2016-09-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Ett sug att testa heroin har vuxit starkare och starkare sedan någon gång i grundskolan och nu börjar jag känna att det är dags. Tidigare erfarenhet är kola (20-30 gånger), amfetamin(5-8 ggr), E (5 ggr), gräs (30-40 ggr) och alkohol (8-9 år). Är inte alls inne i några horsarkretsar men skulle kunna få tag på okej varor. Jag är framförallt bara så jävla nyfiken. Lever ett städat liv med bra ekonomi, bra lägenhet, stadiga polare och familj. Är väl egentligen den enda i hela bekantskapskretsen som är kriminell utöver helgknarkande polare. Jag lever däremot inte vad de kallar en "kriminell livsstil" utan är enbart ute efter pengar, de flesta vännerna och familjemedlemmarna vet inte och skulle aldrig kunna ana vad jag gör.

Har ingen beroendeproblematik men lider av vissa ångestbesvär som däremot inte hindrar mig i vardagen överhuvudtaget. Ingen diagnos eller så.

Vad tror ni? Kan man, med min bakgrund, hålla sig till en gång och aldrig mer? En läkarstudent till polare som pysslat lite med heroin, tjack och allt däremellan har sagt att han kan ställa upp som sällskap och sätta silen. Under de här förutsättningarna lär jag väl dessutom få ett ganska bra rus för att vara första gången? Hört att många blir besvikna och att det tar ett par försök innan det blir riktigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Tack så mycket för era svar.

Nu testade jag i alla fall. Dumt förstås men nu är det gjort och visst fan hade ni rätt. Något bättre har jag inte känt. Just efter att min polare skjutit sa jag att det var som om jag hade ena handen i paradiset. Allt blev plötsligt rätt. Jag har däremot gett mig fan på att jag skulle göra detta en gång och aldrig mer. Nu lägger jag av med allt, även koffein och nikotin.

Tre månader sedan jag skrev det där inlägget och har inte rört något sedan dess Tänkte hålla mig i ytterligare tre månader, till den 22:a December, och då öppnar jag upp för alkohol, koffein och nikotin. Känner mig faktiskt rätt färdig med övriga droger och fick i och med silen i juni känslan av att jag nu har provat "allt". Jag saknar alkohol framförallt för det sociala och för att det är mysigt att gå ut och dricka några öl med tjejen, något vi tidigare gjorde en eller två gånger i veckan.

Har också insett att snus förgyller vardagen och att kaffe är jävligt gott på morgonen
Citera
2016-09-23, 23:20
Medlem
Ger heroin bra effekt nasalt
Citera
2016-09-24, 12:23
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpandude
Ger heroin bra effekt nasalt
Nä, rökning, upp i röven eller injicering är bäst. Bara hälften av allt h tas upp i näsan.
Citera
2016-09-24, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Nä, rökning, upp i röven eller injicering är bäst. Bara hälften av allt h tas upp i näsan.
Man bara trycker allt upp heroin i rumpan inget annat?
Citera
2016-09-26, 18:09
Avslutad
Hur är det när man ska rövpanna brunt heroin, behöver man lösa upp det med syra?
Citera
2016-09-27, 07:52
Medlem
Rupert.Pupkins avatar
Har ett par frågor angående heroin efter sub:

I lördags tog jag cirka 1-2 mg sub utan att få nå rus, bara blir frisk plus en hel del lyrica som jag har låg tolerans mot så sov bort nästan hela dagen och natten sen på söndagen blev det en hel sub8 utspritt under dagen med största dosen 4mg klockan 20:00 cirka och små mängder lyrica då å då.

Sen igår Måndag köpte jag 5 gram riktigt schysst heroin av en reko gambian jag köpt av ganska länge nu(förut var han enbart en av mina gräskranar men visste att han sålde kola och heroin också).

Tänkte vänta någon dag för har ju hört hur subben blockerar jävligt mycket men blev ju såklart att jag inte palla vänta så tog 0.2 G(stämmer uträkningen att det är som en boll ungefär? Köper aldrig bollar utan minst 1 gram som vägs upp framför mig) i snoken(snortar enbart) och kände ett skönt välbehag i kropp och knopp. Skulle sen iväg på ett ganska oviktigt möte vid 15 så kunde inte ta mer förens 16:30 och då blev det en till 0.3 G utspritt under någon halvtimme och då kändes allt tiptop som det ska med skönt välbehag i kropp och sinne och energi att ta tag i värdelösa saker som disk, städning osv samtidigt som man kunde slå på nån soft podcast och ligga i soffan och nodda om man kände för det.
Sen under kvällen tog jag några pyttesmå linor och satt och surfa med lite soft musik och nodda en hel del, sen somna jag vid 20:30-21 tiden måste det varit framför datorn och vakna 02:30

Så allt som allt blev det cirka 0.6 gram och då kan det lätt gå åt 1 gram eller mer vissa dagar när jag har tillräckligt hemma. Vissa dagar även mindre bör tilläggas, då max 0.2 G kanske.

Nu till mina frågor angående det här:

Hur kunde jag få så bra effekt, hur kunde det kännas precis som det ska efter andra dosen vid 16:30? D.V.S underbart fast jag tagit sub så nära inpå?

Måste man ta horset IV för subben ska blockera ordentligt?

Eller är det helt enkelt olika från person till person?

Kan tillägga innan jag börja med heroin ''på riktigt'' var i Maj ungefär, innan det har det varit lite tillfällen då och då men annars har jag varit sub-beroende en längre tid innan det sluta ge någon effekt helt å hållet där runt maj. Har varit opiat/opiod-torsk i lite mer än 4 år och börja med tramm sen oxy osv osv som så för många andra och nuförtiden går det mesta av pengarna å till heroin och liten summa till benzo och lyrica för att boosta ibland eller om en AT skulle komma.

Tragisk att livet nu handlar om en av dem tyngsta drogerna, men men bättre dagar kanske kommer.

Mvh Rupert

Edit: Jävlar vad onödigt lång texten blev haha
Citera
2016-09-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rupert.Pupkin
Har ett par frågor angående heroin efter sub:

I lördags tog jag cirka 1-2 mg sub utan att få nå rus, bara blir frisk plus en hel del lyrica som jag har låg tolerans mot så sov bort nästan hela dagen och natten sen på söndagen blev det en hel sub8 utspritt under dagen med största dosen 4mg klockan 20:00 cirka och små mängder lyrica då å då.

Sen igår Måndag köpte jag 5 gram riktigt schysst heroin av en reko gambian jag köpt av ganska länge nu(förut var han enbart en av mina gräskranar men visste att han sålde kola och heroin också).

Tänkte vänta någon dag för har ju hört hur subben blockerar jävligt mycket men blev ju såklart att jag inte palla vänta så tog 0.2 G(stämmer uträkningen att det är som en boll ungefär? Köper aldrig bollar utan minst 1 gram som vägs upp framför mig) i snoken(snortar enbart) och kände ett skönt välbehag i kropp och knopp. Skulle sen iväg på ett ganska oviktigt möte vid 15 så kunde inte ta mer förens 16:30 och då blev det en till 0.3 G utspritt under någon halvtimme och då kändes allt tiptop som det ska med skönt välbehag i kropp och sinne och energi att ta tag i värdelösa saker som disk, städning osv samtidigt som man kunde slå på nån soft podcast och ligga i soffan och nodda om man kände för det.
Sen under kvällen tog jag några pyttesmå linor och satt och surfa med lite soft musik och nodda en hel del, sen somna jag vid 20:30-21 tiden måste det varit framför datorn och vakna 02:30

Så allt som allt blev det cirka 0.6 gram och då kan det lätt gå åt 1 gram eller mer vissa dagar när jag har tillräckligt hemma. Vissa dagar även mindre bör tilläggas, då max 0.2 G kanske.

Nu till mina frågor angående det här:

Hur kunde jag få så bra effekt, hur kunde det kännas precis som det ska efter andra dosen vid 16:30? D.V.S underbart fast jag tagit sub så nära inpå?

Måste man ta horset IV för subben ska blockera ordentligt?

Eller är det helt enkelt olika från person till person?

Kan tillägga innan jag börja med heroin ''på riktigt'' var i Maj ungefär, innan det har det varit lite tillfällen då och då men annars har jag varit sub-beroende en längre tid innan det sluta ge någon effekt helt å hållet där runt maj. Har varit opiat/opiod-torsk i lite mer än 4 år och börja med tramm sen oxy osv osv som så för många andra och nuförtiden går det mesta av pengarna å till heroin och liten summa till benzo och lyrica för att boosta ibland eller om en AT skulle komma.

Tragisk att livet nu handlar om en av dem tyngsta drogerna, men men bättre dagar kanske kommer.

Mvh Rupert

Edit: Jävlar vad onödigt lång texten blev haha

Heroin är tyvärr en förödande drog som förr eller senare av olika anledningar leder till döden. Säger inte att oxy inte är likadan, men 4 år är du absolut inte körd. Du kan vända och sluta med vilja. Jag har länge förespråkat kratom och det fungerar om man vill att det ska det. Har själv hållt på med horse en kortare period, han avbryta snabbt men även någon månad kan göra en hooked mest pga. att man redan e torsk på någon annan opiat/oid innan. Kan bara ge dig rådet att sluta, man gör självklart som man vill, men heroin är sällan associerat med ett långt liv.
Citera
2016-09-27, 16:38
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Heroin är tyvärr en förödande drog som förr eller senare av olika anledningar leder till döden. Säger inte att oxy inte är likadan, men 4 år är du absolut inte körd. Du kan vända och sluta med vilja. Jag har länge förespråkat kratom och det fungerar om man vill att det ska det. Har själv hållt på med horse en kortare period, han avbryta snabbt men även någon månad kan göra en hooked mest pga. att man redan e torsk på någon annan opiat/oid innan. Kan bara ge dig rådet att sluta, man gör självklart som man vill, men heroin är sällan associerat med ett långt liv.

Kratom, aldrig testat - på vilket sätt hjälper det? Är det som sub typ eller?
Alltså att det inte ger nåt rus men tar bort det värsta suget?
Vad kostar det och var beställer man bäst?

Till Rupert; ja det är individuellt som allt annat, ingen skillnad på om du slår i dig jonket.
Du kan behöva något större dos ön vanligt, beror ju med på om du gått på 24mg om dagen eller bara tagit någon enstaka åtta..

Oavsett så ör det bara en doseringsfråga starka opiater slår alltid igenom i rätt mängd.
Citera
2016-09-27, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JiseOne
Kratom, aldrig testat - på vilket sätt hjälper det? Är det som sub typ eller?
Alltså att det inte ger nåt rus men tar bort det värsta suget?
Vad kostar det och var beställer man bäst?

Kratom är en växt googla eller kolla i tråden på övriga droger, eller sök på youtube du kommer inte ångra dig! Det är svårt att få tag på nft, men pr*lsh*ppen har dock av sämre kvalité men lätt värt att testa, speciellt om man e opi addict!
Citera
2016-09-28, 01:09
Medlem
Rupert.Pupkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen

Jo håller helt med om att det är en förödande drog och tar en ner i avgrunden. Jag har egentligen för första gången under mitt 26 åriga liv under den här sommaren funderat på att söka hjälp och har väl på ett sätt blivit tvungen till det nu.

Åkte fast för ringa(blodprov som kommer visa för heroin och benzo) för 3-4 veckor sedan(första gången jag torskat för något) efter en husrannsakan. Efter det har jag fått en såkallad handläggare hos socialtjänsten och träffade hon i måndags som var mycket trevlig.

Det var väl lite kort om min situation och vad som kommer ske nu närmaste tiden med en kommande intervju med ett långt frågeformulär som jag förstod det som sen komma fram till någon slags behandlingsplan för mig. Kändes bra att man kunde säga att jag tog horse för 2 timmar sedan och att hon har sekretess och inte kan säga något till nån vad som sägs mellan oss.

Jag nämnde LARO-programmet och då var jag tvungen att gå via beroendecentrum för att ansöka som jag förstod det om jag ville försöka den vägen.

Kan tillägga

Kan tillägga att jag har absolut noll erfarenhet av all sorts kontakt med olika myndigheter, vilka behandlingsplaner som kommer erbjudas, om jag har chans på sub/metadon-program
Citera
2016-09-28, 07:08
Medlem
Rupert.Pupkins avatar
Citat:
Jo håller helt med om att det är en förödande drog och tar en ner i avgrunden. Jag har egentligen för första gången under mitt 26 åriga liv under den här sommaren funderat på att söka hjälp och har väl på ett sätt blivit tvungen till det nu.

Åkte fast för ringa(blodprov som kommer visa för heroin och benzo) för 3-4 veckor sedan(första gången jag torskat för något) efter en husrannsakan. Efter det har jag fått en såkallad handläggare hos socialtjänsten och träffade hon i måndags som var mycket trevlig.

Det var väl lite kort om min situation och vad som kommer ske nu närmaste tiden med en kommande intervju med ett långt frågeformulär som jag förstod det som sen komma fram till någon slags behandlingsplan för mig. Kändes bra att man kunde säga att jag tog horse för 2 timmar sedan och att hon har sekretess och inte kan säga något till nån vad som sägs mellan oss.

Jag nämnde LARO-programmet och då var jag tvungen att gå via beroendecentrum för att ansöka som jag förstod det om jag ville försöka den vägen.

Kan tillägga

Kan tillägga att jag har absolut noll erfarenhet av all sorts kontakt med olika myndigheter, vilka behandlingsplaner som kommer erbjudas, om jag har chans på sub/metadon-program

Någon som har lite erfarenheter att berätta om det fetmarkarade eller liknanade situationer så är jag oerhört tacksam för svar.

Mvh Rupert
Citera
2016-09-28, 14:28
Medlem
Citat:

Kan tillägga

Hur länge har du använt horse ? hoppas du får en behandling som passar dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in