2016-12-22, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Chadli och Isco har IF som är ungefär likvärdiga, att ha i beaktande före man gör dem. Med det sagt ser Chadli väldigt prisvärd ut då Sbc går att lösa för 25-30k och hans IF kostar 130k.

Willian är i gränslandet. Jättefint kort men 250k är 250k.

För övrigt - många här inne som har dille på hybrid-builds av olika slag. Spela med en nation eller en liga är uteslutet. Allt handlar om att pussla in favoriterna med max chem. Förstår att det kan vara tilltalande, det är ju lite vad FUT handlar om. Själv är jag bekväm och kör ofta en liga för att slippa oroa mig om perfect links osv. Men - jag har en fråga till er. Konsumerar inte ni hybrid-byggare stora mängder consumables? Jag tänker framför allt på skador. För att kunna köra er hybridelva så måste ni ständigt ha full fitness och skadefritt, för att stoppa in en ersättare när ordinarie spelare är skadad sabbar hela chemistryn. Eller?

Såna gånger är det skönt att köra liga. Skada på mittfältare, bara släng in bästa tillgängliga alternativ i squaden. Blir en naturlig rotation, då kan man testa billiga guldspelare och se om de är något att ha.
Jag kör en hybrid med 4 ligor, har inget andralag utan har lagt alla mina coins på ett enda lag. Så jag förbrukar sannerligen en hel del med consumables. Skadekort, Fitnesskort går åt. Jag har köpt ihop ett lager med skadekort. Brukar gå igenom och se vad jag har under veckorna och se om man behöver bunkra upp med några speciella skadekort inför WL då priserna på alla consumables går upp några 100 coins. Squad-fitness hade jag ett lager på 80 kort som nu har tagit slut. Har köpt 20 nya inför helgen, tror inte jag kommer hinna spela mycket så lär inte förbruka så många.

Problemet är ju dock när man får en utvisning. Har hänt mig 2 gånger hittills. Ena gången på Boateng och andra gången på Martial. Med Boateng klara jag mig för att jag hade ett lånekort på Hummels liggandes i klubben. Så han gick in och spelade en match. Det funkade. Men på Martial hade jag ingen som kunde komma in och ge mig full kemi så då fick jag spela en match online friendly för jag ville inte ödsla en WL-match med en sopa på ena kanten.

Så det uppstår en del problem och man lägger mycket pengar på speciellt fitnesskort. Men jag tycker det är värt det,när man bara har ett lag blir man van med spelarna och vet när och var man kan skjuta med de olika spelarna för att ha bäst chans på att göra mål.

Edit: Såg också att du hade tankar på SBC-Isco. Den ska jag definitivt göra, ~50k för ett unikt kort som jag tycker ser riktigt bra ut tycker jag är värt. Har inget lag till han just nu. Men i framtiden kommer han med all sannolikhet få en viktig roll i något lag.
Senast redigerad av sluggern375 2016-12-22 kl. 11:35.
Citera
2016-12-22, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Jag kör en hybrid med 4 ligor, har inget andralag utan har lagt alla mina coins på ett enda lag. Så jag förbrukar sannerligen en hel del med consumables. Skadekort, Fitnesskort går åt. Jag har köpt ihop ett lager med skadekort. Brukar gå igenom och se vad jag har under veckorna och se om man behöver bunkra upp med några speciella skadekort inför WL då priserna på alla consumables går upp några 100 coins. Squad-fitness hade jag ett lager på 80 kort som nu har tagit slut. Har köpt 20 nya inför helgen, tror inte jag kommer hinna spela mycket så lär inte förbruka så många.

Problemet är ju dock när man får en utvisning. Har hänt mig 2 gånger hittills. Ena gången på Boateng och andra gången på Martial. Med Boateng klara jag mig för att jag hade ett lånekort på Hummels liggandes i klubben. Så han gick in och spelade en match. Det funkade. Men på Martial hade jag ingen som kunde komma in och ge mig full kemi så då fick jag spela en match online friendly för jag ville inte ödsla en WL-match med en sopa på ena kanten.

Så det uppstår en del problem och man lägger mycket pengar på speciellt fitnesskort. Men jag tycker det är värt det,när man bara har ett lag blir man van med spelarna och vet när och var man kan skjuta med de olika spelarna för att ha bäst chans på att göra mål.

Edit: Såg också att du hade tankar på SBC-Isco. Den ska jag definitivt göra, ~50k för ett unikt kort som jag tycker ser riktigt bra ut tycker jag är värt. Har inget lag till han just nu. Men i framtiden kommer han med all sannolikhet få en viktig roll i något lag.

fast får du utvisning kan du ju sätta in vem som helst.. får ju ändå full kemi..
Citera
2016-12-22, 12:21
Medlem
SalvatoreTurtles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
fast får du utvisning kan du ju sätta in vem som helst.. får ju ändå full kemi..
Ja i matchen som han får rött kort i, men spelaren är ju även avstängd i matchen efter och det är där som problemet uppstår.
Citera
2016-12-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvatoreTurtle
Ja i matchen som han får rött kort i, men spelaren är ju även avstängd i matchen efter och det är där som problemet uppstår.

ah just det, glömde helt bort det..
Citera
2016-12-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag är fitness-nazist själv, spelar aldrig två matcher i rad med samma elva. 99 i fitness, annars får det vara. Matcher avgörs ofta i minut 80-90 och då behövs de där sista procenten fitness. Därav retar det mig som f-n att man inte kan filtrera/rotera spelare i klubben på fitness när man ska rotera.
----
Åh, jag tvekar kring Isco. Kortet ser så fint ut och skulle passa som handen i handsken i mitt La Liga-lag i rollen som offensiv mittfältare. Och 40k är billigt för ett 86-ratat blått kort med bra liga och nation. Samtidigt är jag inte säker på att jag kommer använda kortet till 100%. Nånstans blir det ju så att om man lägger X antal 10k på ett untradable ska det komma till användning. Och det finns gott om duktiga offensiva mittfältare i La Liga. Hur tänker ni andra?

Ofan, så du har en liga du roterar mellan massa olika spelare då? Och byter inför varje match? Låter jobbigt... men it if works for you! Ja den funktionen hade varit go, att kunna sortera efter fitness.

Tvekar också lite, men hoppar nog. Vet inte om jag kommer ha användning av honom. Hans IF kostade 90k igår, nere på 80k nu. Så att lägga 50k på honom känns väldigt överkomligt faktiskt. Men känns sådär att lägga en del coins på untradeable spelare som "kan vara bra att ha inför framtiden"... Så ligger det kanske en handfull SBC-spelare som man spenderat en del coins på som inte används. Har bara gjort Toprak, Juanfran och Kurzawa av dem FUTmas SBC:erna. Sen har jag även POTM Son, SBC Giovinvio och SBC Villa sedan tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375

På ett sätt låter det gött ändå, att kunna lägga krut på ETT lag och bara nöta på med det. Jag tvekar ofta vilket lag jag skall spela med, har två jämnbra för 500k och 700k. Så det hade varit nice o bara köra på med ett lag och kunna lägga mer coins på det. Men borde bli rätt mycket coins man lägger på squadfitness? Kör du gold squad fitness? Dem ligger väl runt 1400 någonting? Kanske räcker med silver/brons? Och köpa på sig fitness-tränare så man får lite extra %.
Citera
2016-12-22, 12:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Ofan, så du har en liga du roterar mellan massa olika spelare då? Och byter inför varje match? Låter jobbigt... men it if works for you! Ja den funktionen hade varit go, att kunna sortera efter fitness.

Tvekar också lite, men hoppar nog. Vet inte om jag kommer ha användning av honom. Hans IF kostade 90k igår, nere på 80k nu. Så att lägga 50k på honom känns väldigt överkomligt faktiskt. Men känns sådär att lägga en del coins på untradeable spelare som "kan vara bra att ha inför framtiden"... Så ligger det kanske en handfull SBC-spelare som man spenderat en del coins på som inte används. Har bara gjort Toprak, Juanfran och Kurzawa av dem FUTmas SBC:erna. Sen har jag även POTM Son, SBC Giovinvio och SBC Villa sedan tidigare.

Alltså - jag har två lag, just nu ett BPL och ett La Liga (halvfärdigt Bundesliga i bakgrunden som tredjelag). Får jag en skada så roterar jag in bästa spelaren jag har på positionen från samma liga.

Försökte lira lite med en BPL-hybrid för att få in SBC Kurzawa på vänsterbacken och SBC Juanfran på högerbacken. Sen fick jag skador på mina mittfältare som krävdes för kemi, och då fanns det inga vettiga alternativ för att få kemi. Tänkte köra någon match med La Liga-laget för att få bort skadorna, men då hade ju Juanfran inte full fitness... visst, bara lägga på fitnesskort men orka. Enklast att bara byta squad och bara tuta och köra, minimalt med administration mellan matcherna.

Dock förstår jag er som vill köra samma lag varje match. Det är lite frustrerande att ha en viss spetskompetens i ena laget men inte andra. Upptäcker att jag "saknar" spelare när jag kör med ena laget, hade velat ha den där jäveln som är så bra på X i vissa matcher.
Citera
2016-12-22, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen

På ett sätt låter det gött ändå, att kunna lägga krut på ETT lag och bara nöta på med det. Jag tvekar ofta vilket lag jag skall spela med, har två jämnbra för 500k och 700k. Så det hade varit nice o bara köra på med ett lag och kunna lägga mer coins på det. Men borde bli rätt mycket coins man lägger på squadfitness? Kör du gold squad fitness? Dem ligger väl runt 1400 någonting? Kanske räcker med silver/brons? Och köpa på sig fitness-tränare så man får lite extra %.
Idag köpte jag 20 st brons, eftersom jag bara kör en match så brukar spelarna gå ner mellan 5-8 enheter, då räcker det med brons som ger 10+. Idag köpte jag dom för 1000/st. Förra helgen köpte jag ett gäng under WL, då fick jag betala 1400/st.
Citera
2016-12-22, 13:18
Medlem
Komigen nu grabbar. Ge en sämre spelare lite tips
Om man inte har så mycket coins. Är Lukaku ett bra alt eller bör man spara vidare till tex Vardy eller Sturridge?
Citera
2016-12-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niiicko
Om man inte har så mycket coins. Är Lukaku ett bra alt eller bör man spara vidare till tex Vardy eller Sturridge?
De jag spelar med säger att Vardy är en av de bättre de spelat med. Har också läst folk på reddit som skriver att Vardy är den bästa anfallaren de använt. Så med det sagt hade jag satsat på honom!
Citera
2016-12-22, 13:32
Medlem
Citat:

Lirar med Lukaku. Han är riktigt bra faktiskt. Bra vänsterslägga för längre skott och hyfsat med högern vid avslut närmare. Bra på huvudet. Samt stark och kan hålla undan backen.
Citera
2016-12-22, 13:49
Medlem
Storfetdases avatar
Citat:
Båda är urusla, köp niang bättre än alla andra på spelet
Citera
2016-12-22, 14:00
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Musa. Du kommer inte bli besviken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in