2017-01-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
När Catrin var med i ett inslag i Brottsplats Sverige i våras nämnde programledaren att Catrin försökt begå försäkringsbedrägeri genom att hitta på en våldtäkt som aldrig ägt rum. Catrin anmälde inslaget till granskningsnämnden och menade att inslaget skulle ha brustit i saklighet (dvs. inte hållit sig till fakta), bland annat genom påståendet om den påhittade våldtäkten. Granskningsnämnden prövade frågan och kom fram till att inslaget inte hade brustit i saklighet, att påståendet om den påhittade våldtäkten stämde. De menade att tv4 kunnat bevisa det.

Så innan Catrin försökte få upprättelse av granskningsnämnden fanns det inget mer än påståenden från personer med insyn i Catrins liv vad gäller den påhittade våldtäkten. Nu finns granskningsnämndens beslut som säger att påståendet stämmer.

Vad menar du att Granskningsnämndens beslut säger att påståendena stämmer? Hur kan du tolka det så?
Citera
2017-01-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Det finns väl inte bevis för att det verkligen är CH. Men suddiga bilden Aftonbladet använde i artikeln har jag sett i sin helhet och det var CH. Och så har jag fått det bekräftat av hennes mor när det begav sig.

Begav sig var?
Citera
Medlem
Bigl-rips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Vet vi ingenting om att hon gjorde en falskanmälan för våldtäkt? Hon har en alldeles egen tråd om det.
(FB) Svenska i Turkiet falskanmälde våldtäkt för försäkringspengar

I polisförhören erkände hon att det var för att få ut pengar av försäkringsbolaget, något som skapat elände för andra som verkligen blivit utsatta.
Det känns som att pro-Catrin postaren kommer sluta svara nu. Ironiskt att det tafatta försöket att få folk att "lägga ner" resulterade i att mer jobbig information kom fram igen, hon kan ju alltid trösta sig med "det finns folk som gjort värre saker"

Hur funkat det med personlig konkurs? Kan man sätta sig själv i det? Eller är det fodringsägare som kan begära det? Någon med koll på hur det funkar?
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filbunke1
Fast våldtäkten vet vi inte om det stämmer så droppa det..
Känner du Catrin?

Ang åtal så vet vi inte mycket mer än att EVENTUELLT förhör ska ske i slutet av mars.
Citat:
Jag ljög för att få ut pengar på min försäkring, säger hon i polisförhör.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10845970.ab

Men beskylla andra för att vara besatta går tydligen bra. Jag tror btw inte ett dugg på din uppgift om att du från BO får höra något om förhör i mars men du kan säkert belägga det?
Citera
2017-01-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Men beskylla andra för att vara besatta går tydligen bra. Jag tror btw inte ett dugg på din uppgift om att du från BO får höra något om förhör i mars men du kan säkert belägga det?

Hur kan ni påstå att detta är Catrin? Detta bör ju rapporteras för Falsk ryktesspridning
Citera
2017-01-05, 19:51
Medlem
Citat:
Vad menar du att Granskningsnämndens beslut säger att påståendena stämmer? Hur kan du tolka det så?

Catrin menade i sin anmälan att inslaget brustit i saklighet, bland annat genom påståendet om våldtäkten. Granskningsnämndens jobb är att undersöka om det som sägs i anmälan stämmer eller inte. Om tv4 inte kunnat visa att påståendet om den påhittade våldtäkten stämde hade inslaget blivit fällt för bristande saklighet. Granskningsnämnden landade i att inslaget inte brustit i saklighet, alltså att allt som påståtts varit sant.
Citera
2017-01-05, 19:52
Medlem
Citat:

Eftersom jag tillhör hennes "fanclub" så har jag någorlunda koll.
Citera
2017-01-05, 19:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Hur kan ni påstå att detta är Catrin? Detta bör ju rapporteras för Falsk ryktesspridning
Ingenting falskt över det. Hur vet du att jag inte pratat med Milliyet.com och Turgay Çaliskan?
Citera
Medlem
Bigl-rips avatar
Citat:
Eftersom att granskningsnämnden ansåg att tv4 inte hade ljugit när de berättade att catrin hade fejkat en våldtäkt för att begå försäkrings bedrägeri. Frågan är hur du kan tolka det på något annat sätt? Motivera gärna . Catrin är duktig på att skjuta sig själv i foten. När hon försöker förhindra att sanningen kommer fram så blir det oftast (alltid) värre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Catrin menade i sin anmälan att inslaget brustit i saklighet, bland annat genom påståendet om våldtäkten. Granskningsnämndens jobb är att undersöka om det som sägs i anmälan stämmer eller inte. Om tv4 inte kunnat visa att påståendet om den påhittade våldtäkten stämde hade inslaget blivit fällt för bristande saklighet. Granskningsnämnden landade i att inslaget inte brustit i saklighet, alltså att allt som påståtts varit sant.

Tror inte det riktigt stämmer tyvärr. Ska kolla upp det och isåfall be min vän kika med Catrin, för att göra en eventuellt ytterligare anmälan
Citera
2017-01-05, 19:56
Medlem
Citat:
Ingenting falskt över det. Hur vet du att jag inte pratat med Milliyet.com och Turgay Çaliskan?

Nej det vet jag såklart inte. Men det verkar väldigt konstigt. Varför skulle hon då återvända? Plus att hon har visum/uppehållstillsånd där. Det hade hon inte fått då, och detta ordnade hon 2013.
Citera
2017-01-05, 19:59
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Aftonbladet hade nog inte använt bilden om den inte föreställer just CH - eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in