult och gubbigt), men dom bilderna får man leta upp i början av tråden, innan makeovern...
Du säger allt det där som att jag på något sätt skulle ha fattat att allt det där inte var bra. Hur skulle jag ha kunnat fatta det?!
F.ö. så har jag vanligtvis fortfarande såna där kläder på mig och jag har bara vax i håret när jag går ut. Bara så du vet. Dessutom vet jag inte hur man inte har "stirrande, tom blick" på foton.
Citat:
Det har dessutom framkommit i tråden från vittnen att han pratar för snabbt, högt och med pipig röst. Att han pratar som en smurf. Att han har svårt med ögonkontakt och inte kan hålla den. Har svårt att hålla sig till informella samtalsregler och maler på.
Jag vet inte hur jag ska kunna göra nåt åt min röst. Alla jag har frågat har sagt mig att det inte är nåt fel på min röst. Enligt mina kusiner har jag faktiskt en ganska mörk mansröst.
Citat:
Jag har inte träffat honom, så jag kan inte uttala mig. Men jag har sett en minst sakt märklig video. Du får fråga Imiron om detta. Han har bättre koll
Vad snackar du om? Vadå för video? En video på mig?!
Citat:
Hans största mål i livet är trots allt att få ligga, vad vi nu än tycker om den prioriteringen.
Ni behöver inte tycka nånting alls, för det är inte sant. Jag har inte den prioriteringen. Mitt största mål i livet är inte alls att få ligga.
Citat:
Det här är inte habiliteringen eller soffan hos psykologen - vi hjälper Markunator på frivillig basis och det finns nog inte någon här som gör det av altruism.
Så...varför gör ni det, då?
Citat:
Jag frågar dig inte vad du vill ha, så som jobb, flickvän etc. Jag frågar dig vem du vill vara, hur du vill leva ditt liv. Det är vem du är som i slutändan leder fram till det du vill ha, så vill du exempelvis ha jobb och flickvän är det mycket viktigare att du ändrar ditt sätt att vara än att du bara trånar efter det du vill ha.
Ta exempelvis självständighet. Du kommer varken få jobb eller flickvän utan att vara självständig, du kommer heller inte kunna bo själv utan att vara självständig. Vill du vara självständig? Varför, varför inte?
Ta exempelvis självständighet. Du kommer varken få jobb eller flickvän utan att vara självständig, du kommer heller inte kunna bo själv utan att vara självständig. Vill du vara självständig? Varför, varför inte?
Ja, jag vill vara självständig, men i övrigt så kan jag tyvärr inte svara på din fråga om vem jag vill vara. Jag tror inte att jag riktigt förstår vad du vill veta, tyvärr.
Citat:
Ja, du får äta mer protein än 170 gram. Protein är liksom da shit. Skall du gå ner i vikt - ät protein. Skall du bygga muskler - ät protein. Skall du bara må allmänt bra - ät protein.
Du har en energibudget på 1700 kcal per dygn. Du skall äta minst 680 kcal protein per dygn. Det betyder att du skall fördela återstående de återstående 1020 kcal.
Att äta mer än 680 kcal protein är alltså helt ok. Smaklig måltid!
Du har en energibudget på 1700 kcal per dygn. Du skall äta minst 680 kcal protein per dygn. Det betyder att du skall fördela återstående de återstående 1020 kcal.
Att äta mer än 680 kcal protein är alltså helt ok. Smaklig måltid!
Jag har väldigt stora problem med att äta tillräckligt med protein. Jag äter alldeles för lite protein och på tok för många kolhydrater. Vad skulle du rekommendera för att fixa det?
Citat:
Jag vill inte. Det ska vara i Uppsala. Jag tror nog att jag skulle föredra att inte bo på campus heller, men jag kan göra det så länge det är i Uppsala.
Citat:
Låt oss säga att det fanns en utbildning som inte fanns i Uppsala, som du ville gå, men den låg i en annan stad, varför skulle du inte flytta?
Då skulle jag inte gå den. Jag skulle försöka hitta nån bra här i Uppsala i stället.
Citat:
Skumläs mina inlägg i tråden? Vad vet jag. Det här är ett exempel på det jag kallat självcentrering. Jag har redan gett dig informationen, men eftersom du inte skrev upp den då och inte vill leta efter den nu så vill du att JAG ska leta reda på den åt DIG igen. Så du ska slippa göra det själv. Det är egocentriskt.
Okej, jag ska kolla vad du har skrivit. Det var angående Habiliteringen och Stockholmsaktiviteter, eller hur?
Citat:
Varför vill du inte diskutera det? Du kan läsa Harry Potter om du så vill, jag kommer inte hindra dig, men jag kommer påtala att det finns annat du bör läsa för att nå ditt mål.
Och jag ska läsa de böckerna också. Men inte än. För just nu läser jag Alla får ligga.
Citat:
Vad har du lärt dig av "Alla får ligga"?
En del saker om kroppsspråk.
Citat:
Spelar ingen roll, presentera dig själv eller läsa en dagstidning eller whatever.
Är du säker på att det är det du vill att jag ska göra?
Och du har fortfarande inte förklarat hur du har tänkt dig att jag ska dela det här ljudklippet!
Citat:
Gör det! Jättebra idé!
Okej, då ska jag fråga honom då.
Citat:
Tänker inte övertala dig i den här frågan. Det är inget uppdrag utan jag ville ge dig en chans att uppleva en av de sakerna du missat.
Det är mycket möjligt att jag kan överväga det så småningom.
Citat:
Varför ska du hata dig själv mer bara för att jag får ligga?
Du vet varför.
Citat:
Jag hade torrperiod på 1.5 år för ett tag sen, inte fan fick du knulla då heller.
Jag har haft en torrperiod på 25½ år. Det är inte jämförbart.
Citat:
Tydligen råder ingen korrelation mellan att jag får ligga och du inte får det, så jag ser inte varför det ska göra dig bitter.
Tänk efter så kanske du kommer på varför det gör mig bitter. Jag vill i vilket fall som helst inte diskutera det här längre.
Citat:
Innan det då?
Kan inte komma på nåt.
Citat:
Sen är det ju så att tjejer skiter i varför du inte gör något snällt för dem. Du kan vara hur ledsen du vill, men om du inte gör saker för andra så blir tvåsamhet svårt.
Nehej, vad vill du att jag ska svara på det då?
Citat:
Jodå.
Toppen! Vilka sajter och appar skulle du rekommendera?
Citat:
För att både du och hon inte bryr er lika mycket om det i onyktert tillstånd? En majoritet av de gånger jag legat första gången med en person har vi iaf varit lite berusade.
Men jag har ju aldrig druckit! Hur ska jag nånsin kunna ha sex på fyllan då då? Jag vill inte vara berusad; det är inte nåt jag behöver uppleva i mitt liv.
Dessutom är det våldtäkt att ha sex med nån som är fullare än en själv, för det finns inte en chans att jag kommer att dricka tills jag är full - om jag ens dricker en enda droppe, vilket är extremt osannolikt.
Citat:
Trams. Sluta tjura och se det ljusa istället. Du har massa grejer på gång och faktiskt en del möjligheter, även om du väljer att inte ta många av dem. Kolla på filmen yes-man.
Vad är det för möjligheter jag inte tar?
Nej, aldrig i livet att jag ser den filmen. Usch!
Citat:
Du räknar ut mängden protein genom att titta på baksidan av förpackningen på det du ska äta, så brukar det stå hur mycket näring det finns per 100 gram mat. (säg exempelvis en bit kyckling, så kan det stå 20 gram protein, så om du då äter 300 gram kyckling har du fått i dig 60 gram protein.) Det brukar stå på förpackningen hur mycket det väger om det är kött, om det inte går det så får du antingen väga maten på en köksvåg (om ni har någon) eller uppskatta. Det är inte jätteviktigt att det blir rätt på grammet här, det är mest att du ska sikta på UNGEFÄR 170 gram om dagen.
Jag vet inte hur jag ska kunna få i mig rätt mängd av rätt sorts mat, för i nuläget får jag inte i mig ens i närheten rätt mängd protein.
Jag använder redan appen LifeSum, men det räcker ju inte; den diet jag har nu innehåller inte tillräckligt med protein. Med LifeSum kan jag bara kontrollera den mängd mat jag äter.
Citat:
Förlåt, strunta i det jag skrev. Jag blir lite väl entuasiastisk ibland
Du ska ligga på ett kaloriunderskott om du vill bli av med fett.
Du ska ligga på ett kaloriunderskott om du vill bli av med fett.
Okej, förstått.
Citat:
Jodå, du kan äta den dagen ändå! Det är inte SÅ mycket kalorier i en vanlig proteinshake, bara ungefär 200. Då har du fortfarande 1500 kvar att fördela, plus att du har fått i dig protein. Det är ett väldigt enkelt sätt att få i sig protein, du slipper göra en till måltid.
Jaha, så då kanske jag kan dricka en proteinshake till gymbesöken? Det kanske finns några goda smaker.
Citat:
Va?!
Citat:
Jag kan inte ett skit om asperger, men för mig är det ju självklart att TS måste börja/fortsätta jobba på den sociala biten och utveckla och förbättra denna så mycket det bara går. Gå på krogen/café med din kusin och bara studera hur folk beter sig. Du verkar ju intresserad av film och du uttrycker dig bra i skrift, leta upp filmklubbar och kanske hoppa på någon opretentiös skrivarkurs... Kampsport och dans som du redan har planerat att börja med låter ju kanon! Kämpa på!
Bra råd, tack! Jag ska försöka göra allt det där.
- (har inte läst tråden ännu så vet inte om du fortfarande har kontakt med henne).