2016-12-22, 14:00
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha
Har inte sagt att något sjunker? Dom stats som inte uppgraderas stannar på det som står på kortet. På futbin så utgår dom från basic och då ser det inte ut som att något ändras men testa byt till t.ex. Hunter och sen tbx till Basic så ser du hur mycket som uppgraderas.
Okej men återigen. Jag är intresserad av vad som händer med det som INTE uppgraderas. Vad som händer med det som uppgraderas kan jag kolöa upp på futbin, det har jag gjort massvis med gånger. Men undrar om det som INTE uppgraderas påverkas. Om det är så att det inte gör det förstår jag inte varför man ska ha basic på någon.

Du skrev ju innan det där med pluppar och förstår vad du syftar på men kollar man futbin blir ju de stats som INTE(!) uppgraderas opåverkade.
Citera
2016-12-22, 14:04
Medlem
EnLitenFryss avatar
Irriterande att prisdroppen på Sané gått så trögt. Folk spekulerar väl i att han får starta mot Hull (vilket jag också gör), så då ligger priset högre än det gjorde förut. Nu på 53k, borde ligga på 37k. Samma med Batshuayi, ska normalt ligga på 37k men ligger just nu på 63k då folk spekulerar i att han får starta med tanke på Costas avstängning. Då är det inte alls köpläge vilket jag hoppats på. Jag hade hoppats de skulle ligga på samma låga nivå som innan, då hade det varit en lågriskaffär att köpa. Det enda man hade förlorat var taxen.

Om de INTE startar nästa match kommer priset droppa direkt elvorna släpps. Och visst, chansen finns att de startar med tanke på skador och avstängningar, men det är inga garantier. Pep och Conte kan lika gärna kasta in Navas/Pedro eller något. Tror inte heller på någon särskilt stor ökning om de startar, med tanke på att priset redan ligger på nivån den borde för "startelva"-priset.
Citera
2016-12-22, 14:05
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Åh, jag tvekar kring Isco. Kortet ser så fint ut och skulle passa som handen i handsken i mitt La Liga-lag i rollen som offensiv mittfältare. Och 40k är billigt för ett 86-ratat blått kort med bra liga och nation. Samtidigt är jag inte säker på att jag kommer använda kortet till 100%. Nånstans blir det ju så att om man lägger X antal 10k på ett untradable ska det komma till användning. Och det finns gott om duktiga offensiva mittfältare i La Liga. Hur tänker ni andra?
40-50k för en spelare värd 0k. Tänkte fixa den innan men trodde den gick att fixa billigare. Bättre att köpa hans IF då som iaf. går att sälja även om den kostar typ 80k och kan förstå att man vill ha det blå kortet istället.

Skumt att vanliga Suarez minskade i pris igår efter TOTW kom ut. Men sen har han såklart ökat. Man borde slagit till när det fanns för runt 515k (PS4)
Citera
2016-12-22, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Okej men återigen. Jag är intresserad av vad som händer med det som INTE uppgraderas. Vad som händer med det som uppgraderas kan jag kolöa upp på futbin, det har jag gjort massvis med gånger. Men undrar om det som INTE uppgraderas påverkas. Om det är så att det inte gör det förstår jag inte varför man ska ha basic på någon.

Du skrev ju innan det där med pluppar och förstår vad du syftar på men kollar man futbin blir ju de stats som INTE(!) uppgraderas opåverkade.

Ja, det är ju det som händer, dom blir opåverkade
Citera
2016-12-22, 14:42
Medlem
Söker tips på hur jag tjänar mycket coins samt får specialkort att antingen använda eller att sälja för att tjäna lite coins?

Ovan FUT-spelare, spelar på proffs-/världsklassnivå
Citera
2016-12-22, 15:05
Medlem
tugboatbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordahl69
Söker tips på hur jag tjänar mycket coins samt får specialkort att antingen använda eller att sälja för att tjäna lite coins?

Ovan FUT-spelare, spelar på proffs-/världsklassnivå
För att få specialkort så måste du antingen ha tur att få dom i paket, lämna in en SBC(squad building challenge) eller köpa dom på marknaden. Att öppna paket för coins brukar aldrig löna sig. För att tjäna coins i spelet är det väl egentligen tre alternativ; lägga in riktiga pengar, spela mycket(och använda sig av myntbonusar i katalogen) eller att lära sig tjäna en hacka på marknaden. Finns en hel del tips på hur man kan nyttja marknaden både i den här tråden och på youtube.
Citera
2016-12-22, 15:14
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ja, det är ju det som händer, dom blir opåverkade
Okej finns det någon källa på det? men vad menade du då med det här?

Citat:
När man har basic på spelarna så uppgraderas han allround, det är en plupp på varje stat till skillnad från t.ex. Hunter när det är tre pluppar på två. Basic kan va bra på spelare som t.ex. Nainggolan som är en allround mittfältare.
Vadå uppgraderas allround? Om det är samma defendig t.ex om man har hunter som basic så är det ju bara på hunter några stats uppgraderas öht?

Vet att det ser ut som jag är dryg, det är inte meningen. Är bara nyfiken.
Citera
2016-12-22, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Okej finns det någon källa på det? men vad menade du då med det här?

Vadå uppgraderas allround? Om det är samma defendig t.ex om man har hunter som basic så är det ju bara på hunter några stats uppgraderas öht?

Vet att det ser ut som jag är dryg, det är inte meningen. Är bara nyfiken.

vid basic får alla stats en upp...dvs alla stats påverkas..kör du hunter så påverkas bara snabbhet och skott...
Citera
2016-12-22, 15:23
Medlem
Qirrens avatar
Fick Mascherano i ett paket och skulle jämföra pris innan jag la ut till försäljning. Men finns inte ett enda kort med Mascherano, vad händer? :-P Kollade med andra spelare om det var sökningen det var knas på men det fungerade fint.
Citera
2016-12-22, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Idag köpte jag 20 st brons, eftersom jag bara kör en match så brukar spelarna gå ner mellan 5-8 enheter, då räcker det med brons som ger 10+. Idag köpte jag dom för 1000/st. Förra helgen köpte jag ett gäng under WL, då fick jag betala 1400/st.

Okej. Kom på en fördel med, då kan man ju ha ett gött gäng på bänken och byta in med, lite supersubs. I nuläget har jag ju mitt lag som vilar på bänken och vill således inte använda dem för att dem skall få tillbaka sin fitness. Funderar på att testa så som du gör ett tag. Sedan spelar jag inte så överdrivet mycket pga tidsbrist med barn o så. Kör kanske 1 säsong i veckan online. Jag skulle nog dessutom köra två matcher innan jag tar fitnesskort. Så jag skulle inte avverka så jävla stora mängdes consumables. Köper du på bud eller har du nåt bra sätt att köpa dem för lågt BIN? Svårt söka fitnesssquad då man inte enbart kan söka på dem, om man inte tar "compare price" men då får man klicka i en evighet till att komma närmare 59:e minuten.

Lite sugen på att sälja av mina lag för att kunna köpa ett bättre vid nästa crash. Nu skulle jag ju kunna sälja av ett lag iaf och använda ett.
Citera
2016-12-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qirren
Fick Mascherano i ett paket och skulle jämföra pris innan jag la ut till försäljning. Men finns inte ett enda kort med Mascherano, vad händer? :-P Kollade med andra spelare om det var sökningen det var knas på men det fungerade fint.
På grund av alla SBC det senaste som krävt högratade lag så har alla Mascherano tagit slut. Alternativt att folk håller på dom tills de ändrar price range. Precis som det nämnts tidigare i tråden är det en stor brist på högratade spelare. Måste komma något snart där EA ordnar balansen lite.
Citera
2016-12-22, 15:28
Medlem
mikki1102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qirren
Pågrund av futmas sbc så har flera 85-ratade kort med låg pricerange gått extinkt.

EDIT: Ni som inte helt förstått vad alla chemistry styles uppgraderar.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1hs6p-ur6JQfJSxLI37iaWV6bUqgwd6LC6y6Y1tQEwV8/pubhtml här har ni en spreadsheet som visar vad alla individuella chemistry styles gör till en spelare på full chem.
Senast redigerad av mikki1102 2016-12-22 kl. 15:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in