2016-11-17, 12:18
Bannlyst
Ni behöver inte oroa er. Även om invandringen är det viktigaste i solidariska Sverige så lovade posten ökad dialog i SVT opinion.

Det fixar sig

Och om det inte gör det så gillar the muslims duvor så då har vi en ny bransch på upptågande!
2016-11-17, 13:49
Bannlyst
Posten har varit extra sega dessa veckor nu som gått, konstigt
2016-11-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ett av dom damp ner här om dagen, 3 veckor efter "sista leveransdag".

Fast, klagar inte helt och hållet, hade redan medellat att varan inte kommit 1v efter att den skulle varit fram, fick pengarna tillbaka direkt, och då detta paketet saknar spårning innom sverige så är det ingen som vet att det kommit fram

Resten är fortfarande borta.
Haha det där är ju det bästa när det råkar ske

Hänt någon gång för mig med

Ok, nu verkar det maximala tiden ha gått från 1 till 2 månader från Kina. Sämsta är att det inte går att tracka längre efter kina oftast
2016-11-17, 14:21
Medlem
Posten har varit en katastrof länge nu. Servicen blev sämre och sämre redan när de var Posten, men sen det blev Postnord verkar det brakat ihop totalt.
Brev och paket som inte kommer och brev man själv skickat som inte når mottagaren eller blir försenade (även utan snö).
Slarv och fusk med utdelningen. "Utdelning varje vardag" visar sig vara brevbärare som bara delar ut i varannan trappuppgång (jämna nr) tis och tor, för att sen gå de ojämna nr ons och fre. Eller kapar sitt område rakt av vid en viss tid, bryter och far hem kl 15 t ex trots de har flera gator kvar.
2016-11-17, 14:23
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik
Hej, har nu väntat minst 5 arbetsdagar på ett brev ifrån min släkting. Inrikes då, det var snö förra veckan, nu har vi haft 3 dagar utan snö vad i helsike är det som pågår!!!!! Och även om det är snö, det är norden vi bor på vi borde kunda skicka post utan problem.

någon mer som har problem med post/paket leveranser?!!!!

Mod får gärna flytta, tänkte att post har med infrastruktur att göra...

Detta är vad som händer:

https://www.lernia.se/om-lernia/nyhe...rd-sverige-ab/

http://www.dt.se/opinion/insandare/d...-sina-kunder-1

Anledningen finner du i en tidigare tråd jag skapat:

(FB) Rapport: Posten har nått ny bottennivå

Dock är det nu locket på som vanligt när invandrare ställer till problem, så t.ex. länken till arbetsförmedlingen fungerar ej längre. Tur att jag kopierade in lite citat..

Det har även funnits ett helt mittuppslag i DI eller om det var ekonomibilagan i SvD, om hur stolta PostNord var för att de beslutat sig för att satsa på att anställa nyanlända afrikaner till postsorteringen (tror att det var i Örebro).
Dom hade en lång intervju med (genom tolk ) någon zoomalier som jobbade i sorteringshallen...

Visst är det konstigt att posten inte fungerar när man anställer analfabeter som dessutom inte kan svenska för att arbeta med postsortering?
2016-11-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Posten har varit en katastrof länge nu. Servicen blev sämre och sämre redan när de var Posten, men sen det blev Postnord verkar det brakat ihop totalt.
Brev och paket som inte kommer och brev man själv skickat som inte når mottagaren eller blir försenade (även utan snö).
Slarv och fusk med utdelningen. "Utdelning varje vardag" visar sig vara brevbärare som bara delar ut i varannan trappuppgång (jämna nr) tis och tor, för att sen gå de ojämna nr ons och fre. Eller kapar sitt område rakt av vid en viss tid, bryter och far hem kl 15 t ex trots de har flera gator kvar.

Många chefer vill inte att personalen kör på övertid, utan säger att de skav åka hem.
2016-11-17, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Posten har blivit uppköpt av Postnord, dansk företag som försöker implementera sin datasystem på redan fungerade system.
Resultatet kan vi beskåda nu.
Dont fix it if its not broken.

Postnord är resultatet av en sammanslagning av den svenska och danska posten, svenska staten äger 60% och Danmark resten.inget annat!
2016-11-17, 14:56
Medlem
Gregory.Houses avatar
Det fungerar som det ska? Beställde 2 paket och fick hem de efter 2 dagar.
2016-11-17, 14:57
Medlem
Gregory.Houses avatar
Hur långt brukar det ta när man beställer från Kina?
2016-11-17, 15:57
Medlem
DebbieHarrys avatar
Tror arbetsmoralen har gått ner sen danskarna tog över, samt att många har fått gå pga nedskärningar.
De tar även in bemanningsföretag på terminalerna vilket även bidrar till att arbetsmoralen går ner. Samt att arbetet tar längre tid.

Många av de gamla rävarna var nog bekväma med de statliga förmånerna som fanns förr. Idag finns det noll förtroende för cheferna.
2016-11-17, 15:59
Medlem
Jag har vid ett flertal ggr de senaste månaderna fått andras post vars varken förnamn eller efternamn på något sätt liknar mitt namn . Har påtalat det för den som delar ut posten när jag råkat komma förbi samtidigt som breven läggs i facken. Får bara en oförstående blick till svar . Min undran är ju då : Är de inte läskunniga eller vad ? Obs: Det har faktiskt varit svenskar varje gång så jag kan (tyvärr) inte skylla på annan orsak.
2016-11-17, 16:01
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Det fungerar som det ska? Beställde 2 paket och fick hem de efter 2 dagar.
Det är ok. Posten skall komma fram på en till två dagar. Själv beställde jag ett paket och det tog 3 dagar att komma fram och det är i alla fall en dag för mycket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in