Citat:
Ursprungligen postat av
TheWiseOne
Allså jag kan berätta att jag hade självförnekat att alkoholen var bra för mig. T.e.x. varje fredag och lördag, kunde jag dricka två back av bärs och sen bärsen tog slut, då började jag supa vodka. Och detta varje fredag och lördag. När jag kom till i somras när jag besökte min far i Finland så satt jag på båtens bar och tog sånt erbjudande man tog bärs och en shot. Där efter så mådde jag dåligt eftersom jag sa till mig att detta var de sista jag drack. Tyvärr så trodde inte vissa vännerna om de, för alla ha ju fått den bilden av att jag är den galne finnen, att äsch du kan inte sluta supa eller sup i andra vänner. Men nej jag tappade helt för alkoholen, eftersom jag ha hamnat en massa skit för de. De värsta var när jag knockade två snubbar utanför den lokala baren här borta och blev livstids bannad.
Ja du Thewiseone, det där känner jag igen. Slagsmål på fyllan.

Men mer i min ungdom då.
Har sviter och men utav det fortfarande. 32 år senare. Framtand tog min sträcksena i ena näven
2 veckor på sjukhus med blodförgiftning.

Inte 100 % bra än.
Ofta vaknade man upp dagen efter och hoppades att den andra personen hade ondare än vad man själv hade. Än att man "vann" matchen på gatan.
50 dagar idag.
Har varit in på bolaget och handlat glögg, vin och bärs idag. Det ska vara till en liten fest på torsdagskvällen är det tänkt. (Till släkt och vänner)
Nu får man se hur stark/svag man är dom närmsta dagarna.
Var på ett 25 års kallas i lördags och det gick ju bra, än att det fanns mängder med dricka.
Kämpa på nu alla törstiga.