Citat:
Jag kör en hybrid med 4 ligor, har inget andralag utan har lagt alla mina coins på ett enda lag. Så jag förbrukar sannerligen en hel del med consumables. Skadekort, Fitnesskort går åt. Jag har köpt ihop ett lager med skadekort. Brukar gå igenom och se vad jag har under veckorna och se om man behöver bunkra upp med några speciella skadekort inför WL då priserna på alla consumables går upp några 100 coins. Squad-fitness hade jag ett lager på 80 kort som nu har tagit slut. Har köpt 20 nya inför helgen, tror inte jag kommer hinna spela mycket så lär inte förbruka så många.Chadli och Isco har IF som är ungefär likvärdiga, att ha i beaktande före man gör dem. Med det sagt ser Chadli väldigt prisvärd ut då Sbc går att lösa för 25-30k och hans IF kostar 130k.
Willian är i gränslandet. Jättefint kort men 250k är 250k.
För övrigt - många här inne som har dille på hybrid-builds av olika slag. Spela med en nation eller en liga är uteslutet. Allt handlar om att pussla in favoriterna med max chem. Förstår att det kan vara tilltalande, det är ju lite vad FUT handlar om. Själv är jag bekväm och kör ofta en liga för att slippa oroa mig om perfect links osv. Men - jag har en fråga till er. Konsumerar inte ni hybrid-byggare stora mängder consumables? Jag tänker framför allt på skador. För att kunna köra er hybridelva så måste ni ständigt ha full fitness och skadefritt, för att stoppa in en ersättare när ordinarie spelare är skadad sabbar hela chemistryn. Eller?
Såna gånger är det skönt att köra liga. Skada på mittfältare, bara släng in bästa tillgängliga alternativ i squaden. Blir en naturlig rotation, då kan man testa billiga guldspelare och se om de är något att ha.
Willian är i gränslandet. Jättefint kort men 250k är 250k.
För övrigt - många här inne som har dille på hybrid-builds av olika slag. Spela med en nation eller en liga är uteslutet. Allt handlar om att pussla in favoriterna med max chem. Förstår att det kan vara tilltalande, det är ju lite vad FUT handlar om. Själv är jag bekväm och kör ofta en liga för att slippa oroa mig om perfect links osv. Men - jag har en fråga till er. Konsumerar inte ni hybrid-byggare stora mängder consumables? Jag tänker framför allt på skador. För att kunna köra er hybridelva så måste ni ständigt ha full fitness och skadefritt, för att stoppa in en ersättare när ordinarie spelare är skadad sabbar hela chemistryn. Eller?
Såna gånger är det skönt att köra liga. Skada på mittfältare, bara släng in bästa tillgängliga alternativ i squaden. Blir en naturlig rotation, då kan man testa billiga guldspelare och se om de är något att ha.
Problemet är ju dock när man får en utvisning. Har hänt mig 2 gånger hittills. Ena gången på Boateng och andra gången på Martial. Med Boateng klara jag mig för att jag hade ett lånekort på Hummels liggandes i klubben. Så han gick in och spelade en match. Det funkade. Men på Martial hade jag ingen som kunde komma in och ge mig full kemi så då fick jag spela en match online friendly för jag ville inte ödsla en WL-match med en sopa på ena kanten.
Så det uppstår en del problem och man lägger mycket pengar på speciellt fitnesskort. Men jag tycker det är värt det,när man bara har ett lag blir man van med spelarna och vet när och var man kan skjuta med de olika spelarna för att ha bäst chans på att göra mål.
Edit: Såg också att du hade tankar på SBC-Isco. Den ska jag definitivt göra, ~50k för ett unikt kort som jag tycker ser riktigt bra ut tycker jag är värt. Har inget lag till han just nu. Men i framtiden kommer han med all sannolikhet få en viktig roll i något lag.
Senast redigerad av sluggern375 2016-12-22 kl. 11:35.
Senast redigerad av sluggern375 2016-12-22 kl. 11:35.
Enklast att bara byta squad och bara tuta och köra, minimalt med administration mellan matcherna.