Citat:
Ett sug att testa heroin har vuxit starkare och starkare sedan någon gång i grundskolan och nu börjar jag känna att det är dags. Tidigare erfarenhet är kola (20-30 gånger), amfetamin(5-8 ggr), E (5 ggr), gräs (30-40 ggr) och alkohol (8-9 år). Är inte alls inne i några horsarkretsar men skulle kunna få tag på okej varor. Jag är framförallt bara så jävla nyfiken. Lever ett städat liv med bra ekonomi, bra lägenhet, stadiga polare och familj. Är väl egentligen den enda i hela bekantskapskretsen som är kriminell utöver helgknarkande polare. Jag lever däremot inte vad de kallar en "kriminell livsstil" utan är enbart ute efter pengar, de flesta vännerna och familjemedlemmarna vet inte och skulle aldrig kunna ana vad jag gör.
Har ingen beroendeproblematik men lider av vissa ångestbesvär som däremot inte hindrar mig i vardagen överhuvudtaget. Ingen diagnos eller så.
Vad tror ni? Kan man, med min bakgrund, hålla sig till en gång och aldrig mer? En läkarstudent till polare som pysslat lite med heroin, tjack och allt däremellan har sagt att han kan ställa upp som sällskap och sätta silen. Under de här förutsättningarna lär jag väl dessutom få ett ganska bra rus för att vara första gången? Hört att många blir besvikna och att det tar ett par försök innan det blir riktigt bra.
Har ingen beroendeproblematik men lider av vissa ångestbesvär som däremot inte hindrar mig i vardagen överhuvudtaget. Ingen diagnos eller så.
Vad tror ni? Kan man, med min bakgrund, hålla sig till en gång och aldrig mer? En läkarstudent till polare som pysslat lite med heroin, tjack och allt däremellan har sagt att han kan ställa upp som sällskap och sätta silen. Under de här förutsättningarna lär jag väl dessutom få ett ganska bra rus för att vara första gången? Hört att många blir besvikna och att det tar ett par försök innan det blir riktigt bra.
Citat:
Tack så mycket för era svar.
Nu testade jag i alla fall. Dumt förstås men nu är det gjort och visst fan hade ni rätt. Något bättre har jag inte känt. Just efter att min polare skjutit sa jag att det var som om jag hade ena handen i paradiset. Allt blev plötsligt rätt. Jag har däremot gett mig fan på att jag skulle göra detta en gång och aldrig mer. Nu lägger jag av med allt, även koffein och nikotin.
Nu testade jag i alla fall. Dumt förstås men nu är det gjort och visst fan hade ni rätt. Något bättre har jag inte känt. Just efter att min polare skjutit sa jag att det var som om jag hade ena handen i paradiset. Allt blev plötsligt rätt. Jag har däremot gett mig fan på att jag skulle göra detta en gång och aldrig mer. Nu lägger jag av med allt, även koffein och nikotin.
Citat:
Tre månader sedan jag skrev det där inlägget och har inte rört något sedan dess
Tänkte hålla mig i ytterligare tre månader, till den 22:a December, och då öppnar jag upp för alkohol, koffein och nikotin. Känner mig faktiskt rätt färdig med övriga droger och fick i och med silen i juni känslan av att jag nu har provat "allt". Jag saknar alkohol framförallt för det sociala och för att det är mysigt att gå ut och dricka några öl med tjejen, något vi tidigare gjorde en eller två gånger i veckan.
Har också insett att snus förgyller vardagen och att kaffe är jävligt gott på morgonen
Tänkte hålla mig i ytterligare tre månader, till den 22:a December, och då öppnar jag upp för alkohol, koffein och nikotin. Känner mig faktiskt rätt färdig med övriga droger och fick i och med silen i juni känslan av att jag nu har provat "allt". Jag saknar alkohol framförallt för det sociala och för att det är mysigt att gå ut och dricka några öl med tjejen, något vi tidigare gjorde en eller två gånger i veckan. Har också insett att snus förgyller vardagen och att kaffe är jävligt gott på morgonen

Ja, och då var det sex månader sedan om två dagar. Kommer väldigt lägligt till jul och nyår att kunna börja dricka, snusa igen och dricka kaffe på morgonen men inga andra droger.
Jag kanske ska sluta uppdatera nu om ingen är intresserad. Jag ångrar i alla fall inte att jag testade H där i juni men jag hade och har verkligen gett mig fan på att aldrig mer göra det. Nu är det ett jävligt bra minne som bara aldrig kommer återupplevas.
Tack för mig.