Citat:
Ursprungligen postat av
slurppen
Det gör även en strf90105 men ingen vill ha någon av dem. Svenska kan jag men jag har inte så dåligt med ord att jag måste kalla någon för idiot etc. Däremot tänker jag så!
Gott nytt år din. ...
Nu byggdes ju IKV105 delvis för Indien men dom valde en annan variant. Samma gäller H77 som omnämns i citatet. I övrigt bör vi återgå till ämnet och höja debattstandarden rejält även från min sida gällande trivsel.
Jag anser och kommer alltid gå in med inställningen att svenskt stål är bäst om än för lite. Jag tycker archern är en bra pjäs om än för få och att den måste stressas fram pga att 77 orna redan är tagna ut tjänst. Bäst hade kanske varit att till att börja med haft 2 bataljoner archer och 2 bataljoner 77. Totalt 24 pjäser per brigad. Samt behållit 2-3 bataljoner minst i förråd.
På vilket sätt är en archer sämre än en vanlig Dragen pjäs eller ens sämre än tyngre bandgående som ex paladin? Alla system har för och nackdelar
Citat:
Ursprungligen postat av
slurppen
jrp1996 anser vi har tillräckligt med pjäser. För honom räcker styrkebesked 1:3 oavsett vilka vapen det handlar om.
Har jag aldrig sagt. Men med tanke på att vi har 5 bataljoner riktigt mek så räcker 2 bataljoner art ganska långt. Dessutom är som sagt en 9040/Archer/122 bättre än motsvarande ryskt och 1 till 3 är relativt gynnsamt att försvara.